Eerste FSC Global Awards voor Casa Shops, bpost en KBC

Eerste FSC Global Awards voor Casa Shops, bpost en KBC

FSC, het bekende label voor hout- en papierproducten uit verantwoord beheerde bossen, heeft voor het eerst FSC Global Awards uitgereikt aan Belgische bedrijven. Casa Shops, bpost en KBC zijn de allereerste laureaten. Met deze award erkent FSC de inzet van bedrijven die kiezen voor hout en papier afkomstig uit duurzaam beheerde bossen. Het FSC-label garandeert de duurzame herkomst, waarbij niet enkel het bos van oorsprong wordt gecontroleerd, maar ook de hele handelsketen tot bij de eindconsument.

Verantwoord hout en papier(gebruik)

Casa Shops krijgt de FSC Award omwille van de doorgedreven keuze voor FSC-gelabelde tuinmeubelen. Vandaag heeft al ruim 90% van het tuinmeubelgamma van Casa het FSC-label. Voorts levert Casa opgemerkte inspanningen om het FSC-label te promoten in de winkelpunten en via de website. En dit tot over de landsgrenzen.


De award voor bpost beloont dan weer de inspanningen die de voormalige Post zich getroost op het vlak van verantwoord papiergebruik. Dit beleid, eveneens geconcretiseerd in een ‘FSC-convenant’, is zelfs te merken in de zegeldrukkerij van bpost: met de eerste postzegel op FSC-papier heeft de Belgische post namelijk een Europese primeur in huis.


De derde laureaat, KBC Bank, ontvangt de FSC-Award omdat de groep een aantal jaren geleden als eerste grootverbruiker een FSC-convenant afsloot met FSC België. Mede dankzij het signaal dat KBC zo de wereld instuurde, kwam de groei van het FSC-label in de Belgische papiersector en grafische sector in een stroomversnelling.

‘Forest Stewardship Council’

FSC, voluit Forest Stewardship Council, is een internationale, onafhankelijke, niet-gouvernementele non-profitorganisatie. Zij werd in 1993 opgericht door boseigenaars, de houtsector, sociale bewegingen en milieuorganisaties en streeft naar verantwoord bosbeheer wereldwijd. Verantwoord bosbeheer voldoet aan drie voorwaarden: het houdt rekening met het milieu, het respecteert sociale aspecten (zoals de rechten van lokale gemeenschappen en bosarbeiders) en het is economisch haalbaar.

 

FSC, het bekende label voor hout- en papierproducten uit verantwoord beheerde bossen, heeft voor het eerst FSC Global Awards uitgereikt aan Belgische bedrijven. Casa Shops, bpost en KBC zijn de allereerste laureaten. Met deze award erkent FSC de inzet van bedrijven die kiezen voor hout en papier afkomstig uit duurzaam beheerde bossen. Het FSC-label garandeert de duurzame herkomst, waarbij niet enkel het bos van oorsprong wordt gecontroleerd, maar ook de hele handelsketen tot bij de eindconsument.

Verantwoord hout en papier(gebruik)

Casa Shops krijgt de FSC Award omwille van de doorgedreven keuze voor FSC-gelabelde tuinmeubelen. Vandaag heeft al ruim 90% van het tuinmeubelgamma van Casa het FSC-label. Voorts levert Casa opgemerkte inspanningen om het FSC-label te promoten in de winkelpunten en via de website. En dit tot over de landsgrenzen.


De award voor bpost beloont dan weer de inspanningen die de voormalige Post zich getroost op het vlak van verantwoord papiergebruik. Dit beleid, eveneens geconcretiseerd in een ‘FSC-convenant’, is zelfs te merken in de zegeldrukkerij van bpost: met de eerste postzegel op FSC-papier heeft de Belgische post namelijk een Europese primeur in huis.


De derde laureaat, KBC Bank, ontvangt de FSC-Award omdat de groep een aantal jaren geleden als eerste grootverbruiker een FSC-convenant afsloot met FSC België. Mede dankzij het signaal dat KBC zo de wereld instuurde, kwam de groei van het FSC-label in de Belgische papiersector en grafische sector in een stroomversnelling.

‘Forest Stewardship Council’

FSC, voluit Forest Stewardship Council, is een internationale, onafhankelijke, niet-gouvernementele non-profitorganisatie. Zij werd in 1993 opgericht door boseigenaars, de houtsector, sociale bewegingen en milieuorganisaties en streeft naar verantwoord bosbeheer wereldwijd. Verantwoord bosbeheer voldoet aan drie voorwaarden: het houdt rekening met het milieu, het respecteert sociale aspecten (zoals de rechten van lokale gemeenschappen en bosarbeiders) en het is economisch haalbaar.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Win een gratis deelname aan Vlerick Retail Platform!

24/11/2017

De vierde studienamiddag van het Vlerick Retail Platform 2017 vindt plaats op 7 december. Het thema: ‘blurring’, met getuigenissen van Juttu, Amélie & Moi en Sissy-Boy. Lezers van RetailDetail maken kans op een gratis invitatie.

Coolblue lanceert eerste Coolblue XXL in Amsterdam

24/11/2017

De Rotterdamse webwinkel Coolblue zet zijn omnichannel-strategie kracht bij met de lancering van het concept Coolblue XXL. Klanten kunnen er meer dan duizend producten ter plekke testen en afhalen, soms al een minuut na de bestelling.

Unilever start zoektocht naar opvolger CEO Paul Polman

24/11/2017

Unilever is gestart met de zoektocht naar een opvolger voor CEO Paul Polman. Het heeft daarvoor headhunter Egon Zehnder ingehuurd, dat nu op zoek zal gaan naar geschikte kandidaten.

Harrods plant grootste make-over in 180-jarig bestaan

24/11/2017

Harrods zal de komende drie jaar een immense opfrissing ondergaan. Het Londense luxewarenhuis investeert liefst 225 miljoen euro in de renovatie, de grootste in zijn 183-jarige bestaan, en in nieuwe diensten voor Chinese klanten op zijn webshop.

Standaard Boekhandel, Bol.com en JBC vallen in de prijzen

24/11/2017

Standaard Boekhandel is op de RetailDetail Night uitgeroepen tot Qrf Beste Winkelketen van België 2017-2018. Bol.com nam de Qrf Webshop Award Belgium in ontvangst en JBC won de Qrf Sustainability Award.

Black Friday bij Amazon overschaduwd door grote staking

24/11/2017

Werknemers van Amazon in Duitsland prikten Black Friday als de uitgelezen dag om het werk neer te leggen. Met de staking willen ze hun eis om meer loon en betere arbeidsvoorwaarden kracht bijzetten. De actie loopt tot zaterdagavond.

Back to top