Nieuw interieurmerk Design Is Wolf zwaait met Belgische vlag

Nieuw interieurmerk Design Is Wolf zwaait met Belgische vlag

België heeft er een nieuw interieurproject bij, eentje met de Belgische vlag in top. Design Is Wolf wil immers staan voor Belgisch, betaalbaar en baanbrekend. De conceptwinkel wordt aan de Karel Oomsstraat in Antwerpen geopend.

Op de brug tussen noord en zuid

Design Is Wolf is een initiatief van Wim Alenus, die eerder al het designmerk Kazaar oprichtte. Het wil een reactie zijn op de dure Scandinavische designmeubelen. “En omdat België een smeltkroes van culturen is, bestaat Design Is Wolf uit een mix van noord (simpel, puur en strak) en zuid (rijk en luxueus) met hier en daar een vleugje Oost-Europees handwerk. Zoals Belgische modegenieën als Raf Simons en Ann Demeulemeester op het internationale podium staan, zo wil Design Is Wolf zich op het wereldtoneel begeven, maar dan met Belgisch meubilair”, luidt de ambitie.

 

Het nieuwe platform doet hiervoor een beroep op een aantal namen uit de designwereld, zoals Alain Gilles, Roel Vandebeek, Charly Cnops en Jan Goderis. Maar ook anderen kunnen zich aansluiten. De bedoeling is immers om een plaats te zijn waar Belgische designers hun klanten ontmoeten. Die kunnen daarbij vooraf kiezen tussen een ruim assortiment stoffen en kleuren, pas daarna start de productie.

 

Designers die op de kar springen, krijgen niet alleen een plaats in de conceptwinkel, maar ook online via een webwinkel, sociale media en contentcreatie. Er komt ook een roadshow door de Benelux in 2016.

 

Vier thema’s per jaar

Elke drie maanden wil Design Is Wolf een nieuw thema lanceren, dat gelijkgezinden aantrekt. Het eerste wordt alvast ‘smaak’. Dit zal worden ondersteund door een foodblogster, die er haar nieuw boek zal promoten.

 

De conceptwinkel in Antwerpen zal open zijn op vrijdag en zaterdag van  10u tot 18u en op zondag en maandag van 12u tot 18u.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ikea België start met verkoop zonnepanelen

12/10/2017

Woonwarenhuisketen Ikea verkoopt voortaan ook zonnepanelen. Die zouden zo’n 6 tot 10% goedkoper zijn dan bij de gevestigde spelers op de markt. Anders dan de meubels is er van zelf monteren echter geen sprake: daarvoor werkt Ikea samen met het Britse Solarcentury.

èggo viert tiende verjaardag met nieuw concept

11/10/2017

Keukenproducent èggo viert dit jaar zijn tiende verjaardag en daarom zet het bedrijf de komende jaren een flinke stap voorwaarts. Zo komt er een nieuw winkelconcept en een verdere internationale expansie.

Ikea groeit met 4%, maar wil meer via webverkoop

10/10/2017

De omzet van de Zweedse woonketen Ikea is in het voorbije boekjaar met 3,8% gegroeid naar 34,1 miljard euro. In Nederland lag de groei net iets hoger en in België was er zelfs een nog sterkere groei.

Alibaba zet Ikea-achtige keten op

26/09/2017

De Chinese online retailgroep Alibaba heeft in Hangzhou zijn eerste fysieke Ikea-achtige Home Times-woonwarenhuis geopend. Voor het einde van het jaar komen er vier bij, volgend jaar staan er nog vijftien op de planning.

Designlabel Serax heeft nieuwe grootaandeelhouder

07/09/2017

Investeringsmaatschappij Buysse & Partners heeft designplatform Serax gekocht. Dat platform verkoopt onder meer ontwerpen van BV’s als Pascale Naessens (foto) en Sergio Herman. De nieuwe eigenaar wil het assortiment verbreden en ziet ook kansen in het buitenland.

Van Marcke opent nieuwe vestiging in Roeselare

05/09/2017

Van Marcke, marktleider in distributie van sanitair, verwarming en duurzame oplossingen voor warmte en water, heeft in Roeselare een nieuwe vestiging geopend. Dat was hoognodig, want de vorige winkel in de stad was al meer dan vijftig jaar oud.

Back to top