De Eerste Dag van de Webshop

De Eerste Dag van de Webshop

Tom Dupon en Jeroen De Clerck van online marketing agency Conversics organiseren op 21 juni 2011 de eerste ‘Dag van de Webshop’.  Op deze dag komen honderden Belgische webshops naar buiten met een stuntaanbieding die enkel op die dag geldig zal zijn. Online shoppers worden door een eenvoudige registratie op www.dagvandewebshop.be de dag op voorhand op de hoogte gebracht van de deelnemende webshops en hun stuntaanbieding.


Waarom dit initiatief?

T.D. : “We merken dat de Belgische e-commerce markt aan een steile opmars bezig is. In België zijn heel wat interessante en originele e-commerce initiatieven, zowel heel kleine, gespecialiseerde shops, als grotere webshops die we allemaal al kennen. Met deze Dag van de Webshop – niet toevallig de langste dag van het jaar – willen we de online ondernemers in de kijker zetten. Tegelijkertijd hopen we dat door het grote succes van de actie ook het grote publiek en de media gaan merken dat online shopping zijn kinderschoenen al lang ontgroeid is en wel degelijk een stevige impact heeft op ons dagelijkse leven.”


J.D.C. : “Voor de online shopper moet de “Dag van de Webshop” vooral een leuke ontdekkingstocht worden doorheen Belgische en buitenlandse webshops die in België leveren. Ze kunnen die dag interessante koopjes doen en terloops kennis maken met webshops waar ze misschien voordien nog nooit hadden van gehoord.”


Waar is het idee ontstaan?

J.D.C. : “Het idee is gebaseerd op de zeer succesvolle Nederlandse “Dag van de Gratis Bezorging”  en de “Free shipping Day” in de US en UK waar de aangesloten webshops op één dag gratis leveren. Wij hebben beslist om het idee van de gratis verzending niet exclusief uit te spelen. De deelnemende webshops zijn vrij om hun eigen promostunt uit te werken. Er zijn immers heel wat webshops waar gratis verzending geen doorslaggevend argument is, omdat zij standaard al gratis leveren of omdat ze diensten of downloadbare producten aanbieden.”


Hoe wordt de Dag van de Webshop gepromoot?

T.D. : “Enerzijds kunnen we rekenen op ruime interesse uit de internetbranche,  zakelijke pers en de meer algemene pers. We voeren actief campagne op de social media en we sporen de deelnemende webshops ook aan om hun deelname aan de “Dag van de Webshop” mee te delen op hun websites. Ook een aantal partners hebben reeds toegezegd zich achter dit initiatief te scharen.”


Welke webshops kunnen deelnemen?

T.D. : Elke webshop die producten of diensten verkoopt op de Belgische markt, kan deelnemen. Zowel consument gerichte als zakelijke webshops zijn welkom.

 

Hoeveel consumenten en webshops denken jullie hier mee te bereiken?

J.D.C. : “Wij mikken op 150 deelnemende webshops en 10000 consumenten die deelnemen aan deze dag. Door de grote belangstelling gaan we ervan uit dat we deze doelstellingen ruimschoots halen.”


Hoeveel kost een deelname aan de “Dag van de Webshop”?

J.D.C. : “Deelnemende webshops betalen tot 1 mei €200 voor hun deelname. Vanaf 1 mei wordt dit € 250. Meer info over deelname aan de “Dag van de Webshop” kunt u vinden op www.dagvandewebshop.be

Tom Dupon en Jeroen De Clerck van online marketing agency Conversics organiseren op 21 juni 2011 de eerste ‘Dag van de Webshop’.  Op deze dag komen honderden Belgische webshops naar buiten met een stuntaanbieding die enkel op die dag geldig zal zijn. Online shoppers worden door een eenvoudige registratie op www.dagvandewebshop.be de dag op voorhand op de hoogte gebracht van de deelnemende webshops en hun stuntaanbieding.


Waarom dit initiatief?

T.D. : “We merken dat de Belgische e-commerce markt aan een steile opmars bezig is. In België zijn heel wat interessante en originele e-commerce initiatieven, zowel heel kleine, gespecialiseerde shops, als grotere webshops die we allemaal al kennen. Met deze Dag van de Webshop – niet toevallig de langste dag van het jaar – willen we de online ondernemers in de kijker zetten. Tegelijkertijd hopen we dat door het grote succes van de actie ook het grote publiek en de media gaan merken dat online shopping zijn kinderschoenen al lang ontgroeid is en wel degelijk een stevige impact heeft op ons dagelijkse leven.”


J.D.C. : “Voor de online shopper moet de “Dag van de Webshop” vooral een leuke ontdekkingstocht worden doorheen Belgische en buitenlandse webshops die in België leveren. Ze kunnen die dag interessante koopjes doen en terloops kennis maken met webshops waar ze misschien voordien nog nooit hadden van gehoord.”


Waar is het idee ontstaan?

J.D.C. : “Het idee is gebaseerd op de zeer succesvolle Nederlandse “Dag van de Gratis Bezorging”  en de “Free shipping Day” in de US en UK waar de aangesloten webshops op één dag gratis leveren. Wij hebben beslist om het idee van de gratis verzending niet exclusief uit te spelen. De deelnemende webshops zijn vrij om hun eigen promostunt uit te werken. Er zijn immers heel wat webshops waar gratis verzending geen doorslaggevend argument is, omdat zij standaard al gratis leveren of omdat ze diensten of downloadbare producten aanbieden.”


Hoe wordt de Dag van de Webshop gepromoot?

T.D. : “Enerzijds kunnen we rekenen op ruime interesse uit de internetbranche,  zakelijke pers en de meer algemene pers. We voeren actief campagne op de social media en we sporen de deelnemende webshops ook aan om hun deelname aan de “Dag van de Webshop” mee te delen op hun websites. Ook een aantal partners hebben reeds toegezegd zich achter dit initiatief te scharen.”


Welke webshops kunnen deelnemen?

T.D. : Elke webshop die producten of diensten verkoopt op de Belgische markt, kan deelnemen. Zowel consument gerichte als zakelijke webshops zijn welkom.

 

Hoeveel consumenten en webshops denken jullie hier mee te bereiken?

J.D.C. : “Wij mikken op 150 deelnemende webshops en 10000 consumenten die deelnemen aan deze dag. Door de grote belangstelling gaan we ervan uit dat we deze doelstellingen ruimschoots halen.”


Hoeveel kost een deelname aan de “Dag van de Webshop”?

J.D.C. : “Deelnemende webshops betalen tot 1 mei €200 voor hun deelname. Vanaf 1 mei wordt dit € 250. Meer info over deelname aan de “Dag van de Webshop” kunt u vinden op www.dagvandewebshop.be

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bart Smit wordt in België dan toch niet Intertoys

28/06/2017

De Blokker Holding heeft de ombouw van speelgoedketen Bart Smit naar zusterketen Intertoys in België stopgezet. De ombouw werd in april al tijdelijk gestaakt, omdat de naamsbekendheid van Intertoys in België te laag was.

Kinnevik en Rocket Internet verkopen aandeel in Lazada

28/06/2017

Zowel Kinnevik als Rocket Internet doen hun laatste aandelen in het Aziatische Lazada van de hand. Allebei verkopen ze hun aandelen aan het Chinese Alibaba, dat zo in één klap nog eens 12,4% van het bedrijf in handen krijgt.

E-commerce in Europa blijft sterk groeien

27/06/2017

In het European Ecommerce Report 2017, een gezamenlijk rapport van Ecommerce Europe, EuroCommerce en de Ecommerce Foundation, wordt gesteld dat ook in 2017 e-commerce in Europa zal blijven groeien: vooral dan in Centraal- en Oost-Europa.

Hema kruipt uit het dal

27/06/2017

De Nederlandse winkelketen Hema is eindelijk een beetje uit het dal aan het kruipen. Dat blijkt uit de cijfers die het bedrijf vrij gaf voor het eerste kwartaal van 2017: daarin steeg de omzet en daalde het nettoverlies.

Hoe Smartbox Group de cadeaubon ‘Apple-iseert’

26/06/2017

Smartbox Group, het bedrijf achter Bongo en Cadeaubox, heeft een recordjaar achter de rug. De succesformule? Een compromisloze focus op klantbeleving en een sterk partnership met retailers, zegt CEO John Perkins. 

Holland & Barrett in Russische handen

26/06/2017

Voor het weekend kwam het nieuws naar buiten dat AS Watson, het moederbedrijf van Kruidvat, interesse zou hebben in een overname van Holland & Barrett. Nu heeft eigenaar Carlyle het bedrijf echter verkocht aan een Russische miljardair.

Back to top