Er beweegt wat bij de websites voor groepskortingen | RetailDetail

Er beweegt wat bij de websites voor groepskortingen

Er beweegt wat bij de websites voor groepskortingen

De strijd om de gunst van de consument woedt volop bij de websites voor groepskortingen. Dergelijke sites bieden dagelijks een korting aan voor bijvoorbeeld een bezoek aan een restaurant of sauna. De deal gaat pas door wanneer een bepaald aantal leden toehapt. Twee toonaangevende sites, Groupon en Groupolitan, bereiden alvast volop de toekomst voor.

Rossel stapt in het kapitaal van Groupolitan

De persgroep Rossel, die onder meer de krant Le Soir uitgeeft, heeft een belang genomen van 64 procent in de website Groupolitan. De groep heeft bovendien een optie om binnen de drie jaar de website volledig over te nemen. De kapitaalintrede past in de diversificatiestrategie op internet van Rossel. Welk bedrag met de transactie gemoeid is, werd niet bekendgemaakt.


Groupolitan is met 200.000 abonnees nummer twee op de Belgische markt en is aanwezig in een dozijn steden in Frankrijk, België en Nederland.

Nieuwe ‘bazin’ voor Groupon

Ook Groupon denkt volop aan de toekomst. De wereldleider in dit segment benoemde Margo Georgiadis tot Chief Operating Officer. In deze rol zal zij de internationale verkoop, de marketing en de operationele kant van de zaak gaan leiden. Een opvallende transfer, want Margo Georgiadis was tot voor kort vicepresident Internationale Verkoop bij Google.

 

Zij was er niet enkel verantwoordelijk voor de verkoopactiviteiten in alle regio’s maar gaf er ook leiding aan de internationale technologieteams die producten zoals AdWords, AdSense en de weergave bij adverteerders en uitgevers commercialiseren. Margo Georgiadis was ook al partner bij consultingbedrijf McKinsey en heeft een MBA van Harvard Business School.

 

De strijd om de gunst van de consument woedt volop bij de websites voor groepskortingen. Dergelijke sites bieden dagelijks een korting aan voor bijvoorbeeld een bezoek aan een restaurant of sauna. De deal gaat pas door wanneer een bepaald aantal leden toehapt. Twee toonaangevende sites, Groupon en Groupolitan, bereiden alvast volop de toekomst voor.

Rossel stapt in het kapitaal van Groupolitan

De persgroep Rossel, die onder meer de krant Le Soir uitgeeft, heeft een belang genomen van 64 procent in de website Groupolitan. De groep heeft bovendien een optie om binnen de drie jaar de website volledig over te nemen. De kapitaalintrede past in de diversificatiestrategie op internet van Rossel. Welk bedrag met de transactie gemoeid is, werd niet bekendgemaakt.


Groupolitan is met 200.000 abonnees nummer twee op de Belgische markt en is aanwezig in een dozijn steden in Frankrijk, België en Nederland.

Nieuwe ‘bazin’ voor Groupon

Ook Groupon denkt volop aan de toekomst. De wereldleider in dit segment benoemde Margo Georgiadis tot Chief Operating Officer. In deze rol zal zij de internationale verkoop, de marketing en de operationele kant van de zaak gaan leiden. Een opvallende transfer, want Margo Georgiadis was tot voor kort vicepresident Internationale Verkoop bij Google.

 

Zij was er niet enkel verantwoordelijk voor de verkoopactiviteiten in alle regio’s maar gaf er ook leiding aan de internationale technologieteams die producten zoals AdWords, AdSense en de weergave bij adverteerders en uitgevers commercialiseren. Margo Georgiadis was ook al partner bij consultingbedrijf McKinsey en heeft een MBA van Harvard Business School.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.