Er beweegt wat bij de websites voor groepskortingen

Er beweegt wat bij de websites voor groepskortingen

De strijd om de gunst van de consument woedt volop bij de websites voor groepskortingen. Dergelijke sites bieden dagelijks een korting aan voor bijvoorbeeld een bezoek aan een restaurant of sauna. De deal gaat pas door wanneer een bepaald aantal leden toehapt. Twee toonaangevende sites, Groupon en Groupolitan, bereiden alvast volop de toekomst voor.

Rossel stapt in het kapitaal van Groupolitan

De persgroep Rossel, die onder meer de krant Le Soir uitgeeft, heeft een belang genomen van 64 procent in de website Groupolitan. De groep heeft bovendien een optie om binnen de drie jaar de website volledig over te nemen. De kapitaalintrede past in de diversificatiestrategie op internet van Rossel. Welk bedrag met de transactie gemoeid is, werd niet bekendgemaakt.


Groupolitan is met 200.000 abonnees nummer twee op de Belgische markt en is aanwezig in een dozijn steden in Frankrijk, België en Nederland.

Nieuwe ‘bazin’ voor Groupon

Ook Groupon denkt volop aan de toekomst. De wereldleider in dit segment benoemde Margo Georgiadis tot Chief Operating Officer. In deze rol zal zij de internationale verkoop, de marketing en de operationele kant van de zaak gaan leiden. Een opvallende transfer, want Margo Georgiadis was tot voor kort vicepresident Internationale Verkoop bij Google.

 

Zij was er niet enkel verantwoordelijk voor de verkoopactiviteiten in alle regio’s maar gaf er ook leiding aan de internationale technologieteams die producten zoals AdWords, AdSense en de weergave bij adverteerders en uitgevers commercialiseren. Margo Georgiadis was ook al partner bij consultingbedrijf McKinsey en heeft een MBA van Harvard Business School.

 

De strijd om de gunst van de consument woedt volop bij de websites voor groepskortingen. Dergelijke sites bieden dagelijks een korting aan voor bijvoorbeeld een bezoek aan een restaurant of sauna. De deal gaat pas door wanneer een bepaald aantal leden toehapt. Twee toonaangevende sites, Groupon en Groupolitan, bereiden alvast volop de toekomst voor.

Rossel stapt in het kapitaal van Groupolitan

De persgroep Rossel, die onder meer de krant Le Soir uitgeeft, heeft een belang genomen van 64 procent in de website Groupolitan. De groep heeft bovendien een optie om binnen de drie jaar de website volledig over te nemen. De kapitaalintrede past in de diversificatiestrategie op internet van Rossel. Welk bedrag met de transactie gemoeid is, werd niet bekendgemaakt.


Groupolitan is met 200.000 abonnees nummer twee op de Belgische markt en is aanwezig in een dozijn steden in Frankrijk, België en Nederland.

Nieuwe ‘bazin’ voor Groupon

Ook Groupon denkt volop aan de toekomst. De wereldleider in dit segment benoemde Margo Georgiadis tot Chief Operating Officer. In deze rol zal zij de internationale verkoop, de marketing en de operationele kant van de zaak gaan leiden. Een opvallende transfer, want Margo Georgiadis was tot voor kort vicepresident Internationale Verkoop bij Google.

 

Zij was er niet enkel verantwoordelijk voor de verkoopactiviteiten in alle regio’s maar gaf er ook leiding aan de internationale technologieteams die producten zoals AdWords, AdSense en de weergave bij adverteerders en uitgevers commercialiseren. Margo Georgiadis was ook al partner bij consultingbedrijf McKinsey en heeft een MBA van Harvard Business School.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Caroline Thomaes leidt Procter & Gamble Benelux

23/06/2017

Vanaf 1 juli wijzigt de directie bij Procter & Gamble Benelux. De Belgische countrymanager Caroline Thomaes gaat nu de Benelux aansturen, Hanneke Spruijt wordt algemeen directeur Nederland. 

Eneco Trendrapport wijst retailers de weg naar duurzame innovatie

22/06/2017

(publireportage)  Met een gratis trendrapport en masterclass wil groene energieleverancier Eneco retailers de weg wijzen naar duurzame innovatie.

Gamesindustrie blijft in opmars

22/06/2017

Uit een analyse van onderzoeksbureau Newzoo blijkt dat de gamesindustrie ook in 2017 opnieuw een flinke stap voorwaarts moet zetten. De totale omzet stijgt volgens het rapport naar 108,9 miljard dollar (net geen honderd miljard euro).

Helft Europese online shoppers koopt in het buitenland

20/06/2017

Online shoppen is internationaal en wijdverspreid: liefst 52% van de Europeanen kocht het afgelopen jaar in een ander land. Dat en meer blijkt uit de eerste E-Shopper Barometer van logistiek dienstverlener DPD.

Analyse: Vijf conclusies na de Amazon – Whole Foods deal

19/06/2017

Dat Amazon vroeg of laat een supermarktketen zou overnemen, stond in de sterren geschreven. Toch sloeg het nieuws in als een bommetje. Hoe moeten we de gevolgen inschatten voor foodretailers wereldwijd? 

Kinderwagenproducent Bugaboo in de etalage

15/06/2017

Als gevolg van een familieruzie tussen de twee oprichters-eigenaars staat Bugaboo te koop. Het Nederlandse merk van luxekinderwagens, dat internationaal doorbrak dankzij de tv-serie Sex and the City, zou zo’n 200 miljoen euro moeten kosten.

Back to top