De Eerste Dag van de Webshop

De Eerste Dag van de Webshop

Tom Dupon en Jeroen De Clerck van online marketing agency Conversics organiseren op 21 juni 2011 de eerste ‘Dag van de Webshop’.  Op deze dag komen honderden Belgische webshops naar buiten met een stuntaanbieding die enkel op die dag geldig zal zijn. Online shoppers worden door een eenvoudige registratie op www.dagvandewebshop.be de dag op voorhand op de hoogte gebracht van de deelnemende webshops en hun stuntaanbieding.


Waarom dit initiatief?

T.D. : “We merken dat de Belgische e-commerce markt aan een steile opmars bezig is. In België zijn heel wat interessante en originele e-commerce initiatieven, zowel heel kleine, gespecialiseerde shops, als grotere webshops die we allemaal al kennen. Met deze Dag van de Webshop – niet toevallig de langste dag van het jaar – willen we de online ondernemers in de kijker zetten. Tegelijkertijd hopen we dat door het grote succes van de actie ook het grote publiek en de media gaan merken dat online shopping zijn kinderschoenen al lang ontgroeid is en wel degelijk een stevige impact heeft op ons dagelijkse leven.”


J.D.C. : “Voor de online shopper moet de “Dag van de Webshop” vooral een leuke ontdekkingstocht worden doorheen Belgische en buitenlandse webshops die in België leveren. Ze kunnen die dag interessante koopjes doen en terloops kennis maken met webshops waar ze misschien voordien nog nooit hadden van gehoord.”


Waar is het idee ontstaan?

J.D.C. : “Het idee is gebaseerd op de zeer succesvolle Nederlandse “Dag van de Gratis Bezorging”  en de “Free shipping Day” in de US en UK waar de aangesloten webshops op één dag gratis leveren. Wij hebben beslist om het idee van de gratis verzending niet exclusief uit te spelen. De deelnemende webshops zijn vrij om hun eigen promostunt uit te werken. Er zijn immers heel wat webshops waar gratis verzending geen doorslaggevend argument is, omdat zij standaard al gratis leveren of omdat ze diensten of downloadbare producten aanbieden.”


Hoe wordt de Dag van de Webshop gepromoot?

T.D. : “Enerzijds kunnen we rekenen op ruime interesse uit de internetbranche,  zakelijke pers en de meer algemene pers. We voeren actief campagne op de social media en we sporen de deelnemende webshops ook aan om hun deelname aan de “Dag van de Webshop” mee te delen op hun websites. Ook een aantal partners hebben reeds toegezegd zich achter dit initiatief te scharen.”


Welke webshops kunnen deelnemen?

T.D. : Elke webshop die producten of diensten verkoopt op de Belgische markt, kan deelnemen. Zowel consument gerichte als zakelijke webshops zijn welkom.

 

Hoeveel consumenten en webshops denken jullie hier mee te bereiken?

J.D.C. : “Wij mikken op 150 deelnemende webshops en 10000 consumenten die deelnemen aan deze dag. Door de grote belangstelling gaan we ervan uit dat we deze doelstellingen ruimschoots halen.”


Hoeveel kost een deelname aan de “Dag van de Webshop”?

J.D.C. : “Deelnemende webshops betalen tot 1 mei €200 voor hun deelname. Vanaf 1 mei wordt dit € 250. Meer info over deelname aan de “Dag van de Webshop” kunt u vinden op www.dagvandewebshop.be

Tom Dupon en Jeroen De Clerck van online marketing agency Conversics organiseren op 21 juni 2011 de eerste ‘Dag van de Webshop’.  Op deze dag komen honderden Belgische webshops naar buiten met een stuntaanbieding die enkel op die dag geldig zal zijn. Online shoppers worden door een eenvoudige registratie op www.dagvandewebshop.be de dag op voorhand op de hoogte gebracht van de deelnemende webshops en hun stuntaanbieding.


Waarom dit initiatief?

T.D. : “We merken dat de Belgische e-commerce markt aan een steile opmars bezig is. In België zijn heel wat interessante en originele e-commerce initiatieven, zowel heel kleine, gespecialiseerde shops, als grotere webshops die we allemaal al kennen. Met deze Dag van de Webshop – niet toevallig de langste dag van het jaar – willen we de online ondernemers in de kijker zetten. Tegelijkertijd hopen we dat door het grote succes van de actie ook het grote publiek en de media gaan merken dat online shopping zijn kinderschoenen al lang ontgroeid is en wel degelijk een stevige impact heeft op ons dagelijkse leven.”


J.D.C. : “Voor de online shopper moet de “Dag van de Webshop” vooral een leuke ontdekkingstocht worden doorheen Belgische en buitenlandse webshops die in België leveren. Ze kunnen die dag interessante koopjes doen en terloops kennis maken met webshops waar ze misschien voordien nog nooit hadden van gehoord.”


Waar is het idee ontstaan?

J.D.C. : “Het idee is gebaseerd op de zeer succesvolle Nederlandse “Dag van de Gratis Bezorging”  en de “Free shipping Day” in de US en UK waar de aangesloten webshops op één dag gratis leveren. Wij hebben beslist om het idee van de gratis verzending niet exclusief uit te spelen. De deelnemende webshops zijn vrij om hun eigen promostunt uit te werken. Er zijn immers heel wat webshops waar gratis verzending geen doorslaggevend argument is, omdat zij standaard al gratis leveren of omdat ze diensten of downloadbare producten aanbieden.”


Hoe wordt de Dag van de Webshop gepromoot?

T.D. : “Enerzijds kunnen we rekenen op ruime interesse uit de internetbranche,  zakelijke pers en de meer algemene pers. We voeren actief campagne op de social media en we sporen de deelnemende webshops ook aan om hun deelname aan de “Dag van de Webshop” mee te delen op hun websites. Ook een aantal partners hebben reeds toegezegd zich achter dit initiatief te scharen.”


Welke webshops kunnen deelnemen?

T.D. : Elke webshop die producten of diensten verkoopt op de Belgische markt, kan deelnemen. Zowel consument gerichte als zakelijke webshops zijn welkom.

 

Hoeveel consumenten en webshops denken jullie hier mee te bereiken?

J.D.C. : “Wij mikken op 150 deelnemende webshops en 10000 consumenten die deelnemen aan deze dag. Door de grote belangstelling gaan we ervan uit dat we deze doelstellingen ruimschoots halen.”


Hoeveel kost een deelname aan de “Dag van de Webshop”?

J.D.C. : “Deelnemende webshops betalen tot 1 mei €200 voor hun deelname. Vanaf 1 mei wordt dit € 250. Meer info over deelname aan de “Dag van de Webshop” kunt u vinden op www.dagvandewebshop.be

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Back to top