Werknemers Ikea krijgen nieuw loyaliteitsprogramma

Werknemers Ikea krijgen nieuw loyaliteitsprogramma

Ikea heeft met Tack! een nieuw loyaliteitsprogramma aangekondigd. Met het programma willen ze hun medewerkers een bijdrage aan hun pensioen geven. Hoe dat per land ingevuld moet worden, wordt momenteel nog onderzocht.

Minstens 5 jaar in dienst

Via Tack! zal voor elke werknemer van Ikea jaarlijks een bedrag opzijgezet worden. Na een periode van minstens vijf jaar kunnen werknemers een bijdrage aan hun pensioen krijgen, die wordt uitbetaald zodra de werknemer de pensioengerechtigde leeftijd heeft bereikt. Alle fulltime werknemers zullen hetzelfde bedrag krijgen, onafhankelijk van hun vestiging, functie of salarisniveau. Bij parttime medewerkers wordt er gekeken naar het aantal uren dat ze werken.

 

"Tack! is het Zweedse woord voor 'bedankt'. Met dit loyaliteitsprogramma willen we dan ook onze waardering en dank uitspreken aan onze medewerkers. Iedereen, in welke functie dan ook bij de IKEA Groep, levert zijn bijdrage en is belangrijk voor onze voortdurende groei", zegt Peter Agnefjäll, CEO en directeur van de IKEA Groep.

 

Bovenop bonussysteem

De bijdrage van Ikea aan het nieuwe loyaliteitsprogramma zal jaarlijks worden vastgesteld. Bij de lancering zal Ikea een eenmalige storting van 100 miljoen euro in het fonds doen. Ikea stelt wel als voorwaarde voor de financiering van het programma dat de resultaatdoelstelling wordt bereikt.

 

Tack! komt bovenop het onlangs al gelanceerde One Ikea Bonus programma. Dat is een prestatiebonussysteem dat is verbonden met het individuele salarisniveau. Medewerkers krijgen jaarlijks een bonus uitbetaald als de lokale doelstellingen worden gehaald. "Wij geloven dat deze twee programma's IKEA zullen helpen om een fantastische plek te zijn om te werken, vandaag en in de toekomst", zegt Peter Agnefjäll.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ikea België start met verkoop zonnepanelen

12/10/2017

Woonwarenhuisketen Ikea verkoopt voortaan ook zonnepanelen. Die zouden zo’n 6 tot 10% goedkoper zijn dan bij de gevestigde spelers op de markt. Anders dan de meubels is er van zelf monteren echter geen sprake: daarvoor werkt Ikea samen met het Britse Solarcentury.

èggo viert tiende verjaardag met nieuw concept

11/10/2017

Keukenproducent èggo viert dit jaar zijn tiende verjaardag en daarom zet het bedrijf de komende jaren een flinke stap voorwaarts. Zo komt er een nieuw winkelconcept en een verdere internationale expansie.

Ikea groeit met 4%, maar wil meer via webverkoop

10/10/2017

De omzet van de Zweedse woonketen Ikea is in het voorbije boekjaar met 3,8% gegroeid naar 34,1 miljard euro. In Nederland lag de groei net iets hoger en in België was er zelfs een nog sterkere groei.

Alibaba zet Ikea-achtige keten op

26/09/2017

De Chinese online retailgroep Alibaba heeft in Hangzhou zijn eerste fysieke Ikea-achtige Home Times-woonwarenhuis geopend. Voor het einde van het jaar komen er vier bij, volgend jaar staan er nog vijftien op de planning.

Designlabel Serax heeft nieuwe grootaandeelhouder

07/09/2017

Investeringsmaatschappij Buysse & Partners heeft designplatform Serax gekocht. Dat platform verkoopt onder meer ontwerpen van BV’s als Pascale Naessens (foto) en Sergio Herman. De nieuwe eigenaar wil het assortiment verbreden en ziet ook kansen in het buitenland.

Van Marcke opent nieuwe vestiging in Roeselare

05/09/2017

Van Marcke, marktleider in distributie van sanitair, verwarming en duurzame oplossingen voor warmte en water, heeft in Roeselare een nieuwe vestiging geopend. Dat was hoognodig, want de vorige winkel in de stad was al meer dan vijftig jaar oud.

Back to top