Er beweegt wat bij de websites voor groepskortingen

Er beweegt wat bij de websites voor groepskortingen

De strijd om de gunst van de consument woedt volop bij de websites voor groepskortingen. Dergelijke sites bieden dagelijks een korting aan voor bijvoorbeeld een bezoek aan een restaurant of sauna. De deal gaat pas door wanneer een bepaald aantal leden toehapt. Twee toonaangevende sites, Groupon en Groupolitan, bereiden alvast volop de toekomst voor.

Rossel stapt in het kapitaal van Groupolitan

De persgroep Rossel, die onder meer de krant Le Soir uitgeeft, heeft een belang genomen van 64 procent in de website Groupolitan. De groep heeft bovendien een optie om binnen de drie jaar de website volledig over te nemen. De kapitaalintrede past in de diversificatiestrategie op internet van Rossel. Welk bedrag met de transactie gemoeid is, werd niet bekendgemaakt.


Groupolitan is met 200.000 abonnees nummer twee op de Belgische markt en is aanwezig in een dozijn steden in Frankrijk, België en Nederland.

Nieuwe ‘bazin’ voor Groupon

Ook Groupon denkt volop aan de toekomst. De wereldleider in dit segment benoemde Margo Georgiadis tot Chief Operating Officer. In deze rol zal zij de internationale verkoop, de marketing en de operationele kant van de zaak gaan leiden. Een opvallende transfer, want Margo Georgiadis was tot voor kort vicepresident Internationale Verkoop bij Google.

 

Zij was er niet enkel verantwoordelijk voor de verkoopactiviteiten in alle regio’s maar gaf er ook leiding aan de internationale technologieteams die producten zoals AdWords, AdSense en de weergave bij adverteerders en uitgevers commercialiseren. Margo Georgiadis was ook al partner bij consultingbedrijf McKinsey en heeft een MBA van Harvard Business School.

 

De strijd om de gunst van de consument woedt volop bij de websites voor groepskortingen. Dergelijke sites bieden dagelijks een korting aan voor bijvoorbeeld een bezoek aan een restaurant of sauna. De deal gaat pas door wanneer een bepaald aantal leden toehapt. Twee toonaangevende sites, Groupon en Groupolitan, bereiden alvast volop de toekomst voor.

Rossel stapt in het kapitaal van Groupolitan

De persgroep Rossel, die onder meer de krant Le Soir uitgeeft, heeft een belang genomen van 64 procent in de website Groupolitan. De groep heeft bovendien een optie om binnen de drie jaar de website volledig over te nemen. De kapitaalintrede past in de diversificatiestrategie op internet van Rossel. Welk bedrag met de transactie gemoeid is, werd niet bekendgemaakt.


Groupolitan is met 200.000 abonnees nummer twee op de Belgische markt en is aanwezig in een dozijn steden in Frankrijk, België en Nederland.

Nieuwe ‘bazin’ voor Groupon

Ook Groupon denkt volop aan de toekomst. De wereldleider in dit segment benoemde Margo Georgiadis tot Chief Operating Officer. In deze rol zal zij de internationale verkoop, de marketing en de operationele kant van de zaak gaan leiden. Een opvallende transfer, want Margo Georgiadis was tot voor kort vicepresident Internationale Verkoop bij Google.

 

Zij was er niet enkel verantwoordelijk voor de verkoopactiviteiten in alle regio’s maar gaf er ook leiding aan de internationale technologieteams die producten zoals AdWords, AdSense en de weergave bij adverteerders en uitgevers commercialiseren. Margo Georgiadis was ook al partner bij consultingbedrijf McKinsey en heeft een MBA van Harvard Business School.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eerste winkels The Mint openen deuren

18/10/2017

De eerste winkels in The Mint, het vernieuwde Muntcentrum in Brussel, hebben de deuren geopend. Iam en Nyx kregen de primeur, morgen en overmorgen zullen nog een aantal merken hun voorbeeld volgen.

RetailDetail Magazine #5 staat online

18/10/2017

Op de cover van de oktobereditie van RetailDetail Magazine prijkt de nieuwe CEO van e5 mode, Alexander Talpe. Verder in dit nummer: een uitgebreid dossier over winkelvastgoed en stadsmobiliteit.

Nederlandse brillenverkoper Eyelove nu ook in België

18/10/2017

Het Nederlandse Eyelove, een prijzenbreker op de brillenmarkt, opent vandaag zijn eerste twee winkels in België. Daarnaast worden er ook al gesprekken gevoerd om snel nog meer vestigingen te openen.

Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Het Zwitserse luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80% de hoogte in gaat. De omzet gaat met meer dan 10% vooruit.

“Klantenkaarten leveren amper iets op”

17/10/2017

Klantenkaarten leveren trouwe klanten amper iets op: dat is de conclusie die Het Belang van Limburg trekt na een onderzoek bij twintig grote ketens. Die ketens zeggen dan weer dat de krant te weinig rekening houdt met persoonlijke promoties.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Back to top