Colruyt hernieuwt partnerschap met HUB

Colruyt hernieuwt partnerschap met HUB

De faculteit Economie & Management van de Hogeschool-Universiteit Brussel, kortweg HUB, en distributiegroep Colruyt hebben hun onderwijspartnerschap hernieuwd

 


Winst voor beide partijen

De deal is een win-winsituatie voor beide organisaties: met de overeenkomst kan de faculteit haar opleidingen beter afstemmen op het bedrijfsleven, terwijl Colruyt zo een voet tussen de deur heeft om goed opgeleide laatstejaars te rekruteren. "Met deze overeenkomst hopen wij de instroom van goed opgeleide HUB-studenten te verzekeren", aldus Koen De Maesschalck, directeur Mens & Organisatie bij de distributeur.

 

"Wij organiseren heel wat initiatieven die de band tussen onze faculteit en het bedrijfsleven onderhouden en nog versterken: business seminars, job fairs, stages, onderzoeksprojecten, enzovoort. Dankzij de samenwerking krijgen onze studenten een beter zicht op wat een sterke speler als de Groep Colruyt van goede kandidaten verwacht en welke competenties nodig zijn om een stevige carrière uit te bouwen", aldus Greet Raspoet, decaan van de faculteit Economie & Management. Medewerkers van Colruyt zullen bovendien gastcolleges geven aan de HUB. 

 

Het is het tweede jaar dat Colruyt en de HUB - de fusie van de Katholieke Universiteit Brussel en enkele hogescholen - samen in zee gaan. Net als vorig jaar zal Colruyt ook de beste masterproeven over duurzaam ondernemen van de faculteitsstudenten belonen.

Ook voor scholieren

Colruyt spitst zijn rekruteringsinspanningen uiteraard niet alleen toe op hogeschoolstudenten of universitairen. In de tweede helft van oktober gingen bijvoorbeeld al een aantal scholieren uit het deeltijds onderwijs aan de slag in enkele vestigingen van Colruyt dankzij een samenwerkingsproject met de Don Boscoschool in Halle. De jongeren kunnen er praktijkervaring opdoen en Colruyt kan meteen hun inzet en vaardigheden testen.

 

De besten krijgen dan doorgaans een contract aangeboden, want Colruyt "is voortdurend op zoek naar talentvolle en goed opgeleide mensen", zoals Koen De Maesschalck het formuleert. Eind deze maand organiseert de groep overigens twee jobdagen, eentje in Antwerpen en eentje in Leuven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever reorganiseert Field Sales-team in België

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar Retail Field Sales-team, de winkelvertegenwoordigers van de FMCG-producent. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Back to top