Mode

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België
  • Gepubliceerd in Mode

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur
  • Gepubliceerd in Mode

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group
  • Gepubliceerd in Mode

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming
  • Gepubliceerd in Mode

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”
  • Gepubliceerd in Mode

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel
  • Gepubliceerd in Mode

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Desigual krijgt fikse tik in eerste drie kwartalen
  • Gepubliceerd in Mode

De Spaanse modeketen Desigual heeft in de eerste drie kwartalen van 2017 een tik gekregen van meer dan 10%. Vooral in Europa, waar de keten vrijwel al zijn omzet haalt, waren de resultaten teleurstellend.

Twee of drie streepjes op kleding, Adidas heeft het alleenrecht
  • Gepubliceerd in Mode

De Zweedse winkelketen H&M mag ook in de toekomst geen parallelle streepjes zetten op zijn (sport)kleding. Die lijken te sterk op de drie strepen van Adidas, zo besliste een rechtbank in Den Haag.

Athleisure: ‘sporty chic’ in opmars
  • Gepubliceerd in Mode

Athleisure, de trend die sportkledij met doordeweekse outfits verzoent, heeft eigenhandig de Amerikaanse modesector uit het slop getrokken. Ook Europa volgt nu. Is het een hype of gaat athleisure het mode- en winkelbeeld bepalen?

Sterk derde kwartaal voor Adidas
  • Gepubliceerd in Mode

Sportkledingfabrikant Adidas heeft er een sterk derde kwartaal opzitten. De groei vertraagde dan wel ten opzichte van het vorige kwartaal, maar de operationele winst oversteeg de verwachtingen van analisten.

Yoox Net-a-Porter groeit maar voldoet niet aan verwachtingen
  • Gepubliceerd in Mode

Online retailer Yoox Net-a-Porter is in het derde kwartaal op vergelijkbare basis met 17,7% gegroeid naar 481,8 miljoen euro, waarmee het toch niet helemaal voldeed aan de verwachtingen van analisten. Vooral in de VS en China vertraagde de groei.

Burberry komt met nieuwe strategie na prima eerste halfjaar
  • Gepubliceerd in Mode

Burberry heeft een sterk eerste halfjaar achter de rug: de omzet ging er ruim 9% op vooruit, de operationele winst zelfs 28%. Toch krijgt het aandeel vandaag een flinke klets om de oren: beleggers reageren sceptisch op de nieuwe strategie die topman Marco Gobbetti aankondigt.

Nieuwe topman voor Christian Dior
  • Gepubliceerd in Mode

Sidney Toledano, die de voorbije negentien jaar het Franse modehuis Christian Dior leidde, geeft in februari de fakkel door aan huidig Fendi-CEO Pietro Beccari. De wissel van de macht maakt deel uit van een grotere reshuffle aan de top van LVMH.

Amazon komt nu ook met eigen meubels
  • Gepubliceerd in Mode

Amazon heeft nog maar eens een aantal eigen merken op de markt gebracht. Zo stapt de e-commercereus voor het eerst ook zelf in sportkleding en meubels.

Primark groeit opnieuw sterk dankzij expansie
  • Gepubliceerd in Mode

De omzet van de Ierse modeketen Primark is in het voorbije boekjaar met net geen 20% gegroeid. Een groot deel van die groei kwam er dankzij expansie, want Primark opende maar liefst dertig nieuwe winkels in negen landen.

Zalando groeit met meer dan kwart in derde kwartaal
  • Gepubliceerd in Mode

De Duitse modewebshop Zalando heeft in het derde kwartaal alweer een indrukwekkende groei opgetekend: ten opzichte van een jaar eerder kwamen er een miljoen nieuwe klanten bij en steeg de omzet met bijna 30%. De winst smolt wel bijna volledig weg.

Luxejuwelen vinden stilaan weg naar e-commerce
  • Gepubliceerd in Mode

Merken van luxejuwelen en -horloges hebben lang hun neus opgetrokken voor online verkoop, zowel via eigen webshops als bij externe partijen, maar nu lijken ze toch hun kar te keren. Ze zien er immers nog een grote groeimarge in, die offline veel kleiner is.

Eerste Waalse winkel Schoenen Torfs komt in Dinant
  • Gepubliceerd in Mode

Na 75 winkels en 70 jaar geschiedenis is Schoenen Torfs nog altijd niet uitverteld. Integendeel, hun eerste Waalse winkel komt eraan: afspraak in 2019 in Dinant. Hoe de familieonderneming het blijft doen, vertelt Wouter Torfs op de RetailDetail Night. 

Zalando biedt optie om Adidas-schoenen te personaliseren
  • Gepubliceerd in Mode

Zalando heeft de ‘Miadidas’-tool toegevoegd aan zijn webshop, waardoor het voor klanten voortaan mogelijk is om schoenen van Adidas te laten personaliseren. Het is de eerste keer dat een externe verkoper die functie aanbiedt.

Back to top