Niemand krijgt gelijk in 'keukenoorlog'

Niemand krijgt gelijk in 'keukenoorlog'

In de aanslepende "keukenoorlog" tussen Dovy en Princess heeft de Tongerse handelsrechter zowel de vordering van Donald Muylle als de tegenvordering van zijn Limburgse concurrent ongegrond verklaard.

Naar de handelsrechter

De fameuze keukenoorlog begon in 2013, toen Denis Thijs zijn West-Vlaamse concurrent Donald Muylle in de media een 'leugenaar' noemde. De toenmalig zaakvoerder van Princess Keukens in Zutendaal ergerde zich aan de reclame van Dovy Keukens, waarin Muylle de lof zingt van de "oerdegelijke" kwaliteit van zijn laminaat, "te herkennen aan het zwartje randje." Thijs vond echter dat dat streepje juist wees op een verouderd procedé.

 

Een jaar later escaleerde de affaire, wanneer Princess Keukens het 'frontlaminaat' van Donald Muylle openlijk afbrandde als "minderwaardig". "Als hij oorlog wil, kan hij oorlog krijgen", sneerde Donald Muylle en hij stapte naar de handelsrechter wegens het besmeuren van zijn goede naam. Daarop diende Princess Keukens een tegenvordering in en eiste de firma op haar beurt een fikse schadevergoeding.

 

"Niemand heeft gelijk en stop met ruzie maken"

Deze week viel uiteindelijk de uitspraak: de handelsrechter in Tongeren acht het niet bewezen dat Princess de goede naam van Dovy heeft besmeurd of van de hele heisa geprofiteerd heeft om zelf bekender te worden, maar de rechter acht het evenmin bewezen dat Dovy misleidende reclame maakt. Kortom, "niemand heeft gelijk en stop met ruzie maken".

 

In een reactie aan Het Laatste Nieuws tonen beide bedrijven zich best tevreden: "Onze reclamecampagnes zijn gebaseerd op de kwalitatieve eigenschappen en de rechter heeft geoordeeld dat Dovy hiermee geen misleidende reclame maakt, iets wat voor Donald zeer belangrijk is", klinkt het in Roeselare. Ook in Zutendaal zijn ze tevreden: "Wij zijn de procedure niet begonnen. En Dovy heeft niet gekregen wat het verhoopte."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Met nieuwe locatie in Antwerpen wil fonQ België veroveren

14/11/2017

Webwarenhuis fonQ heeft grote plannen voor de Belgische markt: met een vestiging in Antwerpen en de bouw van een nieuw distributiecentrum in Utrecht hoopt het Nederlandse onlinewarenhuis in België een grotere marktpositie te veroveren.

West-Vlaams Floralux opent nu ook in Limburg

14/11/2017

In het Limburgse Ham gaan twee familiebedrijven samenwerken om van het huidige tuincentrum een enorm nieuw winkelcomplex te maken. Het West-Vlaamse Floralux pompt twaalf miljoen euro in het project en creëert zo dertig nieuwe jobs.

Amazon komt nu ook met eigen meubels

08/11/2017

Amazon heeft nog maar eens een aantal eigen merken op de markt gebracht. Zo stapt de e-commercereus voor het eerst ook zelf in sportkleding en meubels.

Beter Bed Holding groeit verder, behalve in Duitsland

03/11/2017

De omzet van de Beter Bed Holding is in het derde kwartaal met 3,3% gegroeid. De beddenverkoper presteerde goed in alle markten, behalve in Duitsland waar het kampt met de gevolgen van een gifprobleem.

Algemeen directeur Leen Bakker stapt op

02/11/2017

Rob van den Noort vertrekt binnenkort als algemeen directeur bij Leen Bakker. Hij was nog maar sinds 2015 aan de slag in die functie, maar zegt dat zijn werk er opzit. Een opvolger is er momenteel nog niet.

Ikea België start met verkoop zonnepanelen

12/10/2017

Woonwarenhuisketen Ikea verkoopt voortaan ook zonnepanelen. Die zouden zo’n 6 tot 10% goedkoper zijn dan bij de gevestigde spelers op de markt. Anders dan de meubels is er van zelf monteren echter geen sprake: daarvoor werkt Ikea samen met het Britse Solarcentury.

Back to top