Derde editie Fun Awards zaterdag van start | RetailDetail

Derde editie Fun Awards zaterdag van start

Derde editie Fun Awards zaterdag van start

Voor het derde jaar op rij organiseert vrijetijdsketen Fun zijn Fun Awards. “We reiken deze prijzen, die het leukste speelgoed voor de eindejaarsperiode in de verf zetten, niet uit op basis van de mening van een jury die belangen heeft in de branche, maar wél op basis van de mening van 200 kinderen en hun ouders”, aldus Fun. De kinderen beoordelen het spelplezier, de ouders geven ook hun mening over kwaliteit, veiligheid, duurzaamheid en prijs.

42 kandidaat-winnaars

Komende zaterdag beoordeelt deze “echte vakjury” in Technopolis Mechelen meer dan 42 producten die zijn voorgedragen door een twintigtal bekende fabrikanten. Onder hen Simba Dickie, Smart, Studio 100, Ravensburger, Spinmaster, Clementoni, Hasbro, Mattel, Microsoft, V-Tech, Nintendo, Bandai, Playmobil en Zapf.

 

Bovendien kunnen kinderen en ouders de week daarna de voorgedragen producten ook online beoordelen aan de hand van een uitgebreide productfiche op de website van Fun of na een bezoek aan één van de Fun-vestigingen waar de producten te zien (en te koop) zullen zijn.

Nieuw: de Fun Technopolis Award

Dit jaar pakt de organisatie ook uit met een nieuwigheid: de Fun Technopolis Award. Die bekroont het beste wetenschappelijke speelgoed. Alle winnaars worden bekendgemaakt op 27 september in Technopolis.

 

Voor het derde jaar op rij organiseert vrijetijdsketen Fun zijn Fun Awards. “We reiken deze prijzen, die het leukste speelgoed voor de eindejaarsperiode in de verf zetten, niet uit op basis van de mening van een jury die belangen heeft in de branche, maar wél op basis van de mening van 200 kinderen en hun ouders”, aldus Fun. De kinderen beoordelen het spelplezier, de ouders geven ook hun mening over kwaliteit, veiligheid, duurzaamheid en prijs.

42 kandidaat-winnaars

Komende zaterdag beoordeelt deze “echte vakjury” in Technopolis Mechelen meer dan 42 producten die zijn voorgedragen door een twintigtal bekende fabrikanten. Onder hen Simba Dickie, Smart, Studio 100, Ravensburger, Spinmaster, Clementoni, Hasbro, Mattel, Microsoft, V-Tech, Nintendo, Bandai, Playmobil en Zapf.

 

Bovendien kunnen kinderen en ouders de week daarna de voorgedragen producten ook online beoordelen aan de hand van een uitgebreide productfiche op de website van Fun of na een bezoek aan één van de Fun-vestigingen waar de producten te zien (en te koop) zullen zijn.

Nieuw: de Fun Technopolis Award

Dit jaar pakt de organisatie ook uit met een nieuwigheid: de Fun Technopolis Award. Die bekroont het beste wetenschappelijke speelgoed. Alle winnaars worden bekendgemaakt op 27 september in Technopolis.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.