Coolblue.be grote winnaar van de BeCommerce Awards 2011

Coolblue.be grote winnaar van de BeCommerce Awards 2011

Gisteravond werden voor de zesde keer de BeCommerce Awards uitgereikt door BeCommerce, de vakvereniging van de verkoop op afstand, zowel online (e-commerce) als offline (postorderverkoop). In het prachtige kader van het Kasteel van Brasschaat zagen 275 gasten uit de sector Coolblue.be uitgeroepen worden tot beste Belgische e-commercesite van 2011, en dat zowel door de vakjury als door het grote publiek. Winnaar Coolblue.be levert alle mogelijke elektronica in de Benelux via ruim 77 gespecialiseerde webshops en 4 fysieke winkels (waaronder één in Antwerpen en drie in Nederland).

9 categorieën voor het grote publiek

De publieksprijzen worden elk jaar toegekend op basis van een openbare internetstemming. Een recordaantal mensen deed dat dit jaar: liefst 140.000. Ter vergelijking: in 2010 waren dat er nog ‘maar’ 78.616 en in 2009 ‘slechts’ 29.831. De consument moest de webwinkels beoordelen op diverse aspecten als prijsniveau, levering, veiligheid van betalen en de overzichtelijkheid van de website.

 

Er werden dit jaar publieksprijzen uitgereikt in negen categorieën:

 

Uit al deze winnaars werd dan ook nog één’ overall’ publieksprijs toegekend. Die ging naar Coolblue.be. De site kreeg ook nog eens de ‘Conversation Award’, de bekroning voor de website die het beste met zijn klanten communiceert. Daaronder vallen zowel de reclame, de klantenservice op het moment van de aankoop als de aftersales.

Coolblue.be ook primus bij de vakjury

Naar jaarlijks gewoonte nam een professionele jury de deelnemende sites grondig onder de loep. Een vakjury van specialisten in e-commerce wikte en woog de 24 door het publiek genomineerde kandidaten (telkens de top-3 per categorie) en kende de B2C-Award uiteindelijk toe aan datzelfde Coolblue.be.

 

“De onderneming biedt niet alleen een uniek totaalconcept, maar tegelijk ook een uitstekend grensoverschrijdend aanbod dat lokaal wordt uitgevoerd. De combinatie van efficiënte warehousing, just-in-time levering, gratis retourzendingen en een uitstekende klantenservice maakt van Coolblue.be een juweel in de Belgische online kroon,” aldus een lyrische juryvoorzitter Aad Weening van IMR World Team.

 

Niemand van de 275 aanwezigen keek dan ook verrast op toen Coolblue.be tot grote winnaar van deze zesde editie werd uitgeroepen, op basis van de som van publiekspunten (55% in het eindresultaat) en de punten van de vakjury (45% in het eindresultaat).

Ook Minister Van Quickenborne in de prijzen

Tijdens deze editie reikte de vakjury voor het eerst ook een Innovation Award uit. Die ging naar Minister van Ondernemen en Vereenvoudigen Vincent Van Quickenborne voor “de vele inspanningen die hij de afgelopen jaren geleverd heeft om de e-business te ondersteunen”.

Na afloop liep Marc Périn, directeur BeCommerce, dan ook met een brede glimlach om de lippen: “E-commerce blijft stevig in de lift in België – met zelfs een steile sprint eind december 2010. Groeicijfers van 30% en meer doen zelfs geloven dat België aan een inhaalbeweging bezig is. Het ondernemersvertrouwen wat e-commerce betreft is helemaal terug, zelfs al is het nooit helemaal weggeweest. Tientallen nieuwe initiatieven zien het daglicht. The future looks bright. The future reads e- and mobile commerce.”
 

Gisteravond werden voor de zesde keer de BeCommerce Awards uitgereikt door BeCommerce, de vakvereniging van de verkoop op afstand, zowel online (e-commerce) als offline (postorderverkoop). In het prachtige kader van het Kasteel van Brasschaat zagen 275 gasten uit de sector Coolblue.be uitgeroepen worden tot beste Belgische e-commercesite van 2011, en dat zowel door de vakjury als door het grote publiek. Winnaar Coolblue.be levert alle mogelijke elektronica in de Benelux via ruim 77 gespecialiseerde webshops en 4 fysieke winkels (waaronder één in Antwerpen en drie in Nederland).

9 categorieën voor het grote publiek

De publieksprijzen worden elk jaar toegekend op basis van een openbare internetstemming. Een recordaantal mensen deed dat dit jaar: liefst 140.000. Ter vergelijking: in 2010 waren dat er nog ‘maar’ 78.616 en in 2009 ‘slechts’ 29.831. De consument moest de webwinkels beoordelen op diverse aspecten als prijsniveau, levering, veiligheid van betalen en de overzichtelijkheid van de website.

 

Er werden dit jaar publieksprijzen uitgereikt in negen categorieën:

 

Uit al deze winnaars werd dan ook nog één’ overall’ publieksprijs toegekend. Die ging naar Coolblue.be. De site kreeg ook nog eens de ‘Conversation Award’, de bekroning voor de website die het beste met zijn klanten communiceert. Daaronder vallen zowel de reclame, de klantenservice op het moment van de aankoop als de aftersales.

Coolblue.be ook primus bij de vakjury

Naar jaarlijks gewoonte nam een professionele jury de deelnemende sites grondig onder de loep. Een vakjury van specialisten in e-commerce wikte en woog de 24 door het publiek genomineerde kandidaten (telkens de top-3 per categorie) en kende de B2C-Award uiteindelijk toe aan datzelfde Coolblue.be.

 

“De onderneming biedt niet alleen een uniek totaalconcept, maar tegelijk ook een uitstekend grensoverschrijdend aanbod dat lokaal wordt uitgevoerd. De combinatie van efficiënte warehousing, just-in-time levering, gratis retourzendingen en een uitstekende klantenservice maakt van Coolblue.be een juweel in de Belgische online kroon,” aldus een lyrische juryvoorzitter Aad Weening van IMR World Team.

 

Niemand van de 275 aanwezigen keek dan ook verrast op toen Coolblue.be tot grote winnaar van deze zesde editie werd uitgeroepen, op basis van de som van publiekspunten (55% in het eindresultaat) en de punten van de vakjury (45% in het eindresultaat).

Ook Minister Van Quickenborne in de prijzen

Tijdens deze editie reikte de vakjury voor het eerst ook een Innovation Award uit. Die ging naar Minister van Ondernemen en Vereenvoudigen Vincent Van Quickenborne voor “de vele inspanningen die hij de afgelopen jaren geleverd heeft om de e-business te ondersteunen”.

Na afloop liep Marc Périn, directeur BeCommerce, dan ook met een brede glimlach om de lippen: “E-commerce blijft stevig in de lift in België – met zelfs een steile sprint eind december 2010. Groeicijfers van 30% en meer doen zelfs geloven dat België aan een inhaalbeweging bezig is. Het ondernemersvertrouwen wat e-commerce betreft is helemaal terug, zelfs al is het nooit helemaal weggeweest. Tientallen nieuwe initiatieven zien het daglicht. The future looks bright. The future reads e- and mobile commerce.”
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amerikaanse warenhuisketens blijven het moeilijk hebben

11/08/2017

Heel wat Amerikaanse warenhuisketens blijven zwak presteren. Zo zagen zowel Macy’s als Kohl’s hun omzet dalen ten opzichte van een jaar eerder, al was dat minder dan gevreesd werd door analisten.

Amazon wil concurreren met Ticketmaster

11/08/2017

Amazon is in gesprek met eigenaars van Amerikaanse evenementenlocaties om te bekijken of het in de nabije toekomst mogelijk is om tickets voor die evenementen te verkopen via de webshop van het Amerikaanse bedrijf.

Fietsherstellers weigeren fietsen van mindere kwaliteit

11/08/2017

Steeds meer fietsherstellers weigeren om fietsen te herstellen die online of in de supermarkt werden gekocht. Ze geven daarbij liever voorrang aan de eigen klanten of fietsen van de topmerken.

Recordomzet voor Henkel

10/08/2017

Henkel zag in het tweede kwartaal zijn omzet afklokken op een record van net geen 5,1 miljard euro, met dank aan de overname van wasmiddelconcern Sun. Voor het eerst in zijn geschiedenis klimt de halfjaaromzet meteen boven de tien miljard euro.

Ook Dreamland weg uit centrum Eeklo

10/08/2017

Speelgoed- en vrijetijdsketen Dreamland sluit eind dit jaar de deuren van zijn vestiging in Eeklo. De Colruyt-dochter is op zoek naar een ruimer pand met meer parkeergelegenheid. Het vertrek is een nieuwe aderlating voor het centrum van Eeklo.

Waarom retailers sociale media ernstig moeten nemen

08/08/2017

'Content marketing' is meer dan een buzzword: ook retailers kunnen hun voordeel doen met de kracht van verhalen. Dat bewees Snackbytes bijvoorbeeld met een succescase voor Schoenen Torfs.

Back to top