Mode

Prognoses outletcentra niet geloofwaardig
  • Gepubliceerd in Mode

Volgens de Nederlandse brancheorganisatie INretail zijn de bezoekersverwachtingen van outletcentra niet realistisch. Samen mikken ze op meer dan 20 miljoen bezoekers per jaar, maar daarbij houden ze volgens INretail te weinig rekening met kannibalisatie.

Falke Group stelt Martin Winkler aan als nieuwe CEO
  • Gepubliceerd in Mode

De Falke Group heeft bekend gemaakt dat Martin Winkler de nieuwe CEO van het bedrijf wordt. Hij vervangt in die functie Uwe Bergheim, die heeft besloten om op pensioen te gaan. Falke Group is bekend van het beenmodemerk Falke.

Nieuwe CEO voor Marc O’Polo
  • Gepubliceerd in Mode

Modemerk Marc O’Polo neemt op 31 augustus afscheid van huidig CEO Alexander Gedat. Hij zal vervangen worden door Dieter Holzer, die al heel wat ervaring heeft als leidinggevende figuur binnen de mode-industrie.

Meerdere geïnteresseerden voor overname Jimmy Choo
  • Gepubliceerd in Mode

Er worden verschillende namen genoemd rond de overname van het schoenmerk Jimmy Choo. Zo zouden onder andere Michael Kors, Interparfums en Hony Capital allemaal een bod willen doen op het luxemerk.

Puma verhoogt opnieuw winstverwachting
  • Gepubliceerd in Mode

Het Duitse sportmerk Puma heeft voor de tweede keer dit boekjaar zijn winstverwachtingen verhoogd. Het deed dat al na een sterk eerste kwartaal en ook het tweede kwartaal was blijkbaar beter dan verwacht.

C&A trekt zich terug uit Rusland
  • Gepubliceerd in Mode

Textielketen C&A trekt zich volledig terug uit Rusland. Voor de winkels in Rusland werkt C&A samen met de Russian Trade Group, maar die samenwerking is nu stopgezet. Ook Mexx heeft besloten om alle winkels in het land te sluiten.

Zalando komt met Prime-achtige service
  • Gepubliceerd in Mode

In het tweede kwartaal van 2017 is de omzet van Zalando iets minder hard gegroeid dan in voorgaande kwartalen. Dat blijkt uit de voorlopige cijfers die het bedrijf heeft vrijgegeven. Daarnaast kondigde Zalando een nieuwe abonnementsservice aan.

Björn Borg opent nieuwe flagshipstores in België en Nederland
  • Gepubliceerd in Mode

Het Zweedse Björn Borg opent dit jaar nog nieuwe flagshipstores in België en Nederland. Het zet zo zijn expansie verder, nadat het onlangs ook al nieuwe vestigingen opende in Brugge, Haarlem en Zwolle.

Havaianas heeft een nieuwe eigenaar
  • Gepubliceerd in Mode

Het Braziliaanse Alpargatas, het bedrijf achter de bekende Havaianas-slippers, heeft een nieuwe eigenaar gevonden. Investeringsbedrijf J&F Investimentos heeft zijn meerderheidsbelang verkocht aan drie Braziliaanse banden.

Tiffany & Co heeft nieuwe CEO
  • Gepubliceerd in Mode

Juwelier Tiffany & Co heeft Alessandro Bogliolo aangesteld als de nieuwe CEO. Hij volgt vanaf 2 oktober Frederic Cumenal op, die vijf maanden geleden al het bedrijf verliet.

C&A lijdt opnieuw verlies in België
  • Gepubliceerd in Mode

Kledingketen C&A heeft ook in 2016 een tik gekregen in België. Naast een omzetdaling moest het Nederlandse bedrijf ook een verlies slikken: het is al het tweede jaar op rij dat C&A in België rode cijfers in de boeken schrijft.

Teleurstellende winstcijfers voor Fast Retailing
  • Gepubliceerd in Mode

Fast Retailing, het moederbedrijf van de Japanse modeketen Uniqlo, heeft in het derde kwartaal teleurstellende winstcijfers neergezet. De omzet steeg wel met bijna 9%, maar de winst bleef onder de verwachtingen van analisten.

 About You geeft dit najaar aftrap in Nederland en België
  • Gepubliceerd in Mode

About You gaat komende herfst officieel in Nederland en België van start. Het Duitse online modeplatform, waarvan retailconcern Otto een van de investeerders is, brengt een aanbod kleding van bekende merken.  

Noppies komt met eigen kinderkledingmerk
  • Gepubliceerd in Mode

Noppies, dat zwangerschaps- en babymode verkoopt, komt nu ook met een eigen kinderkledingmerk: Nop. Met het nieuwe merk mikt de modeketen op kinderen die nog op de basisschool zitten.

Lingerieproducent Van de Velde kent lichte omzetstijging
  • Gepubliceerd in Mode

In de eerste helft van het boekjaar lijkt lingerieproducent Van de Velde opnieuw op het juiste spoor. Na een moeilijk 2016 wist het in de eerste zes maanden van het jaar de omzet immers met iets meer dan een procent op te krikken.

Parijse kledingwinkel Colette sluit na 20 jaar
  • Gepubliceerd in Mode

De bekende Parijse conceptwinkel Colette sluit na twintig jaar de deuren. Tot 20 december kunnen klanten nog op bezoek komen om de laatste mode te ontdekken, maar daarna valt definitief het doek over de winkel.

Omzet Levi Strauss groeit, maar winst daalt
  • Gepubliceerd in Mode

De omzet van jeansmerk Levi Strauss is in het tweede kwartaal met 6% gegroeid, maar omwille van de kosten die gepaard gingen met een schuldherschikking daalde de nettowinst toch ten opzichte van een jaar eerder.

Louis Vuitton schrapt Amerikaanse pop-ups
  • Gepubliceerd in Mode

Modemerk Louis Vuitton heeft een aantal pop-ups geannuleerd die de komende weken en maanden moesten opengaan in de Verenigde Staten en Canada. Er waren immers heel wat problemen opgedoken bij eerdere openingen.

Chinese opmars stuwt resultaten Burberry
  • Gepubliceerd in Mode

Het Britse modemerk Burberry zag zijn omzet in het eerste kwartaal met 3% groeien, voornamelijk dankzij een sterke opmars in China. Daar lanceerde het merk een nieuwe campagne op WeChat, wat vooral de online verkoop de hoogte in dreef.

Back to top