Nieuw interieurmerk Design Is Wolf zwaait met Belgische vlag

Nieuw interieurmerk Design Is Wolf zwaait met Belgische vlag

België heeft er een nieuw interieurproject bij, eentje met de Belgische vlag in top. Design Is Wolf wil immers staan voor Belgisch, betaalbaar en baanbrekend. De conceptwinkel wordt aan de Karel Oomsstraat in Antwerpen geopend.

Op de brug tussen noord en zuid

Design Is Wolf is een initiatief van Wim Alenus, die eerder al het designmerk Kazaar oprichtte. Het wil een reactie zijn op de dure Scandinavische designmeubelen. “En omdat België een smeltkroes van culturen is, bestaat Design Is Wolf uit een mix van noord (simpel, puur en strak) en zuid (rijk en luxueus) met hier en daar een vleugje Oost-Europees handwerk. Zoals Belgische modegenieën als Raf Simons en Ann Demeulemeester op het internationale podium staan, zo wil Design Is Wolf zich op het wereldtoneel begeven, maar dan met Belgisch meubilair”, luidt de ambitie.

 

Het nieuwe platform doet hiervoor een beroep op een aantal namen uit de designwereld, zoals Alain Gilles, Roel Vandebeek, Charly Cnops en Jan Goderis. Maar ook anderen kunnen zich aansluiten. De bedoeling is immers om een plaats te zijn waar Belgische designers hun klanten ontmoeten. Die kunnen daarbij vooraf kiezen tussen een ruim assortiment stoffen en kleuren, pas daarna start de productie.

 

Designers die op de kar springen, krijgen niet alleen een plaats in de conceptwinkel, maar ook online via een webwinkel, sociale media en contentcreatie. Er komt ook een roadshow door de Benelux in 2016.

 

Vier thema’s per jaar

Elke drie maanden wil Design Is Wolf een nieuw thema lanceren, dat gelijkgezinden aantrekt. Het eerste wordt alvast ‘smaak’. Dit zal worden ondersteund door een foodblogster, die er haar nieuw boek zal promoten.

 

De conceptwinkel in Antwerpen zal open zijn op vrijdag en zaterdag van  10u tot 18u en op zondag en maandag van 12u tot 18u.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Opnieuw recordcijfers voor JYSK

01/12/2017

Het Deense JYSK heeft in het boekjaar 2016-2017 opnieuw recordcijfers opgetekend, met een omzet van 3,36 miljard euro. Wereldwijd beschikt de woonketen inmiddels over meer dan 2.500 filialen.

Ikea opent in 2019 twee Belgische hotels

01/12/2017

De Zweedse meubelketen Ikea gaat in 2019 hotels openen in Antwerpen en Gent. De hotelketen Moxy, die in samenwerking met Marriott is opgezet, is ook al te vinden in New York, Parijs, Tokio, Chicago en Londen.

Ikea wil investeren in meer stadswinkels

29/11/2017

Vanaf 2019 wil Ikea ook in stadscentra aanwezig zijn met kleinere winkels, die vooral mensen zonder auto moeten aantrekken. De Zweedse meubelgigant hoopt daarmee in te spelen op de snel oprukkende verstedelijking en digitalisering.

CASA rolt webshop verder uit

24/11/2017

Interieurwinkelketen CASA gaat verder met het uitrollen van zijn nieuwe webshops met ‘click & collect'. Eerder dit jaar werd het concept ingevoerd in België, Frankrijk en Luxemburg; nu is het de beurt aan Zwitserland, Spanje en Portugal.

Conforama lanceert nieuwe Maison Dépôt in Rijsel

23/11/2017

In de buurt van Rijsel stelt het Franse Conforama de jongste telg in de familie voor: Maison Dépôt. Met een scherp geprijsde mix van meubilair, decoratie en elektrotoestellen hoopt de nieuwe koopjesexpert ook Belgische dagjesmensen aan te trekken.

Nieuwe CEO Leen Bakker komt van bij Beter Bed

23/11/2017

Debbie Klein, tot nog toe algemeen directeur van Beter Bed Benelux, wordt op 1 februari de nieuwe CEO van Leen Bakker. Ze volgt er Rob van Noordt op, die sinds 2015 bij de retailer aan de slag was en eerder deze maand zijn vertrek aankondigde.

Back to top