Ikea-restaurants worden gezelliger en gezonder | RetailDetail

Ikea-restaurants worden gezelliger en gezonder

Ikea-restaurants worden gezelliger en gezonder

De Zweedse woonwinkelketen Ikea gaat zijn restaurants aanpakken: het interieur moet gezelliger worden en ook het aanbod zal gezonder en duurzamer worden. Zo zal er geen plaats meer zijn voor frisdrank, koffie zonder keurmerk en niet-duurzame vis.

Veranderende eetgewoontes

"De eetgewoontes van mensen veranderen: ze willen steeds vaker gezonder eten en ze willen weten waar het eten op hun bord vandaan komt. Ikea wil aan die wensen tegemoet komen en is daarom een nieuwe richting ingeslagen met voeding. Lekker en betaalbaar eten en drinken blijft centraal staan, maar we willen onze klanten tegelijkertijd een gevarieerder, gezonder en duurzamer aanbod serveren", zegt foodmanager Merlijn Crébolder.

 

Eerder lanceerde Ikea al vegetarische balletjes, en nu worden de vis en de zeevruchten 100% duurzaam. Bovendien zal alle koffie en cacao een UTZ-certificaat hebben en worden de frisdranken vervangen door fruitwater, dat 50 procent minder suiker bevat. Ook op het kindermenu wordt er gekozen voor meer gezonde opties, met meer plaats voor sla, fruit, yoghurt en ook hier vegetarische opties.

 

Ook de inrichting van de restaurants zal aangepakt worden: nog voor de zomer van 2016 moeten alle restaurants van de keten een meer huiselijk gevoel hebben - te beginnen met de Belgische winkels. "Ook de restaurants in onze nieuwe winkels in Hasselt en Mons zullen er helemaal anders uitzien dan mensen bij IKEA gewend zijn", zegt IKEA-interieurspecialiste Jolanda Wetzelaer. Eerder dit jaar was België ook al het eerste land waar de vegetarische balletjes werden geïntroduceerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Sterke cijfers en nieuwe CEO voor Maisons du Monde

07/05/2018

Na een stevig eerste kwartaal zet meubel- en decoratieketen Maisons du Monde zijn groeiverhaal verder met een nieuwe CEO en de overname van de Amerikaanse sectorgenoot Modani.

Ikea schrapt 150 banen, ook in België en Nederland

04/05/2018

Bij Ikea verdwijnen binnenkort 150 jobs, waarvan ook een deel in België en Nederland. Met de reorganisatie wil de meubelgigant zich klaarstomen voor de groeiende concurrentie van grote e-commercespelers.

Vijfde meer winst voor Kwantum

03/05/2018

Kwantum, de grootste woondiscounter van de Lage Landen, heeft 2017 afgesloten met een flinke omzet- en winstgroei. De omzet ging 7% de hoogte in, de winst kreeg er zelfs 20% bij.

Beter Bed lijdt onder Duits gifschandaal

02/05/2018

De Beter Bed Holding zag zijn omzet in het eerste kwartaal van 2018 met 4% dalen tegenover dezelfde periode vorig jaar. Naast Duitsland, waar een gifschandaal de cijfers blijft drukken, daalt de omzet ook in Zwitserland en Spanje.

Iris Dierckx wordt nieuwe country manager Auping België

23/04/2018

Iris Dierckx wordt de nieuwe country manager van Auping België. Haar aanstelling volgt op het vertrek van Willem Stox, die de beddenspecialist in februari inruilde voor lingeriegroep Van de Velde

Jysk wil naar 100 winkels in België

23/04/2018

Het Deense Jysk opent dit jaar nog elf nieuwe woonwinkels in België, wat het totale aantal vestigingen op 17 zou brengen. Op termijn wil de woonketen, zowat de Deense tegenhanger van woongigant Ikea, een honderdtal winkels in ons land.