Bedankt voor een geslaagde RetailDetail Night! | RetailDetail

Bedankt voor een geslaagde RetailDetail Night!

Bedankt voor een geslaagde RetailDetail Night!
De RetailDetail Night was een overweldigend succes. Dankzij de indrukwekkende aanwezigheidslijst en het grote enthousiasme weten we nu al dat dit feest een jaarlijkse bijeenkomst wordt, waar iedereen die met retail is begaan steevast naar zal uitkijken.

 

Ondertussen zijn we bij RetailDetail al aan het bijsturen met het oog op volgend jaar. We hebben begrepen dat onze Night vooral een netwerkevent moet zijn en zullen de muziek dan ook aanpassen aan de omstandigheden. Ook zullen we het officiële gedeelte bundelen, zodat ook dit de verdiende aandacht krijgt.  

Oprechte dank

Jorg SnoeckDe eerste keer is altijd een sprong in het duister. Ik wil van deze gelegenheid graag gebruik maken om iedereen te danken die ons heeft bijgestaan bij ons grote netwerkdebuut. Bedankt aan alle aanwezigen voor de talrijke opkomst, bedankt ook aan de sponsors die ervoor hebben gezorgd dat dit grootse feest mogelijk werd. Ook van de samenwerking met organisaties als Retail Forum Belgium en Q&A hebben we van harte genoten. Verder zou ik graag de medewerkers bedanken, zonder hen is een evenement als dit uiteraard onmogelijk.

Drie aparte websites

Van onze kant hadden we eveneens heuglijk nieuws: we hadden liefst drie geboortes te melden. Ten eerste hebben we voortaan drie afzonderlijke platformen, namelijk RetailDetail.eu, RetailDetail.be enRetailDetail.nl! De Belgische site is volledig beschikbaar in beide landstalen, terwijl onze lezers vanuit alle hoeken van de wereld welkom zijn op de Europese site in het Nederlands en het Engels.

 

Natuurlijk hebben we daar ook telkens de diverse sociale media aan gekoppeld. Volg RetailDetail.be dus in het Frans op Facebook of Twitter en in het Nederlands op Facebook, Twitter , LinkedIn en Google+. Onze noorderburen vinden hun retailnieuws het eerst via Facebook en Twitter. Onze anderstalige lezers vinden hun nieuws vanop RetailDetail.eu dan weer terug op Twitter en Facebook.

Bijbel en magazine

RetailBibleTen tweede komt vanaf maart 2012 het RetailDetail Magazine uit, en dat op 35.000 exemplaren! Aan de vele positieve reacties te zien, zat het retaillandschap daar alvast echt op te wachten. We stellen jullie geduld dus niet al te lang meer op de proef en willen – voor jullie – met ons eigenste magazine meteen de standaard zetten. Het magazine zal overigens niet alleen in het Nederlands, maar ook in het Frans verkrijgbaar zijn.

 

Last but not least, geven we ook de RetailBible uit. Op 11 januari zal deze klepper van meer dan 700 pagina’s alvast in de brievenbus vallen van alle aanwezigen op de RetailDetail Night. Om te zorgen dat de Bijbel tot in de kleinste puntjes in orde is, krijgt elke retailer nog één week de tijd om de gegevens van hun onderneming te checken.

 

Wie overigens nog kans wil maken om in de RetailBible te adverteren, kan mij nog gauw mailen op jorg@retaildetail.be. Er wordt gezegd dat wie er niet in staat, niet bestaat in de retail, maar zoveel willen wij – in al onze bescheidenheid – nog niet gezegd hebben.

 

Het RetailDetail-team wenst iedereen nog een spetterend jaareinde toe, en kijkt al uit naar 2012!

 

Hartelijke retailgroet,
Jorg Snoeck

 

 

Een kleine impressie, ons vriendelijk beschikbaar gesteld door Kanaal Z, vindt u hieronder:

{youtube}h7yKkWw4QIk{/youtube}

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.