Nieuw cash & carry concept voor decoratiemarkt | RetailDetail

Nieuw cash-and-carryconcept voor decoratiemarkt

Nieuw cash-and-carryconcept voor decoratiemarkt

Op 1 oktober opent Van Remoortel een nieuw cash-and-carryconcept in Belsele. Winkeliers vinden hier een uitgebreid aanbod artikelen in de sectoren wonen, tuin en cadeaus, in combinatie met mode en accessoires.

Inkooprisico beperken

Op een totale vloeroppervlakte van 9.500 m² bieden zo’n vijftig (inter)nationale fabrikanten en invoerders hun goederen aan in een permanente shop-in-shop, terwijl een 25-tal modezaken hun assortiment tentoonstellen op 1000 m².

 

Met deze vernieuwde formule onder de naam Van Remoortel powered by Trends & Trade mikt de onderneming op onder andere bloemisten, meubelzaken, cadeauwinkels, decorateurs en horecazaken in België en Noord-Frankrijk. Zij kunnen kleine hoeveelheden aankopen om hun inkooprisico te beperken, en de goederen meteen meenemen. Zo wordt de cash-and-carry als het ware het magazijn van de winkelier: de interieurinrichter of winkelier koopt rechtstreeks aan bij de fabrikant/importeur. Van Remoortel faciliteert de verkoop en zorgt voor de administratieve afhandeling.

 

Strategische samenwerking

Het gaat om een strategische samenwerking tussen Van Remoortel en PW Markets, eigenaar van de cash-and-carryconcepten Trends & Trade, FashionExtras en TICA in Nederland. Beide ondernemingen bedienen sinds jaar en dag dezelfde klantengroepen, maar zijn actief binnen andere landen en regio’s. 

 

De partners verwachten dan ook dat de samenwerking voordelen zal bieden voor vraag- en aanbodzijde: zowel de inkopende detaillist als de verkopende exposant moeten er beter van worden. “We bouwen een netwerk van cash-and-carryverkooppunten en wisselen kennis uit”, zegt bestuurder Winny De Cock van Van Remoortel.

 

Professionele bezoekers kunnen elke dag gedurende de hele dag terecht bij Van Remoortel powered by Trends & Trade, maar moeten zich wel vooraf aanmelden op de website. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Steinhoff in de problemen - en in de uitverkoop?

05/07/2018

Steinhoff, na Ikea het grootste woonwinkelbedrijf ter wereld, heeft dringend geld nodig om een faillissement te vermijden. Een van de concrete pistes is de verkoop van zijn succesvolle keten van kleding en huishoudartikelen Pepco.

H&M breidt Home-collectie uit

03/07/2018

Modegroep H&M breidt het assortiment van H&M Home uit met onder meer meubelen en lampen. In steeds meer winkels komen ook shop-in-shops met het interieurgamma.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.