Betaalspecialist Ogone zoekt volop groei in het buitenland

Betaalspecialist Ogone zoekt volop groei in het buitenland

Ogone, een van de grootste Europese leveranciers van betaaldiensten, koopt de op één na grootste online payment provider van India, EBS of voluit E-Billing Solutions. Voor de Belgische betaalspecialist is het meteen de eerste overname en tegelijk de eerste stap buiten de Europese markt. “In de praktijk zijn overnames de enige manier om te groeien in landen met een andere cultuur, taal en tijdzone”, bevestigt CEO Peter De Caluwe. De volgende doelen zijn Brazilië en de Verenigde Staten.

Focus op India…

EBS telt 85 werknemers en realiseert met zowat 3.500 aangesloten webwinkels een omzet van circa 2 miljoen euro. Een overnameprijs is niet meegedeeld. “EBS is winstgevend en sluit elke maand 150 tot 200 nieuwe webshops aan. Ze groeien 200% per jaar”, aldus CEO Peter De Caluwe. “Slechts 8,4% van de Indische markt opereert momenteel online, maar dit staat wel voor 100 miljoen gebruikers. Daarmee is India het vierde grootste onlineland van de wereld. De markt heeft bovendien nog een enorm groeipotentieel, aangezien 80% van de huidige transacties enkel van de reissector afkomstig is.”

 

EBS zal zijn merknaam, zijn huidige managementstructuur en zijn marktbenadering behouden, klinkt het bij de nieuwe eigenaars. De drie leden van de Raad van Bestuur van Ogone zullen voortaan zetelen in de Raad van Bestuur van het Indiase bedrijf.

…en op Duitsland

OgoneDat Ogone volop gaat voor internationale groei, blijkt ook uit de wissel aan de top die het bedrijf eerder deze week doorvoerde. Huidig country manager van Ogone België, Pierre Willaert, wordt gepromoveerd tot Head of Sales for Belgium & Germany en treedt toe tot het Senior Management team.

 

“Ik zie het als mijn missie om de voor ons relatief recente Duitse markt te veroveren door middel van rechtstreekse verkoop en strategische partnerships”, aldus Willaert. “In België is het dan weer belangrijk om onze positie van marktleider te consolideren door de nationale en internationale verkoopcijfers en het comfort van onze e-merchants te helpen stimuleren.”


Pierre Willaert wordt vervangen door Michaël Van Gijseghem, die al sinds 2007 aan de slag is bij Ogone als Key Account Manager. Daarvoor was hij actief bij Bank Card Company en Texaco.

Brazilië en de VS lonken

Vóór de overname van EBS telde Ogone 125 werknemers en 30.000 aangesloten winkels in 40 Europese landen. Het bedrijf groeide in 2010 met 27% tot ongeveer 25 miljoen euro. “Wij willen blijven groeien in Europa, maar richten ons ook op groeilanden als Brazilië en India. Ook in de VS gaan we lokale handelaars benaderen, maar eerder met de boodschap dat ze via ons toegang hebben tot een breed gamma van internationale betaalmethodes”, aldus De Caluwe.

 

Ogone, een van de grootste Europese leveranciers van betaaldiensten, koopt de op één na grootste online payment provider van India, EBS of voluit E-Billing Solutions. Voor de Belgische betaalspecialist is het meteen de eerste overname en tegelijk de eerste stap buiten de Europese markt. “In de praktijk zijn overnames de enige manier om te groeien in landen met een andere cultuur, taal en tijdzone”, bevestigt CEO Peter De Caluwe. De volgende doelen zijn Brazilië en de Verenigde Staten.

Focus op India…

EBS telt 85 werknemers en realiseert met zowat 3.500 aangesloten webwinkels een omzet van circa 2 miljoen euro. Een overnameprijs is niet meegedeeld. “EBS is winstgevend en sluit elke maand 150 tot 200 nieuwe webshops aan. Ze groeien 200% per jaar”, aldus CEO Peter De Caluwe. “Slechts 8,4% van de Indische markt opereert momenteel online, maar dit staat wel voor 100 miljoen gebruikers. Daarmee is India het vierde grootste onlineland van de wereld. De markt heeft bovendien nog een enorm groeipotentieel, aangezien 80% van de huidige transacties enkel van de reissector afkomstig is.”

 

EBS zal zijn merknaam, zijn huidige managementstructuur en zijn marktbenadering behouden, klinkt het bij de nieuwe eigenaars. De drie leden van de Raad van Bestuur van Ogone zullen voortaan zetelen in de Raad van Bestuur van het Indiase bedrijf.

…en op Duitsland

OgoneDat Ogone volop gaat voor internationale groei, blijkt ook uit de wissel aan de top die het bedrijf eerder deze week doorvoerde. Huidig country manager van Ogone België, Pierre Willaert, wordt gepromoveerd tot Head of Sales for Belgium & Germany en treedt toe tot het Senior Management team.

 

“Ik zie het als mijn missie om de voor ons relatief recente Duitse markt te veroveren door middel van rechtstreekse verkoop en strategische partnerships”, aldus Willaert. “In België is het dan weer belangrijk om onze positie van marktleider te consolideren door de nationale en internationale verkoopcijfers en het comfort van onze e-merchants te helpen stimuleren.”


Pierre Willaert wordt vervangen door Michaël Van Gijseghem, die al sinds 2007 aan de slag is bij Ogone als Key Account Manager. Daarvoor was hij actief bij Bank Card Company en Texaco.

Brazilië en de VS lonken

Vóór de overname van EBS telde Ogone 125 werknemers en 30.000 aangesloten winkels in 40 Europese landen. Het bedrijf groeide in 2010 met 27% tot ongeveer 25 miljoen euro. “Wij willen blijven groeien in Europa, maar richten ons ook op groeilanden als Brazilië en India. Ook in de VS gaan we lokale handelaars benaderen, maar eerder met de boodschap dat ze via ons toegang hebben tot een breed gamma van internationale betaalmethodes”, aldus De Caluwe.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologisch en betrouwbaar zou zijn.

 

Shoptalk kondigt nieuw mondiaal evenement aan

26/09/2017

In 2018 slaan Shoptalk Europe en Shoptalk U.S. de handen in elkaar voor het eerste mondiale event over retail- en e-commerce-innovatie. Eerst gaat op 8-11 oktober wel nog Shoptalk Europe door in Kopenhagen.

“Growth marketing is gewoon slimme marketing”

26/09/2017

(publireportage) Recycleert uw bedrijf ook het marketingplan van vorig jaar? Dan wordt het tijd om kennis te maken met ‘growth marketing’, op basis van data en slimme technologie, zegt Tom De Moor van Trigger.

Stakingen bij SportsDirect na aankondiging sluiting winkels

25/09/2017

Dit weekend zijn er bij 21 vestigingen van sportketen SportsDirect stakingen geweest. Die zijn het gevolg van de moeilijke onderhandelingen rond de sluiting van enkele winkels in België. Eerder was er ook al protest bij de Belgische hoofdzetel.

United Brands op rand van faillissement

25/09/2017

Sportketen United Brands zit in slechte papieren en heeft van de rechtbank van koophandel in Mechelen bescherming tegen haar schuldeisers gekregen. De keten heeft momenteel nog acht vestigingen in België.

Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

Back to top