CEO Marc Bolland stapt op bij Marks & Spencer

CEO Marc Bolland stapt op bij Marks & Spencer

Marc Bolland, de CEO van de Britse keten Marks & Spencer, heeft besloten om zijn functie te verlaten. Hij doet dat nadat zijn plannen om de keten opnieuw populair te maken niet blijken aan te slaan.

Tanende omzet

Bolland was al sinds mei 2010 aan de slag bij Marks & Spencer en had toen de opdracht gekregen om de verkoop van de keten terug een boost te geven. De ooit zo populaire Britse keten was immers flink wat van zijn glans verloren door de jaren heen.


De nieuwe strategieën van Bolland blijken echter niet aan te slaan en na een desastreuze eindejaarperiode heeft hij besloten om er de brui aan te geven. Tijdens het eindejaar was de vergelijkbare omzet binnen 'general merchandise', de belangrijkste categorie bij Marks & Spencer, met 5,8 procent gedaald. Dat was nog meer dan eerder werd verwacht.


Bolland zal vervangen worden door Steve Rowe, die momenteel executive director van general merchandise is bij Marks & Spencer. Rowe begon ooit als zaterdagwerker bij Marks & Spencer en heeft ondertussen al meer dan 25 jaar ervaring binnen het bedrijf.


Bolland zal tot 2 april aanblijven in zijn functie en zal nog tot 30 juni in een adviserende rol verbonden blijven aan het bedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top