Een nieuwe Studio100 shop bij Fun.

Een nieuwe Studio100 shop bij Fun.

Deze maand kreeg Fun in de vestigingen in Oudenaarde en Sint-Denijs-Westrem een volledige nieuwe Studio100 shop-in-shop. Het Studio100 merchandising assortiment wordt er op een inspirerende en overzichtelijke manier aangeboden. De Studio100 shop bij Fun bestaat al enkele jaren. Recent besloot Studio100 in samenwerking met Fun de corner te vernieuwen.

 

Studio100 deed een beroep op het retail design agentschap, Mojo, om de shop attractiever en tegelijk functioneler te maken voor shoppende
ouders met jonge kinderen. Het werd een herkenbaar en inspirerend wit-oranje-geel universum dat de emotionele connectie met kinderen versterkt; het geheel wordt ingepakt door een verlichte, oranje luifel.


Binnen dit universum wordt het kleurrijke productassortiment duidelijk zichtbaar tegen de rustige, witte achtergrond van het meubilair. De naar Studio100-verwijzende oranje en gele accenten maken het geheel speels en aantrekkelijk.


De opvallende voorzijde van de shop zorgt voor een belangrijke afstandsattractie en goede zichtbaarheid vanuit alle ooghoeken. De aanwezigheid van de belangrijkste Studio100 figuren boven de ingang alsook aan de zijkant zorgen voor een belangrijke zuigkracht voor kleine en grotere kinderen.


Eenmaal in de shop leidt een intuïtieve routing hen rond de verschillende Studio100 figuren; elke figuur heeft zijn of haar eigen witte kast, waarin zijn of haar merchandising wordt gepresenteerd. Tussen de kasten vinden we oranje zuilen met flexibele seizoenscommunicatie; centraal in de achterwand is een TV-kast waarin de bij-de-filmhorende merchandising producten worden gepresenteerd. In het midden van de shop vinden we tenslotte een knuffelboom en aangepast dvd- en boekenmeubilair.


Het is de bedoeling het nieuwe design concept, na een testfase van de piloot corners in Oudenaarde en Sint-Denijs-Westrem, uit te rollen naar de 24 (van de 30) Fun-vestigingen met een Studio100 shop-in-shop. De oppervlakte van deze corners variëert van 25 tot 70 m².

Deze maand kreeg Fun in de vestigingen in Oudenaarde en Sint-Denijs-Westrem een volledige nieuwe Studio100 shop-in-shop. Het Studio100 merchandising assortiment wordt er op een inspirerende en overzichtelijke manier aangeboden. De Studio100 shop bij Fun bestaat al enkele jaren. Recent besloot Studio100 in samenwerking met Fun de corner te vernieuwen.

 

Studio100 deed een beroep op het retail design agentschap, Mojo, om de shop attractiever en tegelijk functioneler te maken voor shoppende
ouders met jonge kinderen. Het werd een herkenbaar en inspirerend wit-oranje-geel universum dat de emotionele connectie met kinderen versterkt; het geheel wordt ingepakt door een verlichte, oranje luifel.


Binnen dit universum wordt het kleurrijke productassortiment duidelijk zichtbaar tegen de rustige, witte achtergrond van het meubilair. De naar Studio100-verwijzende oranje en gele accenten maken het geheel speels en aantrekkelijk.


De opvallende voorzijde van de shop zorgt voor een belangrijke afstandsattractie en goede zichtbaarheid vanuit alle ooghoeken. De aanwezigheid van de belangrijkste Studio100 figuren boven de ingang alsook aan de zijkant zorgen voor een belangrijke zuigkracht voor kleine en grotere kinderen.


Eenmaal in de shop leidt een intuïtieve routing hen rond de verschillende Studio100 figuren; elke figuur heeft zijn of haar eigen witte kast, waarin zijn of haar merchandising wordt gepresenteerd. Tussen de kasten vinden we oranje zuilen met flexibele seizoenscommunicatie; centraal in de achterwand is een TV-kast waarin de bij-de-filmhorende merchandising producten worden gepresenteerd. In het midden van de shop vinden we tenslotte een knuffelboom en aangepast dvd- en boekenmeubilair.


Het is de bedoeling het nieuwe design concept, na een testfase van de piloot corners in Oudenaarde en Sint-Denijs-Westrem, uit te rollen naar de 24 (van de 30) Fun-vestigingen met een Studio100 shop-in-shop. De oppervlakte van deze corners variëert van 25 tot 70 m².

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


De rijke geschiedenis van een boeiende job

26/04/2017

(publireportage) Wie op zoek is naar een veelzijdige en uitdagende job, kan verrassend dichtbij terecht: in de badkamer. Het werk in deze sector schenkt veel voldoening, en je talenten krijgen er alle ruimte. Al hangt dat natuurlijk ook af van het bedrijf waar je terechtkomt…

RetailDetail verwelkomt Kjëll Bries

25/04/2017

Het blijft bewegen bij RetailDetail: zopas hebben we een nieuwe accountmanager aangeworven. Kjëll Bries wordt het aanspreekpunt voor onze partners en adverteerders.

Winkels Neckermann verdwijnen volledig

25/04/2017

De winkels van Neckermann.com zullen geen doorstart maken en zijn in handen gevallen van opkoper Hahebo. De curators hebben lange tijd naar een overnemer gezocht, maar zijn daar uiteindelijk dus niet in geslaagd.

Regering stelt gedragscode deur-aan-deurverkopers op

24/04/2017

Minister van Economie Kris Peeters heeft een gedragscode opgesteld voor deur-aan-deurverkopers, die een einde moet maken aan opdringerige verkopers. Het is de bedoeling dat alle bedrijven in de sector de gedragscode ondertekenen.

Wat na de digitalisering? Vier grote trends

24/04/2017

De digitale disruptie heeft meer gevolgen dan alleen de digitalisering van de retailsector. Veel meer, meent Annick Lemaylleux, VP Global Retail Market bij Atos. Op het RetailDetail Congress maakt ze ons wegwijs in de grootste trends.

 

Philip Morris verkocht ruim tiende minder sigaretten

20/04/2017

Tabaksgigant Philip Morris, de fabrikant van onder meer Marlboro, L&M en Chesterfield, verkocht het voorbije kwartaal 11,5% minder sigaretten dan in dezelfde periode een jaar eerder. De omzet zakte met 1,4%, de winst ging er wel met 4% op vooruit.

Back to top