Lifestylewinkel Rooms pakt uit met feestkoffers

Lifestylewinkel Rooms pakt uit met feestkoffers

Gadget- en interieurwinkel Rooms in Antwerpen slaat de handen in elkaar met PimPamPARTY, een verhuurservice van feestkoffers voor kinderpartijtjes. De samenwerking toont niet alleen hoe de integratie van dienstverlening in een retailconcept voor een volledigere winkelbeleving zorgt, het toont ook het belang van coöperatie in het huidige retaillandschap.

 


Voka koppelaar

Zaakvoerders Carine Poelman (Rooms) en Nicole Schellekens (PimPamPARTY) leerden elkaar kennen dankzij het netwerk van de Antwerps-Wase Kamer van Koophandel, en het klikte meteen. PimPamPARTY is een jong bedrijf dat themakoffers verhuurt. Om iedereen te laten kennismaken met het concept wilde de oprichters de speelkoffers fysiek kunnen tonen aan potentiële klanten. Daarom besloten ze op zoek te gaan naar fysieke verdeel- en promopunten.


Bij Rooms zagen ze onmiddellijk mogelijkheden. “Onze klanten zijn meerwaardezoekers”, aldus Carine Poelman, zaakvoerder Rooms. “We beseffen dat we continu moeten nadenken over manieren om in the picture te (blijven) staan. De PimPam koffers passen perfect in ons productaanbod en we geloven sterk in de win-win voor beide partijen. Een afhaalpunt binnen de winkelmuren kan immers zeer aantrekkelijk zijn en extra traffic genereren.”

Innovatie door samenwerking

Door de opkomst van online retail zijn winkels genoodzaakt nieuwe manieren te zoeken om te blijven opvallen. Maar ook omgekeerd moeten webwinkels visibiliteit zien te verkrijgen. In die zin hebben Rooms en PimPamPARTY elkaar echt gevonden; de één is een fysieke retailer en de ander een dienstverstrekker die tot nu toe vooral online actief was.


Innovatie is in een dergelijke omgeving de grootste sleutel tot succes. “En innovatie betekent ook innovatieve samenwerkingsverbanden aangaan,” besluit Kim Mampaey, coördinator van het project ‘Innovatieve retail’ van Voka Antwerpen-Waasland.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ikea opent pop-up in Brusselse Dansaertstraat

12/01/2018

Woonwinkel Ikea heeft in het centrum van Brussel een pop-up geopend, waar klanten een aantal stukken uit de Delaktig-collectie kunnen bewonderen. In de winkel zelf kan wel niets gekocht worden.

Colora opent 60ste verfwinkel in Bree

10/01/2018

Zaterdag opent in Bree de zestigste winkel van Colora, de winkelketen van de Belgische verfproducent BOSS paints. Uitbater Kris Peter Follon was voorheen coach voor meer dan dertig filialen van de keten.

Bescheiden winst voor Mandemakers

04/01/2018

Mandemakers, de onbetwiste keukenkoning van Nederland, rapporteert na jaren van verlies eindelijk winst. In boekjaar 2016 haalde de groep een winst van ruim drie miljoen euro, op de cijfers voor 2017 is het nog even wachten.

Ikea toch niet naar Noorderlaan in Antwerpen

20/12/2017

Ikea heeft besloten om toch geen nieuwe vestiging te bouwen op de Havana-site aan de Noorderlaan in Antwerpen. De Zweedse woonketen wijst daarvoor naar de opmars van e-commerce, waardoor de winkel niet rendabel zou zijn.

Ook Ikea krijgt Europese belastinginspectie over de vloer

18/12/2017

De Europese Commissie heeft een officieel onderzoek geopend naar de belastingconstructies van de Zweedse woonketen Ikea. Die heeft een hoofdzetel in Nederland, maar laat de winsten ook circuleren naar Liechtenstein en Luxemburg.

Opnieuw recordcijfers voor JYSK

01/12/2017

Het Deense JYSK heeft in het boekjaar 2016-2017 opnieuw recordcijfers opgetekend, met een omzet van 3,36 miljard euro. Wereldwijd beschikt de woonketen inmiddels over meer dan 2.500 filialen.

Back to top