Made.com haalt 55 miljoen euro aan investeringen op

Made.com haalt 55 miljoen euro aan investeringen op

De Frans-Britse webshop Made.com, gespecialiseerd in designmeubels en accessoires, heeft 55 miljoen euro opgehaald om zijn groei te kunnen versnellen, vooral in het Verenigd Koninkrijk.

60 miljoen euro omzet in 2014

Nadat het bedrijf in januari 2012 al zeven miljoen euro wist op te halen, heeft de start-up nu 55 miljoen euro opgehaald bij Partech Growth Fund, Fidelity Growth Partners en Level Equity. De webwinkel zal het geld in de eerste plaats gebruiken om het aanbod te vergroten, meer marketinginitiatieven te ondernemen en de technologie te verbeteren.

 

Drie Franse inwoners van Londen besloten in 2010 Made.com op te richten en zijn erin geslaagd om de afgelopen drie jaar de omzet te verdubbelen tot 60 miljoen euro in 2014. Drie kwart daarvan wordt in het Verenigd Koninkrijk verwezenlijkt. Sindsdien heeft het hedrijf ook zijn vleugels uitgespreid over andere landen: Frankrijk, Nederland, België, Italië en sinds kort ook Duitsland.

 

"Fast fashion"

Het "fast fashion"-concept ligt aan de basis van het succes van Made.com: daarbij wordt de stock geminimaliseerd door minder populaire collecties automatisch van de site te halen, waardoor het bedrijf de kosten en het risico kan verlagen zonder de leveringstijden in het gedrang te brengen.

 

Het bedrijf wil de extra middelen ook aanwenden om zijn positie te versterken in markten waar het al aanwezig is. Het doel is uiteindelijk om de Europese online meubelmarkt te domineren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Designlabel Serax heeft nieuwe grootaandeelhouder

07/09/2017

Investeringsmaatschappij Buysse & Partners heeft designplatform Serax gekocht. Dat platform verkoopt onder meer ontwerpen van BV’s als Pascale Naessens (foto) en Sergio Herman. De nieuwe eigenaar wil het assortiment verbreden en ziet ook kansen in het buitenland.

Van Marcke opent nieuwe vestiging in Roeselare

05/09/2017

Van Marcke, marktleider in distributie van sanitair, verwarming en duurzame oplossingen voor warmte en water, heeft in Roeselare een nieuwe vestiging geopend. Dat was hoognodig, want de vorige winkel in de stad was al meer dan vijftig jaar oud.

Auping Plaza trekt online beleving door in de fysieke winkel

05/09/2017

Met de opening van drie winkels dit jaar en een aantal nieuwe projecten volgend jaar gaat slaapspecialist Auping in tegen de stroom. Het nieuwe Auping Plaza winkelconcept is een verlengstuk van de klantreis die mensen reeds thuis, online aanvatten. 

Hogere omzet, maar minder winst voor Beter Bed

30/08/2017

De Beter Bed Holding is er in de eerste helft van 2017 in geslaagd om de omzet met 6,7% de hoogte in te jagen, maar toch daalde de nettowinst met meer dan 11% naar 7,5 miljoen euro.

Interieurbedrijf Flamant opent conceptwinkel in Brugge

18/08/2017

Interieurbedrijf Flamant heeft een conceptwinkel geopend in Brugge, de zesde eigen winkel al van de keten. Die nieuwe "Home & Gifts Store" bevindt zich op amper honderd meter van de Brugse Grote Markt.

Leen Bakker krijgt klachten rond misleidende stuntprijs

01/08/2017

De Nederlandse woonketen Leen Bakker heeft heel wat klachten gekregen rond een hoogslaper die het op de webshop voor een bijzonder lage prijs aanbood, maar die het nu weigert te leveren. Het spreekt van een technische fout.

Back to top