Belgique Loisirs verkocht door Bertelsmann | RetailDetail

Belgique Loisirs verkocht door Bertelsmann

Belgique Loisirs verkocht door Bertelsmann

De Duitse mediagroep Bertelsmann heeft dochterbedrijf DirectGroup France – dat onder meer de boekenclub France Loisirs en diens Belgische tak Belgique Loisirs controleert – verkocht aan het Amerikaanse fonds Najafi Companies. Een overnameprijs werd niet meegedeeld. De verkoop moet definitief afgerond zijn tegen eind mei.

Boekenclub en 13 winkels in ons land

De operatie omvat ook de website en de boekhandels van het netwerk chaPitre.com, alsook de Franstalige filialen in Zwitserland, Québec (Canada) en België.


Belgique Loisirs, naar eigen zeggen de “grootste boekenclub in Franstalig België”, verkoopt elk jaar ruim 1,2 miljoen boeken aan zijn 205.000 leden. De keten baat in ons land ook 13 eigen boekenwinkels uit, waarvan drie in Brussel.

635 miljoen euro groepsomzet

DirectGroup France telt 4.600 medewerkers en boekt een jaarlijkse omzet van 635 miljoen euro. Met meer dan 300 verkooppunten is de keten een van de markttenoren op het vlak van de verkoop van culturele producten in de Franstalige wereld.

 

De Duitse mediagroep Bertelsmann heeft dochterbedrijf DirectGroup France – dat onder meer de boekenclub France Loisirs en diens Belgische tak Belgique Loisirs controleert – verkocht aan het Amerikaanse fonds Najafi Companies. Een overnameprijs werd niet meegedeeld. De verkoop moet definitief afgerond zijn tegen eind mei.

Boekenclub en 13 winkels in ons land

De operatie omvat ook de website en de boekhandels van het netwerk chaPitre.com, alsook de Franstalige filialen in Zwitserland, Québec (Canada) en België.


Belgique Loisirs, naar eigen zeggen de “grootste boekenclub in Franstalig België”, verkoopt elk jaar ruim 1,2 miljoen boeken aan zijn 205.000 leden. De keten baat in ons land ook 13 eigen boekenwinkels uit, waarvan drie in Brussel.

635 miljoen euro groepsomzet

DirectGroup France telt 4.600 medewerkers en boekt een jaarlijkse omzet van 635 miljoen euro. Met meer dan 300 verkooppunten is de keten een van de markttenoren op het vlak van de verkoop van culturele producten in de Franstalige wereld.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?