Er beweegt wat bij de websites voor groepskortingen | RetailDetail

Er beweegt wat bij de websites voor groepskortingen

Er beweegt wat bij de websites voor groepskortingen

De strijd om de gunst van de consument woedt volop bij de websites voor groepskortingen. Dergelijke sites bieden dagelijks een korting aan voor bijvoorbeeld een bezoek aan een restaurant of sauna. De deal gaat pas door wanneer een bepaald aantal leden toehapt. Twee toonaangevende sites, Groupon en Groupolitan, bereiden alvast volop de toekomst voor.

Rossel stapt in het kapitaal van Groupolitan

De persgroep Rossel, die onder meer de krant Le Soir uitgeeft, heeft een belang genomen van 64 procent in de website Groupolitan. De groep heeft bovendien een optie om binnen de drie jaar de website volledig over te nemen. De kapitaalintrede past in de diversificatiestrategie op internet van Rossel. Welk bedrag met de transactie gemoeid is, werd niet bekendgemaakt.


Groupolitan is met 200.000 abonnees nummer twee op de Belgische markt en is aanwezig in een dozijn steden in Frankrijk, België en Nederland.

Nieuwe ‘bazin’ voor Groupon

Ook Groupon denkt volop aan de toekomst. De wereldleider in dit segment benoemde Margo Georgiadis tot Chief Operating Officer. In deze rol zal zij de internationale verkoop, de marketing en de operationele kant van de zaak gaan leiden. Een opvallende transfer, want Margo Georgiadis was tot voor kort vicepresident Internationale Verkoop bij Google.

 

Zij was er niet enkel verantwoordelijk voor de verkoopactiviteiten in alle regio’s maar gaf er ook leiding aan de internationale technologieteams die producten zoals AdWords, AdSense en de weergave bij adverteerders en uitgevers commercialiseren. Margo Georgiadis was ook al partner bij consultingbedrijf McKinsey en heeft een MBA van Harvard Business School.

 

De strijd om de gunst van de consument woedt volop bij de websites voor groepskortingen. Dergelijke sites bieden dagelijks een korting aan voor bijvoorbeeld een bezoek aan een restaurant of sauna. De deal gaat pas door wanneer een bepaald aantal leden toehapt. Twee toonaangevende sites, Groupon en Groupolitan, bereiden alvast volop de toekomst voor.

Rossel stapt in het kapitaal van Groupolitan

De persgroep Rossel, die onder meer de krant Le Soir uitgeeft, heeft een belang genomen van 64 procent in de website Groupolitan. De groep heeft bovendien een optie om binnen de drie jaar de website volledig over te nemen. De kapitaalintrede past in de diversificatiestrategie op internet van Rossel. Welk bedrag met de transactie gemoeid is, werd niet bekendgemaakt.


Groupolitan is met 200.000 abonnees nummer twee op de Belgische markt en is aanwezig in een dozijn steden in Frankrijk, België en Nederland.

Nieuwe ‘bazin’ voor Groupon

Ook Groupon denkt volop aan de toekomst. De wereldleider in dit segment benoemde Margo Georgiadis tot Chief Operating Officer. In deze rol zal zij de internationale verkoop, de marketing en de operationele kant van de zaak gaan leiden. Een opvallende transfer, want Margo Georgiadis was tot voor kort vicepresident Internationale Verkoop bij Google.

 

Zij was er niet enkel verantwoordelijk voor de verkoopactiviteiten in alle regio’s maar gaf er ook leiding aan de internationale technologieteams die producten zoals AdWords, AdSense en de weergave bij adverteerders en uitgevers commercialiseren. Margo Georgiadis was ook al partner bij consultingbedrijf McKinsey en heeft een MBA van Harvard Business School.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.

“Tijd voor actie: kleinhandelaars online laten floreren”

18/04/2018

Vandaag kreeg fase 2 van de campagne “Het Internet. Ook uw zaak” zijn officiële aftrap in een Mechelse lederwarenwinkel. De campagne wil kleinhandelaars zo veel mogelijk aan een webshop helpen.

JD.com gaat duizend winkels per dag openen

17/04/2018

JD.com heeft plannen om maar liefst duizend supermarkten per dag te openen in China. Met dit indrukwekkende streefdoel zet het tweede grootste e-commercebedrijf van het land zijn ambities om ook de offline markt te veroveren, kracht bij.

Pets Place verkoopt nu ook in België via bol.com

17/04/2018

Pets Place gaat zijn volledige assortiment van huis- en erfdierproducten nu ook via bol.com verkopen. De Nederlandse keten hoopt daarmee ook Belgische klanten te werven en te beleveren vanuit zijn distributiecentrum in Ede.