Eerste FSC Global Awards voor Casa Shops, bpost en KBC

Eerste FSC Global Awards voor Casa Shops, bpost en KBC

FSC, het bekende label voor hout- en papierproducten uit verantwoord beheerde bossen, heeft voor het eerst FSC Global Awards uitgereikt aan Belgische bedrijven. Casa Shops, bpost en KBC zijn de allereerste laureaten. Met deze award erkent FSC de inzet van bedrijven die kiezen voor hout en papier afkomstig uit duurzaam beheerde bossen. Het FSC-label garandeert de duurzame herkomst, waarbij niet enkel het bos van oorsprong wordt gecontroleerd, maar ook de hele handelsketen tot bij de eindconsument.

Verantwoord hout en papier(gebruik)

Casa Shops krijgt de FSC Award omwille van de doorgedreven keuze voor FSC-gelabelde tuinmeubelen. Vandaag heeft al ruim 90% van het tuinmeubelgamma van Casa het FSC-label. Voorts levert Casa opgemerkte inspanningen om het FSC-label te promoten in de winkelpunten en via de website. En dit tot over de landsgrenzen.


De award voor bpost beloont dan weer de inspanningen die de voormalige Post zich getroost op het vlak van verantwoord papiergebruik. Dit beleid, eveneens geconcretiseerd in een ‘FSC-convenant’, is zelfs te merken in de zegeldrukkerij van bpost: met de eerste postzegel op FSC-papier heeft de Belgische post namelijk een Europese primeur in huis.


De derde laureaat, KBC Bank, ontvangt de FSC-Award omdat de groep een aantal jaren geleden als eerste grootverbruiker een FSC-convenant afsloot met FSC België. Mede dankzij het signaal dat KBC zo de wereld instuurde, kwam de groei van het FSC-label in de Belgische papiersector en grafische sector in een stroomversnelling.

‘Forest Stewardship Council’

FSC, voluit Forest Stewardship Council, is een internationale, onafhankelijke, niet-gouvernementele non-profitorganisatie. Zij werd in 1993 opgericht door boseigenaars, de houtsector, sociale bewegingen en milieuorganisaties en streeft naar verantwoord bosbeheer wereldwijd. Verantwoord bosbeheer voldoet aan drie voorwaarden: het houdt rekening met het milieu, het respecteert sociale aspecten (zoals de rechten van lokale gemeenschappen en bosarbeiders) en het is economisch haalbaar.

 

FSC, het bekende label voor hout- en papierproducten uit verantwoord beheerde bossen, heeft voor het eerst FSC Global Awards uitgereikt aan Belgische bedrijven. Casa Shops, bpost en KBC zijn de allereerste laureaten. Met deze award erkent FSC de inzet van bedrijven die kiezen voor hout en papier afkomstig uit duurzaam beheerde bossen. Het FSC-label garandeert de duurzame herkomst, waarbij niet enkel het bos van oorsprong wordt gecontroleerd, maar ook de hele handelsketen tot bij de eindconsument.

Verantwoord hout en papier(gebruik)

Casa Shops krijgt de FSC Award omwille van de doorgedreven keuze voor FSC-gelabelde tuinmeubelen. Vandaag heeft al ruim 90% van het tuinmeubelgamma van Casa het FSC-label. Voorts levert Casa opgemerkte inspanningen om het FSC-label te promoten in de winkelpunten en via de website. En dit tot over de landsgrenzen.


De award voor bpost beloont dan weer de inspanningen die de voormalige Post zich getroost op het vlak van verantwoord papiergebruik. Dit beleid, eveneens geconcretiseerd in een ‘FSC-convenant’, is zelfs te merken in de zegeldrukkerij van bpost: met de eerste postzegel op FSC-papier heeft de Belgische post namelijk een Europese primeur in huis.


De derde laureaat, KBC Bank, ontvangt de FSC-Award omdat de groep een aantal jaren geleden als eerste grootverbruiker een FSC-convenant afsloot met FSC België. Mede dankzij het signaal dat KBC zo de wereld instuurde, kwam de groei van het FSC-label in de Belgische papiersector en grafische sector in een stroomversnelling.

‘Forest Stewardship Council’

FSC, voluit Forest Stewardship Council, is een internationale, onafhankelijke, niet-gouvernementele non-profitorganisatie. Zij werd in 1993 opgericht door boseigenaars, de houtsector, sociale bewegingen en milieuorganisaties en streeft naar verantwoord bosbeheer wereldwijd. Verantwoord bosbeheer voldoet aan drie voorwaarden: het houdt rekening met het milieu, het respecteert sociale aspecten (zoals de rechten van lokale gemeenschappen en bosarbeiders) en het is economisch haalbaar.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top