Eerste FSC Global Awards voor Casa Shops, bpost en KBC

Eerste FSC Global Awards voor Casa Shops, bpost en KBC

FSC, het bekende label voor hout- en papierproducten uit verantwoord beheerde bossen, heeft voor het eerst FSC Global Awards uitgereikt aan Belgische bedrijven. Casa Shops, bpost en KBC zijn de allereerste laureaten. Met deze award erkent FSC de inzet van bedrijven die kiezen voor hout en papier afkomstig uit duurzaam beheerde bossen. Het FSC-label garandeert de duurzame herkomst, waarbij niet enkel het bos van oorsprong wordt gecontroleerd, maar ook de hele handelsketen tot bij de eindconsument.

Verantwoord hout en papier(gebruik)

Casa Shops krijgt de FSC Award omwille van de doorgedreven keuze voor FSC-gelabelde tuinmeubelen. Vandaag heeft al ruim 90% van het tuinmeubelgamma van Casa het FSC-label. Voorts levert Casa opgemerkte inspanningen om het FSC-label te promoten in de winkelpunten en via de website. En dit tot over de landsgrenzen.


De award voor bpost beloont dan weer de inspanningen die de voormalige Post zich getroost op het vlak van verantwoord papiergebruik. Dit beleid, eveneens geconcretiseerd in een ‘FSC-convenant’, is zelfs te merken in de zegeldrukkerij van bpost: met de eerste postzegel op FSC-papier heeft de Belgische post namelijk een Europese primeur in huis.


De derde laureaat, KBC Bank, ontvangt de FSC-Award omdat de groep een aantal jaren geleden als eerste grootverbruiker een FSC-convenant afsloot met FSC België. Mede dankzij het signaal dat KBC zo de wereld instuurde, kwam de groei van het FSC-label in de Belgische papiersector en grafische sector in een stroomversnelling.

‘Forest Stewardship Council’

FSC, voluit Forest Stewardship Council, is een internationale, onafhankelijke, niet-gouvernementele non-profitorganisatie. Zij werd in 1993 opgericht door boseigenaars, de houtsector, sociale bewegingen en milieuorganisaties en streeft naar verantwoord bosbeheer wereldwijd. Verantwoord bosbeheer voldoet aan drie voorwaarden: het houdt rekening met het milieu, het respecteert sociale aspecten (zoals de rechten van lokale gemeenschappen en bosarbeiders) en het is economisch haalbaar.

 

FSC, het bekende label voor hout- en papierproducten uit verantwoord beheerde bossen, heeft voor het eerst FSC Global Awards uitgereikt aan Belgische bedrijven. Casa Shops, bpost en KBC zijn de allereerste laureaten. Met deze award erkent FSC de inzet van bedrijven die kiezen voor hout en papier afkomstig uit duurzaam beheerde bossen. Het FSC-label garandeert de duurzame herkomst, waarbij niet enkel het bos van oorsprong wordt gecontroleerd, maar ook de hele handelsketen tot bij de eindconsument.

Verantwoord hout en papier(gebruik)

Casa Shops krijgt de FSC Award omwille van de doorgedreven keuze voor FSC-gelabelde tuinmeubelen. Vandaag heeft al ruim 90% van het tuinmeubelgamma van Casa het FSC-label. Voorts levert Casa opgemerkte inspanningen om het FSC-label te promoten in de winkelpunten en via de website. En dit tot over de landsgrenzen.


De award voor bpost beloont dan weer de inspanningen die de voormalige Post zich getroost op het vlak van verantwoord papiergebruik. Dit beleid, eveneens geconcretiseerd in een ‘FSC-convenant’, is zelfs te merken in de zegeldrukkerij van bpost: met de eerste postzegel op FSC-papier heeft de Belgische post namelijk een Europese primeur in huis.


De derde laureaat, KBC Bank, ontvangt de FSC-Award omdat de groep een aantal jaren geleden als eerste grootverbruiker een FSC-convenant afsloot met FSC België. Mede dankzij het signaal dat KBC zo de wereld instuurde, kwam de groei van het FSC-label in de Belgische papiersector en grafische sector in een stroomversnelling.

‘Forest Stewardship Council’

FSC, voluit Forest Stewardship Council, is een internationale, onafhankelijke, niet-gouvernementele non-profitorganisatie. Zij werd in 1993 opgericht door boseigenaars, de houtsector, sociale bewegingen en milieuorganisaties en streeft naar verantwoord bosbeheer wereldwijd. Verantwoord bosbeheer voldoet aan drie voorwaarden: het houdt rekening met het milieu, het respecteert sociale aspecten (zoals de rechten van lokale gemeenschappen en bosarbeiders) en het is economisch haalbaar.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Caroline Thomaes leidt Procter & Gamble Benelux

23/06/2017

Vanaf 1 juli wijzigt de directie bij Procter & Gamble Benelux. De Belgische countrymanager Caroline Thomaes gaat nu de Benelux aansturen, Hanneke Spruijt wordt algemeen directeur Nederland. 

Eneco Trendrapport wijst retailers de weg naar duurzame innovatie

22/06/2017

(publireportage)  Met een gratis trendrapport en masterclass wil groene energieleverancier Eneco retailers de weg wijzen naar duurzame innovatie.

Gamesindustrie blijft in opmars

22/06/2017

Uit een analyse van onderzoeksbureau Newzoo blijkt dat de gamesindustrie ook in 2017 opnieuw een flinke stap voorwaarts moet zetten. De totale omzet stijgt volgens het rapport naar 108,9 miljard dollar (net geen honderd miljard euro).

Helft Europese online shoppers koopt in het buitenland

20/06/2017

Online shoppen is internationaal en wijdverspreid: liefst 52% van de Europeanen kocht het afgelopen jaar in een ander land. Dat en meer blijkt uit de eerste E-Shopper Barometer van logistiek dienstverlener DPD.

Analyse: Vijf conclusies na de Amazon – Whole Foods deal

19/06/2017

Dat Amazon vroeg of laat een supermarktketen zou overnemen, stond in de sterren geschreven. Toch sloeg het nieuws in als een bommetje. Hoe moeten we de gevolgen inschatten voor foodretailers wereldwijd? 

Kinderwagenproducent Bugaboo in de etalage

15/06/2017

Als gevolg van een familieruzie tussen de twee oprichters-eigenaars staat Bugaboo te koop. Het Nederlandse merk van luxekinderwagens, dat internationaal doorbrak dankzij de tv-serie Sex and the City, zou zo’n 200 miljoen euro moeten kosten.

Back to top