Colruyt hernieuwt partnerschap met HUB | RetailDetail

Colruyt hernieuwt partnerschap met HUB

Colruyt hernieuwt partnerschap met HUB

De faculteit Economie & Management van de Hogeschool-Universiteit Brussel, kortweg HUB, en distributiegroep Colruyt hebben hun onderwijspartnerschap hernieuwd

 


Winst voor beide partijen

De deal is een win-winsituatie voor beide organisaties: met de overeenkomst kan de faculteit haar opleidingen beter afstemmen op het bedrijfsleven, terwijl Colruyt zo een voet tussen de deur heeft om goed opgeleide laatstejaars te rekruteren. "Met deze overeenkomst hopen wij de instroom van goed opgeleide HUB-studenten te verzekeren", aldus Koen De Maesschalck, directeur Mens & Organisatie bij de distributeur.

 

"Wij organiseren heel wat initiatieven die de band tussen onze faculteit en het bedrijfsleven onderhouden en nog versterken: business seminars, job fairs, stages, onderzoeksprojecten, enzovoort. Dankzij de samenwerking krijgen onze studenten een beter zicht op wat een sterke speler als de Groep Colruyt van goede kandidaten verwacht en welke competenties nodig zijn om een stevige carrière uit te bouwen", aldus Greet Raspoet, decaan van de faculteit Economie & Management. Medewerkers van Colruyt zullen bovendien gastcolleges geven aan de HUB. 

 

Het is het tweede jaar dat Colruyt en de HUB - de fusie van de Katholieke Universiteit Brussel en enkele hogescholen - samen in zee gaan. Net als vorig jaar zal Colruyt ook de beste masterproeven over duurzaam ondernemen van de faculteitsstudenten belonen.

Ook voor scholieren

Colruyt spitst zijn rekruteringsinspanningen uiteraard niet alleen toe op hogeschoolstudenten of universitairen. In de tweede helft van oktober gingen bijvoorbeeld al een aantal scholieren uit het deeltijds onderwijs aan de slag in enkele vestigingen van Colruyt dankzij een samenwerkingsproject met de Don Boscoschool in Halle. De jongeren kunnen er praktijkervaring opdoen en Colruyt kan meteen hun inzet en vaardigheden testen.

 

De besten krijgen dan doorgaans een contract aangeboden, want Colruyt "is voortdurend op zoek naar talentvolle en goed opgeleide mensen", zoals Koen De Maesschalck het formuleert. Eind deze maand organiseert de groep overigens twee jobdagen, eentje in Antwerpen en eentje in Leuven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.