Delhaize vermindert aantal postpunten.

Delhaize vermindert aantal postpunten.

Delhaize sluit een aantal bpost postpunten in zijn supermarkten. Het enseigne maakt een kritische evaluatie van de postpunten bij elke herinrichting van een winkelvestiging. Voorlopig staat het conto al op vijf definitieve sluitingen.

Sluiting waar niet rendabel.

Zowat de helft van de Delhaize-vestigingen is uitgerust met een apart postloket. De zogenaamde postpunten dienen als een beperkte vervanging van een lokaal postkantoor. Ze worden nochtans volledig gerund door de supermarkt.

 

De supermarktketen is daarom nu bezig met een kritische evaluatie van het succes van de postpunten. Bij elke herinrichting van een Delhaize-supermarkt wordt bekeken of het postpunt een meerwaarde biedt. Zo niet, gaat het dicht.

 

Van de zeventig postpunten bij Delhaize-winkels in eigen beheer worden er in ieder geval reeds vijf gesloten. Daarnaast zijn er een heel aantal franchisewinkels met bpost postpunten. Franchisenemers mogen zelfstandig beslissen wat ze met de postpunten doen.

Bpost moet op zoek naar alternatieven.

Reglementair kan dit bpost echter in de moeilijkheden brengen. Het overheidspostbedrijf is verplicht om 95% van de Belgische in

 

woners van een postpunt te voorzien binnen een straal van 5km. Gezien de hoge densiteit van de supermarkten, leken postpunten bij Delhaize een ideale oplossing.

 

De Delhaize-postpunten waren voor bpost vooral ook een efficiënte besparingsmaatregel, aangezien de loketten worden bemand door personeel van het supermarktenseigne. Aan de postpunten bij Delhaize zijn voor bpost op die manier bijzonder weinig kosten verbonden. Consumenten appreciëren vooral de ruimere openingsuren van de Delhaize-postpunten.

 

Delhaize is echter baas in eigen huis. Als de retailer oordeelt dat het postpunt niet rendeert, kan zij de contracten met bpost probleemloos beëindigen. Bpost gaat waar nodig op zoek naar alternatieven.
 

 

Bron: De Standaard

Delhaize sluit een aantal bpost postpunten in zijn supermarkten. Het enseigne maakt een kritische evaluatie van de postpunten bij elke herinrichting van een winkelvestiging. Voorlopig staat het conto al op vijf definitieve sluitingen.

Sluiting waar niet rendabel.

Zowat de helft van de Delhaize-vestigingen is uitgerust met een apart postloket. De zogenaamde postpunten dienen als een beperkte vervanging van een lokaal postkantoor. Ze worden nochtans volledig gerund door de supermarkt.

 

De supermarktketen is daarom nu bezig met een kritische evaluatie van het succes van de postpunten. Bij elke herinrichting van een Delhaize-supermarkt wordt bekeken of het postpunt een meerwaarde biedt. Zo niet, gaat het dicht.

 

Van de zeventig postpunten bij Delhaize-winkels in eigen beheer worden er in ieder geval reeds vijf gesloten. Daarnaast zijn er een heel aantal franchisewinkels met bpost postpunten. Franchisenemers mogen zelfstandig beslissen wat ze met de postpunten doen.

Bpost moet op zoek naar alternatieven.

Reglementair kan dit bpost echter in de moeilijkheden brengen. Het overheidspostbedrijf is verplicht om 95% van de Belgische in

 

woners van een postpunt te voorzien binnen een straal van 5km. Gezien de hoge densiteit van de supermarkten, leken postpunten bij Delhaize een ideale oplossing.

 

De Delhaize-postpunten waren voor bpost vooral ook een efficiënte besparingsmaatregel, aangezien de loketten worden bemand door personeel van het supermarktenseigne. Aan de postpunten bij Delhaize zijn voor bpost op die manier bijzonder weinig kosten verbonden. Consumenten appreciëren vooral de ruimere openingsuren van de Delhaize-postpunten.

 

Delhaize is echter baas in eigen huis. Als de retailer oordeelt dat het postpunt niet rendeert, kan zij de contracten met bpost probleemloos beëindigen. Bpost gaat waar nodig op zoek naar alternatieven.
 

 

Bron: De Standaard

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Omzet 100 grootste webshops in België stijgt 13,5%

16/11/2017

De omzet van de top 100 webshops in België is van 3,7 miljard euro toegenomen naar 4,2 miljard euro, een stijging met 13,5%. Vooral voedingsmiddelen en huishoudelijke artikelen gaan vlotter over de digitale toonbank.

Supermarkten aan de ketting in regio Turnhout

16/11/2017

Grootwarenhuizen kunnen niet langer uitbreiden of nieuwe filialen openen in de stadsregio Turnhout. De maatregel moet de lokale handel in Turnhout, Vosselaar, Beerse en Oud-Turnhout een duwtje in de rug geven.

Topman Horeca Vlaanderen nieuwe baas Unizo

16/11/2017

Als de raad van bestuur van Unizo op 7 december het licht op groen zet, wordt Danny Van Assche de opvolger van Karel Van Eetvelt als topman bij ondernemersorganisatie. Voor de 45-jarige Van Assche zou dat een terugkeer naar de roots zijn.

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

Back to top