Ikea-restaurants worden gezelliger en gezonder

Ikea-restaurants worden gezelliger en gezonder

De Zweedse woonwinkelketen Ikea gaat zijn restaurants aanpakken: het interieur moet gezelliger worden en ook het aanbod zal gezonder en duurzamer worden. Zo zal er geen plaats meer zijn voor frisdrank, koffie zonder keurmerk en niet-duurzame vis.

Veranderende eetgewoontes

"De eetgewoontes van mensen veranderen: ze willen steeds vaker gezonder eten en ze willen weten waar het eten op hun bord vandaan komt. Ikea wil aan die wensen tegemoet komen en is daarom een nieuwe richting ingeslagen met voeding. Lekker en betaalbaar eten en drinken blijft centraal staan, maar we willen onze klanten tegelijkertijd een gevarieerder, gezonder en duurzamer aanbod serveren", zegt foodmanager Merlijn Crébolder.

 

Eerder lanceerde Ikea al vegetarische balletjes, en nu worden de vis en de zeevruchten 100% duurzaam. Bovendien zal alle koffie en cacao een UTZ-certificaat hebben en worden de frisdranken vervangen door fruitwater, dat 50 procent minder suiker bevat. Ook op het kindermenu wordt er gekozen voor meer gezonde opties, met meer plaats voor sla, fruit, yoghurt en ook hier vegetarische opties.

 

Ook de inrichting van de restaurants zal aangepakt worden: nog voor de zomer van 2016 moeten alle restaurants van de keten een meer huiselijk gevoel hebben - te beginnen met de Belgische winkels. "Ook de restaurants in onze nieuwe winkels in Hasselt en Mons zullen er helemaal anders uitzien dan mensen bij IKEA gewend zijn", zegt IKEA-interieurspecialiste Jolanda Wetzelaer. Eerder dit jaar was België ook al het eerste land waar de vegetarische balletjes werden geïntroduceerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Opnieuw recordcijfers voor JYSK

01/12/2017

Het Deense JYSK heeft in het boekjaar 2016-2017 opnieuw recordcijfers opgetekend, met een omzet van 3,36 miljard euro. Wereldwijd beschikt de woonketen inmiddels over meer dan 2.500 filialen.

Ikea opent in 2019 twee Belgische hotels

01/12/2017

De Zweedse meubelketen Ikea gaat in 2019 hotels openen in Antwerpen en Gent. De hotelketen Moxy, die in samenwerking met Marriott is opgezet, is ook al te vinden in New York, Parijs, Tokio, Chicago en Londen.

Ikea wil investeren in meer stadswinkels

29/11/2017

Vanaf 2019 wil Ikea ook in stadscentra aanwezig zijn met kleinere winkels, die vooral mensen zonder auto moeten aantrekken. De Zweedse meubelgigant hoopt daarmee in te spelen op de snel oprukkende verstedelijking en digitalisering.

CASA rolt webshop verder uit

24/11/2017

Interieurwinkelketen CASA gaat verder met het uitrollen van zijn nieuwe webshops met ‘click & collect'. Eerder dit jaar werd het concept ingevoerd in België, Frankrijk en Luxemburg; nu is het de beurt aan Zwitserland, Spanje en Portugal.

Conforama lanceert nieuwe Maison Dépôt in Rijsel

23/11/2017

In de buurt van Rijsel stelt het Franse Conforama de jongste telg in de familie voor: Maison Dépôt. Met een scherp geprijsde mix van meubilair, decoratie en elektrotoestellen hoopt de nieuwe koopjesexpert ook Belgische dagjesmensen aan te trekken.

Nieuwe CEO Leen Bakker komt van bij Beter Bed

23/11/2017

Debbie Klein, tot nog toe algemeen directeur van Beter Bed Benelux, wordt op 1 februari de nieuwe CEO van Leen Bakker. Ze volgt er Rob van Noordt op, die sinds 2015 bij de retailer aan de slag was en eerder deze maand zijn vertrek aankondigde.

Back to top