Bas Verheijen directeur Marketing & Formule bij Blokker | RetailDetail

Bas Verheijen nieuwe marketingdirecteur Blokker

Bas Verheijen nieuwe marketingdirecteur Blokker
Shutterstock

Blokker heeft Bas Verheijen aangesteld als de nieuwe directeur marketing & formule. Verheijen is een van de oprichters van websupermarkt Picnic en werkte eerder ook al voor C1000, Ahold en Procter & Gamble.

“Op een kantelpunt”

Verheijen stond in 2015 mee aan de wieg van Picnic, maar trok zich in 2017 terug uit de startup. Hij gaat nu een nieuwe uitdaging aan bij Blokker, waar hij als marketingverantwoordelijke de winkelformule sterker in de markt moet zetten. “Blokker is een iconisch merk met een prachtig erfgoed en gedreven medewerkers. In de afgelopen twee jaar is er veel geïnvesteerd in vernieuwing. Alle ingrediënten zijn aanwezig om het merk weer enorm te laten bruisen én dicht bij de klant te brengen. Ik draag daar graag mijn steentje aan bij, want Blokker hoort gewoon in de Nederlandse winkelstraat”, aldus Verheijen.

 

“Blokker bevindt zich op een kantelpunt. De ingezette vernieuwing moet nu doorwerken in alle vezels van ons bedrijf, zowel online als offline. Wij zijn dan ook zeer verheugd om Bas Verheijen aan ons team te kunnen toevoegen. Met Bas hebben we niet alleen een getalenteerde marketeer in ons midden, maar ook een teamplayer en verbinder”, voegt Casper Meijer, algemeen directeur Blokker en CEO Blokker Holding daar aan toe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.