Coolblue.be grote winnaar van de BeCommerce Awards 2011

Coolblue.be grote winnaar van de BeCommerce Awards 2011

Gisteravond werden voor de zesde keer de BeCommerce Awards uitgereikt door BeCommerce, de vakvereniging van de verkoop op afstand, zowel online (e-commerce) als offline (postorderverkoop). In het prachtige kader van het Kasteel van Brasschaat zagen 275 gasten uit de sector Coolblue.be uitgeroepen worden tot beste Belgische e-commercesite van 2011, en dat zowel door de vakjury als door het grote publiek. Winnaar Coolblue.be levert alle mogelijke elektronica in de Benelux via ruim 77 gespecialiseerde webshops en 4 fysieke winkels (waaronder één in Antwerpen en drie in Nederland).

9 categorieën voor het grote publiek

De publieksprijzen worden elk jaar toegekend op basis van een openbare internetstemming. Een recordaantal mensen deed dat dit jaar: liefst 140.000. Ter vergelijking: in 2010 waren dat er nog ‘maar’ 78.616 en in 2009 ‘slechts’ 29.831. De consument moest de webwinkels beoordelen op diverse aspecten als prijsniveau, levering, veiligheid van betalen en de overzichtelijkheid van de website.

 

Er werden dit jaar publieksprijzen uitgereikt in negen categorieën:

 

Uit al deze winnaars werd dan ook nog één’ overall’ publieksprijs toegekend. Die ging naar Coolblue.be. De site kreeg ook nog eens de ‘Conversation Award’, de bekroning voor de website die het beste met zijn klanten communiceert. Daaronder vallen zowel de reclame, de klantenservice op het moment van de aankoop als de aftersales.

Coolblue.be ook primus bij de vakjury

Naar jaarlijks gewoonte nam een professionele jury de deelnemende sites grondig onder de loep. Een vakjury van specialisten in e-commerce wikte en woog de 24 door het publiek genomineerde kandidaten (telkens de top-3 per categorie) en kende de B2C-Award uiteindelijk toe aan datzelfde Coolblue.be.

 

“De onderneming biedt niet alleen een uniek totaalconcept, maar tegelijk ook een uitstekend grensoverschrijdend aanbod dat lokaal wordt uitgevoerd. De combinatie van efficiënte warehousing, just-in-time levering, gratis retourzendingen en een uitstekende klantenservice maakt van Coolblue.be een juweel in de Belgische online kroon,” aldus een lyrische juryvoorzitter Aad Weening van IMR World Team.

 

Niemand van de 275 aanwezigen keek dan ook verrast op toen Coolblue.be tot grote winnaar van deze zesde editie werd uitgeroepen, op basis van de som van publiekspunten (55% in het eindresultaat) en de punten van de vakjury (45% in het eindresultaat).

Ook Minister Van Quickenborne in de prijzen

Tijdens deze editie reikte de vakjury voor het eerst ook een Innovation Award uit. Die ging naar Minister van Ondernemen en Vereenvoudigen Vincent Van Quickenborne voor “de vele inspanningen die hij de afgelopen jaren geleverd heeft om de e-business te ondersteunen”.

Na afloop liep Marc Périn, directeur BeCommerce, dan ook met een brede glimlach om de lippen: “E-commerce blijft stevig in de lift in België – met zelfs een steile sprint eind december 2010. Groeicijfers van 30% en meer doen zelfs geloven dat België aan een inhaalbeweging bezig is. Het ondernemersvertrouwen wat e-commerce betreft is helemaal terug, zelfs al is het nooit helemaal weggeweest. Tientallen nieuwe initiatieven zien het daglicht. The future looks bright. The future reads e- and mobile commerce.”
 

Gisteravond werden voor de zesde keer de BeCommerce Awards uitgereikt door BeCommerce, de vakvereniging van de verkoop op afstand, zowel online (e-commerce) als offline (postorderverkoop). In het prachtige kader van het Kasteel van Brasschaat zagen 275 gasten uit de sector Coolblue.be uitgeroepen worden tot beste Belgische e-commercesite van 2011, en dat zowel door de vakjury als door het grote publiek. Winnaar Coolblue.be levert alle mogelijke elektronica in de Benelux via ruim 77 gespecialiseerde webshops en 4 fysieke winkels (waaronder één in Antwerpen en drie in Nederland).

9 categorieën voor het grote publiek

De publieksprijzen worden elk jaar toegekend op basis van een openbare internetstemming. Een recordaantal mensen deed dat dit jaar: liefst 140.000. Ter vergelijking: in 2010 waren dat er nog ‘maar’ 78.616 en in 2009 ‘slechts’ 29.831. De consument moest de webwinkels beoordelen op diverse aspecten als prijsniveau, levering, veiligheid van betalen en de overzichtelijkheid van de website.

 

Er werden dit jaar publieksprijzen uitgereikt in negen categorieën:

 

Uit al deze winnaars werd dan ook nog één’ overall’ publieksprijs toegekend. Die ging naar Coolblue.be. De site kreeg ook nog eens de ‘Conversation Award’, de bekroning voor de website die het beste met zijn klanten communiceert. Daaronder vallen zowel de reclame, de klantenservice op het moment van de aankoop als de aftersales.

Coolblue.be ook primus bij de vakjury

Naar jaarlijks gewoonte nam een professionele jury de deelnemende sites grondig onder de loep. Een vakjury van specialisten in e-commerce wikte en woog de 24 door het publiek genomineerde kandidaten (telkens de top-3 per categorie) en kende de B2C-Award uiteindelijk toe aan datzelfde Coolblue.be.

 

“De onderneming biedt niet alleen een uniek totaalconcept, maar tegelijk ook een uitstekend grensoverschrijdend aanbod dat lokaal wordt uitgevoerd. De combinatie van efficiënte warehousing, just-in-time levering, gratis retourzendingen en een uitstekende klantenservice maakt van Coolblue.be een juweel in de Belgische online kroon,” aldus een lyrische juryvoorzitter Aad Weening van IMR World Team.

 

Niemand van de 275 aanwezigen keek dan ook verrast op toen Coolblue.be tot grote winnaar van deze zesde editie werd uitgeroepen, op basis van de som van publiekspunten (55% in het eindresultaat) en de punten van de vakjury (45% in het eindresultaat).

Ook Minister Van Quickenborne in de prijzen

Tijdens deze editie reikte de vakjury voor het eerst ook een Innovation Award uit. Die ging naar Minister van Ondernemen en Vereenvoudigen Vincent Van Quickenborne voor “de vele inspanningen die hij de afgelopen jaren geleverd heeft om de e-business te ondersteunen”.

Na afloop liep Marc Périn, directeur BeCommerce, dan ook met een brede glimlach om de lippen: “E-commerce blijft stevig in de lift in België – met zelfs een steile sprint eind december 2010. Groeicijfers van 30% en meer doen zelfs geloven dat België aan een inhaalbeweging bezig is. Het ondernemersvertrouwen wat e-commerce betreft is helemaal terug, zelfs al is het nooit helemaal weggeweest. Tientallen nieuwe initiatieven zien het daglicht. The future looks bright. The future reads e- and mobile commerce.”
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top