Colruyt stapt af van revolutionaire slangenwachtrij

Colruyt stapt af van revolutionaire slangenwachtrij

Een van de grootste innovaties in het Belgische supermarktlandschap zal geen algemene ingang vinden. Colruyt heeft immers beslist om ook in de toekomst de klassieke wachtrij per kassa te behouden. Het experiment met één slangvormige wachtrij, waarbij de eerste in de rij doorschuift naar eender welke kassa die vrijkomt, is door de klanten zelf afgeschoten.

 

Colruyt heeft gedurende enkele weken de nieuwe opstelling getest in de winkels in Zottegem, Waterloo en Rixensart. Tegen alle wetenschappelijke bewijzen in (zie filmpje) hadden de klanten toch niet altijd het gevoel dat het slangsysteem sneller ging dan het klassieke. Daarnaast kiezen sommige mensen volgens Colruyt graag zelf een kassa waarvan ze de bediende kennen om dat contact te onderhouden - merk de interne contradictie. 

 

Ook Colruyt zelf was niet helemaal overtuigd: "Op drukke momenten kon ze ook heel lang worden, waardoor er files ontstonden tussen de rekken. Voor een efficiënt verloop van de slang hebben we dus meer ruimte nodig en dat is een te grote investering". Ondanks de vele positieve voorbeelden uit het buitenland, zoals dat van Whole Foods dat lovende kritieken kreeg bij onze eerbiedwaardige collega's van de New York Times. Jammer voor gehaaste Colruytklanten, maar alles blijft dus bij het oude in kassaland...

 

{youtubejw}F5Ri_HhziI0{/youtubejw}

Een van de grootste innovaties in het Belgische supermarktlandschap zal geen algemene ingang vinden. Colruyt heeft immers beslist om ook in de toekomst de klassieke wachtrij per kassa te behouden. Het experiment met één slangvormige wachtrij, waarbij de eerste in de rij doorschuift naar eender welke kassa die vrijkomt, is door de klanten zelf afgeschoten.

 

Colruyt heeft gedurende enkele weken de nieuwe opstelling getest in de winkels in Zottegem, Waterloo en Rixensart. Tegen alle wetenschappelijke bewijzen in (zie filmpje) hadden de klanten toch niet altijd het gevoel dat het slangsysteem sneller ging dan het klassieke. Daarnaast kiezen sommige mensen volgens Colruyt graag zelf een kassa waarvan ze de bediende kennen om dat contact te onderhouden - merk de interne contradictie. 

 

Ook Colruyt zelf was niet helemaal overtuigd: "Op drukke momenten kon ze ook heel lang worden, waardoor er files ontstonden tussen de rekken. Voor een efficiënt verloop van de slang hebben we dus meer ruimte nodig en dat is een te grote investering". Ondanks de vele positieve voorbeelden uit het buitenland, zoals dat van Whole Foods dat lovende kritieken kreeg bij onze eerbiedwaardige collega's van de New York Times. Jammer voor gehaaste Colruytklanten, maar alles blijft dus bij het oude in kassaland...

 

{youtubejw}F5Ri_HhziI0{/youtubejw}

Tags: