Bedankt voor een geslaagde RetailDetail Night!

Bedankt voor een geslaagde RetailDetail Night!
De RetailDetail Night was een overweldigend succes. Dankzij de indrukwekkende aanwezigheidslijst en het grote enthousiasme weten we nu al dat dit feest een jaarlijkse bijeenkomst wordt, waar iedereen die met retail is begaan steevast naar zal uitkijken.

 

Ondertussen zijn we bij RetailDetail al aan het bijsturen met het oog op volgend jaar. We hebben begrepen dat onze Night vooral een netwerkevent moet zijn en zullen de muziek dan ook aanpassen aan de omstandigheden. Ook zullen we het officiële gedeelte bundelen, zodat ook dit de verdiende aandacht krijgt.  

Oprechte dank

Jorg SnoeckDe eerste keer is altijd een sprong in het duister. Ik wil van deze gelegenheid graag gebruik maken om iedereen te danken die ons heeft bijgestaan bij ons grote netwerkdebuut. Bedankt aan alle aanwezigen voor de talrijke opkomst, bedankt ook aan de sponsors die ervoor hebben gezorgd dat dit grootse feest mogelijk werd. Ook van de samenwerking met organisaties als Retail Forum Belgium en Q&A hebben we van harte genoten. Verder zou ik graag de medewerkers bedanken, zonder hen is een evenement als dit uiteraard onmogelijk.

Drie aparte websites

Van onze kant hadden we eveneens heuglijk nieuws: we hadden liefst drie geboortes te melden. Ten eerste hebben we voortaan drie afzonderlijke platformen, namelijk RetailDetail.eu, RetailDetail.be enRetailDetail.nl! De Belgische site is volledig beschikbaar in beide landstalen, terwijl onze lezers vanuit alle hoeken van de wereld welkom zijn op de Europese site in het Nederlands en het Engels.

 

Natuurlijk hebben we daar ook telkens de diverse sociale media aan gekoppeld. Volg RetailDetail.be dus in het Frans op Facebook of Twitter en in het Nederlands op Facebook, Twitter , LinkedIn en Google+. Onze noorderburen vinden hun retailnieuws het eerst via Facebook en Twitter. Onze anderstalige lezers vinden hun nieuws vanop RetailDetail.eu dan weer terug op Twitter en Facebook.

Bijbel en magazine

RetailBibleTen tweede komt vanaf maart 2012 het RetailDetail Magazine uit, en dat op 35.000 exemplaren! Aan de vele positieve reacties te zien, zat het retaillandschap daar alvast echt op te wachten. We stellen jullie geduld dus niet al te lang meer op de proef en willen – voor jullie – met ons eigenste magazine meteen de standaard zetten. Het magazine zal overigens niet alleen in het Nederlands, maar ook in het Frans verkrijgbaar zijn.

 

Last but not least, geven we ook de RetailBible uit. Op 11 januari zal deze klepper van meer dan 700 pagina’s alvast in de brievenbus vallen van alle aanwezigen op de RetailDetail Night. Om te zorgen dat de Bijbel tot in de kleinste puntjes in orde is, krijgt elke retailer nog één week de tijd om de gegevens van hun onderneming te checken.

 

Wie overigens nog kans wil maken om in de RetailBible te adverteren, kan mij nog gauw mailen op jorg@retaildetail.be. Er wordt gezegd dat wie er niet in staat, niet bestaat in de retail, maar zoveel willen wij – in al onze bescheidenheid – nog niet gezegd hebben.

 

Het RetailDetail-team wenst iedereen nog een spetterend jaareinde toe, en kijkt al uit naar 2012!

 

Hartelijke retailgroet,
Jorg Snoeck

 

 

Een kleine impressie, ons vriendelijk beschikbaar gesteld door Kanaal Z, vindt u hieronder:

{youtube}h7yKkWw4QIk{/youtube}

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Omzet 100 grootste webshops in België stijgt 13,5%

16/11/2017

De omzet van de top 100 webshops in België is van 3,7 miljard euro toegenomen naar 4,2 miljard euro, een stijging met 13,5%. Vooral voedingsmiddelen en huishoudelijke artikelen gaan vlotter over de digitale toonbank.

Supermarkten aan de ketting in regio Turnhout

16/11/2017

Grootwarenhuizen kunnen niet langer uitbreiden of nieuwe filialen openen in de stadsregio Turnhout. De maatregel moet de lokale handel in Turnhout, Vosselaar, Beerse en Oud-Turnhout een duwtje in de rug geven.

Topman Horeca Vlaanderen nieuwe baas Unizo

16/11/2017

Als de raad van bestuur van Unizo op 7 december het licht op groen zet, wordt Danny Van Assche de opvolger van Karel Van Eetvelt als topman bij ondernemersorganisatie. Voor de 45-jarige Van Assche zou dat een terugkeer naar de roots zijn.

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

Back to top