Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit | RetailDetail

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

 

Voordeel, gemak en ontzorging

Bespaar Continu is er voor “de producten die niet per se heel leuk zijn om te shoppen, wel vervelend als je die dingen niet in huis hebt,” zegt marketingverantwoordelijke FMCG Gertjan Kleinhout over het programma aan Twinkle. Sinds deze week is de dienst ook beschikbaar op de responsieve site van bol.com, voorheen was die er alleen in de app.

 

De doelgroep van Bespaar Continu bestaat uit jonge gezinnen, die het wil aantrekken met de belofte van voordeel, gemak en ontzorging. Sinds oktober 2017 liep de herhaalservice proef op de mobiele app, maar gezien het succes – er kwamen al tienduizenden aanmeldingen binnen – rolt bol.com het nu ook uit naar de site. “Nu de dienst ook op de website beschikbaar is, verwachten we een sterke groei”, gelooft Kleinhout. “Al met al denk ik dat het klantbereik van Bespaar Continu de komende tijd zal vervijfvoudigen. Daarmee zal de groei van het gebruik significant zijn.”

 

Grootse reclamecampagne

Bol.com wil nu ook groots inzetten op marketing en CRM voor de nieuwe dienst. Dat gebeurt via nieuwsbrieven, bannering en 'programmatic advertising', maar volgende week start het ook met een integrale reclamecampagne met onder meer spotjes op de radio en online advertenties. Het idee achter de dienst is dat gebruikers de keuze krijgen uit duizenden items van merkfabrikanten, die met de regelmaat die ze zelf willen bezorgd wordt. Bij bestellingen vanaf vijf producten geldt een combinatiekorting van 10%, bovenop een laagsteprijsgarantie. 

 

Al een “goeie handvol fabrikanten” is mee in het project ingestapt. Zij zijn volgens Kleinhout zeer geïnteresseerd om te leren en inzicht te krijgen in online aanschafgedrag: “Kiezen consumenten voor een grote verpakking van iets per kwartaal, of eerder voor een kleinere verpakking per maand? Dat soort dingen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.