Delhaize vermindert aantal postpunten.

Delhaize vermindert aantal postpunten.

Delhaize sluit een aantal bpost postpunten in zijn supermarkten. Het enseigne maakt een kritische evaluatie van de postpunten bij elke herinrichting van een winkelvestiging. Voorlopig staat het conto al op vijf definitieve sluitingen.

Sluiting waar niet rendabel.

Zowat de helft van de Delhaize-vestigingen is uitgerust met een apart postloket. De zogenaamde postpunten dienen als een beperkte vervanging van een lokaal postkantoor. Ze worden nochtans volledig gerund door de supermarkt.

 

De supermarktketen is daarom nu bezig met een kritische evaluatie van het succes van de postpunten. Bij elke herinrichting van een Delhaize-supermarkt wordt bekeken of het postpunt een meerwaarde biedt. Zo niet, gaat het dicht.

 

Van de zeventig postpunten bij Delhaize-winkels in eigen beheer worden er in ieder geval reeds vijf gesloten. Daarnaast zijn er een heel aantal franchisewinkels met bpost postpunten. Franchisenemers mogen zelfstandig beslissen wat ze met de postpunten doen.

Bpost moet op zoek naar alternatieven.

Reglementair kan dit bpost echter in de moeilijkheden brengen. Het overheidspostbedrijf is verplicht om 95% van de Belgische in

 

woners van een postpunt te voorzien binnen een straal van 5km. Gezien de hoge densiteit van de supermarkten, leken postpunten bij Delhaize een ideale oplossing.

 

De Delhaize-postpunten waren voor bpost vooral ook een efficiënte besparingsmaatregel, aangezien de loketten worden bemand door personeel van het supermarktenseigne. Aan de postpunten bij Delhaize zijn voor bpost op die manier bijzonder weinig kosten verbonden. Consumenten appreciëren vooral de ruimere openingsuren van de Delhaize-postpunten.

 

Delhaize is echter baas in eigen huis. Als de retailer oordeelt dat het postpunt niet rendeert, kan zij de contracten met bpost probleemloos beëindigen. Bpost gaat waar nodig op zoek naar alternatieven.
 

 

Bron: De Standaard

Delhaize sluit een aantal bpost postpunten in zijn supermarkten. Het enseigne maakt een kritische evaluatie van de postpunten bij elke herinrichting van een winkelvestiging. Voorlopig staat het conto al op vijf definitieve sluitingen.

Sluiting waar niet rendabel.

Zowat de helft van de Delhaize-vestigingen is uitgerust met een apart postloket. De zogenaamde postpunten dienen als een beperkte vervanging van een lokaal postkantoor. Ze worden nochtans volledig gerund door de supermarkt.

 

De supermarktketen is daarom nu bezig met een kritische evaluatie van het succes van de postpunten. Bij elke herinrichting van een Delhaize-supermarkt wordt bekeken of het postpunt een meerwaarde biedt. Zo niet, gaat het dicht.

 

Van de zeventig postpunten bij Delhaize-winkels in eigen beheer worden er in ieder geval reeds vijf gesloten. Daarnaast zijn er een heel aantal franchisewinkels met bpost postpunten. Franchisenemers mogen zelfstandig beslissen wat ze met de postpunten doen.

Bpost moet op zoek naar alternatieven.

Reglementair kan dit bpost echter in de moeilijkheden brengen. Het overheidspostbedrijf is verplicht om 95% van de Belgische in

 

woners van een postpunt te voorzien binnen een straal van 5km. Gezien de hoge densiteit van de supermarkten, leken postpunten bij Delhaize een ideale oplossing.

 

De Delhaize-postpunten waren voor bpost vooral ook een efficiënte besparingsmaatregel, aangezien de loketten worden bemand door personeel van het supermarktenseigne. Aan de postpunten bij Delhaize zijn voor bpost op die manier bijzonder weinig kosten verbonden. Consumenten appreciëren vooral de ruimere openingsuren van de Delhaize-postpunten.

 

Delhaize is echter baas in eigen huis. Als de retailer oordeelt dat het postpunt niet rendeert, kan zij de contracten met bpost probleemloos beëindigen. Bpost gaat waar nodig op zoek naar alternatieven.
 

 

Bron: De Standaard

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eneco Trendrapport wijst retailers de weg naar duurzame innovatie

22/06/2017

(publireportage)  Met een gratis trendrapport en masterclass wil groene energieleverancier Eneco retailers de weg wijzen naar duurzame innovatie.

Gamesindustrie blijft in opmars

22/06/2017

Uit een analyse van onderzoeksbureau Newzoo blijkt dat de gamesindustrie ook in 2017 opnieuw een flinke stap voorwaarts moet zetten. De totale omzet stijgt volgens het rapport naar 108,9 miljard dollar (net geen honderd miljard euro).

Helft Europese online shoppers koopt in het buitenland

20/06/2017

Online shoppen is internationaal en wijdverspreid: liefst 52% van de Europeanen kocht het afgelopen jaar in een ander land. Dat en meer blijkt uit de eerste E-Shopper Barometer van logistiek dienstverlener DPD.

Analyse: Vijf conclusies na de Amazon – Whole Foods deal

19/06/2017

Dat Amazon vroeg of laat een supermarktketen zou overnemen, stond in de sterren geschreven. Toch sloeg het nieuws in als een bommetje. Hoe moeten we de gevolgen inschatten voor foodretailers wereldwijd? 

Kinderwagenproducent Bugaboo in de etalage

15/06/2017

Als gevolg van een familieruzie tussen de twee oprichters-eigenaars staat Bugaboo te koop. Het Nederlandse merk van luxekinderwagens, dat internationaal doorbrak dankzij de tv-serie Sex and the City, zou zo’n 200 miljoen euro moeten kosten.

Nieuwe website om onafhankelijke krantenwinkel te redden

15/06/2017

Persdistributeur Ubiway heeft een website gelanceerd om zelfstandige krantenwinkels te helpen overleven. In vijf jaar tijd zagen die hun aantal terugvallen van 3.200 naar 2.400: hoog tijd voor een grootscheepse operatie 'Red de krantenwinkel'.

Back to top