Belgique Loisirs verkocht door Bertelsmann

Belgique Loisirs verkocht door Bertelsmann

De Duitse mediagroep Bertelsmann heeft dochterbedrijf DirectGroup France – dat onder meer de boekenclub France Loisirs en diens Belgische tak Belgique Loisirs controleert – verkocht aan het Amerikaanse fonds Najafi Companies. Een overnameprijs werd niet meegedeeld. De verkoop moet definitief afgerond zijn tegen eind mei.

Boekenclub en 13 winkels in ons land

De operatie omvat ook de website en de boekhandels van het netwerk chaPitre.com, alsook de Franstalige filialen in Zwitserland, Québec (Canada) en België.


Belgique Loisirs, naar eigen zeggen de “grootste boekenclub in Franstalig België”, verkoopt elk jaar ruim 1,2 miljoen boeken aan zijn 205.000 leden. De keten baat in ons land ook 13 eigen boekenwinkels uit, waarvan drie in Brussel.

635 miljoen euro groepsomzet

DirectGroup France telt 4.600 medewerkers en boekt een jaarlijkse omzet van 635 miljoen euro. Met meer dan 300 verkooppunten is de keten een van de markttenoren op het vlak van de verkoop van culturele producten in de Franstalige wereld.

 

De Duitse mediagroep Bertelsmann heeft dochterbedrijf DirectGroup France – dat onder meer de boekenclub France Loisirs en diens Belgische tak Belgique Loisirs controleert – verkocht aan het Amerikaanse fonds Najafi Companies. Een overnameprijs werd niet meegedeeld. De verkoop moet definitief afgerond zijn tegen eind mei.

Boekenclub en 13 winkels in ons land

De operatie omvat ook de website en de boekhandels van het netwerk chaPitre.com, alsook de Franstalige filialen in Zwitserland, Québec (Canada) en België.


Belgique Loisirs, naar eigen zeggen de “grootste boekenclub in Franstalig België”, verkoopt elk jaar ruim 1,2 miljoen boeken aan zijn 205.000 leden. De keten baat in ons land ook 13 eigen boekenwinkels uit, waarvan drie in Brussel.

635 miljoen euro groepsomzet

DirectGroup France telt 4.600 medewerkers en boekt een jaarlijkse omzet van 635 miljoen euro. Met meer dan 300 verkooppunten is de keten een van de markttenoren op het vlak van de verkoop van culturele producten in de Franstalige wereld.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Back to top