Coolblue.be grote winnaar van de BeCommerce Awards 2011

Coolblue.be grote winnaar van de BeCommerce Awards 2011

Gisteravond werden voor de zesde keer de BeCommerce Awards uitgereikt door BeCommerce, de vakvereniging van de verkoop op afstand, zowel online (e-commerce) als offline (postorderverkoop). In het prachtige kader van het Kasteel van Brasschaat zagen 275 gasten uit de sector Coolblue.be uitgeroepen worden tot beste Belgische e-commercesite van 2011, en dat zowel door de vakjury als door het grote publiek. Winnaar Coolblue.be levert alle mogelijke elektronica in de Benelux via ruim 77 gespecialiseerde webshops en 4 fysieke winkels (waaronder één in Antwerpen en drie in Nederland).

9 categorieën voor het grote publiek

De publieksprijzen worden elk jaar toegekend op basis van een openbare internetstemming. Een recordaantal mensen deed dat dit jaar: liefst 140.000. Ter vergelijking: in 2010 waren dat er nog ‘maar’ 78.616 en in 2009 ‘slechts’ 29.831. De consument moest de webwinkels beoordelen op diverse aspecten als prijsniveau, levering, veiligheid van betalen en de overzichtelijkheid van de website.

 

Er werden dit jaar publieksprijzen uitgereikt in negen categorieën:

 

Uit al deze winnaars werd dan ook nog één’ overall’ publieksprijs toegekend. Die ging naar Coolblue.be. De site kreeg ook nog eens de ‘Conversation Award’, de bekroning voor de website die het beste met zijn klanten communiceert. Daaronder vallen zowel de reclame, de klantenservice op het moment van de aankoop als de aftersales.

Coolblue.be ook primus bij de vakjury

Naar jaarlijks gewoonte nam een professionele jury de deelnemende sites grondig onder de loep. Een vakjury van specialisten in e-commerce wikte en woog de 24 door het publiek genomineerde kandidaten (telkens de top-3 per categorie) en kende de B2C-Award uiteindelijk toe aan datzelfde Coolblue.be.

 

“De onderneming biedt niet alleen een uniek totaalconcept, maar tegelijk ook een uitstekend grensoverschrijdend aanbod dat lokaal wordt uitgevoerd. De combinatie van efficiënte warehousing, just-in-time levering, gratis retourzendingen en een uitstekende klantenservice maakt van Coolblue.be een juweel in de Belgische online kroon,” aldus een lyrische juryvoorzitter Aad Weening van IMR World Team.

 

Niemand van de 275 aanwezigen keek dan ook verrast op toen Coolblue.be tot grote winnaar van deze zesde editie werd uitgeroepen, op basis van de som van publiekspunten (55% in het eindresultaat) en de punten van de vakjury (45% in het eindresultaat).

Ook Minister Van Quickenborne in de prijzen

Tijdens deze editie reikte de vakjury voor het eerst ook een Innovation Award uit. Die ging naar Minister van Ondernemen en Vereenvoudigen Vincent Van Quickenborne voor “de vele inspanningen die hij de afgelopen jaren geleverd heeft om de e-business te ondersteunen”.

Na afloop liep Marc Périn, directeur BeCommerce, dan ook met een brede glimlach om de lippen: “E-commerce blijft stevig in de lift in België – met zelfs een steile sprint eind december 2010. Groeicijfers van 30% en meer doen zelfs geloven dat België aan een inhaalbeweging bezig is. Het ondernemersvertrouwen wat e-commerce betreft is helemaal terug, zelfs al is het nooit helemaal weggeweest. Tientallen nieuwe initiatieven zien het daglicht. The future looks bright. The future reads e- and mobile commerce.”
 

Gisteravond werden voor de zesde keer de BeCommerce Awards uitgereikt door BeCommerce, de vakvereniging van de verkoop op afstand, zowel online (e-commerce) als offline (postorderverkoop). In het prachtige kader van het Kasteel van Brasschaat zagen 275 gasten uit de sector Coolblue.be uitgeroepen worden tot beste Belgische e-commercesite van 2011, en dat zowel door de vakjury als door het grote publiek. Winnaar Coolblue.be levert alle mogelijke elektronica in de Benelux via ruim 77 gespecialiseerde webshops en 4 fysieke winkels (waaronder één in Antwerpen en drie in Nederland).

9 categorieën voor het grote publiek

De publieksprijzen worden elk jaar toegekend op basis van een openbare internetstemming. Een recordaantal mensen deed dat dit jaar: liefst 140.000. Ter vergelijking: in 2010 waren dat er nog ‘maar’ 78.616 en in 2009 ‘slechts’ 29.831. De consument moest de webwinkels beoordelen op diverse aspecten als prijsniveau, levering, veiligheid van betalen en de overzichtelijkheid van de website.

 

Er werden dit jaar publieksprijzen uitgereikt in negen categorieën:

 

Uit al deze winnaars werd dan ook nog één’ overall’ publieksprijs toegekend. Die ging naar Coolblue.be. De site kreeg ook nog eens de ‘Conversation Award’, de bekroning voor de website die het beste met zijn klanten communiceert. Daaronder vallen zowel de reclame, de klantenservice op het moment van de aankoop als de aftersales.

Coolblue.be ook primus bij de vakjury

Naar jaarlijks gewoonte nam een professionele jury de deelnemende sites grondig onder de loep. Een vakjury van specialisten in e-commerce wikte en woog de 24 door het publiek genomineerde kandidaten (telkens de top-3 per categorie) en kende de B2C-Award uiteindelijk toe aan datzelfde Coolblue.be.

 

“De onderneming biedt niet alleen een uniek totaalconcept, maar tegelijk ook een uitstekend grensoverschrijdend aanbod dat lokaal wordt uitgevoerd. De combinatie van efficiënte warehousing, just-in-time levering, gratis retourzendingen en een uitstekende klantenservice maakt van Coolblue.be een juweel in de Belgische online kroon,” aldus een lyrische juryvoorzitter Aad Weening van IMR World Team.

 

Niemand van de 275 aanwezigen keek dan ook verrast op toen Coolblue.be tot grote winnaar van deze zesde editie werd uitgeroepen, op basis van de som van publiekspunten (55% in het eindresultaat) en de punten van de vakjury (45% in het eindresultaat).

Ook Minister Van Quickenborne in de prijzen

Tijdens deze editie reikte de vakjury voor het eerst ook een Innovation Award uit. Die ging naar Minister van Ondernemen en Vereenvoudigen Vincent Van Quickenborne voor “de vele inspanningen die hij de afgelopen jaren geleverd heeft om de e-business te ondersteunen”.

Na afloop liep Marc Périn, directeur BeCommerce, dan ook met een brede glimlach om de lippen: “E-commerce blijft stevig in de lift in België – met zelfs een steile sprint eind december 2010. Groeicijfers van 30% en meer doen zelfs geloven dat België aan een inhaalbeweging bezig is. Het ondernemersvertrouwen wat e-commerce betreft is helemaal terug, zelfs al is het nooit helemaal weggeweest. Tientallen nieuwe initiatieven zien het daglicht. The future looks bright. The future reads e- and mobile commerce.”
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eerste Belgische Blokkers volgens nieuw concept heropend

23/11/2017

De Nederlandse keten Blokker heeft de voorbije dagen de eerste vestigingen heropend die volgens het nieuwe concept van de keten zijn ingericht. In Nederland is het nieuwe concept al bij meer dan 300 winkels te vinden.

Retailers verzetten zich tegen Black Friday

23/11/2017

In Frankrijk rijst er onder retailers verzet tegen Black Friday: sommigen boycotten het 'retailfeest', anderen gaan zelfs nog een stapje verder en sluiten hun webshop gewoon voor een dag.

Akkoord over zondagsopening bij Franse hypermarkten Carrefour

23/11/2017

Vier maanden na zijn aantreden heeft Carrefour-CEO Alexandre Bompard een eerste trofee beet: een akkoord met de belangrijkste vakbonden om in een eerste fase een dertigtal hypermarkten op zondag te openen.

Gimv ziet brood in huisdierartikelen

23/11/2017

Investeringsmaatschappij Gimv heeft een meerderheidsbelang verworven in AgroBiothers, een Franse groep die hygiëne- en verzorgingsartikelen en accessoires voor huisdieren produceert.

LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Back to top