Bedankt voor een geslaagde RetailDetail Night!

Bedankt voor een geslaagde RetailDetail Night!
De RetailDetail Night was een overweldigend succes. Dankzij de indrukwekkende aanwezigheidslijst en het grote enthousiasme weten we nu al dat dit feest een jaarlijkse bijeenkomst wordt, waar iedereen die met retail is begaan steevast naar zal uitkijken.

 

Ondertussen zijn we bij RetailDetail al aan het bijsturen met het oog op volgend jaar. We hebben begrepen dat onze Night vooral een netwerkevent moet zijn en zullen de muziek dan ook aanpassen aan de omstandigheden. Ook zullen we het officiële gedeelte bundelen, zodat ook dit de verdiende aandacht krijgt.  

Oprechte dank

Jorg SnoeckDe eerste keer is altijd een sprong in het duister. Ik wil van deze gelegenheid graag gebruik maken om iedereen te danken die ons heeft bijgestaan bij ons grote netwerkdebuut. Bedankt aan alle aanwezigen voor de talrijke opkomst, bedankt ook aan de sponsors die ervoor hebben gezorgd dat dit grootse feest mogelijk werd. Ook van de samenwerking met organisaties als Retail Forum Belgium en Q&A hebben we van harte genoten. Verder zou ik graag de medewerkers bedanken, zonder hen is een evenement als dit uiteraard onmogelijk.

Drie aparte websites

Van onze kant hadden we eveneens heuglijk nieuws: we hadden liefst drie geboortes te melden. Ten eerste hebben we voortaan drie afzonderlijke platformen, namelijk RetailDetail.eu, RetailDetail.be enRetailDetail.nl! De Belgische site is volledig beschikbaar in beide landstalen, terwijl onze lezers vanuit alle hoeken van de wereld welkom zijn op de Europese site in het Nederlands en het Engels.

 

Natuurlijk hebben we daar ook telkens de diverse sociale media aan gekoppeld. Volg RetailDetail.be dus in het Frans op Facebook of Twitter en in het Nederlands op Facebook, Twitter , LinkedIn en Google+. Onze noorderburen vinden hun retailnieuws het eerst via Facebook en Twitter. Onze anderstalige lezers vinden hun nieuws vanop RetailDetail.eu dan weer terug op Twitter en Facebook.

Bijbel en magazine

RetailBibleTen tweede komt vanaf maart 2012 het RetailDetail Magazine uit, en dat op 35.000 exemplaren! Aan de vele positieve reacties te zien, zat het retaillandschap daar alvast echt op te wachten. We stellen jullie geduld dus niet al te lang meer op de proef en willen – voor jullie – met ons eigenste magazine meteen de standaard zetten. Het magazine zal overigens niet alleen in het Nederlands, maar ook in het Frans verkrijgbaar zijn.

 

Last but not least, geven we ook de RetailBible uit. Op 11 januari zal deze klepper van meer dan 700 pagina’s alvast in de brievenbus vallen van alle aanwezigen op de RetailDetail Night. Om te zorgen dat de Bijbel tot in de kleinste puntjes in orde is, krijgt elke retailer nog één week de tijd om de gegevens van hun onderneming te checken.

 

Wie overigens nog kans wil maken om in de RetailBible te adverteren, kan mij nog gauw mailen op jorg@retaildetail.be. Er wordt gezegd dat wie er niet in staat, niet bestaat in de retail, maar zoveel willen wij – in al onze bescheidenheid – nog niet gezegd hebben.

 

Het RetailDetail-team wenst iedereen nog een spetterend jaareinde toe, en kijkt al uit naar 2012!

 

Hartelijke retailgroet,
Jorg Snoeck

 

 

Een kleine impressie, ons vriendelijk beschikbaar gesteld door Kanaal Z, vindt u hieronder:

{youtube}h7yKkWw4QIk{/youtube}

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Back to top