Ixina geeft online prijsindicatie

Ixina geeft online prijsindicatie

Keukenspecialist Ixina heeft zijn website vernieuwd en biedt de digitale bezoeker voortaan ook de mogelijkheid om zijn droomkeuken zelf in 3D te bouwen - inclusief prijsindicatie.

Consument oriënteert zich online

Eerst tekent de digitale bezoeker de contouren van zijn keuken en de elementen die hij erin wil. Vervolgens zoekt het systeem de opstelling die de ruimte het meest optimaal benut. Daarna kan de consument zelf de materialen en kleuren wijzigen. Eens dat is gebeurd, kan automatisch ook een prijsindicatie worden gegeven.

 

Ixina wil met het tekenpakket inspelen op de behoeften van de nieuwe consument, die zich eerst via het internet oriënteert vooraleer hij een winkel binnenstapt. Voor een definitieve bespreking van de wensen en de prijzen dient de consument dan ook zijn voorstel door te sturen naar de winkel van zijn keuze.

Ixina verkoopt in België zowat 18.000 keukens per jaar, wat goed is voor een omzet van 105 miljoen euro. Dat betekent dat het gemiddelde project op zowat 5.800 euro uitkomt. De keten heeft 51 franchise-verkooppunten en 1 eigen testwinkel in België.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ikea België start met verkoop zonnepanelen

12/10/2017

Woonwarenhuisketen Ikea verkoopt voortaan ook zonnepanelen. Die zouden zo’n 6 tot 10% goedkoper zijn dan bij de gevestigde spelers op de markt. Anders dan de meubels is er van zelf monteren echter geen sprake: daarvoor werkt Ikea samen met het Britse Solarcentury.

èggo viert tiende verjaardag met nieuw concept

11/10/2017

Keukenproducent èggo viert dit jaar zijn tiende verjaardag en daarom zet het bedrijf de komende jaren een flinke stap voorwaarts. Zo komt er een nieuw winkelconcept en een verdere internationale expansie.

Ikea groeit met 4%, maar wil meer via webverkoop

10/10/2017

De omzet van de Zweedse woonketen Ikea is in het voorbije boekjaar met 3,8% gegroeid naar 34,1 miljard euro. In Nederland lag de groei net iets hoger en in België was er zelfs een nog sterkere groei.

Alibaba zet Ikea-achtige keten op

26/09/2017

De Chinese online retailgroep Alibaba heeft in Hangzhou zijn eerste fysieke Ikea-achtige Home Times-woonwarenhuis geopend. Voor het einde van het jaar komen er vier bij, volgend jaar staan er nog vijftien op de planning.

Designlabel Serax heeft nieuwe grootaandeelhouder

07/09/2017

Investeringsmaatschappij Buysse & Partners heeft designplatform Serax gekocht. Dat platform verkoopt onder meer ontwerpen van BV’s als Pascale Naessens (foto) en Sergio Herman. De nieuwe eigenaar wil het assortiment verbreden en ziet ook kansen in het buitenland.

Van Marcke opent nieuwe vestiging in Roeselare

05/09/2017

Van Marcke, marktleider in distributie van sanitair, verwarming en duurzame oplossingen voor warmte en water, heeft in Roeselare een nieuwe vestiging geopend. Dat was hoognodig, want de vorige winkel in de stad was al meer dan vijftig jaar oud.

Back to top