Belgische E-Retail Sales Index in de maak

Belgische E-Retail Sales Index in de maak

Op 10 mei wordt de BeCommerce Capgemini E-Retail Sales Index boven de doopvont gehouden. Die barometer moet de evolutie van de online-verkooptransacties in ons land maand na maand opvolgen. Drijvende kracht achter de nieuwe index is BeCommerce, de koepel van webshop- en postorderbedrijven in ons land. De technologische kant van de zaak is in handen van ICT-consultancybedrijf CapGemini.

Toekomstgericht

De BeCommerce Capgemini E-Retail Sales Index zal dus de Belgische markt van de‘online sales’ in kaart brengen. Het gaat daarbij om alle volledig afgehandelde (lees: effectief betaalde) transacties via alle mogelijke interactieve kanalen, inclusief in-store. Vandaag gaat het uiteraard grotendeels om e-commerce, maar de index houdt ook rekening met toekomstgerichte evoluties zoals interactieve televisie, m-commerce enz.

Al ruim 15 (e-)retailers doen mee

Momenteel hebben al meer dan 15 bedrijven hun medewerking toegezegd. Onder hen Bivolino, Carrefour, CASS Shapewear, Damart, Fatboy, Goedkope Vliegtuigtickets, Jolilly Bodywear, La Redoute, Manutan, Neckermann, Photo Hall, PIXmania, ProxisAzur.be, Shapewear, Snapstore, Telenet, Tones.be en Unigro.

 

Op 10 mei wordt de BeCommerce Capgemini E-Retail Sales Index boven de doopvont gehouden. Die barometer moet de evolutie van de online-verkooptransacties in ons land maand na maand opvolgen. Drijvende kracht achter de nieuwe index is BeCommerce, de koepel van webshop- en postorderbedrijven in ons land. De technologische kant van de zaak is in handen van ICT-consultancybedrijf CapGemini.

Toekomstgericht

De BeCommerce Capgemini E-Retail Sales Index zal dus de Belgische markt van de‘online sales’ in kaart brengen. Het gaat daarbij om alle volledig afgehandelde (lees: effectief betaalde) transacties via alle mogelijke interactieve kanalen, inclusief in-store. Vandaag gaat het uiteraard grotendeels om e-commerce, maar de index houdt ook rekening met toekomstgerichte evoluties zoals interactieve televisie, m-commerce enz.

Al ruim 15 (e-)retailers doen mee

Momenteel hebben al meer dan 15 bedrijven hun medewerking toegezegd. Onder hen Bivolino, Carrefour, CASS Shapewear, Damart, Fatboy, Goedkope Vliegtuigtickets, Jolilly Bodywear, La Redoute, Manutan, Neckermann, Photo Hall, PIXmania, ProxisAzur.be, Shapewear, Snapstore, Telenet, Tones.be en Unigro.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top