Lifestylewinkel Rooms pakt uit met feestkoffers

Lifestylewinkel Rooms pakt uit met feestkoffers

Gadget- en interieurwinkel Rooms in Antwerpen slaat de handen in elkaar met PimPamPARTY, een verhuurservice van feestkoffers voor kinderpartijtjes. De samenwerking toont niet alleen hoe de integratie van dienstverlening in een retailconcept voor een volledigere winkelbeleving zorgt, het toont ook het belang van coöperatie in het huidige retaillandschap.

 


Voka koppelaar

Zaakvoerders Carine Poelman (Rooms) en Nicole Schellekens (PimPamPARTY) leerden elkaar kennen dankzij het netwerk van de Antwerps-Wase Kamer van Koophandel, en het klikte meteen. PimPamPARTY is een jong bedrijf dat themakoffers verhuurt. Om iedereen te laten kennismaken met het concept wilde de oprichters de speelkoffers fysiek kunnen tonen aan potentiële klanten. Daarom besloten ze op zoek te gaan naar fysieke verdeel- en promopunten.


Bij Rooms zagen ze onmiddellijk mogelijkheden. “Onze klanten zijn meerwaardezoekers”, aldus Carine Poelman, zaakvoerder Rooms. “We beseffen dat we continu moeten nadenken over manieren om in the picture te (blijven) staan. De PimPam koffers passen perfect in ons productaanbod en we geloven sterk in de win-win voor beide partijen. Een afhaalpunt binnen de winkelmuren kan immers zeer aantrekkelijk zijn en extra traffic genereren.”

Innovatie door samenwerking

Door de opkomst van online retail zijn winkels genoodzaakt nieuwe manieren te zoeken om te blijven opvallen. Maar ook omgekeerd moeten webwinkels visibiliteit zien te verkrijgen. In die zin hebben Rooms en PimPamPARTY elkaar echt gevonden; de één is een fysieke retailer en de ander een dienstverstrekker die tot nu toe vooral online actief was.


Innovatie is in een dergelijke omgeving de grootste sleutel tot succes. “En innovatie betekent ook innovatieve samenwerkingsverbanden aangaan,” besluit Kim Mampaey, coördinator van het project ‘Innovatieve retail’ van Voka Antwerpen-Waasland.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Met nieuwe locatie in Antwerpen wil fonQ België veroveren

14/11/2017

Webwarenhuis fonQ heeft grote plannen voor de Belgische markt: met een vestiging in Antwerpen en de bouw van een nieuw distributiecentrum in Utrecht hoopt het Nederlandse onlinewarenhuis in België een grotere marktpositie te veroveren.

West-Vlaams Floralux opent nu ook in Limburg

14/11/2017

In het Limburgse Ham gaan twee familiebedrijven samenwerken om van het huidige tuincentrum een enorm nieuw winkelcomplex te maken. Het West-Vlaamse Floralux pompt twaalf miljoen euro in het project en creëert zo dertig nieuwe jobs.

Amazon komt nu ook met eigen meubels

08/11/2017

Amazon heeft nog maar eens een aantal eigen merken op de markt gebracht. Zo stapt de e-commercereus voor het eerst ook zelf in sportkleding en meubels.

Beter Bed Holding groeit verder, behalve in Duitsland

03/11/2017

De omzet van de Beter Bed Holding is in het derde kwartaal met 3,3% gegroeid. De beddenverkoper presteerde goed in alle markten, behalve in Duitsland waar het kampt met de gevolgen van een gifprobleem.

Algemeen directeur Leen Bakker stapt op

02/11/2017

Rob van den Noort vertrekt binnenkort als algemeen directeur bij Leen Bakker. Hij was nog maar sinds 2015 aan de slag in die functie, maar zegt dat zijn werk er opzit. Een opvolger is er momenteel nog niet.

Ikea België start met verkoop zonnepanelen

12/10/2017

Woonwarenhuisketen Ikea verkoopt voortaan ook zonnepanelen. Die zouden zo’n 6 tot 10% goedkoper zijn dan bij de gevestigde spelers op de markt. Anders dan de meubels is er van zelf monteren echter geen sprake: daarvoor werkt Ikea samen met het Britse Solarcentury.

Back to top