Mode

Modemerk Stefanel opent eerste Belgische winkel
  • Gepubliceerd in Mode

Het modemerk Stefanel heeft in Antwerpen zijn eerste Belgische winkel geopend, in winkelstraat Hopland. Met de opening van de winkel zet het Italiaanse merk zijn expansie in Noord-Europa en de Benelux verder.

Belgisch jeansmerk 49R Jeans maakt comeback
  • Gepubliceerd in Mode

Het van oorsprong West-Vlaamse jeansmerk 49R Jeans maakt na 25 jaar een comeback. Twee Kortrijkse ondernemers kochten onlangs de rechten van het merk en lanceren volgende maand een nieuwe collectie van 49R Jeans.

Mango laat klanten muziek in de winkel kiezen
  • Gepubliceerd in Mode

De Spaanse kledingketen Mango heeft in samenwerking met Shazam een nieuwe applicatie ontwikkeld, waarbij klanten de mogelijkheid krijgen om zelf de muziekkeuze in de winkels te bepalen.

Sterke groei voor modemerk Ted Baker
  • Gepubliceerd in Mode

Het Britse modemerk Ted Baker heeft mooie resultaten gehaald in het boekjaar 2016. Zowel de omzet als de winst maakten een mooie sprong voorwaarts. De grootste groei voor het merk was te vinden in Noord-Amerika.

Britse Brantano vraagt faillissement aan
  • Gepubliceerd in Mode

De Britse schoenketen Brantano heeft het faillissement aangevraagd. Nog maar een jaar geleden maakte de keten een doorstart en eerder maakte de keten ook deel uit van de failliete Macintosh Retail Group.

G-Star gaat samenwerking aan met Alibaba
  • Gepubliceerd in Mode

Het Amsterdamse modemerk G-Star is een strategische handelspartner geworden van het Chinese Alibaba. Concreet wil dat zeggen dat de collecties van het merk voortaan ook verkocht worden op de platformen van de Chinese e-commercereus.

Esprit gaat samenwerking aan met juwelenmaker Versteegh
  • Gepubliceerd in Mode

Modeketen Esprit heeft een nieuwe samenwerking afgesloten met de Nederlandse juwelenmaker Versteegh, die verschillende accessoires zal leveren voor de winkels van Esprit. De samenwerking gaat van start op 1 juli van dit jaar.

Sterke groei voor Nike in Azië
  • Gepubliceerd in Mode

In het derde kwartaal van zijn boekjaar heeft het Amerikaanse sportmerk Nike een sterke groei gehaald in Azië. Over de hele lijn was er sprake van een groei van 5%, al voldeed het bedrijf niet helemaal aan de verwachtingen van analisten.

Stabiele resultaten voor Italiaanse groep achter Diesel
  • Gepubliceerd in Mode

De Italiaanse modegroep OTB, moederbedrijf van merken als Diesel, Viktor&Rolf en Maison Margiela, heeft in 2016 gelijkaardige resultaten neergezet als in 2015. Vlaggenschip Diesel deed het minder goed, maar de premiummerken compenseerden.

Van de Velde focust met nieuwe manager op Nederlandse webshop
  • Gepubliceerd in Mode

Martine Baarschers gaat aan de slag als de nieuwe e-commercemanager voor de Nederlandse en Duitse markt bij de Oost-Vlaamse lingerieproducent Van de Velde. Baarschers heeft al heel wat ervaring in die functie bij andere modebedrijven.

Reorganisatie bij McGregor en Gaastra in België
  • Gepubliceerd in Mode

De winkelketens McGregor en Gaastra hebben van de rechtbank goedkeuring gekregen voor een gerechtelijke reorganisatie. Die moet ervoor zorgen dat er meer ademruimte komt voor een doorstart, maar heeft geen invloed op de groothandelsactiviteiten.

Reclame Sainsbury’s volgt het weer
  • Gepubliceerd in Mode

De Britse keten Sainsbury’s heeft een reclamecampagne gelanceerd, waarbij de beelden worden aangepast naargelang het weer. Voorbijgangers zullen zo steeds reclame te zien krijgen voor kleding die past bij het weer op dat moment.

Walmart koopt modewebshop Modcloth
  • Gepubliceerd in Mode

Walmart heeft online modeverkoper Modcloth overgenomen, die al vijftien jaar voornamelijk bekend is vanwege zijn op vintage geïnspireerde collecties. Modcloth zal onderdeel worden van Jet.com.

Noukie’s breidt winkelnet fors uit
  • Gepubliceerd in Mode

De Belgische kinderspulletjesverkoper Noukie’s opent tien nieuwe winkels in Frankrijk: dat brengt het totaal op 19 vestigingen bij onze zuiderburen. Het bedrijf uit Tubize heeft ook in ons land dertien verkooppunten in eigen beheer.

ISO lanceert internationale set kledingmaten
  • Gepubliceerd in Mode

De International Organization of Standardization (ISO) heeft zijn set kledingmaten aangepast, om zo de maten beter te laten passen voor consumenten wereldwijd. Dat moet er voor zorgen dat er minder kleding terug naar de winkels wordt gebracht.

Fikse winststijging voor Inditex
  • Gepubliceerd in Mode

Het Spaanse modebedrijf Inditex, moederbedrijf van onder andere Zara, heeft in het voorbije boekjaar zijn nettowinst en zijn omzet met maar liefst 10% de hoogte in gestuwd.

Scapa lanceert "online flagshipstore"
  • Gepubliceerd in Mode

Modemerk Scapa heeft een webshop gelanceerd, waarop meteen alle collecties van het merk te vinden zijn. Daarnaast is er onder andere een online magazine beschikbaar.

Video: Kijk binnen in de nieuwe Perry flagshipstore
  • Gepubliceerd in Mode

(publireportage) Na een woelig 2016 is Perry weer helemaal in de running! De nieuwe flagshipstore in Amsterdam is het startschot van een uniek, innovatief verhaal waarbij ook digitale communicatie een centrale plaats inneemt.

C&A: “We zitten niet in de problemen”
  • Gepubliceerd in Mode

Kledingketen C&A is verrast door de ophef die is ontstaan rond het nieuwe investeringsplan dat de keten uit de doeken heeft gedaan. Daarin worden onder andere alle winkels vernieuwd, maar veel werknemers vreesden dat dit ook een aanloop naar een sanering zou zijn.

Back to top