Eerste pakketautomaten van bpost gelanceerd

Eerste pakketautomaten van bpost gelanceerd

De eerste drie “Bpack 24/7”-pakketautomaten van bpost zijn officieel ingehuldigd. Klanten kunnen in die beveiligde ‘lockers’ hun pakjes laten leveren en afhalen wanneer hen dat past, zeven dagen op zeven, de klok rond. Het postbedrijf haalde de mosterd in Duitsland, waar er nu al 2.500 in gebruik zijn sinds Deutsche Post ze 10 jaar geleden introduceerde.

“Bpack 24/7” speciaal voor webwinkels

“Omdat de e-commercemarkt ook bij ons volop in de lift zit, hebben we bij bpost een compleet nieuwe service ontwikkeld die nog meer keuzevrijheid biedt: Bpack 24/7, de pakketautomaat”, klinkt het bij bpost. De dienst werkt met een gratis online registratie, waarna klanten een kaart met een persoonlijke code thuisgestuurd krijgen. Eens het pakje geleverd, ontvangt de consument een sms’je en een e-mail en heeft hij 5 dagen om zijn pakje uit de beveiligde ‘locker’ te halen.

150 pakketautomaten tegen eind 2013

De eerste drie automaten staan bij het postkantoor De Brouckère in hartje Brussel, op het parkeerterrein van Delhaize aan de Basilix in Brussel en op de luchthaven van Zaventem. Tegen eind 2012 wil bpost meer dan 70 van dergelijke automaten in gebruik hebben en tegen eind 2013 de kaap van de 150 ronden.


De Belgische post sloot al leveringscontracten met LensOnline.be, ZEB, Upsell, Mobistar, De Standaard Shop, Shopplanets.com en Privadeal. Bovendien zijn de posterijen volop in gesprek met Amazon, dat overigens al klant is bij bpost.

Exit Taxipost & Co

Het postbedrijf kondigde ook aan voortaan al zijn pakketdiensten en logistieke oplossingen onder één paraplu te groeperen: Bpack. De merknamen Taxipost, Corpco en Eurosprinters verdwijnen dus uit het straatbeeld. Met die hergroepering wil bpost benadrukken dat het een volledig en logistiek aanbod heeft voor business-to-business (B2B), business-to-consumer (B2C) en residentiële klanten, nationaal en internationaal.


Bpost verzendt momenteel 23 miljoen pakketten per jaar en haalt daarmee een omzet van 180 miljoen euro, goed voor een marktaandeel van zo’n 15 procent. Topman Johnny Thijs wil de inkomsten uit dit segment de komende 5 jaar verdubbelen door volop mee te surfen op de groei van e-commerce en het toenemende internationale pakjesverkeer.

De eerste drie “Bpack 24/7”-pakketautomaten van bpost zijn officieel ingehuldigd. Klanten kunnen in die beveiligde ‘lockers’ hun pakjes laten leveren en afhalen wanneer hen dat past, zeven dagen op zeven, de klok rond. Het postbedrijf haalde de mosterd in Duitsland, waar er nu al 2.500 in gebruik zijn sinds Deutsche Post ze 10 jaar geleden introduceerde.

“Bpack 24/7” speciaal voor webwinkels

“Omdat de e-commercemarkt ook bij ons volop in de lift zit, hebben we bij bpost een compleet nieuwe service ontwikkeld die nog meer keuzevrijheid biedt: Bpack 24/7, de pakketautomaat”, klinkt het bij bpost. De dienst werkt met een gratis online registratie, waarna klanten een kaart met een persoonlijke code thuisgestuurd krijgen. Eens het pakje geleverd, ontvangt de consument een sms’je en een e-mail en heeft hij 5 dagen om zijn pakje uit de beveiligde ‘locker’ te halen.

150 pakketautomaten tegen eind 2013

De eerste drie automaten staan bij het postkantoor De Brouckère in hartje Brussel, op het parkeerterrein van Delhaize aan de Basilix in Brussel en op de luchthaven van Zaventem. Tegen eind 2012 wil bpost meer dan 70 van dergelijke automaten in gebruik hebben en tegen eind 2013 de kaap van de 150 ronden.


De Belgische post sloot al leveringscontracten met LensOnline.be, ZEB, Upsell, Mobistar, De Standaard Shop, Shopplanets.com en Privadeal. Bovendien zijn de posterijen volop in gesprek met Amazon, dat overigens al klant is bij bpost.

Exit Taxipost & Co

Het postbedrijf kondigde ook aan voortaan al zijn pakketdiensten en logistieke oplossingen onder één paraplu te groeperen: Bpack. De merknamen Taxipost, Corpco en Eurosprinters verdwijnen dus uit het straatbeeld. Met die hergroepering wil bpost benadrukken dat het een volledig en logistiek aanbod heeft voor business-to-business (B2B), business-to-consumer (B2C) en residentiële klanten, nationaal en internationaal.


Bpost verzendt momenteel 23 miljoen pakketten per jaar en haalt daarmee een omzet van 180 miljoen euro, goed voor een marktaandeel van zo’n 15 procent. Topman Johnny Thijs wil de inkomsten uit dit segment de komende 5 jaar verdubbelen door volop mee te surfen op de groei van e-commerce en het toenemende internationale pakjesverkeer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


AS Adventure krijgt het Duitse McTrek in handen

14/08/2017

Het Belgische AS Adventure heeft zijn Duitse sectorgenoot McTrek overgenomen. Dankzij de overname van die 39 winkels en de webshop van de keten, krijgt het een voet in de deur in de grootste outdoormarkt van Europa.

"Ook in Vlaanderen plastic zakjes verbieden!"

14/08/2017

Uit een onderzoek van Groen blijkt dat er in België jaarlijks maar liefst 1,1 miljard plastic zakjes worden gebruikt, wat neerkomt op bijna 100 zakjes per persoon. Bovendien brengt het een grote extra kost met zich mee, waar de partij van af wil.

Amerikaanse warenhuisketens blijven het moeilijk hebben

11/08/2017

Heel wat Amerikaanse warenhuisketens blijven zwak presteren. Zo zagen zowel Macy’s als Kohl’s hun omzet dalen ten opzichte van een jaar eerder, al was dat minder dan gevreesd werd door analisten.

Amazon wil concurreren met Ticketmaster

11/08/2017

Amazon is in gesprek met eigenaars van Amerikaanse evenementenlocaties om te bekijken of het in de nabije toekomst mogelijk is om tickets voor die evenementen te verkopen via de webshop van het Amerikaanse bedrijf.

Fietsherstellers weigeren fietsen van mindere kwaliteit

11/08/2017

Steeds meer fietsherstellers weigeren om fietsen te herstellen die online of in de supermarkt werden gekocht. Ze geven daarbij liever voorrang aan de eigen klanten of fietsen van de topmerken.

Recordomzet voor Henkel

10/08/2017

Henkel zag in het tweede kwartaal zijn omzet afklokken op een record van net geen 5,1 miljard euro, met dank aan de overname van wasmiddelconcern Sun. Voor het eerst in zijn geschiedenis klimt de halfjaaromzet meteen boven de tien miljard euro.

Back to top