Parker en Waterman worden familie van Campingaz | RetailDetail

Parker en Waterman worden familie van Campingaz

Parker en Waterman worden familie van Campingaz

Newell Rubbermaid, het bedrijf boven onder meer de schrijfmerken Parker en Waterman, legt zo'n 13 miljard dollar op tafel voor het eveneens Amerikaanse Jarden, producent van onder meer Campingaz.

Samen goed voor 14,6 miljard euro omzet

Er is op de markt van de consumentengoederen een miljardenfusie in de maak. Het Amerikaanse Newell Rubbermaid, bekend van de Parker-, Waterman- en Rotring-pennen, de Dymo-opbergmappen en de Rubbermaid-opbergdozen voor in de keuken, heeft zijn oog laten vallen op Jarden.

 

Jarden staat vooral sterk in kampeerbenodigdheden - zoals Campingaz-gasflessen en de tenten, lantaarns en kookvuurtjes van Coleman - en is ook eigenaar van snowboardmaker Völkl. Het bedrijf produceert voorts ook speelkaarten, huishoudapparaten en sport- en outdoorartikelen.

 

Newell Rubbermaid heeft voor de overname ruim 13 miljard dollar (ca. 11,8 miljard euro) over in cash en aandelen. De huidige beurswaarde van Jarden bedraagt 11,6 miljard dollar, die van Newell Rubbermaid 12,1 miljard dollar. Het fusiebedrijf zou goed zijn voor een omzet van 16 miljard dollar, omgerekend een slordige 14,6 miljard euro. De fusie moet wel nog worden goedgekeurd door de Amerikaanse concurrentiewaakhond.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Steinhoff in de problemen - en in de uitverkoop?

05/07/2018

Steinhoff, na Ikea het grootste woonwinkelbedrijf ter wereld, heeft dringend geld nodig om een faillissement te vermijden. Een van de concrete pistes is de verkoop van zijn succesvolle keten van kleding en huishoudartikelen Pepco.

H&M breidt Home-collectie uit

03/07/2018

Modegroep H&M breidt het assortiment van H&M Home uit met onder meer meubelen en lampen. In steeds meer winkels komen ook shop-in-shops met het interieurgamma.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.