Mode

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders
  • Gepubliceerd in Mode

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze
  • Gepubliceerd in Mode

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af
  • Gepubliceerd in Mode

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent
  • Gepubliceerd in Mode

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Recordwinst voor moederbedrijf Uniqlo
  • Gepubliceerd in Mode

Fast Retailing, het moederbedrijf van het Japanse modemerk Uniqlo, heeft in het eerste kwartaal een recordwinst neergezet. Dat heeft het te danken aan de verkoop in het buitenland, die voor het eerst groter was dan die in Japan.

Lichte omzetgroei voor Marie Jo & Co
  • Gepubliceerd in Mode

De Oost-Vlaamse lingerieproducent Van de Velde heeft in 2017 een lichte omzetgroei geboekt tot 208,7 miljoen euro. De retailtak scoorde daarbij een stuk beter deed dan de groothandelsactiviteiten.

Essentiel zoekt extra geld voor expansie
  • Gepubliceerd in Mode

Het Antwerpse modemerk Essentiel is op zoek naar extra centen, waarmee het voornamelijk de internationale expansie wil financieren. Tot nu toe werd steevast eigen geld gebruikt om te blijven groeien.

Zalando gaat samenwerking aan met Fashion for Good
  • Gepubliceerd in Mode

Fashion for Good, een initiatief dat werd opgericht door de C&A Foundation en dat mikt op duurzame mode, gaat samenwerken met Zalando. Samen willen ze duurzame innovaties sneller naar de markt brengen.

Peek & Cloppenburg wil inzetten op premium
  • Gepubliceerd in Mode

In 2018 wil warenhuisketen Peek & Cloppenburg weer groeien. Hoewel de omzet in thuisland Duitsland stagneert, is het de bedoeling om de gemiddelde klantomzet te verhogen en meer in te zetten op premiummerken.

Juttu op weg naar Gent
  • Gepubliceerd in Mode

Juttu, de Scandinavisch getinte zusterketen van A.S. Adventure, wil dit jaar een nieuwe vestiging openen in de Kouterdreef in Gent. Daarnaast komt er begin maart ook een nieuwe winkel in Brussel.

Schoenen Torfs ziet omzet met 7,7% groeien in 2017
  • Gepubliceerd in Mode

Schoenenketen Torfs tekende in 2017 een omzetgroei van 7,7% op. Vooral in de webshop was er een sterke stijging, maar ook de groei in de winkels toont aan dat “retail niet dood is”, vindt CEO Wouter Torfs. 

H&M werkt aan online kortingsplatform
  • Gepubliceerd in Mode

De Zweedse H&M Group zou bezig zijn met de ontwikkeling van een online platform, waar een groot aantal kledingmerken met kortingen worden aangeboden. Het heeft daarover al akkoorden gesloten met zestig kledingmerken.

Consument kleedt zich steeds goedkoper
  • Gepubliceerd in Mode

Shoppers geven elk jaar minder uit aan kleding en schoenen. De vele kortingen en de scherpe prijsconcurrentie in de moderetail zorgen ervoor dat de bestedingen aan kledij bijna overal in Europa al sinds 2006 dalen.

Primark zoekt meer dan 500 werknemers voor Antwerpse vestiging
  • Gepubliceerd in Mode

Eind deze maand gaat de Ierse modeketen Primark van start met de aanwervingen voor de nieuwe vestiging op de Meir in Antwerpen. Het zoekt daarvoor meer dan 500 nieuwe medewerkers in verschillende functies.

Quiksilver neemt concurrent Billabong over
  • Gepubliceerd in Mode

Het Amerikaanse surfmerk Quiksilver heeft zijn Australische sectorgenoot Billabong overgenomen. Quiksilver had eind vorig jaar een overnamebod gedaan op het financieel geplaagde merk en nu zijn beide partijen tot een overeenkomst gekomen.

Amazon brengt virtuele paskamer aan huis
  • Gepubliceerd in Mode

Amazon heeft een patentaanvraag ingediend om van Echo Look een virtuele paskamer te maken. De spraakgestuurde camera van Amazon moet via 'augmented reality' gaan helpen om virtueel kleren te passen.

Forever 21 sluit flagshipstore in Amsterdam
  • Gepubliceerd in Mode

Forever 21 doet nog deze maand de deuren van zijn flagshipstore in Amsterdam definitief dicht. Door een reorganisatie komen meer dan honderd werknemers op straat te staan. De winkel in Rotterdam blijft wel gewoon draaien.

H&M lanceert nieuw merk: Nyden
  • Gepubliceerd in Mode

Modegroep H&M brengt volgend jaar nog maar eens een nieuw merk uit: Nyden. Dat zal worden ontworpen in Los Angeles, met de hulp van 'influencers'. Het wordt een merk dat zich wil onderscheiden door co-creatie, beperkte oplages en iets hogere prijzen.

Resultaten Nike blijven onder druk in Noord-Amerika
  • Gepubliceerd in Mode

Lifestylemerk Nike heeft in het tweede kwartaal een omzet gehaald van 8,6 miljard dollar (7,3 miljard euro), een stijging van 5% ten opzichte van een jaar eerder. In Noord-Amerika blijft de omzet wel onder druk staan.

Back to top