Lifestylewinkel Rooms pakt uit met feestkoffers

Lifestylewinkel Rooms pakt uit met feestkoffers

Gadget- en interieurwinkel Rooms in Antwerpen slaat de handen in elkaar met PimPamPARTY, een verhuurservice van feestkoffers voor kinderpartijtjes. De samenwerking toont niet alleen hoe de integratie van dienstverlening in een retailconcept voor een volledigere winkelbeleving zorgt, het toont ook het belang van coöperatie in het huidige retaillandschap.

 


Voka koppelaar

Zaakvoerders Carine Poelman (Rooms) en Nicole Schellekens (PimPamPARTY) leerden elkaar kennen dankzij het netwerk van de Antwerps-Wase Kamer van Koophandel, en het klikte meteen. PimPamPARTY is een jong bedrijf dat themakoffers verhuurt. Om iedereen te laten kennismaken met het concept wilde de oprichters de speelkoffers fysiek kunnen tonen aan potentiële klanten. Daarom besloten ze op zoek te gaan naar fysieke verdeel- en promopunten.


Bij Rooms zagen ze onmiddellijk mogelijkheden. “Onze klanten zijn meerwaardezoekers”, aldus Carine Poelman, zaakvoerder Rooms. “We beseffen dat we continu moeten nadenken over manieren om in the picture te (blijven) staan. De PimPam koffers passen perfect in ons productaanbod en we geloven sterk in de win-win voor beide partijen. Een afhaalpunt binnen de winkelmuren kan immers zeer aantrekkelijk zijn en extra traffic genereren.”

Innovatie door samenwerking

Door de opkomst van online retail zijn winkels genoodzaakt nieuwe manieren te zoeken om te blijven opvallen. Maar ook omgekeerd moeten webwinkels visibiliteit zien te verkrijgen. In die zin hebben Rooms en PimPamPARTY elkaar echt gevonden; de één is een fysieke retailer en de ander een dienstverstrekker die tot nu toe vooral online actief was.


Innovatie is in een dergelijke omgeving de grootste sleutel tot succes. “En innovatie betekent ook innovatieve samenwerkingsverbanden aangaan,” besluit Kim Mampaey, coördinator van het project ‘Innovatieve retail’ van Voka Antwerpen-Waasland.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Designlabel Serax heeft nieuwe grootaandeelhouder

07/09/2017

Investeringsmaatschappij Buysse & Partners heeft designplatform Serax gekocht. Dat platform verkoopt onder meer ontwerpen van BV’s als Pascale Naessens (foto) en Sergio Herman. De nieuwe eigenaar wil het assortiment verbreden en ziet ook kansen in het buitenland.

Van Marcke opent nieuwe vestiging in Roeselare

05/09/2017

Van Marcke, marktleider in distributie van sanitair, verwarming en duurzame oplossingen voor warmte en water, heeft in Roeselare een nieuwe vestiging geopend. Dat was hoognodig, want de vorige winkel in de stad was al meer dan vijftig jaar oud.

Auping Plaza trekt online beleving door in de fysieke winkel

05/09/2017

Met de opening van drie winkels dit jaar en een aantal nieuwe projecten volgend jaar gaat slaapspecialist Auping in tegen de stroom. Het nieuwe Auping Plaza winkelconcept is een verlengstuk van de klantreis die mensen reeds thuis, online aanvatten. 

Hogere omzet, maar minder winst voor Beter Bed

30/08/2017

De Beter Bed Holding is er in de eerste helft van 2017 in geslaagd om de omzet met 6,7% de hoogte in te jagen, maar toch daalde de nettowinst met meer dan 11% naar 7,5 miljoen euro.

Interieurbedrijf Flamant opent conceptwinkel in Brugge

18/08/2017

Interieurbedrijf Flamant heeft een conceptwinkel geopend in Brugge, de zesde eigen winkel al van de keten. Die nieuwe "Home & Gifts Store" bevindt zich op amper honderd meter van de Brugse Grote Markt.

Leen Bakker krijgt klachten rond misleidende stuntprijs

01/08/2017

De Nederlandse woonketen Leen Bakker heeft heel wat klachten gekregen rond een hoogslaper die het op de webshop voor een bijzonder lage prijs aanbood, maar die het nu weigert te leveren. Het spreekt van een technische fout.

Back to top