Een nieuwe Studio100 shop bij Fun.

Een nieuwe Studio100 shop bij Fun.

Deze maand kreeg Fun in de vestigingen in Oudenaarde en Sint-Denijs-Westrem een volledige nieuwe Studio100 shop-in-shop. Het Studio100 merchandising assortiment wordt er op een inspirerende en overzichtelijke manier aangeboden. De Studio100 shop bij Fun bestaat al enkele jaren. Recent besloot Studio100 in samenwerking met Fun de corner te vernieuwen.

 

Studio100 deed een beroep op het retail design agentschap, Mojo, om de shop attractiever en tegelijk functioneler te maken voor shoppende
ouders met jonge kinderen. Het werd een herkenbaar en inspirerend wit-oranje-geel universum dat de emotionele connectie met kinderen versterkt; het geheel wordt ingepakt door een verlichte, oranje luifel.


Binnen dit universum wordt het kleurrijke productassortiment duidelijk zichtbaar tegen de rustige, witte achtergrond van het meubilair. De naar Studio100-verwijzende oranje en gele accenten maken het geheel speels en aantrekkelijk.


De opvallende voorzijde van de shop zorgt voor een belangrijke afstandsattractie en goede zichtbaarheid vanuit alle ooghoeken. De aanwezigheid van de belangrijkste Studio100 figuren boven de ingang alsook aan de zijkant zorgen voor een belangrijke zuigkracht voor kleine en grotere kinderen.


Eenmaal in de shop leidt een intuïtieve routing hen rond de verschillende Studio100 figuren; elke figuur heeft zijn of haar eigen witte kast, waarin zijn of haar merchandising wordt gepresenteerd. Tussen de kasten vinden we oranje zuilen met flexibele seizoenscommunicatie; centraal in de achterwand is een TV-kast waarin de bij-de-filmhorende merchandising producten worden gepresenteerd. In het midden van de shop vinden we tenslotte een knuffelboom en aangepast dvd- en boekenmeubilair.


Het is de bedoeling het nieuwe design concept, na een testfase van de piloot corners in Oudenaarde en Sint-Denijs-Westrem, uit te rollen naar de 24 (van de 30) Fun-vestigingen met een Studio100 shop-in-shop. De oppervlakte van deze corners variëert van 25 tot 70 m².

Deze maand kreeg Fun in de vestigingen in Oudenaarde en Sint-Denijs-Westrem een volledige nieuwe Studio100 shop-in-shop. Het Studio100 merchandising assortiment wordt er op een inspirerende en overzichtelijke manier aangeboden. De Studio100 shop bij Fun bestaat al enkele jaren. Recent besloot Studio100 in samenwerking met Fun de corner te vernieuwen.

 

Studio100 deed een beroep op het retail design agentschap, Mojo, om de shop attractiever en tegelijk functioneler te maken voor shoppende
ouders met jonge kinderen. Het werd een herkenbaar en inspirerend wit-oranje-geel universum dat de emotionele connectie met kinderen versterkt; het geheel wordt ingepakt door een verlichte, oranje luifel.


Binnen dit universum wordt het kleurrijke productassortiment duidelijk zichtbaar tegen de rustige, witte achtergrond van het meubilair. De naar Studio100-verwijzende oranje en gele accenten maken het geheel speels en aantrekkelijk.


De opvallende voorzijde van de shop zorgt voor een belangrijke afstandsattractie en goede zichtbaarheid vanuit alle ooghoeken. De aanwezigheid van de belangrijkste Studio100 figuren boven de ingang alsook aan de zijkant zorgen voor een belangrijke zuigkracht voor kleine en grotere kinderen.


Eenmaal in de shop leidt een intuïtieve routing hen rond de verschillende Studio100 figuren; elke figuur heeft zijn of haar eigen witte kast, waarin zijn of haar merchandising wordt gepresenteerd. Tussen de kasten vinden we oranje zuilen met flexibele seizoenscommunicatie; centraal in de achterwand is een TV-kast waarin de bij-de-filmhorende merchandising producten worden gepresenteerd. In het midden van de shop vinden we tenslotte een knuffelboom en aangepast dvd- en boekenmeubilair.


Het is de bedoeling het nieuwe design concept, na een testfase van de piloot corners in Oudenaarde en Sint-Denijs-Westrem, uit te rollen naar de 24 (van de 30) Fun-vestigingen met een Studio100 shop-in-shop. De oppervlakte van deze corners variëert van 25 tot 70 m².

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Schrijf u nu in voor de RetailDetail Day 2017

20/07/2017

De inschrijvingen voor de jaarlijkse RetailDetail Day zijn vanaf nu geopend. Dit jaar vindt de retailhoogdag plaats op 21 september in Mechelen. Het bijzonder diverse programma brengt zowel gerenommeerde retailers als digitale voorlopers.

Grote namen bevestigen voor Shoptalk Europe

18/07/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, het grote nieuwe event voor innovatie in retail en e-commerce, kan al rekenen op meer dan 100 exposanten. Startups die zich willen voorstellen aan de Europese retailscene, kunnen dat aan gunstige voorwaarden.

Europese consument blijft positief

18/07/2017

Uit cijfers van onderzoeksbureau GfK blijkt dat de positieve trend bij het vertrouwen van de Europese consument zich blijft voortzetten. Toch zijn er in Europa grote verschillen op te merken over de verschillende landen heen.

Mobiele wasstraten van CleanShopping nu ook in België actief

14/07/2017

Het Nederlandse concept CleanShopping heeft de oversteek naar België gemaakt: voortaan zullen de mobiele wasstraten voor winkelwagentjes ook te zien zijn bij onder andere Ikea, Spar en Carrefour.

Reckitt Benckiser ontwijkt belastingen via Nederland

13/07/2017

Het Britse Reckitt Benckiser, moederbedrijf van onder andere Durex, Calgon en Nurofen, heeft via Nederland honderden miljoenen aan belastingen ontweken. Dat stelt Oxfam Novib, dat de jaarrekeningen van het bedrijf bestudeerde.

Ook Alibaba test winkel zonder kassa’s

13/07/2017

De kassaloze supermarkt lijkt de volgende grote trend te worden waarvan heel wat bedrijven een graantje willen meepikken. Na onder andere Amazon en Albert Heijn is nu ook het Chinese Alibaba aan de slag met een eigen concept.

Back to top