Leuvense kookwinkel is beste winkelconcept ter wereld | RetailDetail

Leuvense kookwinkel is beste winkelconcept ter wereld

Leuvense kookwinkel is beste winkelconcept ter wereld

Kookhuys Mafrans sleepte vorige week in Chicago de Global Innovator Award in de wacht voor het beste winkelconcept ter wereld. De Leuvense kookwinkel werd door de jury geroemd voor zijn innovatieve winkelconcept, waar klanten zelf keukenbenodigdheden zoals messen, blenders of espressoapparaten kunnen uittesten.

Alsof u in uw eigen keuken staat

De familie Mafrans lanceerde de gloednieuwe conceptstore in 2009, na bijna een eeuw ervaring in elektrische huishoudapparatuur. Klanten kunnen er aan verschillende themakookeilanden zelf uittesten welk mes het vlotst snijdt of welke grillpan de perfecte steak bakt. En ze kunnen zien én proeven welk espressoapparaat de beste schuimlaag aflevert. Ook de nieuwste culinaire trends komen aan bod: van moleculaire technieken als espuma’s tot trage garing in speciale AEG-ovens of teppanyaki.

 

“De organisatie van de winkel geeft klanten het gevoel dat ze in hun eigen keuken staan”, aldus de tienkoppige expertjury. “De producten worden zeer creatief en op een interactieve manier tentoongesteld, bijvoorbeeld in de Marokkaanse soek. Ook het creatieve gebruik van verlichting in de winkel draagt bij aan het design: oranje indirect licht in de koffiezone, led in de groene zone voor personal care en wasmachines, en speciale, hoge verlichting in de blauwe zone met elektrische huishoudapparaten.”

Het beste in de retailwereld

“De geselecteerden voor de GIA-award vertegenwoordigen het beste van het beste in de retailing van vandaag. Ze zijn een inspiratiebron voor andere retailers die willen vernieuwen in de markt”, aldus Phil Brandl, voorzitter van de International Housewares Association, dat de jaarlijkse Global Innovator Awards al sinds 1999 organiseert.


Zaakvoerder Vital Mafrans ziet in de award “een erkenning dat de mensen ons concept smaken. Met Kookhuys Mafrans willen we hobbykoks en liefhebbers van koken die échte shopervaring geven. We merkten al dat, dankzij onze nieuwe winkelinrichting en aangename winkelsfeer, mensen langer in de winkel bleven, en dat ze ons advies steeds apprecieerden.”

 


- Karin Bosteels

Kookhuys Mafrans sleepte vorige week in Chicago de Global Innovator Award in de wacht voor het beste winkelconcept ter wereld. De Leuvense kookwinkel werd door de jury geroemd voor zijn innovatieve winkelconcept, waar klanten zelf keukenbenodigdheden zoals messen, blenders of espressoapparaten kunnen uittesten.

Alsof u in uw eigen keuken staat

De familie Mafrans lanceerde de gloednieuwe conceptstore in 2009, na bijna een eeuw ervaring in elektrische huishoudapparatuur. Klanten kunnen er aan verschillende themakookeilanden zelf uittesten welk mes het vlotst snijdt of welke grillpan de perfecte steak bakt. En ze kunnen zien én proeven welk espressoapparaat de beste schuimlaag aflevert. Ook de nieuwste culinaire trends komen aan bod: van moleculaire technieken als espuma’s tot trage garing in speciale AEG-ovens of teppanyaki.

 

“De organisatie van de winkel geeft klanten het gevoel dat ze in hun eigen keuken staan”, aldus de tienkoppige expertjury. “De producten worden zeer creatief en op een interactieve manier tentoongesteld, bijvoorbeeld in de Marokkaanse soek. Ook het creatieve gebruik van verlichting in de winkel draagt bij aan het design: oranje indirect licht in de koffiezone, led in de groene zone voor personal care en wasmachines, en speciale, hoge verlichting in de blauwe zone met elektrische huishoudapparaten.”

Het beste in de retailwereld

“De geselecteerden voor de GIA-award vertegenwoordigen het beste van het beste in de retailing van vandaag. Ze zijn een inspiratiebron voor andere retailers die willen vernieuwen in de markt”, aldus Phil Brandl, voorzitter van de International Housewares Association, dat de jaarlijkse Global Innovator Awards al sinds 1999 organiseert.


Zaakvoerder Vital Mafrans ziet in de award “een erkenning dat de mensen ons concept smaken. Met Kookhuys Mafrans willen we hobbykoks en liefhebbers van koken die échte shopervaring geven. We merkten al dat, dankzij onze nieuwe winkelinrichting en aangename winkelsfeer, mensen langer in de winkel bleven, en dat ze ons advies steeds apprecieerden.”

 


- Karin Bosteels

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.

Casa gaat internationaal aan huis leveren

06/06/2018

Interieurketen Casa heeft een nieuwe webshop gelanceerd die klanten in heel Europa toelaat om meubilair en tuinmeubilair aan huis te laten leveren. De leveringen gebeuren vanuit een e-commercehub in Genk.

Jysk opent vijf winkels op één dag

01/06/2018

De Scandinavische interieurketen Jysk heeft op 31 mei vijf verschillende winkels geopend in vijf verschillende landen. Hongarije, Oekraïne, Roemenië, Slovakije en Zweden kregen allemaal op dezelfde dag een nieuw woonwarenhuis.

Casa opent eerste Nederlandse winkel

01/06/2018

Nederland maakt kennis met een nieuwe interieurwinkelketen: Casa opent op vrijdag 1 juni de deuren in de Utrechtse binnenstad en introduceert ook zijn webshop. De lancering betekent het startschot van een grote ombouwoperatie.

Blokker België heeft een nieuwe directeur

31/05/2018

Rob Schuyt is per 1 mei in dienst getreden als algemeen directeur van Blokker in België. Hij neemt hiermee de functie over van Bernd Bosch, met wie het contract is beëindigd.