IKEA wil dat de Belg anders gaat leven

IKEA wil dat de Belg anders gaat leven

Met zijn nieuwe campagne wil IKEA de Belgen tonen dat we veel minder stress zouden hebben als we voor onszelf en de anderen de lat niet altijd zo hoog zouden leggen. Of hoe het grootste woonwarenhuis van de wereld ons via de reclame een spiegel voorhoudt...

Te veel stress? Thuis helpt!

Zeven op de tien Belgen denken dat ze perfect moeten zijn en zes op de tien hebben last van stress. IKEA België liet reclameagentschap DDB een reeks van vier spotjes maken, waarin het woonwarenhuis herkenbare situaties doorprikt en toont dat het ook anders kan: dat we andere keuzes kunnen maken om tot rust te komen.

 

Het lijkt vergezocht, maar voor Ikea is het niet zo'n verre zijsprong: 92% van de Belgen zeggen immers een thuis nodig te hebben om tot rust te komen... en "thuis" is uiteraard de natuurlijke biotoop van IKEA.

 

De spotjes komen vanaf 13 februari in twee golven op het scherm en krijgen vanaf 26 februari een verlengstuk op de Facebookpagina van IKEA Belgium. Iedereen kan er zijn eigen "Moet dat nu echt?"-situatie beschrijven, waarna een jury de ingezonden verhalen zal beoordelen. Het meest herkenbare verhaal wordt beloond met een 7-daagse trip voor 4 personen naar - uiteraard - Zweden.

Tags: