AVEVE leert stedelingen bakken en bloemschikken

AVEVE leert stedelingen bakken en bloemschikken

AVEVE lanceert een nieuw initiatief om de stedelingen van tegenwoordig bak- en tuinplezier bij te brengen. Aan de hand van workshops probeert de retailketen, die ooit ontstaan is uit de Boerenbond, klanten in zijn stadswinkels aan het bakken, koken en bloemschikken te krijgen.

AVEVE City Atelier

Bij AVEVE City Leuven kunnen klanten vanaf twee november namelijk regelmatig in een gloednieuw ‘Atelier’ terecht voor korte workshops over diverse thema’s. Zo kan al wie dat wil er leren de tegenwoordig razend populaire cupcakes versieren, maar ook koekjes of feesttaarten bakken en bloemstukjes te maken voor kerst.

 

Het 'Atelier' wordt vanaf woensdag 26 oktober aan het grote publiek voorgesteld, onder meer door middel van advertenties. Zo verschijnt een paginagrote advertentie in Passe-Partout editie Leuven. In andere AVEVE-vestigingen – buiten de stadscentra – kon men al langer bakdemonstraties en kookcursussen volgen, maar de keuze om hier ook in de kleinere City-vestigingen mee uit te pakken is nieuw.

Vergane knowhow

Het project doet onwillekeurig denken aan het soortgelijke initiatief van Veritas, die andere Belgische klassieker. Ook Veritas heeft zich de afgelopen jaren heruitgevonden door onder meer beleveniswinkels te creëren met workshops en demonstraties. In een landschap waar hun decennia-oude business model op de helling komt te staan, is het zaak om bijna verloren gegane knowhow opnieuw trendy te maken.

AVEVE lanceert een nieuw initiatief om de stedelingen van tegenwoordig bak- en tuinplezier bij te brengen. Aan de hand van workshops probeert de retailketen, die ooit ontstaan is uit de Boerenbond, klanten in zijn stadswinkels aan het bakken, koken en bloemschikken te krijgen.

AVEVE City Atelier

Bij AVEVE City Leuven kunnen klanten vanaf twee november namelijk regelmatig in een gloednieuw ‘Atelier’ terecht voor korte workshops over diverse thema’s. Zo kan al wie dat wil er leren de tegenwoordig razend populaire cupcakes versieren, maar ook koekjes of feesttaarten bakken en bloemstukjes te maken voor kerst.

 

Het 'Atelier' wordt vanaf woensdag 26 oktober aan het grote publiek voorgesteld, onder meer door middel van advertenties. Zo verschijnt een paginagrote advertentie in Passe-Partout editie Leuven. In andere AVEVE-vestigingen – buiten de stadscentra – kon men al langer bakdemonstraties en kookcursussen volgen, maar de keuze om hier ook in de kleinere City-vestigingen mee uit te pakken is nieuw.

Vergane knowhow

Het project doet onwillekeurig denken aan het soortgelijke initiatief van Veritas, die andere Belgische klassieker. Ook Veritas heeft zich de afgelopen jaren heruitgevonden door onder meer beleveniswinkels te creëren met workshops en demonstraties. In een landschap waar hun decennia-oude business model op de helling komt te staan, is het zaak om bijna verloren gegane knowhow opnieuw trendy te maken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Back to top