Brusselse Horta Central Shopping bloedt dood | RetailDetail

Brusselse Horta Central Shopping bloedt dood

Brusselse Horta Central Shopping bloedt dood

Horta Central Shopping, de winkelgalerij aan het Centraal Station van Brussel, doet het niet goed. Ondanks de grondige renovaties twee jaar geleden en de vele passanten, "werken de handelszaken er voor geen meter". Zo bericht TV Brussel.

 

De leegstand is frappant in de Galérie Horta Central Shopping. In de afgelopen zes maanden zouden reeds vier zaken de deuren hebben gesloten. Nochtans trekt de galerij ongeveer 15.000 passanten per dag, dankzij de aanwezigheid van de vele pendelaars en andere treinreizigers.

 

Om de winkelgalerij nieuw leven in te blazen, opent begin augustus het museum MOOF. Het Museum of Original Feelings opent op het gelijkvloers, met inbegrip van een restaurant, winkel en boekhandel. Of dat initiatief de galerij weer op de rails zal zetten, wordt afwachten. 

Horta Central Shopping, de winkelgalerij aan het Centraal Station van Brussel, doet het niet goed. Ondanks de grondige renovaties twee jaar geleden en de vele passanten, "werken de handelszaken er voor geen meter". Zo bericht TV Brussel.

 

De leegstand is frappant in de Galérie Horta Central Shopping. In de afgelopen zes maanden zouden reeds vier zaken de deuren hebben gesloten. Nochtans trekt de galerij ongeveer 15.000 passanten per dag, dankzij de aanwezigheid van de vele pendelaars en andere treinreizigers.

 

Om de winkelgalerij nieuw leven in te blazen, opent begin augustus het museum MOOF. Het Museum of Original Feelings opent op het gelijkvloers, met inbegrip van een restaurant, winkel en boekhandel. Of dat initiatief de galerij weer op de rails zal zetten, wordt afwachten. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Generatiewissel bij BIC op moeilijk moment

15/02/2018

Wissel aan de top bij Bic, de Franse specialist van wegwerpartikelen: huidig CEO Bruno Bich geeft de touwtjes in handen van zijn 39-jarige zoon Gonzalve. Die staat voor de moeilijke opdracht om de winstdaling een halt toe te roepen.

“Boycot selfscankassa’s” roepen Carrefour-vakbonden op

15/02/2018

Medewerkers van Carrefour hebben opgeroepen om selfscankassa’s te boycotten, uit protest tegen de geplande ontslagen bij de keten. Het blijft echter niet bij woorden: actievoerders hebben de selfscankassa’s in de hypermarkt in Bergen gesaboteerd.

Back to top