Brusselse galerij 'Toison d'Or' staat te koop

Brusselse galerij 'Toison d'Or' staat te koop

De gerenoveerde Guldenvliesgalerij in de Brusselse bovenstad, beter bekend als Toison d'Or,  is op zoek naar een nieuwe eigenaar. De verkoop van de winkelgalerij werd toevertrouwd aan het departement Capital Markets van de internationale vastgoedmakelaar CB Richard Ellis.

“Er zijn al contacten opgestart met geïnteresseerde kandidaat-kopers. We hopen over 4 à 6 weken die gesprekken te kunnen afronden”, zegt Maxime Kumpen, Head of Capital Markets van CBRE Belgium. Hoeveel de galerij moet kosten, werd niet meegedeeld.

Bijna 15.000 m² groot

De Toison d’Or, zoals ze in Brussel zeggen, werd in 2010 heropend na een grondige renovatie en haar 14.554 m² biedt onderdak aan een veertigtal winkelruimtes. Fnac is met circa 3.200 m² de grootste huurder. Daarnaast zijn er onder meer filialen van AS Adventure, Desigual, Maxi Toys en Tommy Hilfiger. De winkelgalerij genereert jaarlijks voor meer dan 3,5 miljoen euro aan huurinkomsten.

Grondig renovatie van 20 miljoen euro

De verkoop komt er nadat de NV Immo de la Toison d’Or, het vastgoedvehikel van de familie Gillion, niet langer geïnteresseerd bleek om het belang van partner ING Real Estate over te nemen. Grootvader Fernand Gillion bouwde in de jaren 60 de winkelgalerij. Vijf jaar geleden verkochten de huidige familiale aandeelhouders een belang van 50% aan ING Real Estate Development Holding om de nodige financiële middelen te verwerven voor de meer dan noodzakelijke renovatie. Het ging om een investering van 20 miljoen euro en de werkzaamheden duurden 3 jaar. De familie Gillion heeft nu besloten ook het eigen pakket aandelen te zullen verkopen.

De gerenoveerde Guldenvliesgalerij in de Brusselse bovenstad, beter bekend als Toison d'Or,  is op zoek naar een nieuwe eigenaar. De verkoop van de winkelgalerij werd toevertrouwd aan het departement Capital Markets van de internationale vastgoedmakelaar CB Richard Ellis.

“Er zijn al contacten opgestart met geïnteresseerde kandidaat-kopers. We hopen over 4 à 6 weken die gesprekken te kunnen afronden”, zegt Maxime Kumpen, Head of Capital Markets van CBRE Belgium. Hoeveel de galerij moet kosten, werd niet meegedeeld.

Bijna 15.000 m² groot

De Toison d’Or, zoals ze in Brussel zeggen, werd in 2010 heropend na een grondige renovatie en haar 14.554 m² biedt onderdak aan een veertigtal winkelruimtes. Fnac is met circa 3.200 m² de grootste huurder. Daarnaast zijn er onder meer filialen van AS Adventure, Desigual, Maxi Toys en Tommy Hilfiger. De winkelgalerij genereert jaarlijks voor meer dan 3,5 miljoen euro aan huurinkomsten.

Grondig renovatie van 20 miljoen euro

De verkoop komt er nadat de NV Immo de la Toison d’Or, het vastgoedvehikel van de familie Gillion, niet langer geïnteresseerd bleek om het belang van partner ING Real Estate over te nemen. Grootvader Fernand Gillion bouwde in de jaren 60 de winkelgalerij. Vijf jaar geleden verkochten de huidige familiale aandeelhouders een belang van 50% aan ING Real Estate Development Holding om de nodige financiële middelen te verwerven voor de meer dan noodzakelijke renovatie. Het ging om een investering van 20 miljoen euro en de werkzaamheden duurden 3 jaar. De familie Gillion heeft nu besloten ook het eigen pakket aandelen te zullen verkopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Back to top