Colruyt stapt af van revolutionaire slangenwachtrij

Colruyt stapt af van revolutionaire slangenwachtrij

Een van de grootste innovaties in het Belgische supermarktlandschap zal geen algemene ingang vinden. Colruyt heeft immers beslist om ook in de toekomst de klassieke wachtrij per kassa te behouden. Het experiment met één slangvormige wachtrij, waarbij de eerste in de rij doorschuift naar eender welke kassa die vrijkomt, is door de klanten zelf afgeschoten.

 

Colruyt heeft gedurende enkele weken de nieuwe opstelling getest in de winkels in Zottegem, Waterloo en Rixensart. Tegen alle wetenschappelijke bewijzen in (zie filmpje) hadden de klanten toch niet altijd het gevoel dat het slangsysteem sneller ging dan het klassieke. Daarnaast kiezen sommige mensen volgens Colruyt graag zelf een kassa waarvan ze de bediende kennen om dat contact te onderhouden - merk de interne contradictie. 

 

Ook Colruyt zelf was niet helemaal overtuigd: "Op drukke momenten kon ze ook heel lang worden, waardoor er files ontstonden tussen de rekken. Voor een efficiënt verloop van de slang hebben we dus meer ruimte nodig en dat is een te grote investering". Ondanks de vele positieve voorbeelden uit het buitenland, zoals dat van Whole Foods dat lovende kritieken kreeg bij onze eerbiedwaardige collega's van de New York Times. Jammer voor gehaaste Colruytklanten, maar alles blijft dus bij het oude in kassaland...

 

{youtubejw}F5Ri_HhziI0{/youtubejw}

Een van de grootste innovaties in het Belgische supermarktlandschap zal geen algemene ingang vinden. Colruyt heeft immers beslist om ook in de toekomst de klassieke wachtrij per kassa te behouden. Het experiment met één slangvormige wachtrij, waarbij de eerste in de rij doorschuift naar eender welke kassa die vrijkomt, is door de klanten zelf afgeschoten.

 

Colruyt heeft gedurende enkele weken de nieuwe opstelling getest in de winkels in Zottegem, Waterloo en Rixensart. Tegen alle wetenschappelijke bewijzen in (zie filmpje) hadden de klanten toch niet altijd het gevoel dat het slangsysteem sneller ging dan het klassieke. Daarnaast kiezen sommige mensen volgens Colruyt graag zelf een kassa waarvan ze de bediende kennen om dat contact te onderhouden - merk de interne contradictie. 

 

Ook Colruyt zelf was niet helemaal overtuigd: "Op drukke momenten kon ze ook heel lang worden, waardoor er files ontstonden tussen de rekken. Voor een efficiënt verloop van de slang hebben we dus meer ruimte nodig en dat is een te grote investering". Ondanks de vele positieve voorbeelden uit het buitenland, zoals dat van Whole Foods dat lovende kritieken kreeg bij onze eerbiedwaardige collega's van de New York Times. Jammer voor gehaaste Colruytklanten, maar alles blijft dus bij het oude in kassaland...

 

{youtubejw}F5Ri_HhziI0{/youtubejw}

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amerikaanse warenhuisketens blijven het moeilijk hebben

11/08/2017

Heel wat Amerikaanse warenhuisketens blijven zwak presteren. Zo zagen zowel Macy’s als Kohl’s hun omzet dalen ten opzichte van een jaar eerder, al was dat minder dan gevreesd werd door analisten.

Amazon wil concurreren met Ticketmaster

11/08/2017

Amazon is in gesprek met eigenaars van Amerikaanse evenementenlocaties om te bekijken of het in de nabije toekomst mogelijk is om tickets voor die evenementen te verkopen via de webshop van het Amerikaanse bedrijf.

Fietsherstellers weigeren fietsen van mindere kwaliteit

11/08/2017

Steeds meer fietsherstellers weigeren om fietsen te herstellen die online of in de supermarkt werden gekocht. Ze geven daarbij liever voorrang aan de eigen klanten of fietsen van de topmerken.

Recordomzet voor Henkel

10/08/2017

Henkel zag in het tweede kwartaal zijn omzet afklokken op een record van net geen 5,1 miljard euro, met dank aan de overname van wasmiddelconcern Sun. Voor het eerst in zijn geschiedenis klimt de halfjaaromzet meteen boven de tien miljard euro.

Ook Dreamland weg uit centrum Eeklo

10/08/2017

Speelgoed- en vrijetijdsketen Dreamland sluit eind dit jaar de deuren van zijn vestiging in Eeklo. De Colruyt-dochter is op zoek naar een ruimer pand met meer parkeergelegenheid. Het vertrek is een nieuwe aderlating voor het centrum van Eeklo.

Waarom retailers sociale media ernstig moeten nemen

08/08/2017

'Content marketing' is meer dan een buzzword: ook retailers kunnen hun voordeel doen met de kracht van verhalen. Dat bewees Snackbytes bijvoorbeeld met een succescase voor Schoenen Torfs.

Back to top