AVEVE leert stedelingen bakken en bloemschikken | RetailDetail

AVEVE leert stedelingen bakken en bloemschikken

AVEVE leert stedelingen bakken en bloemschikken

AVEVE lanceert een nieuw initiatief om de stedelingen van tegenwoordig bak- en tuinplezier bij te brengen. Aan de hand van workshops probeert de retailketen, die ooit ontstaan is uit de Boerenbond, klanten in zijn stadswinkels aan het bakken, koken en bloemschikken te krijgen.

AVEVE City Atelier

Bij AVEVE City Leuven kunnen klanten vanaf twee november namelijk regelmatig in een gloednieuw ‘Atelier’ terecht voor korte workshops over diverse thema’s. Zo kan al wie dat wil er leren de tegenwoordig razend populaire cupcakes versieren, maar ook koekjes of feesttaarten bakken en bloemstukjes te maken voor kerst.

 

Het 'Atelier' wordt vanaf woensdag 26 oktober aan het grote publiek voorgesteld, onder meer door middel van advertenties. Zo verschijnt een paginagrote advertentie in Passe-Partout editie Leuven. In andere AVEVE-vestigingen – buiten de stadscentra – kon men al langer bakdemonstraties en kookcursussen volgen, maar de keuze om hier ook in de kleinere City-vestigingen mee uit te pakken is nieuw.

Vergane knowhow

Het project doet onwillekeurig denken aan het soortgelijke initiatief van Veritas, die andere Belgische klassieker. Ook Veritas heeft zich de afgelopen jaren heruitgevonden door onder meer beleveniswinkels te creëren met workshops en demonstraties. In een landschap waar hun decennia-oude business model op de helling komt te staan, is het zaak om bijna verloren gegane knowhow opnieuw trendy te maken.

AVEVE lanceert een nieuw initiatief om de stedelingen van tegenwoordig bak- en tuinplezier bij te brengen. Aan de hand van workshops probeert de retailketen, die ooit ontstaan is uit de Boerenbond, klanten in zijn stadswinkels aan het bakken, koken en bloemschikken te krijgen.

AVEVE City Atelier

Bij AVEVE City Leuven kunnen klanten vanaf twee november namelijk regelmatig in een gloednieuw ‘Atelier’ terecht voor korte workshops over diverse thema’s. Zo kan al wie dat wil er leren de tegenwoordig razend populaire cupcakes versieren, maar ook koekjes of feesttaarten bakken en bloemstukjes te maken voor kerst.

 

Het 'Atelier' wordt vanaf woensdag 26 oktober aan het grote publiek voorgesteld, onder meer door middel van advertenties. Zo verschijnt een paginagrote advertentie in Passe-Partout editie Leuven. In andere AVEVE-vestigingen – buiten de stadscentra – kon men al langer bakdemonstraties en kookcursussen volgen, maar de keuze om hier ook in de kleinere City-vestigingen mee uit te pakken is nieuw.

Vergane knowhow

Het project doet onwillekeurig denken aan het soortgelijke initiatief van Veritas, die andere Belgische klassieker. Ook Veritas heeft zich de afgelopen jaren heruitgevonden door onder meer beleveniswinkels te creëren met workshops en demonstraties. In een landschap waar hun decennia-oude business model op de helling komt te staan, is het zaak om bijna verloren gegane knowhow opnieuw trendy te maken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Coolblue doet z’n stinkende best om klanten blij te maken”

23/02/2018

Een retailer die met humor het verschil maakt: het kan. Als je erin slaagt klanten blij te maken, hoef je nauwelijks in reclame te investeren, zegt Matthias De Clercq, manager van Coolblue België. Hij spreekt op het RetailDetail Omnichannel Congress.

150e Belgische Action opent de deuren

23/02/2018

Winkelketen Action opent op 24 februari haar 150e Belgische vestiging, in Nieuwpoort. De eerste Belgische winkel van Action opende in 2005, vorig jaar werden er nog zeventien nieuwe vestigingen neergepoot.

Nieuwe Europese garantierichtlijnen niet overal goed onthaald

23/02/2018

Het Europees Parlement heeft vandaag een voorstel goedgekeurd om de garantieregels voor heel Europa te harmoniseren. Die beslissing wordt door Comeos op applaus onthaald, maar Unizo ziet het dan weer als een gemiste kans.

Handelaars richten eigen netwerk op tegen winkelcriminaliteit

23/02/2018

Comeos, de Belgische federatie voor handel en diensten, heeft in samenwerking met de politie het Commerce Information Network (COMIN) opgericht. Dat moet handelaars helpen georganiseerde winkelcriminaliteit aan te pakken.

Blokker wil in 2019 opnieuw winst maken

23/02/2018

Met de Nederlandse winkelketen Blokker gaat het stilaan de juiste kant op, althans volgens CEO Casper Meijer. Hij verwacht wel dat Blokker dit jaar nog een verlies zal moeten slikken, maar mikt op winst in 2019.

KaDeTe, ’s werelds eerste startup-supermarkt, opent in Berlijn

22/02/2018

In Berlijn opent volgende maand KaDeTe, ’s werelds eerste startupsupermarkt. De fysieke marktplaats geeft startende merken en bedrijven de kans om in contact te komen met consumenten en inkopers.

Back to top