Parking voorbehouden voor Facebook-fans

Parking voorbehouden voor Facebook-fans

Koortsachtig zijn retailers op zoek naar manieren om hun online marketing met de offline winkelbeleving te integreren. Meubelketen Heylen heeft een manier gevonden die op zijn minst opmerkelijk te noemen is. De retailer heeft op de parking van zijn winkels voorbehouden zones gemaakt voor fans van het enseigne op Facebook.

 


Ludieke in-store actie

Op drie vestigingen van Heylen (Peer, Kortenberg en Lokeren) zijn telkens een aantal parkeerplaatsen in het blauw geschilderd en voorzien van het Facebooklogo. “Het is de eerste Facebook Fan-parking van Europa. Geen enkel ander Belgisch bedrijf trekt social media zelfs werkelijk door tot in de winkels,” weet oprichter Denis Heylen.


Heylen maakt al langer sterk gebruik van sociale media. Zo zet de keten Facebook en Twitter in om over acties te communiceren, naar blogartikels te verwijzen en zelfs cadeaubonnen of andere voordelen te bieden aan klanten. “Bovendien zijn we van plan om in de toonzaal een ‘Like’-bord te plaatsen bij het meubel dat door de meeste Facebookfans geliked is”, zegt online marketing verantwoordelijke Christiane Peschen. “Dankzij zulke acties zien we het aantal fans dagelijks groeien.”

69 procent op Facebook

Heylen krijgt daarbij de hulp van online marketingbureau Quero Media, die voor de woonketen een onderzoek uitvoerde naar het Facebookgebruik van Belgische retailers. Zo bleek dat 69 procent van de Belgische retailers een Facebookpagina heeft (31 van de 45), goed voor gemiddeld 3 878 fans. De enseignes communiceren echter zo’n 7 keer per maand met (potentiële) fans en krijgen daarvoor gemiddeld 8 likes per post.


Qua sociale mediamarketing kan de ludieke parkingactie van Heylen initiatief in ieder geval tellen. Het intitiatief heeft een zeer hoge visibiliteit en ook de ‘incentive’ voor klanten is wel heel duidelijk. Nu nog afwachten of Vlaanderen massaal fan van de woonketen wordt om zich het recht op een geprivilegieerd parkeerplekje toe te eigenen.


 

{youtubejw}kw2EKtdsaKU{/youtubejw}


 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Designlabel Serax heeft nieuwe grootaandeelhouder

07/09/2017

Investeringsmaatschappij Buysse & Partners heeft designplatform Serax gekocht. Dat platform verkoopt onder meer ontwerpen van BV’s als Pascale Naessens (foto) en Sergio Herman. De nieuwe eigenaar wil het assortiment verbreden en ziet ook kansen in het buitenland.

Van Marcke opent nieuwe vestiging in Roeselare

05/09/2017

Van Marcke, marktleider in distributie van sanitair, verwarming en duurzame oplossingen voor warmte en water, heeft in Roeselare een nieuwe vestiging geopend. Dat was hoognodig, want de vorige winkel in de stad was al meer dan vijftig jaar oud.

Auping Plaza trekt online beleving door in de fysieke winkel

05/09/2017

Met de opening van drie winkels dit jaar en een aantal nieuwe projecten volgend jaar gaat slaapspecialist Auping in tegen de stroom. Het nieuwe Auping Plaza winkelconcept is een verlengstuk van de klantreis die mensen reeds thuis, online aanvatten. 

Hogere omzet, maar minder winst voor Beter Bed

30/08/2017

De Beter Bed Holding is er in de eerste helft van 2017 in geslaagd om de omzet met 6,7% de hoogte in te jagen, maar toch daalde de nettowinst met meer dan 11% naar 7,5 miljoen euro.

Interieurbedrijf Flamant opent conceptwinkel in Brugge

18/08/2017

Interieurbedrijf Flamant heeft een conceptwinkel geopend in Brugge, de zesde eigen winkel al van de keten. Die nieuwe "Home & Gifts Store" bevindt zich op amper honderd meter van de Brugse Grote Markt.

Leen Bakker krijgt klachten rond misleidende stuntprijs

01/08/2017

De Nederlandse woonketen Leen Bakker heeft heel wat klachten gekregen rond een hoogslaper die het op de webshop voor een bijzonder lage prijs aanbood, maar die het nu weigert te leveren. Het spreekt van een technische fout.

Back to top