E-tailers richten nieuwe sectororganisatie SafeShops.be op

E-tailers richten nieuwe sectororganisatie SafeShops.be op

SafeShops.beMet SafeShops.be is vandaag een nieuwe sectororganisatie voor e-commerce geboren. De organisatie komt er nadat een aantal grote webshops zich hebben gegroepeerd om de online retail in België en Luxemburg te ondersteunen. Dat doet SafeShops onder meer met een eigen kwaliteitslabel voor veilige internetwinkels.

'Te weinig goede initiatieven'

De oprichters van SafeShops.be zijn allemaal zelf betrokken in de online retail en voelden aan dat de sector nood had aan een vertegenwoordigend orgaan dat zowel naar de consument als de e-tailer toe actief is. Medeoprichter Jo Vansteenvoort, CEO van Proxisazur.be legt uit: “We stelden samen vast dat er tot op heden gewoonweg te weinig goede initiatieven geweest zijn om het vertrouwen van consumenten in e-commerce écht te stimuleren.”

 

Nochtans bestaat in België reeds BeCommerce, die als spreekbuis en koepel voor de sector dient. Niet consumentgericht genoeg, lijkt SafeShops te zeggen. “Door de verspreiding van actuele informatie en kennis over de e-commercesector wil SafeShops.be de e-commerce handel actief promoten,” aldus nog Jo Vansteenvoort. SafeShops.be hoopt e-commerce met name te promoten door consumenten een eigen “SafeShop”-kwaliteitslabel te bieden.

Naar Nederlands model

De organisatie steekt zijn bewondering voor het Nederlandse Thuiswinkel.org daarbij niet onder stoelen of banken. Het kwaliteitslabel zou helemaal naar hun model zijn vormgegeven en SafeShops.be hoopt ook met de buur te kunnen gaan samenwerken.


Onder de initiatiefnemers bevinden zich bekende namen in de online retailsector, zoals Sunweb.be, Coolblue.be, Foto.com, Proxisazur.be, Vente-Exclusive.com, Snapstore.be, Teatower.com, Internetvista.com, Lenseo.com, Biofan.be en yvesrocher.be.
 

SafeShops.beMet SafeShops.be is vandaag een nieuwe sectororganisatie voor e-commerce geboren. De organisatie komt er nadat een aantal grote webshops zich hebben gegroepeerd om de online retail in België en Luxemburg te ondersteunen. Dat doet SafeShops onder meer met een eigen kwaliteitslabel voor veilige internetwinkels.

'Te weinig goede initiatieven'

De oprichters van SafeShops.be zijn allemaal zelf betrokken in de online retail en voelden aan dat de sector nood had aan een vertegenwoordigend orgaan dat zowel naar de consument als de e-tailer toe actief is. Medeoprichter Jo Vansteenvoort, CEO van Proxisazur.be legt uit: “We stelden samen vast dat er tot op heden gewoonweg te weinig goede initiatieven geweest zijn om het vertrouwen van consumenten in e-commerce écht te stimuleren.”

 

Nochtans bestaat in België reeds BeCommerce, die als spreekbuis en koepel voor de sector dient. Niet consumentgericht genoeg, lijkt SafeShops te zeggen. “Door de verspreiding van actuele informatie en kennis over de e-commercesector wil SafeShops.be de e-commerce handel actief promoten,” aldus nog Jo Vansteenvoort. SafeShops.be hoopt e-commerce met name te promoten door consumenten een eigen “SafeShop”-kwaliteitslabel te bieden.

Naar Nederlands model

De organisatie steekt zijn bewondering voor het Nederlandse Thuiswinkel.org daarbij niet onder stoelen of banken. Het kwaliteitslabel zou helemaal naar hun model zijn vormgegeven en SafeShops.be hoopt ook met de buur te kunnen gaan samenwerken.


Onder de initiatiefnemers bevinden zich bekende namen in de online retailsector, zoals Sunweb.be, Coolblue.be, Foto.com, Proxisazur.be, Vente-Exclusive.com, Snapstore.be, Teatower.com, Internetvista.com, Lenseo.com, Biofan.be en yvesrocher.be.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Back to top