Colruyt hernieuwt partnerschap met HUB

Colruyt hernieuwt partnerschap met HUB

De faculteit Economie & Management van de Hogeschool-Universiteit Brussel, kortweg HUB, en distributiegroep Colruyt hebben hun onderwijspartnerschap hernieuwd

 


Winst voor beide partijen

De deal is een win-winsituatie voor beide organisaties: met de overeenkomst kan de faculteit haar opleidingen beter afstemmen op het bedrijfsleven, terwijl Colruyt zo een voet tussen de deur heeft om goed opgeleide laatstejaars te rekruteren. "Met deze overeenkomst hopen wij de instroom van goed opgeleide HUB-studenten te verzekeren", aldus Koen De Maesschalck, directeur Mens & Organisatie bij de distributeur.

 

"Wij organiseren heel wat initiatieven die de band tussen onze faculteit en het bedrijfsleven onderhouden en nog versterken: business seminars, job fairs, stages, onderzoeksprojecten, enzovoort. Dankzij de samenwerking krijgen onze studenten een beter zicht op wat een sterke speler als de Groep Colruyt van goede kandidaten verwacht en welke competenties nodig zijn om een stevige carrière uit te bouwen", aldus Greet Raspoet, decaan van de faculteit Economie & Management. Medewerkers van Colruyt zullen bovendien gastcolleges geven aan de HUB. 

 

Het is het tweede jaar dat Colruyt en de HUB - de fusie van de Katholieke Universiteit Brussel en enkele hogescholen - samen in zee gaan. Net als vorig jaar zal Colruyt ook de beste masterproeven over duurzaam ondernemen van de faculteitsstudenten belonen.

Ook voor scholieren

Colruyt spitst zijn rekruteringsinspanningen uiteraard niet alleen toe op hogeschoolstudenten of universitairen. In de tweede helft van oktober gingen bijvoorbeeld al een aantal scholieren uit het deeltijds onderwijs aan de slag in enkele vestigingen van Colruyt dankzij een samenwerkingsproject met de Don Boscoschool in Halle. De jongeren kunnen er praktijkervaring opdoen en Colruyt kan meteen hun inzet en vaardigheden testen.

 

De besten krijgen dan doorgaans een contract aangeboden, want Colruyt "is voortdurend op zoek naar talentvolle en goed opgeleide mensen", zoals Koen De Maesschalck het formuleert. Eind deze maand organiseert de groep overigens twee jobdagen, eentje in Antwerpen en eentje in Leuven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

Back to top