Belgische E-Retail Sales Index in de maak

Belgische E-Retail Sales Index in de maak

Op 10 mei wordt de BeCommerce Capgemini E-Retail Sales Index boven de doopvont gehouden. Die barometer moet de evolutie van de online-verkooptransacties in ons land maand na maand opvolgen. Drijvende kracht achter de nieuwe index is BeCommerce, de koepel van webshop- en postorderbedrijven in ons land. De technologische kant van de zaak is in handen van ICT-consultancybedrijf CapGemini.

Toekomstgericht

De BeCommerce Capgemini E-Retail Sales Index zal dus de Belgische markt van de‘online sales’ in kaart brengen. Het gaat daarbij om alle volledig afgehandelde (lees: effectief betaalde) transacties via alle mogelijke interactieve kanalen, inclusief in-store. Vandaag gaat het uiteraard grotendeels om e-commerce, maar de index houdt ook rekening met toekomstgerichte evoluties zoals interactieve televisie, m-commerce enz.

Al ruim 15 (e-)retailers doen mee

Momenteel hebben al meer dan 15 bedrijven hun medewerking toegezegd. Onder hen Bivolino, Carrefour, CASS Shapewear, Damart, Fatboy, Goedkope Vliegtuigtickets, Jolilly Bodywear, La Redoute, Manutan, Neckermann, Photo Hall, PIXmania, ProxisAzur.be, Shapewear, Snapstore, Telenet, Tones.be en Unigro.

 

Op 10 mei wordt de BeCommerce Capgemini E-Retail Sales Index boven de doopvont gehouden. Die barometer moet de evolutie van de online-verkooptransacties in ons land maand na maand opvolgen. Drijvende kracht achter de nieuwe index is BeCommerce, de koepel van webshop- en postorderbedrijven in ons land. De technologische kant van de zaak is in handen van ICT-consultancybedrijf CapGemini.

Toekomstgericht

De BeCommerce Capgemini E-Retail Sales Index zal dus de Belgische markt van de‘online sales’ in kaart brengen. Het gaat daarbij om alle volledig afgehandelde (lees: effectief betaalde) transacties via alle mogelijke interactieve kanalen, inclusief in-store. Vandaag gaat het uiteraard grotendeels om e-commerce, maar de index houdt ook rekening met toekomstgerichte evoluties zoals interactieve televisie, m-commerce enz.

Al ruim 15 (e-)retailers doen mee

Momenteel hebben al meer dan 15 bedrijven hun medewerking toegezegd. Onder hen Bivolino, Carrefour, CASS Shapewear, Damart, Fatboy, Goedkope Vliegtuigtickets, Jolilly Bodywear, La Redoute, Manutan, Neckermann, Photo Hall, PIXmania, ProxisAzur.be, Shapewear, Snapstore, Telenet, Tones.be en Unigro.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Stekker uit bijna 150 geldautomaten in supermarkten

11/01/2018

Uitbaters van supermarkten mogen niet langer de geldautomaat in hun zaak zelf vullen met bankbriefjes. Een wet uit 1990 bepaalt namelijk dat enkel een beveiligingsfirma dat nog mag, zelfs al liggen er maar enkele meters tussen de kassa’s en de automaat.

Back to top