Parking voorbehouden voor Facebook-fans

Parking voorbehouden voor Facebook-fans

Koortsachtig zijn retailers op zoek naar manieren om hun online marketing met de offline winkelbeleving te integreren. Meubelketen Heylen heeft een manier gevonden die op zijn minst opmerkelijk te noemen is. De retailer heeft op de parking van zijn winkels voorbehouden zones gemaakt voor fans van het enseigne op Facebook.

 


Ludieke in-store actie

Op drie vestigingen van Heylen (Peer, Kortenberg en Lokeren) zijn telkens een aantal parkeerplaatsen in het blauw geschilderd en voorzien van het Facebooklogo. “Het is de eerste Facebook Fan-parking van Europa. Geen enkel ander Belgisch bedrijf trekt social media zelfs werkelijk door tot in de winkels,” weet oprichter Denis Heylen.


Heylen maakt al langer sterk gebruik van sociale media. Zo zet de keten Facebook en Twitter in om over acties te communiceren, naar blogartikels te verwijzen en zelfs cadeaubonnen of andere voordelen te bieden aan klanten. “Bovendien zijn we van plan om in de toonzaal een ‘Like’-bord te plaatsen bij het meubel dat door de meeste Facebookfans geliked is”, zegt online marketing verantwoordelijke Christiane Peschen. “Dankzij zulke acties zien we het aantal fans dagelijks groeien.”

69 procent op Facebook

Heylen krijgt daarbij de hulp van online marketingbureau Quero Media, die voor de woonketen een onderzoek uitvoerde naar het Facebookgebruik van Belgische retailers. Zo bleek dat 69 procent van de Belgische retailers een Facebookpagina heeft (31 van de 45), goed voor gemiddeld 3 878 fans. De enseignes communiceren echter zo’n 7 keer per maand met (potentiële) fans en krijgen daarvoor gemiddeld 8 likes per post.


Qua sociale mediamarketing kan de ludieke parkingactie van Heylen initiatief in ieder geval tellen. Het intitiatief heeft een zeer hoge visibiliteit en ook de ‘incentive’ voor klanten is wel heel duidelijk. Nu nog afwachten of Vlaanderen massaal fan van de woonketen wordt om zich het recht op een geprivilegieerd parkeerplekje toe te eigenen.


 

{youtubejw}kw2EKtdsaKU{/youtubejw}


 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Met nieuwe locatie in Antwerpen wil fonQ België veroveren

14/11/2017

Webwarenhuis fonQ heeft grote plannen voor de Belgische markt: met een vestiging in Antwerpen en de bouw van een nieuw distributiecentrum in Utrecht hoopt het Nederlandse onlinewarenhuis in België een grotere marktpositie te veroveren.

West-Vlaams Floralux opent nu ook in Limburg

14/11/2017

In het Limburgse Ham gaan twee familiebedrijven samenwerken om van het huidige tuincentrum een enorm nieuw winkelcomplex te maken. Het West-Vlaamse Floralux pompt twaalf miljoen euro in het project en creëert zo dertig nieuwe jobs.

Amazon komt nu ook met eigen meubels

08/11/2017

Amazon heeft nog maar eens een aantal eigen merken op de markt gebracht. Zo stapt de e-commercereus voor het eerst ook zelf in sportkleding en meubels.

Beter Bed Holding groeit verder, behalve in Duitsland

03/11/2017

De omzet van de Beter Bed Holding is in het derde kwartaal met 3,3% gegroeid. De beddenverkoper presteerde goed in alle markten, behalve in Duitsland waar het kampt met de gevolgen van een gifprobleem.

Algemeen directeur Leen Bakker stapt op

02/11/2017

Rob van den Noort vertrekt binnenkort als algemeen directeur bij Leen Bakker. Hij was nog maar sinds 2015 aan de slag in die functie, maar zegt dat zijn werk er opzit. Een opvolger is er momenteel nog niet.

Ikea België start met verkoop zonnepanelen

12/10/2017

Woonwarenhuisketen Ikea verkoopt voortaan ook zonnepanelen. Die zouden zo’n 6 tot 10% goedkoper zijn dan bij de gevestigde spelers op de markt. Anders dan de meubels is er van zelf monteren echter geen sprake: daarvoor werkt Ikea samen met het Britse Solarcentury.

Back to top