Niemand krijgt gelijk in 'keukenoorlog'

Niemand krijgt gelijk in 'keukenoorlog'

In de aanslepende "keukenoorlog" tussen Dovy en Princess heeft de Tongerse handelsrechter zowel de vordering van Donald Muylle als de tegenvordering van zijn Limburgse concurrent ongegrond verklaard.

Naar de handelsrechter

De fameuze keukenoorlog begon in 2013, toen Denis Thijs zijn West-Vlaamse concurrent Donald Muylle in de media een 'leugenaar' noemde. De toenmalig zaakvoerder van Princess Keukens in Zutendaal ergerde zich aan de reclame van Dovy Keukens, waarin Muylle de lof zingt van de "oerdegelijke" kwaliteit van zijn laminaat, "te herkennen aan het zwartje randje." Thijs vond echter dat dat streepje juist wees op een verouderd procedé.

 

Een jaar later escaleerde de affaire, wanneer Princess Keukens het 'frontlaminaat' van Donald Muylle openlijk afbrandde als "minderwaardig". "Als hij oorlog wil, kan hij oorlog krijgen", sneerde Donald Muylle en hij stapte naar de handelsrechter wegens het besmeuren van zijn goede naam. Daarop diende Princess Keukens een tegenvordering in en eiste de firma op haar beurt een fikse schadevergoeding.

 

"Niemand heeft gelijk en stop met ruzie maken"

Deze week viel uiteindelijk de uitspraak: de handelsrechter in Tongeren acht het niet bewezen dat Princess de goede naam van Dovy heeft besmeurd of van de hele heisa geprofiteerd heeft om zelf bekender te worden, maar de rechter acht het evenmin bewezen dat Dovy misleidende reclame maakt. Kortom, "niemand heeft gelijk en stop met ruzie maken".

 

In een reactie aan Het Laatste Nieuws tonen beide bedrijven zich best tevreden: "Onze reclamecampagnes zijn gebaseerd op de kwalitatieve eigenschappen en de rechter heeft geoordeeld dat Dovy hiermee geen misleidende reclame maakt, iets wat voor Donald zeer belangrijk is", klinkt het in Roeselare. Ook in Zutendaal zijn ze tevreden: "Wij zijn de procedure niet begonnen. En Dovy heeft niet gekregen wat het verhoopte."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Designlabel Serax heeft nieuwe grootaandeelhouder

07/09/2017

Investeringsmaatschappij Buysse & Partners heeft designplatform Serax gekocht. Dat platform verkoopt onder meer ontwerpen van BV’s als Pascale Naessens (foto) en Sergio Herman. De nieuwe eigenaar wil het assortiment verbreden en ziet ook kansen in het buitenland.

Van Marcke opent nieuwe vestiging in Roeselare

05/09/2017

Van Marcke, marktleider in distributie van sanitair, verwarming en duurzame oplossingen voor warmte en water, heeft in Roeselare een nieuwe vestiging geopend. Dat was hoognodig, want de vorige winkel in de stad was al meer dan vijftig jaar oud.

Auping Plaza trekt online beleving door in de fysieke winkel

05/09/2017

Met de opening van drie winkels dit jaar en een aantal nieuwe projecten volgend jaar gaat slaapspecialist Auping in tegen de stroom. Het nieuwe Auping Plaza winkelconcept is een verlengstuk van de klantreis die mensen reeds thuis, online aanvatten. 

Hogere omzet, maar minder winst voor Beter Bed

30/08/2017

De Beter Bed Holding is er in de eerste helft van 2017 in geslaagd om de omzet met 6,7% de hoogte in te jagen, maar toch daalde de nettowinst met meer dan 11% naar 7,5 miljoen euro.

Interieurbedrijf Flamant opent conceptwinkel in Brugge

18/08/2017

Interieurbedrijf Flamant heeft een conceptwinkel geopend in Brugge, de zesde eigen winkel al van de keten. Die nieuwe "Home & Gifts Store" bevindt zich op amper honderd meter van de Brugse Grote Markt.

Leen Bakker krijgt klachten rond misleidende stuntprijs

01/08/2017

De Nederlandse woonketen Leen Bakker heeft heel wat klachten gekregen rond een hoogslaper die het op de webshop voor een bijzonder lage prijs aanbood, maar die het nu weigert te leveren. Het spreekt van een technische fout.

Back to top