Fun, E5-mode en Avance steunen Oxfam-inzamelactie

Fun, E5-mode en Avance steunen Oxfam-inzamelactie

Van 14 tot 19 maart organiseert Oxfam een inzamelactie van herbruikbare consumptiegoederen. De organisatie heeft drie retailers bereid gevonden om de actie te steunen. Bij Fun, E5-mode en Avance kan men respectievelijk herbruikbaar speelgoed, kledij en schoeisel deponeren in ruil voor een kortingbon.


Wie in de deelnemende winkels spullen deponeert die reeds zijn gebruikt maar nog in goede staat zijn, krijgt een kortingbon van vijf euro per zak. Met de actie wil Oxfam duidelijk maken dat niet iedereen zomaar toegang heeft tot goederen die voor de doorsnee consument basisconsumptiegoederen zijn. Door deel te nemen aan de actie willen Fun, E5-mode en Avance op hun beurt hun maatschappelijke verantwoordelijkheid opnemen.


"Het is mijn vaste overtuiging dat ondernemers hun maatschappelijke verantwoordelijkheid niet uit de weg mogen gaan", zegt Bart Coeman, voorzitter van Fun. De speelgoedwinkelketen hoopt alvast dat zowel bestaande als nieuwe klanten massaal zakken met herbruikbaar speelgoed in de winkels zullen afgeven. Als de actie nieuwe klanten aantrekt, is dat voor de retailers natuurlijk handig meegenomen.

Van 14 tot 19 maart organiseert Oxfam een inzamelactie van herbruikbare consumptiegoederen. De organisatie heeft drie retailers bereid gevonden om de actie te steunen. Bij Fun, E5-mode en Avance kan men respectievelijk herbruikbaar speelgoed, kledij en schoeisel deponeren in ruil voor een kortingbon.


Wie in de deelnemende winkels spullen deponeert die reeds zijn gebruikt maar nog in goede staat zijn, krijgt een kortingbon van vijf euro per zak. Met de actie wil Oxfam duidelijk maken dat niet iedereen zomaar toegang heeft tot goederen die voor de doorsnee consument basisconsumptiegoederen zijn. Door deel te nemen aan de actie willen Fun, E5-mode en Avance op hun beurt hun maatschappelijke verantwoordelijkheid opnemen.


"Het is mijn vaste overtuiging dat ondernemers hun maatschappelijke verantwoordelijkheid niet uit de weg mogen gaan", zegt Bart Coeman, voorzitter van Fun. De speelgoedwinkelketen hoopt alvast dat zowel bestaande als nieuwe klanten massaal zakken met herbruikbaar speelgoed in de winkels zullen afgeven. Als de actie nieuwe klanten aantrekt, is dat voor de retailers natuurlijk handig meegenomen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gimv ziet brood in huisdierartikelen

23/11/2017

De Vlaamse investeringsmaatschappij Gimv heeft een meerderheidsbelang verworven in AgroBiothers, een Franse groep die hygië̈ne- en verzorgingsartikelen alsook accessoires voor huisdieren produceert en verdeelt aan speciaalzaken en -ketens.

LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Back to top