Ikea-restaurants worden gezelliger en gezonder | RetailDetail

Ikea-restaurants worden gezelliger en gezonder

Ikea-restaurants worden gezelliger en gezonder

De Zweedse woonwinkelketen Ikea gaat zijn restaurants aanpakken: het interieur moet gezelliger worden en ook het aanbod zal gezonder en duurzamer worden. Zo zal er geen plaats meer zijn voor frisdrank, koffie zonder keurmerk en niet-duurzame vis.

Veranderende eetgewoontes

"De eetgewoontes van mensen veranderen: ze willen steeds vaker gezonder eten en ze willen weten waar het eten op hun bord vandaan komt. Ikea wil aan die wensen tegemoet komen en is daarom een nieuwe richting ingeslagen met voeding. Lekker en betaalbaar eten en drinken blijft centraal staan, maar we willen onze klanten tegelijkertijd een gevarieerder, gezonder en duurzamer aanbod serveren", zegt foodmanager Merlijn Crébolder.

 

Eerder lanceerde Ikea al vegetarische balletjes, en nu worden de vis en de zeevruchten 100% duurzaam. Bovendien zal alle koffie en cacao een UTZ-certificaat hebben en worden de frisdranken vervangen door fruitwater, dat 50 procent minder suiker bevat. Ook op het kindermenu wordt er gekozen voor meer gezonde opties, met meer plaats voor sla, fruit, yoghurt en ook hier vegetarische opties.

 

Ook de inrichting van de restaurants zal aangepakt worden: nog voor de zomer van 2016 moeten alle restaurants van de keten een meer huiselijk gevoel hebben - te beginnen met de Belgische winkels. "Ook de restaurants in onze nieuwe winkels in Hasselt en Mons zullen er helemaal anders uitzien dan mensen bij IKEA gewend zijn", zegt IKEA-interieurspecialiste Jolanda Wetzelaer. Eerder dit jaar was België ook al het eerste land waar de vegetarische balletjes werden geïntroduceerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Steinhoff in de problemen - en in de uitverkoop?

05/07/2018

Steinhoff, na Ikea het grootste woonwinkelbedrijf ter wereld, heeft dringend geld nodig om een faillissement te vermijden. Een van de concrete pistes is de verkoop van zijn succesvolle keten van kleding en huishoudartikelen Pepco.

H&M breidt Home-collectie uit

03/07/2018

Modegroep H&M breidt het assortiment van H&M Home uit met onder meer meubelen en lampen. In steeds meer winkels komen ook shop-in-shops met het interieurgamma.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.

Casa gaat internationaal aan huis leveren

06/06/2018

Interieurketen Casa heeft een nieuwe webshop gelanceerd die klanten in heel Europa toelaat om meubilair en tuinmeubilair aan huis te laten leveren. De leveringen gebeuren vanuit een e-commercehub in Genk.