Delhaize vermindert aantal postpunten.

Delhaize vermindert aantal postpunten.

Delhaize sluit een aantal bpost postpunten in zijn supermarkten. Het enseigne maakt een kritische evaluatie van de postpunten bij elke herinrichting van een winkelvestiging. Voorlopig staat het conto al op vijf definitieve sluitingen.

Sluiting waar niet rendabel.

Zowat de helft van de Delhaize-vestigingen is uitgerust met een apart postloket. De zogenaamde postpunten dienen als een beperkte vervanging van een lokaal postkantoor. Ze worden nochtans volledig gerund door de supermarkt.

 

De supermarktketen is daarom nu bezig met een kritische evaluatie van het succes van de postpunten. Bij elke herinrichting van een Delhaize-supermarkt wordt bekeken of het postpunt een meerwaarde biedt. Zo niet, gaat het dicht.

 

Van de zeventig postpunten bij Delhaize-winkels in eigen beheer worden er in ieder geval reeds vijf gesloten. Daarnaast zijn er een heel aantal franchisewinkels met bpost postpunten. Franchisenemers mogen zelfstandig beslissen wat ze met de postpunten doen.

Bpost moet op zoek naar alternatieven.

Reglementair kan dit bpost echter in de moeilijkheden brengen. Het overheidspostbedrijf is verplicht om 95% van de Belgische in

 

woners van een postpunt te voorzien binnen een straal van 5km. Gezien de hoge densiteit van de supermarkten, leken postpunten bij Delhaize een ideale oplossing.

 

De Delhaize-postpunten waren voor bpost vooral ook een efficiënte besparingsmaatregel, aangezien de loketten worden bemand door personeel van het supermarktenseigne. Aan de postpunten bij Delhaize zijn voor bpost op die manier bijzonder weinig kosten verbonden. Consumenten appreciëren vooral de ruimere openingsuren van de Delhaize-postpunten.

 

Delhaize is echter baas in eigen huis. Als de retailer oordeelt dat het postpunt niet rendeert, kan zij de contracten met bpost probleemloos beëindigen. Bpost gaat waar nodig op zoek naar alternatieven.
 

 

Bron: De Standaard

Delhaize sluit een aantal bpost postpunten in zijn supermarkten. Het enseigne maakt een kritische evaluatie van de postpunten bij elke herinrichting van een winkelvestiging. Voorlopig staat het conto al op vijf definitieve sluitingen.

Sluiting waar niet rendabel.

Zowat de helft van de Delhaize-vestigingen is uitgerust met een apart postloket. De zogenaamde postpunten dienen als een beperkte vervanging van een lokaal postkantoor. Ze worden nochtans volledig gerund door de supermarkt.

 

De supermarktketen is daarom nu bezig met een kritische evaluatie van het succes van de postpunten. Bij elke herinrichting van een Delhaize-supermarkt wordt bekeken of het postpunt een meerwaarde biedt. Zo niet, gaat het dicht.

 

Van de zeventig postpunten bij Delhaize-winkels in eigen beheer worden er in ieder geval reeds vijf gesloten. Daarnaast zijn er een heel aantal franchisewinkels met bpost postpunten. Franchisenemers mogen zelfstandig beslissen wat ze met de postpunten doen.

Bpost moet op zoek naar alternatieven.

Reglementair kan dit bpost echter in de moeilijkheden brengen. Het overheidspostbedrijf is verplicht om 95% van de Belgische in

 

woners van een postpunt te voorzien binnen een straal van 5km. Gezien de hoge densiteit van de supermarkten, leken postpunten bij Delhaize een ideale oplossing.

 

De Delhaize-postpunten waren voor bpost vooral ook een efficiënte besparingsmaatregel, aangezien de loketten worden bemand door personeel van het supermarktenseigne. Aan de postpunten bij Delhaize zijn voor bpost op die manier bijzonder weinig kosten verbonden. Consumenten appreciëren vooral de ruimere openingsuren van de Delhaize-postpunten.

 

Delhaize is echter baas in eigen huis. Als de retailer oordeelt dat het postpunt niet rendeert, kan zij de contracten met bpost probleemloos beëindigen. Bpost gaat waar nodig op zoek naar alternatieven.
 

 

Bron: De Standaard

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarktketens waarschuwen voor phishing via WhatsApp

20/07/2017

De voorbije dagen is er een vorm van phishing via berichtenapplicatie WhatsApp opgedoken. Gebruikers krijgen een bericht met daarin een promotie van een supermarktketen. Wie doorklikt op de link speelt een aantal gegevens door.

Schrijf u nu in voor de RetailDetail Day 2017

20/07/2017

De inschrijvingen voor de jaarlijkse RetailDetail Day zijn vanaf nu geopend. Dit jaar vindt de retailhoogdag plaats op 21 september in Mechelen. Het bijzonder diverse programma brengt zowel gerenommeerde retailers als digitale voorlopers.

Grote namen bevestigen voor Shoptalk Europe

18/07/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, het grote nieuwe event voor innovatie in retail en e-commerce, kan al rekenen op meer dan 100 exposanten. Startups die zich willen voorstellen aan de Europese retailscene, kunnen dat aan gunstige voorwaarden.

Europese consument blijft positief

18/07/2017

Uit cijfers van onderzoeksbureau GfK blijkt dat de positieve trend bij het vertrouwen van de Europese consument zich blijft voortzetten. Toch zijn er in Europa grote verschillen op te merken over de verschillende landen heen.

Mobiele wasstraten van CleanShopping nu ook in België actief

14/07/2017

Het Nederlandse concept CleanShopping heeft de oversteek naar België gemaakt: voortaan zullen de mobiele wasstraten voor winkelwagentjes ook te zien zijn bij onder andere Ikea, Spar en Carrefour.

Reckitt Benckiser ontwijkt belastingen via Nederland

13/07/2017

Het Britse Reckitt Benckiser, moederbedrijf van onder andere Durex, Calgon en Nurofen, heeft via Nederland honderden miljoenen aan belastingen ontweken. Dat stelt Oxfam Novib, dat de jaarrekeningen van het bedrijf bestudeerde.

Back to top