E-tailers richten nieuwe sectororganisatie SafeShops.be op | RetailDetail

E-tailers richten nieuwe sectororganisatie SafeShops.be op

E-tailers richten nieuwe sectororganisatie SafeShops.be op

SafeShops.beMet SafeShops.be is vandaag een nieuwe sectororganisatie voor e-commerce geboren. De organisatie komt er nadat een aantal grote webshops zich hebben gegroepeerd om de online retail in België en Luxemburg te ondersteunen. Dat doet SafeShops onder meer met een eigen kwaliteitslabel voor veilige internetwinkels.

'Te weinig goede initiatieven'

De oprichters van SafeShops.be zijn allemaal zelf betrokken in de online retail en voelden aan dat de sector nood had aan een vertegenwoordigend orgaan dat zowel naar de consument als de e-tailer toe actief is. Medeoprichter Jo Vansteenvoort, CEO van Proxisazur.be legt uit: “We stelden samen vast dat er tot op heden gewoonweg te weinig goede initiatieven geweest zijn om het vertrouwen van consumenten in e-commerce écht te stimuleren.”

 

Nochtans bestaat in België reeds BeCommerce, die als spreekbuis en koepel voor de sector dient. Niet consumentgericht genoeg, lijkt SafeShops te zeggen. “Door de verspreiding van actuele informatie en kennis over de e-commercesector wil SafeShops.be de e-commerce handel actief promoten,” aldus nog Jo Vansteenvoort. SafeShops.be hoopt e-commerce met name te promoten door consumenten een eigen “SafeShop”-kwaliteitslabel te bieden.

Naar Nederlands model

De organisatie steekt zijn bewondering voor het Nederlandse Thuiswinkel.org daarbij niet onder stoelen of banken. Het kwaliteitslabel zou helemaal naar hun model zijn vormgegeven en SafeShops.be hoopt ook met de buur te kunnen gaan samenwerken.


Onder de initiatiefnemers bevinden zich bekende namen in de online retailsector, zoals Sunweb.be, Coolblue.be, Foto.com, Proxisazur.be, Vente-Exclusive.com, Snapstore.be, Teatower.com, Internetvista.com, Lenseo.com, Biofan.be en yvesrocher.be.
 

SafeShops.beMet SafeShops.be is vandaag een nieuwe sectororganisatie voor e-commerce geboren. De organisatie komt er nadat een aantal grote webshops zich hebben gegroepeerd om de online retail in België en Luxemburg te ondersteunen. Dat doet SafeShops onder meer met een eigen kwaliteitslabel voor veilige internetwinkels.

'Te weinig goede initiatieven'

De oprichters van SafeShops.be zijn allemaal zelf betrokken in de online retail en voelden aan dat de sector nood had aan een vertegenwoordigend orgaan dat zowel naar de consument als de e-tailer toe actief is. Medeoprichter Jo Vansteenvoort, CEO van Proxisazur.be legt uit: “We stelden samen vast dat er tot op heden gewoonweg te weinig goede initiatieven geweest zijn om het vertrouwen van consumenten in e-commerce écht te stimuleren.”

 

Nochtans bestaat in België reeds BeCommerce, die als spreekbuis en koepel voor de sector dient. Niet consumentgericht genoeg, lijkt SafeShops te zeggen. “Door de verspreiding van actuele informatie en kennis over de e-commercesector wil SafeShops.be de e-commerce handel actief promoten,” aldus nog Jo Vansteenvoort. SafeShops.be hoopt e-commerce met name te promoten door consumenten een eigen “SafeShop”-kwaliteitslabel te bieden.

Naar Nederlands model

De organisatie steekt zijn bewondering voor het Nederlandse Thuiswinkel.org daarbij niet onder stoelen of banken. Het kwaliteitslabel zou helemaal naar hun model zijn vormgegeven en SafeShops.be hoopt ook met de buur te kunnen gaan samenwerken.


Onder de initiatiefnemers bevinden zich bekende namen in de online retailsector, zoals Sunweb.be, Coolblue.be, Foto.com, Proxisazur.be, Vente-Exclusive.com, Snapstore.be, Teatower.com, Internetvista.com, Lenseo.com, Biofan.be en yvesrocher.be.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Wouter Kolk, de CEO van Albert Heijn, een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping' in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.

Opinie: Blockchain, de killer van de platformen

11/06/2018

Blockchain houdt bijzonder interessante mogelijkheden in voor retail. Het is echter niet alleen een hulpmiddel voor de retailer, het kan die ook gaan vervangen. Maakt blockchain banken en supermarkten overbodig?