Leuvense kookwinkel is beste winkelconcept ter wereld

Leuvense kookwinkel is beste winkelconcept ter wereld

Kookhuys Mafrans sleepte vorige week in Chicago de Global Innovator Award in de wacht voor het beste winkelconcept ter wereld. De Leuvense kookwinkel werd door de jury geroemd voor zijn innovatieve winkelconcept, waar klanten zelf keukenbenodigdheden zoals messen, blenders of espressoapparaten kunnen uittesten.

Alsof u in uw eigen keuken staat

De familie Mafrans lanceerde de gloednieuwe conceptstore in 2009, na bijna een eeuw ervaring in elektrische huishoudapparatuur. Klanten kunnen er aan verschillende themakookeilanden zelf uittesten welk mes het vlotst snijdt of welke grillpan de perfecte steak bakt. En ze kunnen zien én proeven welk espressoapparaat de beste schuimlaag aflevert. Ook de nieuwste culinaire trends komen aan bod: van moleculaire technieken als espuma’s tot trage garing in speciale AEG-ovens of teppanyaki.

 

“De organisatie van de winkel geeft klanten het gevoel dat ze in hun eigen keuken staan”, aldus de tienkoppige expertjury. “De producten worden zeer creatief en op een interactieve manier tentoongesteld, bijvoorbeeld in de Marokkaanse soek. Ook het creatieve gebruik van verlichting in de winkel draagt bij aan het design: oranje indirect licht in de koffiezone, led in de groene zone voor personal care en wasmachines, en speciale, hoge verlichting in de blauwe zone met elektrische huishoudapparaten.”

Het beste in de retailwereld

“De geselecteerden voor de GIA-award vertegenwoordigen het beste van het beste in de retailing van vandaag. Ze zijn een inspiratiebron voor andere retailers die willen vernieuwen in de markt”, aldus Phil Brandl, voorzitter van de International Housewares Association, dat de jaarlijkse Global Innovator Awards al sinds 1999 organiseert.


Zaakvoerder Vital Mafrans ziet in de award “een erkenning dat de mensen ons concept smaken. Met Kookhuys Mafrans willen we hobbykoks en liefhebbers van koken die échte shopervaring geven. We merkten al dat, dankzij onze nieuwe winkelinrichting en aangename winkelsfeer, mensen langer in de winkel bleven, en dat ze ons advies steeds apprecieerden.”

 


- Karin Bosteels

Kookhuys Mafrans sleepte vorige week in Chicago de Global Innovator Award in de wacht voor het beste winkelconcept ter wereld. De Leuvense kookwinkel werd door de jury geroemd voor zijn innovatieve winkelconcept, waar klanten zelf keukenbenodigdheden zoals messen, blenders of espressoapparaten kunnen uittesten.

Alsof u in uw eigen keuken staat

De familie Mafrans lanceerde de gloednieuwe conceptstore in 2009, na bijna een eeuw ervaring in elektrische huishoudapparatuur. Klanten kunnen er aan verschillende themakookeilanden zelf uittesten welk mes het vlotst snijdt of welke grillpan de perfecte steak bakt. En ze kunnen zien én proeven welk espressoapparaat de beste schuimlaag aflevert. Ook de nieuwste culinaire trends komen aan bod: van moleculaire technieken als espuma’s tot trage garing in speciale AEG-ovens of teppanyaki.

 

“De organisatie van de winkel geeft klanten het gevoel dat ze in hun eigen keuken staan”, aldus de tienkoppige expertjury. “De producten worden zeer creatief en op een interactieve manier tentoongesteld, bijvoorbeeld in de Marokkaanse soek. Ook het creatieve gebruik van verlichting in de winkel draagt bij aan het design: oranje indirect licht in de koffiezone, led in de groene zone voor personal care en wasmachines, en speciale, hoge verlichting in de blauwe zone met elektrische huishoudapparaten.”

Het beste in de retailwereld

“De geselecteerden voor de GIA-award vertegenwoordigen het beste van het beste in de retailing van vandaag. Ze zijn een inspiratiebron voor andere retailers die willen vernieuwen in de markt”, aldus Phil Brandl, voorzitter van de International Housewares Association, dat de jaarlijkse Global Innovator Awards al sinds 1999 organiseert.


Zaakvoerder Vital Mafrans ziet in de award “een erkenning dat de mensen ons concept smaken. Met Kookhuys Mafrans willen we hobbykoks en liefhebbers van koken die échte shopervaring geven. We merkten al dat, dankzij onze nieuwe winkelinrichting en aangename winkelsfeer, mensen langer in de winkel bleven, en dat ze ons advies steeds apprecieerden.”

 


- Karin Bosteels

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Designlabel Serax heeft nieuwe grootaandeelhouder

07/09/2017

Investeringsmaatschappij Buysse & Partners heeft designplatform Serax gekocht. Dat platform verkoopt onder meer ontwerpen van BV’s als Pascale Naessens (foto) en Sergio Herman. De nieuwe eigenaar wil het assortiment verbreden en ziet ook kansen in het buitenland.

Van Marcke opent nieuwe vestiging in Roeselare

05/09/2017

Van Marcke, marktleider in distributie van sanitair, verwarming en duurzame oplossingen voor warmte en water, heeft in Roeselare een nieuwe vestiging geopend. Dat was hoognodig, want de vorige winkel in de stad was al meer dan vijftig jaar oud.

Auping Plaza trekt online beleving door in de fysieke winkel

05/09/2017

Met de opening van drie winkels dit jaar en een aantal nieuwe projecten volgend jaar gaat slaapspecialist Auping in tegen de stroom. Het nieuwe Auping Plaza winkelconcept is een verlengstuk van de klantreis die mensen reeds thuis, online aanvatten. 

Hogere omzet, maar minder winst voor Beter Bed

30/08/2017

De Beter Bed Holding is er in de eerste helft van 2017 in geslaagd om de omzet met 6,7% de hoogte in te jagen, maar toch daalde de nettowinst met meer dan 11% naar 7,5 miljoen euro.

Interieurbedrijf Flamant opent conceptwinkel in Brugge

18/08/2017

Interieurbedrijf Flamant heeft een conceptwinkel geopend in Brugge, de zesde eigen winkel al van de keten. Die nieuwe "Home & Gifts Store" bevindt zich op amper honderd meter van de Brugse Grote Markt.

Leen Bakker krijgt klachten rond misleidende stuntprijs

01/08/2017

De Nederlandse woonketen Leen Bakker heeft heel wat klachten gekregen rond een hoogslaper die het op de webshop voor een bijzonder lage prijs aanbood, maar die het nu weigert te leveren. Het spreekt van een technische fout.

Back to top