Coolblue.be grote winnaar van de BeCommerce Awards 2011

Coolblue.be grote winnaar van de BeCommerce Awards 2011

Gisteravond werden voor de zesde keer de BeCommerce Awards uitgereikt door BeCommerce, de vakvereniging van de verkoop op afstand, zowel online (e-commerce) als offline (postorderverkoop). In het prachtige kader van het Kasteel van Brasschaat zagen 275 gasten uit de sector Coolblue.be uitgeroepen worden tot beste Belgische e-commercesite van 2011, en dat zowel door de vakjury als door het grote publiek. Winnaar Coolblue.be levert alle mogelijke elektronica in de Benelux via ruim 77 gespecialiseerde webshops en 4 fysieke winkels (waaronder één in Antwerpen en drie in Nederland).

9 categorieën voor het grote publiek

De publieksprijzen worden elk jaar toegekend op basis van een openbare internetstemming. Een recordaantal mensen deed dat dit jaar: liefst 140.000. Ter vergelijking: in 2010 waren dat er nog ‘maar’ 78.616 en in 2009 ‘slechts’ 29.831. De consument moest de webwinkels beoordelen op diverse aspecten als prijsniveau, levering, veiligheid van betalen en de overzichtelijkheid van de website.

 

Er werden dit jaar publieksprijzen uitgereikt in negen categorieën:

 

Uit al deze winnaars werd dan ook nog één’ overall’ publieksprijs toegekend. Die ging naar Coolblue.be. De site kreeg ook nog eens de ‘Conversation Award’, de bekroning voor de website die het beste met zijn klanten communiceert. Daaronder vallen zowel de reclame, de klantenservice op het moment van de aankoop als de aftersales.

Coolblue.be ook primus bij de vakjury

Naar jaarlijks gewoonte nam een professionele jury de deelnemende sites grondig onder de loep. Een vakjury van specialisten in e-commerce wikte en woog de 24 door het publiek genomineerde kandidaten (telkens de top-3 per categorie) en kende de B2C-Award uiteindelijk toe aan datzelfde Coolblue.be.

 

“De onderneming biedt niet alleen een uniek totaalconcept, maar tegelijk ook een uitstekend grensoverschrijdend aanbod dat lokaal wordt uitgevoerd. De combinatie van efficiënte warehousing, just-in-time levering, gratis retourzendingen en een uitstekende klantenservice maakt van Coolblue.be een juweel in de Belgische online kroon,” aldus een lyrische juryvoorzitter Aad Weening van IMR World Team.

 

Niemand van de 275 aanwezigen keek dan ook verrast op toen Coolblue.be tot grote winnaar van deze zesde editie werd uitgeroepen, op basis van de som van publiekspunten (55% in het eindresultaat) en de punten van de vakjury (45% in het eindresultaat).

Ook Minister Van Quickenborne in de prijzen

Tijdens deze editie reikte de vakjury voor het eerst ook een Innovation Award uit. Die ging naar Minister van Ondernemen en Vereenvoudigen Vincent Van Quickenborne voor “de vele inspanningen die hij de afgelopen jaren geleverd heeft om de e-business te ondersteunen”.

Na afloop liep Marc Périn, directeur BeCommerce, dan ook met een brede glimlach om de lippen: “E-commerce blijft stevig in de lift in België – met zelfs een steile sprint eind december 2010. Groeicijfers van 30% en meer doen zelfs geloven dat België aan een inhaalbeweging bezig is. Het ondernemersvertrouwen wat e-commerce betreft is helemaal terug, zelfs al is het nooit helemaal weggeweest. Tientallen nieuwe initiatieven zien het daglicht. The future looks bright. The future reads e- and mobile commerce.”
 

Gisteravond werden voor de zesde keer de BeCommerce Awards uitgereikt door BeCommerce, de vakvereniging van de verkoop op afstand, zowel online (e-commerce) als offline (postorderverkoop). In het prachtige kader van het Kasteel van Brasschaat zagen 275 gasten uit de sector Coolblue.be uitgeroepen worden tot beste Belgische e-commercesite van 2011, en dat zowel door de vakjury als door het grote publiek. Winnaar Coolblue.be levert alle mogelijke elektronica in de Benelux via ruim 77 gespecialiseerde webshops en 4 fysieke winkels (waaronder één in Antwerpen en drie in Nederland).

9 categorieën voor het grote publiek

De publieksprijzen worden elk jaar toegekend op basis van een openbare internetstemming. Een recordaantal mensen deed dat dit jaar: liefst 140.000. Ter vergelijking: in 2010 waren dat er nog ‘maar’ 78.616 en in 2009 ‘slechts’ 29.831. De consument moest de webwinkels beoordelen op diverse aspecten als prijsniveau, levering, veiligheid van betalen en de overzichtelijkheid van de website.

 

Er werden dit jaar publieksprijzen uitgereikt in negen categorieën:

 

Uit al deze winnaars werd dan ook nog één’ overall’ publieksprijs toegekend. Die ging naar Coolblue.be. De site kreeg ook nog eens de ‘Conversation Award’, de bekroning voor de website die het beste met zijn klanten communiceert. Daaronder vallen zowel de reclame, de klantenservice op het moment van de aankoop als de aftersales.

Coolblue.be ook primus bij de vakjury

Naar jaarlijks gewoonte nam een professionele jury de deelnemende sites grondig onder de loep. Een vakjury van specialisten in e-commerce wikte en woog de 24 door het publiek genomineerde kandidaten (telkens de top-3 per categorie) en kende de B2C-Award uiteindelijk toe aan datzelfde Coolblue.be.

 

“De onderneming biedt niet alleen een uniek totaalconcept, maar tegelijk ook een uitstekend grensoverschrijdend aanbod dat lokaal wordt uitgevoerd. De combinatie van efficiënte warehousing, just-in-time levering, gratis retourzendingen en een uitstekende klantenservice maakt van Coolblue.be een juweel in de Belgische online kroon,” aldus een lyrische juryvoorzitter Aad Weening van IMR World Team.

 

Niemand van de 275 aanwezigen keek dan ook verrast op toen Coolblue.be tot grote winnaar van deze zesde editie werd uitgeroepen, op basis van de som van publiekspunten (55% in het eindresultaat) en de punten van de vakjury (45% in het eindresultaat).

Ook Minister Van Quickenborne in de prijzen

Tijdens deze editie reikte de vakjury voor het eerst ook een Innovation Award uit. Die ging naar Minister van Ondernemen en Vereenvoudigen Vincent Van Quickenborne voor “de vele inspanningen die hij de afgelopen jaren geleverd heeft om de e-business te ondersteunen”.

Na afloop liep Marc Périn, directeur BeCommerce, dan ook met een brede glimlach om de lippen: “E-commerce blijft stevig in de lift in België – met zelfs een steile sprint eind december 2010. Groeicijfers van 30% en meer doen zelfs geloven dat België aan een inhaalbeweging bezig is. Het ondernemersvertrouwen wat e-commerce betreft is helemaal terug, zelfs al is het nooit helemaal weggeweest. Tientallen nieuwe initiatieven zien het daglicht. The future looks bright. The future reads e- and mobile commerce.”
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stakingen bij SportsDirect na aankondiging sluiting winkels

25/09/2017

Dit weekend zijn er bij 21 vestigingen van sportketen SportsDirect stakingen geweest. Die zijn het gevolg van de moeilijke onderhandelingen rond de sluiting van enkele winkels in België. Eerder was er ook al protest bij de Belgische hoofdzetel.

United Brands op rand van faillissement

25/09/2017

Sportketen United Brands zit in slechte papieren en heeft van de rechtbank van koophandel in Mechelen bescherming tegen haar schuldeisers gekregen. De keten heeft momenteel nog acht vestigingen in België.

Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Back to top