IKEA wil dat de Belg anders gaat leven | RetailDetail

IKEA wil dat de Belg anders gaat leven

IKEA wil dat de Belg anders gaat leven

Met zijn nieuwe campagne wil IKEA de Belgen tonen dat we veel minder stress zouden hebben als we voor onszelf en de anderen de lat niet altijd zo hoog zouden leggen. Of hoe het grootste woonwarenhuis van de wereld ons via de reclame een spiegel voorhoudt...

Te veel stress? Thuis helpt!

Zeven op de tien Belgen denken dat ze perfect moeten zijn en zes op de tien hebben last van stress. IKEA België liet reclameagentschap DDB een reeks van vier spotjes maken, waarin het woonwarenhuis herkenbare situaties doorprikt en toont dat het ook anders kan: dat we andere keuzes kunnen maken om tot rust te komen.

 

Het lijkt vergezocht, maar voor Ikea is het niet zo'n verre zijsprong: 92% van de Belgen zeggen immers een thuis nodig te hebben om tot rust te komen... en "thuis" is uiteraard de natuurlijke biotoop van IKEA.

 

De spotjes komen vanaf 13 februari in twee golven op het scherm en krijgen vanaf 26 februari een verlengstuk op de Facebookpagina van IKEA Belgium. Iedereen kan er zijn eigen "Moet dat nu echt?"-situatie beschrijven, waarna een jury de ingezonden verhalen zal beoordelen. Het meest herkenbare verhaal wordt beloond met een 7-daagse trip voor 4 personen naar - uiteraard - Zweden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Steinhoff in de problemen - en in de uitverkoop?

05/07/2018

Steinhoff, na Ikea het grootste woonwinkelbedrijf ter wereld, heeft dringend geld nodig om een faillissement te vermijden. Een van de concrete pistes is de verkoop van zijn succesvolle keten van kleding en huishoudartikelen Pepco.

H&M breidt Home-collectie uit

03/07/2018

Modegroep H&M breidt het assortiment van H&M Home uit met onder meer meubelen en lampen. In steeds meer winkels komen ook shop-in-shops met het interieurgamma.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.