Made.com haalt 55 miljoen euro aan investeringen op | RetailDetail

Made.com haalt 55 miljoen euro aan investeringen op

Made.com haalt 55 miljoen euro aan investeringen op

De Frans-Britse webshop Made.com, gespecialiseerd in designmeubels en accessoires, heeft 55 miljoen euro opgehaald om zijn groei te kunnen versnellen, vooral in het Verenigd Koninkrijk.

60 miljoen euro omzet in 2014

Nadat het bedrijf in januari 2012 al zeven miljoen euro wist op te halen, heeft de start-up nu 55 miljoen euro opgehaald bij Partech Growth Fund, Fidelity Growth Partners en Level Equity. De webwinkel zal het geld in de eerste plaats gebruiken om het aanbod te vergroten, meer marketinginitiatieven te ondernemen en de technologie te verbeteren.

 

Drie Franse inwoners van Londen besloten in 2010 Made.com op te richten en zijn erin geslaagd om de afgelopen drie jaar de omzet te verdubbelen tot 60 miljoen euro in 2014. Drie kwart daarvan wordt in het Verenigd Koninkrijk verwezenlijkt. Sindsdien heeft het hedrijf ook zijn vleugels uitgespreid over andere landen: Frankrijk, Nederland, België, Italië en sinds kort ook Duitsland.

 

"Fast fashion"

Het "fast fashion"-concept ligt aan de basis van het succes van Made.com: daarbij wordt de stock geminimaliseerd door minder populaire collecties automatisch van de site te halen, waardoor het bedrijf de kosten en het risico kan verlagen zonder de leveringstijden in het gedrang te brengen.

 

Het bedrijf wil de extra middelen ook aanwenden om zijn positie te versterken in markten waar het al aanwezig is. Het doel is uiteindelijk om de Europese online meubelmarkt te domineren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Steinhoff in de problemen - en in de uitverkoop?

05/07/2018

Steinhoff, na Ikea het grootste woonwinkelbedrijf ter wereld, heeft dringend geld nodig om een faillissement te vermijden. Een van de concrete pistes is de verkoop van zijn succesvolle keten van kleding en huishoudartikelen Pepco.

H&M breidt Home-collectie uit

03/07/2018

Modegroep H&M breidt het assortiment van H&M Home uit met onder meer meubelen en lampen. In steeds meer winkels komen ook shop-in-shops met het interieurgamma.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.