De Eerste Dag van de Webshop | RetailDetail

De Eerste Dag van de Webshop

De Eerste Dag van de Webshop

Tom Dupon en Jeroen De Clerck van online marketing agency Conversics organiseren op 21 juni 2011 de eerste ‘Dag van de Webshop’.  Op deze dag komen honderden Belgische webshops naar buiten met een stuntaanbieding die enkel op die dag geldig zal zijn. Online shoppers worden door een eenvoudige registratie op www.dagvandewebshop.be de dag op voorhand op de hoogte gebracht van de deelnemende webshops en hun stuntaanbieding.


Waarom dit initiatief?

T.D. : “We merken dat de Belgische e-commerce markt aan een steile opmars bezig is. In België zijn heel wat interessante en originele e-commerce initiatieven, zowel heel kleine, gespecialiseerde shops, als grotere webshops die we allemaal al kennen. Met deze Dag van de Webshop – niet toevallig de langste dag van het jaar – willen we de online ondernemers in de kijker zetten. Tegelijkertijd hopen we dat door het grote succes van de actie ook het grote publiek en de media gaan merken dat online shopping zijn kinderschoenen al lang ontgroeid is en wel degelijk een stevige impact heeft op ons dagelijkse leven.”


J.D.C. : “Voor de online shopper moet de “Dag van de Webshop” vooral een leuke ontdekkingstocht worden doorheen Belgische en buitenlandse webshops die in België leveren. Ze kunnen die dag interessante koopjes doen en terloops kennis maken met webshops waar ze misschien voordien nog nooit hadden van gehoord.”


Waar is het idee ontstaan?

J.D.C. : “Het idee is gebaseerd op de zeer succesvolle Nederlandse “Dag van de Gratis Bezorging”  en de “Free shipping Day” in de US en UK waar de aangesloten webshops op één dag gratis leveren. Wij hebben beslist om het idee van de gratis verzending niet exclusief uit te spelen. De deelnemende webshops zijn vrij om hun eigen promostunt uit te werken. Er zijn immers heel wat webshops waar gratis verzending geen doorslaggevend argument is, omdat zij standaard al gratis leveren of omdat ze diensten of downloadbare producten aanbieden.”


Hoe wordt de Dag van de Webshop gepromoot?

T.D. : “Enerzijds kunnen we rekenen op ruime interesse uit de internetbranche,  zakelijke pers en de meer algemene pers. We voeren actief campagne op de social media en we sporen de deelnemende webshops ook aan om hun deelname aan de “Dag van de Webshop” mee te delen op hun websites. Ook een aantal partners hebben reeds toegezegd zich achter dit initiatief te scharen.”


Welke webshops kunnen deelnemen?

T.D. : Elke webshop die producten of diensten verkoopt op de Belgische markt, kan deelnemen. Zowel consument gerichte als zakelijke webshops zijn welkom.

 

Hoeveel consumenten en webshops denken jullie hier mee te bereiken?

J.D.C. : “Wij mikken op 150 deelnemende webshops en 10000 consumenten die deelnemen aan deze dag. Door de grote belangstelling gaan we ervan uit dat we deze doelstellingen ruimschoots halen.”


Hoeveel kost een deelname aan de “Dag van de Webshop”?

J.D.C. : “Deelnemende webshops betalen tot 1 mei €200 voor hun deelname. Vanaf 1 mei wordt dit € 250. Meer info over deelname aan de “Dag van de Webshop” kunt u vinden op www.dagvandewebshop.be

Tom Dupon en Jeroen De Clerck van online marketing agency Conversics organiseren op 21 juni 2011 de eerste ‘Dag van de Webshop’.  Op deze dag komen honderden Belgische webshops naar buiten met een stuntaanbieding die enkel op die dag geldig zal zijn. Online shoppers worden door een eenvoudige registratie op www.dagvandewebshop.be de dag op voorhand op de hoogte gebracht van de deelnemende webshops en hun stuntaanbieding.


Waarom dit initiatief?

T.D. : “We merken dat de Belgische e-commerce markt aan een steile opmars bezig is. In België zijn heel wat interessante en originele e-commerce initiatieven, zowel heel kleine, gespecialiseerde shops, als grotere webshops die we allemaal al kennen. Met deze Dag van de Webshop – niet toevallig de langste dag van het jaar – willen we de online ondernemers in de kijker zetten. Tegelijkertijd hopen we dat door het grote succes van de actie ook het grote publiek en de media gaan merken dat online shopping zijn kinderschoenen al lang ontgroeid is en wel degelijk een stevige impact heeft op ons dagelijkse leven.”


J.D.C. : “Voor de online shopper moet de “Dag van de Webshop” vooral een leuke ontdekkingstocht worden doorheen Belgische en buitenlandse webshops die in België leveren. Ze kunnen die dag interessante koopjes doen en terloops kennis maken met webshops waar ze misschien voordien nog nooit hadden van gehoord.”


Waar is het idee ontstaan?

J.D.C. : “Het idee is gebaseerd op de zeer succesvolle Nederlandse “Dag van de Gratis Bezorging”  en de “Free shipping Day” in de US en UK waar de aangesloten webshops op één dag gratis leveren. Wij hebben beslist om het idee van de gratis verzending niet exclusief uit te spelen. De deelnemende webshops zijn vrij om hun eigen promostunt uit te werken. Er zijn immers heel wat webshops waar gratis verzending geen doorslaggevend argument is, omdat zij standaard al gratis leveren of omdat ze diensten of downloadbare producten aanbieden.”


Hoe wordt de Dag van de Webshop gepromoot?

T.D. : “Enerzijds kunnen we rekenen op ruime interesse uit de internetbranche,  zakelijke pers en de meer algemene pers. We voeren actief campagne op de social media en we sporen de deelnemende webshops ook aan om hun deelname aan de “Dag van de Webshop” mee te delen op hun websites. Ook een aantal partners hebben reeds toegezegd zich achter dit initiatief te scharen.”


Welke webshops kunnen deelnemen?

T.D. : Elke webshop die producten of diensten verkoopt op de Belgische markt, kan deelnemen. Zowel consument gerichte als zakelijke webshops zijn welkom.

 

Hoeveel consumenten en webshops denken jullie hier mee te bereiken?

J.D.C. : “Wij mikken op 150 deelnemende webshops en 10000 consumenten die deelnemen aan deze dag. Door de grote belangstelling gaan we ervan uit dat we deze doelstellingen ruimschoots halen.”


Hoeveel kost een deelname aan de “Dag van de Webshop”?

J.D.C. : “Deelnemende webshops betalen tot 1 mei €200 voor hun deelname. Vanaf 1 mei wordt dit € 250. Meer info over deelname aan de “Dag van de Webshop” kunt u vinden op www.dagvandewebshop.be

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Wouter Kolk, de CEO van Albert Heijn, een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping' in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.

Opinie: Blockchain, de killer van de platformen

11/06/2018

Blockchain houdt bijzonder interessante mogelijkheden in voor retail. Het is echter niet alleen een hulpmiddel voor de retailer, het kan die ook gaan vervangen. Maakt blockchain banken en supermarkten overbodig?