Bedankt voor een geslaagde RetailDetail Night! | RetailDetail

Bedankt voor een geslaagde RetailDetail Night!

Bedankt voor een geslaagde RetailDetail Night!
De RetailDetail Night was een overweldigend succes. Dankzij de indrukwekkende aanwezigheidslijst en het grote enthousiasme weten we nu al dat dit feest een jaarlijkse bijeenkomst wordt, waar iedereen die met retail is begaan steevast naar zal uitkijken.

 

Ondertussen zijn we bij RetailDetail al aan het bijsturen met het oog op volgend jaar. We hebben begrepen dat onze Night vooral een netwerkevent moet zijn en zullen de muziek dan ook aanpassen aan de omstandigheden. Ook zullen we het officiële gedeelte bundelen, zodat ook dit de verdiende aandacht krijgt.  

Oprechte dank

Jorg SnoeckDe eerste keer is altijd een sprong in het duister. Ik wil van deze gelegenheid graag gebruik maken om iedereen te danken die ons heeft bijgestaan bij ons grote netwerkdebuut. Bedankt aan alle aanwezigen voor de talrijke opkomst, bedankt ook aan de sponsors die ervoor hebben gezorgd dat dit grootse feest mogelijk werd. Ook van de samenwerking met organisaties als Retail Forum Belgium en Q&A hebben we van harte genoten. Verder zou ik graag de medewerkers bedanken, zonder hen is een evenement als dit uiteraard onmogelijk.

Drie aparte websites

Van onze kant hadden we eveneens heuglijk nieuws: we hadden liefst drie geboortes te melden. Ten eerste hebben we voortaan drie afzonderlijke platformen, namelijk RetailDetail.eu, RetailDetail.be enRetailDetail.nl! De Belgische site is volledig beschikbaar in beide landstalen, terwijl onze lezers vanuit alle hoeken van de wereld welkom zijn op de Europese site in het Nederlands en het Engels.

 

Natuurlijk hebben we daar ook telkens de diverse sociale media aan gekoppeld. Volg RetailDetail.be dus in het Frans op Facebook of Twitter en in het Nederlands op Facebook, Twitter , LinkedIn en Google+. Onze noorderburen vinden hun retailnieuws het eerst via Facebook en Twitter. Onze anderstalige lezers vinden hun nieuws vanop RetailDetail.eu dan weer terug op Twitter en Facebook.

Bijbel en magazine

RetailBibleTen tweede komt vanaf maart 2012 het RetailDetail Magazine uit, en dat op 35.000 exemplaren! Aan de vele positieve reacties te zien, zat het retaillandschap daar alvast echt op te wachten. We stellen jullie geduld dus niet al te lang meer op de proef en willen – voor jullie – met ons eigenste magazine meteen de standaard zetten. Het magazine zal overigens niet alleen in het Nederlands, maar ook in het Frans verkrijgbaar zijn.

 

Last but not least, geven we ook de RetailBible uit. Op 11 januari zal deze klepper van meer dan 700 pagina’s alvast in de brievenbus vallen van alle aanwezigen op de RetailDetail Night. Om te zorgen dat de Bijbel tot in de kleinste puntjes in orde is, krijgt elke retailer nog één week de tijd om de gegevens van hun onderneming te checken.

 

Wie overigens nog kans wil maken om in de RetailBible te adverteren, kan mij nog gauw mailen op jorg@retaildetail.be. Er wordt gezegd dat wie er niet in staat, niet bestaat in de retail, maar zoveel willen wij – in al onze bescheidenheid – nog niet gezegd hebben.

 

Het RetailDetail-team wenst iedereen nog een spetterend jaareinde toe, en kijkt al uit naar 2012!

 

Hartelijke retailgroet,
Jorg Snoeck

 

 

Een kleine impressie, ons vriendelijk beschikbaar gesteld door Kanaal Z, vindt u hieronder:

{youtube}h7yKkWw4QIk{/youtube}

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.