IKEA wil dat de Belg anders gaat leven

IKEA wil dat de Belg anders gaat leven

Met zijn nieuwe campagne wil IKEA de Belgen tonen dat we veel minder stress zouden hebben als we voor onszelf en de anderen de lat niet altijd zo hoog zouden leggen. Of hoe het grootste woonwarenhuis van de wereld ons via de reclame een spiegel voorhoudt...

Te veel stress? Thuis helpt!

Zeven op de tien Belgen denken dat ze perfect moeten zijn en zes op de tien hebben last van stress. IKEA België liet reclameagentschap DDB een reeks van vier spotjes maken, waarin het woonwarenhuis herkenbare situaties doorprikt en toont dat het ook anders kan: dat we andere keuzes kunnen maken om tot rust te komen.

 

Het lijkt vergezocht, maar voor Ikea is het niet zo'n verre zijsprong: 92% van de Belgen zeggen immers een thuis nodig te hebben om tot rust te komen... en "thuis" is uiteraard de natuurlijke biotoop van IKEA.

 

De spotjes komen vanaf 13 februari in twee golven op het scherm en krijgen vanaf 26 februari een verlengstuk op de Facebookpagina van IKEA Belgium. Iedereen kan er zijn eigen "Moet dat nu echt?"-situatie beschrijven, waarna een jury de ingezonden verhalen zal beoordelen. Het meest herkenbare verhaal wordt beloond met een 7-daagse trip voor 4 personen naar - uiteraard - Zweden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Designlabel Serax heeft nieuwe grootaandeelhouder

07/09/2017

Investeringsmaatschappij Buysse & Partners heeft designplatform Serax gekocht. Dat platform verkoopt onder meer ontwerpen van BV’s als Pascale Naessens (foto) en Sergio Herman. De nieuwe eigenaar wil het assortiment verbreden en ziet ook kansen in het buitenland.

Van Marcke opent nieuwe vestiging in Roeselare

05/09/2017

Van Marcke, marktleider in distributie van sanitair, verwarming en duurzame oplossingen voor warmte en water, heeft in Roeselare een nieuwe vestiging geopend. Dat was hoognodig, want de vorige winkel in de stad was al meer dan vijftig jaar oud.

Auping Plaza trekt online beleving door in de fysieke winkel

05/09/2017

Met de opening van drie winkels dit jaar en een aantal nieuwe projecten volgend jaar gaat slaapspecialist Auping in tegen de stroom. Het nieuwe Auping Plaza winkelconcept is een verlengstuk van de klantreis die mensen reeds thuis, online aanvatten. 

Hogere omzet, maar minder winst voor Beter Bed

30/08/2017

De Beter Bed Holding is er in de eerste helft van 2017 in geslaagd om de omzet met 6,7% de hoogte in te jagen, maar toch daalde de nettowinst met meer dan 11% naar 7,5 miljoen euro.

Interieurbedrijf Flamant opent conceptwinkel in Brugge

18/08/2017

Interieurbedrijf Flamant heeft een conceptwinkel geopend in Brugge, de zesde eigen winkel al van de keten. Die nieuwe "Home & Gifts Store" bevindt zich op amper honderd meter van de Brugse Grote Markt.

Leen Bakker krijgt klachten rond misleidende stuntprijs

01/08/2017

De Nederlandse woonketen Leen Bakker heeft heel wat klachten gekregen rond een hoogslaper die het op de webshop voor een bijzonder lage prijs aanbood, maar die het nu weigert te leveren. Het spreekt van een technische fout.

Back to top