Omzet en consumentenbestedingen Ikea gestegen | RetailDetail

Omzet en consumentenbestedingen Ikea gestegen

Omzet en consumentenbestedingen Ikea gestegen

De Zweedse meubelbouwer Ikea zag in het financiële jaar 2014, dat van 1 september 2013 tot 31 augustus 2014 liep, zijn omzet met 3 procent stijgen naar 28,7 miljard euro. China was voor Ikea de snelst groeiende markt.

Online en offline groei

Voor de wisselkoerseffecten groeide de omzet van Ikea in 2014 met 5,9%, terwijl de groei van de volledige branche met 3,6% een stuk lager was. "De IKEA Group blijft groeien en het is goed te zien dat sprake is van een toenemende groei in al onze verkoopkanalen, zowel in bestaande winkels, nieuw geopende winkels als online. Onze omzetontwikkeling toont aan dat mensen over de hele wereld waardering hebben voor onze woonartikelen tegen zeer betaalbare prijzen", zegt IKEA-topman Peter Agnefjäll.

 

Ikea zag op vrijwel alle markten een groei, met China als snelst groeiende markt. Ook in Noord-Amerika en Europa waren de resultaten bevredigend. Die groei wordt zowel online als offline gehaald: "We hebben een duidelijke omnichannelstrategie. IKEA wordt steeds toegankelijk door te blijven investeren in de verbetering van onze producten en bestaande winkels, het openen van nieuwe winkels en de uitbreiding van onze dienstverlening op het gebied van e-commerce en onze verzamel- en transportservice."

 

Agnefjäll ziet in de toekomst nog steeds veel ruimte voor Ikea om te groeien. "We zijn nog steeds een kleine speler in veel markten, we hebben een sterk bedrijfsmodel en een fantastisch team van zeer betrokken en enthousiaste medewerkers."

 

Ikea geeft de volledige cijfers vrij in januari 2015.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Steinhoff in de problemen - en in de uitverkoop?

05/07/2018

Steinhoff, na Ikea het grootste woonwinkelbedrijf ter wereld, heeft dringend geld nodig om een faillissement te vermijden. Een van de concrete pistes is de verkoop van zijn succesvolle keten van kleding en huishoudartikelen Pepco.

H&M breidt Home-collectie uit

03/07/2018

Modegroep H&M breidt het assortiment van H&M Home uit met onder meer meubelen en lampen. In steeds meer winkels komen ook shop-in-shops met het interieurgamma.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.