35ste Fun-winkel vandaag open in Oostakker | RetailDetail

35ste Fun-winkel vandaag open in Oostakker

35ste Fun-winkel vandaag open in Oostakker

Vrijetijdsketen Fun opent op 1 september zijn 35ste winkel, meer bepaald in Oostakker bij Gent. De West-Vlaamse groep zet zo zijn continue opmars in het Belgische distributielandschap voort.

Gentse regio ontsloten

De keuze voor Oostakker is allesbehalve toevallig. “Aan de westelijke kant van de Oost-Vlaamse hoofdstad kunnen ze terecht in Sint-Denijs-Westrem, en aan de oostelijke kant vinden ze nu een zelfde unieke winkelbelevenis in Oostakker", legt Bart Coeman, voorzitter van Fun, uit.


“Zo blijven we het groeiritme van de laatste jaren aanhouden en onze rol als hoofdrolspeler in het distributielandschap met verve vervullen”, besluit een ambitieuze Bart Coeman: “Ondanks de stormen van de afgelopen weken op de financiële markten geloven we rotsvast in de sterkte van ons winkelconcept.”

Eind september in Olen

Nadat Fun in augustus al een nieuwe vestiging opende in Ninove, staat er na de komst van de winkel in Oostakker op het einde van de maand nog een derde opening op de planning, met name in Olen.

Fun plant jaarlijks twee tot drie extra winkelopeningen. De winkels hebben een gemiddelde oppervlakte van 2.000 m². Bij Fun werken momenteel 450 mensen, die zorgen voor een jaaromzet van meer dan 90 miljoen euro.

Vrijetijdsketen Fun opent op 1 september zijn 35ste winkel, meer bepaald in Oostakker bij Gent. De West-Vlaamse groep zet zo zijn continue opmars in het Belgische distributielandschap voort.

Gentse regio ontsloten

De keuze voor Oostakker is allesbehalve toevallig. “Aan de westelijke kant van de Oost-Vlaamse hoofdstad kunnen ze terecht in Sint-Denijs-Westrem, en aan de oostelijke kant vinden ze nu een zelfde unieke winkelbelevenis in Oostakker", legt Bart Coeman, voorzitter van Fun, uit.


“Zo blijven we het groeiritme van de laatste jaren aanhouden en onze rol als hoofdrolspeler in het distributielandschap met verve vervullen”, besluit een ambitieuze Bart Coeman: “Ondanks de stormen van de afgelopen weken op de financiële markten geloven we rotsvast in de sterkte van ons winkelconcept.”

Eind september in Olen

Nadat Fun in augustus al een nieuwe vestiging opende in Ninove, staat er na de komst van de winkel in Oostakker op het einde van de maand nog een derde opening op de planning, met name in Olen.

Fun plant jaarlijks twee tot drie extra winkelopeningen. De winkels hebben een gemiddelde oppervlakte van 2.000 m². Bij Fun werken momenteel 450 mensen, die zorgen voor een jaaromzet van meer dan 90 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.