Een nieuwe Studio100 shop bij Fun.

Een nieuwe Studio100 shop bij Fun.

Deze maand kreeg Fun in de vestigingen in Oudenaarde en Sint-Denijs-Westrem een volledige nieuwe Studio100 shop-in-shop. Het Studio100 merchandising assortiment wordt er op een inspirerende en overzichtelijke manier aangeboden. De Studio100 shop bij Fun bestaat al enkele jaren. Recent besloot Studio100 in samenwerking met Fun de corner te vernieuwen.

 

Studio100 deed een beroep op het retail design agentschap, Mojo, om de shop attractiever en tegelijk functioneler te maken voor shoppende
ouders met jonge kinderen. Het werd een herkenbaar en inspirerend wit-oranje-geel universum dat de emotionele connectie met kinderen versterkt; het geheel wordt ingepakt door een verlichte, oranje luifel.


Binnen dit universum wordt het kleurrijke productassortiment duidelijk zichtbaar tegen de rustige, witte achtergrond van het meubilair. De naar Studio100-verwijzende oranje en gele accenten maken het geheel speels en aantrekkelijk.


De opvallende voorzijde van de shop zorgt voor een belangrijke afstandsattractie en goede zichtbaarheid vanuit alle ooghoeken. De aanwezigheid van de belangrijkste Studio100 figuren boven de ingang alsook aan de zijkant zorgen voor een belangrijke zuigkracht voor kleine en grotere kinderen.


Eenmaal in de shop leidt een intuïtieve routing hen rond de verschillende Studio100 figuren; elke figuur heeft zijn of haar eigen witte kast, waarin zijn of haar merchandising wordt gepresenteerd. Tussen de kasten vinden we oranje zuilen met flexibele seizoenscommunicatie; centraal in de achterwand is een TV-kast waarin de bij-de-filmhorende merchandising producten worden gepresenteerd. In het midden van de shop vinden we tenslotte een knuffelboom en aangepast dvd- en boekenmeubilair.


Het is de bedoeling het nieuwe design concept, na een testfase van de piloot corners in Oudenaarde en Sint-Denijs-Westrem, uit te rollen naar de 24 (van de 30) Fun-vestigingen met een Studio100 shop-in-shop. De oppervlakte van deze corners variëert van 25 tot 70 m².

Deze maand kreeg Fun in de vestigingen in Oudenaarde en Sint-Denijs-Westrem een volledige nieuwe Studio100 shop-in-shop. Het Studio100 merchandising assortiment wordt er op een inspirerende en overzichtelijke manier aangeboden. De Studio100 shop bij Fun bestaat al enkele jaren. Recent besloot Studio100 in samenwerking met Fun de corner te vernieuwen.

 

Studio100 deed een beroep op het retail design agentschap, Mojo, om de shop attractiever en tegelijk functioneler te maken voor shoppende
ouders met jonge kinderen. Het werd een herkenbaar en inspirerend wit-oranje-geel universum dat de emotionele connectie met kinderen versterkt; het geheel wordt ingepakt door een verlichte, oranje luifel.


Binnen dit universum wordt het kleurrijke productassortiment duidelijk zichtbaar tegen de rustige, witte achtergrond van het meubilair. De naar Studio100-verwijzende oranje en gele accenten maken het geheel speels en aantrekkelijk.


De opvallende voorzijde van de shop zorgt voor een belangrijke afstandsattractie en goede zichtbaarheid vanuit alle ooghoeken. De aanwezigheid van de belangrijkste Studio100 figuren boven de ingang alsook aan de zijkant zorgen voor een belangrijke zuigkracht voor kleine en grotere kinderen.


Eenmaal in de shop leidt een intuïtieve routing hen rond de verschillende Studio100 figuren; elke figuur heeft zijn of haar eigen witte kast, waarin zijn of haar merchandising wordt gepresenteerd. Tussen de kasten vinden we oranje zuilen met flexibele seizoenscommunicatie; centraal in de achterwand is een TV-kast waarin de bij-de-filmhorende merchandising producten worden gepresenteerd. In het midden van de shop vinden we tenslotte een knuffelboom en aangepast dvd- en boekenmeubilair.


Het is de bedoeling het nieuwe design concept, na een testfase van de piloot corners in Oudenaarde en Sint-Denijs-Westrem, uit te rollen naar de 24 (van de 30) Fun-vestigingen met een Studio100 shop-in-shop. De oppervlakte van deze corners variëert van 25 tot 70 m².

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Win een gratis deelname aan Vlerick Retail Platform!

24/11/2017

De vierde studienamiddag van het Vlerick Retail Platform 2017 vindt plaats op 7 december. Het thema: ‘blurring’, met getuigenissen van Juttu, Amélie & Moi en Sissy-Boy. Lezers van RetailDetail maken kans op een gratis invitatie.

Coolblue lanceert eerste Coolblue XXL in Amsterdam

24/11/2017

De Rotterdamse webwinkel Coolblue zet zijn omnichannel-strategie kracht bij met de lancering van het concept Coolblue XXL. Klanten kunnen er meer dan duizend producten ter plekke testen en afhalen, soms al een minuut na de bestelling.

Unilever start zoektocht naar opvolger CEO Paul Polman

24/11/2017

Unilever is gestart met de zoektocht naar een opvolger voor CEO Paul Polman. Het heeft daarvoor headhunter Egon Zehnder ingehuurd, dat nu op zoek zal gaan naar geschikte kandidaten.

Harrods plant grootste make-over in 180-jarig bestaan

24/11/2017

Harrods zal de komende drie jaar een immense opfrissing ondergaan. Het Londense luxewarenhuis investeert liefst 225 miljoen euro in de renovatie, de grootste in zijn 183-jarige bestaan, en in nieuwe diensten voor Chinese klanten op zijn webshop.

Standaard Boekhandel, Bol.com en JBC vallen in de prijzen

24/11/2017

Standaard Boekhandel is op de RetailDetail Night uitgeroepen tot Qrf Beste Winkelketen van België 2017-2018. Bol.com nam de Qrf Webshop Award Belgium in ontvangst en JBC won de Qrf Sustainability Award.

Black Friday bij Amazon overschaduwd door grote staking

24/11/2017

Werknemers van Amazon in Duitsland prikten Black Friday als de uitgelezen dag om het werk neer te leggen. Met de staking willen ze hun eis om meer loon en betere arbeidsvoorwaarden kracht bijzetten. De actie loopt tot zaterdagavond.

Back to top