Delhaize vermindert aantal postpunten.

Delhaize vermindert aantal postpunten.

Delhaize sluit een aantal bpost postpunten in zijn supermarkten. Het enseigne maakt een kritische evaluatie van de postpunten bij elke herinrichting van een winkelvestiging. Voorlopig staat het conto al op vijf definitieve sluitingen.

Sluiting waar niet rendabel.

Zowat de helft van de Delhaize-vestigingen is uitgerust met een apart postloket. De zogenaamde postpunten dienen als een beperkte vervanging van een lokaal postkantoor. Ze worden nochtans volledig gerund door de supermarkt.

 

De supermarktketen is daarom nu bezig met een kritische evaluatie van het succes van de postpunten. Bij elke herinrichting van een Delhaize-supermarkt wordt bekeken of het postpunt een meerwaarde biedt. Zo niet, gaat het dicht.

 

Van de zeventig postpunten bij Delhaize-winkels in eigen beheer worden er in ieder geval reeds vijf gesloten. Daarnaast zijn er een heel aantal franchisewinkels met bpost postpunten. Franchisenemers mogen zelfstandig beslissen wat ze met de postpunten doen.

Bpost moet op zoek naar alternatieven.

Reglementair kan dit bpost echter in de moeilijkheden brengen. Het overheidspostbedrijf is verplicht om 95% van de Belgische in

 

woners van een postpunt te voorzien binnen een straal van 5km. Gezien de hoge densiteit van de supermarkten, leken postpunten bij Delhaize een ideale oplossing.

 

De Delhaize-postpunten waren voor bpost vooral ook een efficiënte besparingsmaatregel, aangezien de loketten worden bemand door personeel van het supermarktenseigne. Aan de postpunten bij Delhaize zijn voor bpost op die manier bijzonder weinig kosten verbonden. Consumenten appreciëren vooral de ruimere openingsuren van de Delhaize-postpunten.

 

Delhaize is echter baas in eigen huis. Als de retailer oordeelt dat het postpunt niet rendeert, kan zij de contracten met bpost probleemloos beëindigen. Bpost gaat waar nodig op zoek naar alternatieven.
 

 

Bron: De Standaard

Delhaize sluit een aantal bpost postpunten in zijn supermarkten. Het enseigne maakt een kritische evaluatie van de postpunten bij elke herinrichting van een winkelvestiging. Voorlopig staat het conto al op vijf definitieve sluitingen.

Sluiting waar niet rendabel.

Zowat de helft van de Delhaize-vestigingen is uitgerust met een apart postloket. De zogenaamde postpunten dienen als een beperkte vervanging van een lokaal postkantoor. Ze worden nochtans volledig gerund door de supermarkt.

 

De supermarktketen is daarom nu bezig met een kritische evaluatie van het succes van de postpunten. Bij elke herinrichting van een Delhaize-supermarkt wordt bekeken of het postpunt een meerwaarde biedt. Zo niet, gaat het dicht.

 

Van de zeventig postpunten bij Delhaize-winkels in eigen beheer worden er in ieder geval reeds vijf gesloten. Daarnaast zijn er een heel aantal franchisewinkels met bpost postpunten. Franchisenemers mogen zelfstandig beslissen wat ze met de postpunten doen.

Bpost moet op zoek naar alternatieven.

Reglementair kan dit bpost echter in de moeilijkheden brengen. Het overheidspostbedrijf is verplicht om 95% van de Belgische in

 

woners van een postpunt te voorzien binnen een straal van 5km. Gezien de hoge densiteit van de supermarkten, leken postpunten bij Delhaize een ideale oplossing.

 

De Delhaize-postpunten waren voor bpost vooral ook een efficiënte besparingsmaatregel, aangezien de loketten worden bemand door personeel van het supermarktenseigne. Aan de postpunten bij Delhaize zijn voor bpost op die manier bijzonder weinig kosten verbonden. Consumenten appreciëren vooral de ruimere openingsuren van de Delhaize-postpunten.

 

Delhaize is echter baas in eigen huis. Als de retailer oordeelt dat het postpunt niet rendeert, kan zij de contracten met bpost probleemloos beëindigen. Bpost gaat waar nodig op zoek naar alternatieven.
 

 

Bron: De Standaard

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top