Mode

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen
  • Gepubliceerd in Mode

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017
  • Gepubliceerd in Mode

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes
  • Gepubliceerd in Mode

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger
  • Gepubliceerd in Mode

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af
  • Gepubliceerd in Mode

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group
  • Gepubliceerd in Mode

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent
  • Gepubliceerd in Mode

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Neem al een kijkje in Arket Brussel
  • Gepubliceerd in Mode

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld
  • Gepubliceerd in Mode

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Nordstrom lanceert winkel zonder stock
  • Gepubliceerd in Mode

Modeketen Nordstrom opent volgende maand in Los Angeles een nieuw concept, waar klanten enkel terecht kunnen voor advies en het passen van kleding. Aankopen kunnen dan later worden opgehaald bij de winkel.

ZEB test technologische snufjes in vernieuwde flagshipstore
  • Gepubliceerd in Mode

Op 1 september heropende multimerkenketen ZEB haar vernieuwde winkel in Merchtem. De keten test er een volledig nieuw winkelconcept, met zelfscankassa’s, digitale mannequins en meer.

Primark profiteert van zwakkere Britse economie
  • Gepubliceerd in Mode

De Ierse modeketen Primark profiteert momenteel van de zwakke Britse economie, waardoor moederbedrijf AB Foods de verwachtingen voor het volledige jaar optrekt. De keten zal ook verder blijven uitbreiden.

Men at Work opnieuw in handen oprichter
  • Gepubliceerd in Mode

Kledingketen Men at Work is opnieuw in handen van oprichter Marcel van Gelderen, die het bedrijf overneemt van Varova Fashion Group. Hij was eerder al minderheidsaandeelhouder, maar neemt nu alle aandelen over.

H&M Group opent nog twee winkels op Antwerpse Meir
  • Gepubliceerd in Mode

De Zweedse H&M Group blijft zijn aanwezigheid op de Antwerpse Meir verder uitbreiden. Momenteel heeft het modebedrijf er al drie vestigingen, en met Monki en Weekday komen er nog twee winkels bij.

Participatiemaatschappij Vlaanderen investeert in FNG
  • Gepubliceerd in Mode

Het overheidsinvesteringsfonds Participatiemaatschappij Vlaanderen (PMV) investeert 15 miljoen euro in modegroep FNG en krijgt zo 5% van de aandelen in handen. Dat geld wordt gebruikt voor internationale expansie.

Gap Inc gaat focussen op Old Navy en Athleta
  • Gepubliceerd in Mode

Het Amerikaanse modebedrijf Gap gaat zijn interne strategie helemaal omgooien. In de toekomst gaat het zo focussen op de merken Old Navy en Athleta, ten nadele van Gap en Banana Republic, die momenteel het meeste aandacht krijgen.

Global Fashion Group dringt verlies terug
  • Gepubliceerd in Mode

De Global Fashion Group, de modegroep die werd opgericht door investeringsgroep Kinnevik en Rocket Internet, is er in het tweede kwartaal in geslaagd om het verlies verder terug te dringen. De omzet steeg met meer dan een kwart.

Opinie: Roze voor jongens kleurt vooral imago van John Lewis
  • Gepubliceerd in Mode

Kinderkleding is voortaan genderneutraal bij de Britse warenhuisketen John Lewis. Broeken, rokken en jurkjes, roze of blauw, allemaal krijgen ze het etiket voor “girls & boys”. Tot grote vreugde én groot protest van ouders. Maar wat de kinderen er zelf van vinden?

McGregor opnieuw failliet
  • Gepubliceerd in Mode

Het doek is gevallen voor de Doniger Fashion Group, het moederbedrijf van modeketens McGregor en Gaastra. Maandag had de groep nog uitstel van betaling gevraagd, maar amper een jaar na de doorstart is het bedrijf dus opnieuw failliet.

Back to top