Sleeplife ziet nog ruimte om te groeien

Sleeplife ziet nog ruimte om te groeien

Op 1 januari 2016 opende de coöperatieve genootschap Sleeplife in één klap zestien slaapwinkels, waarmee het meteen marktleider werd. De vennootschap ziet echter nog ruimte voor tien extra filialen.

Expansie in Vlaanderen, pas later Wallonië

Sleeplife verkoopt momenteel jaarlijks ongeveer 7.500 bedden, 10.000 matrassen en 25.000 hoofdkussens, goed voor een omzet van dertig miljoen euro. Het wil nu echter nog verder uitbreiden: in een eerste fase moeten er enkele blinde vlekken in Vlaams-Brabant worden opgevuld en ook voor de rest van de expansie wordt voornamelijk naar Vlaanderen gekeken. Pas in een latere fase zal Wallonië aan bod komen.

 

“Steeds meer klanten zijn bereid te investeren in een goed en mooi bed. Het besef dat een kwalitatief bed belangrijk is voor de nachtrust en uiteindelijk voor de levenskwaliteit, is veel groter dan vroeger.” stelt algemeen manager Wim Herman.

 

Daarbij ziet Herman nog geen grote markt voor het online aankopen van bedden. “In onze winkels kan je echt ‘aan den lijve’ ondervinden wat het allemaal betekent: uiteindelijk is het de unieke en persoonlijke combinatie van bodem, matras en kussen die voor het juiste gevoel zorgt. Een echte belevingswinkel dus, een segment dat een online winkel nooit kan bereiken.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ikea België start met verkoop zonnepanelen

12/10/2017

Woonwarenhuisketen Ikea verkoopt voortaan ook zonnepanelen. Die zouden zo’n 6 tot 10% goedkoper zijn dan bij de gevestigde spelers op de markt. Anders dan de meubels is er van zelf monteren echter geen sprake: daarvoor werkt Ikea samen met het Britse Solarcentury.

èggo viert tiende verjaardag met nieuw concept

11/10/2017

Keukenproducent èggo viert dit jaar zijn tiende verjaardag en daarom zet het bedrijf de komende jaren een flinke stap voorwaarts. Zo komt er een nieuw winkelconcept en een verdere internationale expansie.

Ikea groeit met 4%, maar wil meer via webverkoop

10/10/2017

De omzet van de Zweedse woonketen Ikea is in het voorbije boekjaar met 3,8% gegroeid naar 34,1 miljard euro. In Nederland lag de groei net iets hoger en in België was er zelfs een nog sterkere groei.

Hema wil nog eens 150 Spaanse winkels

04/10/2017

Hema wil in Spanje nog eens 150 winkels openen. Na winkels in Madrid en Barcelona kijkt de retailer naar een verdere expansie in steden als Valencia, Bilbao, Malaga en Sevilla.

FNG mikt op Duitsland en Spanje

04/10/2017

Modegroep FNG is ondertussen een gevestigde naam in de Benelux en dus begint het bedrijf uit te kijken naar andere markten. Voor de Nederlandse merken ziet CEO Dieter Penninckx ruimte in Duitsland, terwijl hij voor de Belgische naar Spanje kijkt.

Alibaba zet Ikea-achtige keten op

26/09/2017

De Chinese online retailgroep Alibaba heeft in Hangzhou zijn eerste fysieke Ikea-achtige Home Times-woonwarenhuis geopend. Voor het einde van het jaar komen er vier bij, volgend jaar staan er nog vijftien op de planning.

Back to top