Belgische E-Retail Sales Index in de maak

Belgische E-Retail Sales Index in de maak

Op 10 mei wordt de BeCommerce Capgemini E-Retail Sales Index boven de doopvont gehouden. Die barometer moet de evolutie van de online-verkooptransacties in ons land maand na maand opvolgen. Drijvende kracht achter de nieuwe index is BeCommerce, de koepel van webshop- en postorderbedrijven in ons land. De technologische kant van de zaak is in handen van ICT-consultancybedrijf CapGemini.

Toekomstgericht

De BeCommerce Capgemini E-Retail Sales Index zal dus de Belgische markt van de‘online sales’ in kaart brengen. Het gaat daarbij om alle volledig afgehandelde (lees: effectief betaalde) transacties via alle mogelijke interactieve kanalen, inclusief in-store. Vandaag gaat het uiteraard grotendeels om e-commerce, maar de index houdt ook rekening met toekomstgerichte evoluties zoals interactieve televisie, m-commerce enz.

Al ruim 15 (e-)retailers doen mee

Momenteel hebben al meer dan 15 bedrijven hun medewerking toegezegd. Onder hen Bivolino, Carrefour, CASS Shapewear, Damart, Fatboy, Goedkope Vliegtuigtickets, Jolilly Bodywear, La Redoute, Manutan, Neckermann, Photo Hall, PIXmania, ProxisAzur.be, Shapewear, Snapstore, Telenet, Tones.be en Unigro.

 

Op 10 mei wordt de BeCommerce Capgemini E-Retail Sales Index boven de doopvont gehouden. Die barometer moet de evolutie van de online-verkooptransacties in ons land maand na maand opvolgen. Drijvende kracht achter de nieuwe index is BeCommerce, de koepel van webshop- en postorderbedrijven in ons land. De technologische kant van de zaak is in handen van ICT-consultancybedrijf CapGemini.

Toekomstgericht

De BeCommerce Capgemini E-Retail Sales Index zal dus de Belgische markt van de‘online sales’ in kaart brengen. Het gaat daarbij om alle volledig afgehandelde (lees: effectief betaalde) transacties via alle mogelijke interactieve kanalen, inclusief in-store. Vandaag gaat het uiteraard grotendeels om e-commerce, maar de index houdt ook rekening met toekomstgerichte evoluties zoals interactieve televisie, m-commerce enz.

Al ruim 15 (e-)retailers doen mee

Momenteel hebben al meer dan 15 bedrijven hun medewerking toegezegd. Onder hen Bivolino, Carrefour, CASS Shapewear, Damart, Fatboy, Goedkope Vliegtuigtickets, Jolilly Bodywear, La Redoute, Manutan, Neckermann, Photo Hall, PIXmania, ProxisAzur.be, Shapewear, Snapstore, Telenet, Tones.be en Unigro.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Smartbox Group de cadeaubon ‘Apple-iseert’

26/06/2017

Smartbox Group, het bedrijf achter Bongo en Cadeaubox, heeft een recordjaar achter de rug. De succesformule? Een compromisloze focus op klantbeleving en een sterk partnership met retailers, zegt CEO John Perkins. 

Holland & Barrett in Russische handen

26/06/2017

Voor het weekend kwam het nieuws naar buiten dat AS Watson, het moederbedrijf van Kruidvat, interesse zou hebben in een overname van Holland & Barrett. Nu heeft eigenaar Carlyle het bedrijf echter verkocht aan een Russische miljardair.

DCM kiest voor e-commerce

26/06/2017

DCM uit Grobbendonk, dat organische meststoffen en veevoederconcentraten produceert, gaat volgend jaar zijn eerste stappen zetten op vlak van e-commerce. Dat wil niet zeggen dat ze de handelaars willen overslaan, aldus afgevaardigd bestuurder Tom De Ceuster.

Nieuw Duits distributiecentrum voor Action

26/06/2017

De Nederlandse winkelketen Action heeft nabij Mannheim zijn eerste Duitse distributiecentrum geopend. Dat centrum wordt verantwoordelijk voor de bevoorrading van Duitsland, Oostenrijk en een deel van Frankrijk.

Nieuwe strategie Fun werpt vruchten af

26/06/2017

De koerswijziging die winkelketen Fun in 2013 doorvoerde, heeft het voorbije boekjaar zijn vruchten afgeworpen. Ten opzichte van 2015 groeide het marktaandeel en verdrievoudigde de EBITDA. Ook voor dit jaar wordt opnieuw grote groei verwacht.

Caroline Thomaes leidt Procter & Gamble Benelux

23/06/2017

Vanaf 1 juli wijzigt de directie bij Procter & Gamble Benelux. De Belgische countrymanager Caroline Thomaes gaat nu de Benelux aansturen, Hanneke Spruijt wordt algemeen directeur Nederland. 

Back to top