Fun, E5-mode en Avance steunen Oxfam-inzamelactie | RetailDetail

Fun, E5-mode en Avance steunen Oxfam-inzamelactie

Fun, E5-mode en Avance steunen Oxfam-inzamelactie

Van 14 tot 19 maart organiseert Oxfam een inzamelactie van herbruikbare consumptiegoederen. De organisatie heeft drie retailers bereid gevonden om de actie te steunen. Bij Fun, E5-mode en Avance kan men respectievelijk herbruikbaar speelgoed, kledij en schoeisel deponeren in ruil voor een kortingbon.


Wie in de deelnemende winkels spullen deponeert die reeds zijn gebruikt maar nog in goede staat zijn, krijgt een kortingbon van vijf euro per zak. Met de actie wil Oxfam duidelijk maken dat niet iedereen zomaar toegang heeft tot goederen die voor de doorsnee consument basisconsumptiegoederen zijn. Door deel te nemen aan de actie willen Fun, E5-mode en Avance op hun beurt hun maatschappelijke verantwoordelijkheid opnemen.


"Het is mijn vaste overtuiging dat ondernemers hun maatschappelijke verantwoordelijkheid niet uit de weg mogen gaan", zegt Bart Coeman, voorzitter van Fun. De speelgoedwinkelketen hoopt alvast dat zowel bestaande als nieuwe klanten massaal zakken met herbruikbaar speelgoed in de winkels zullen afgeven. Als de actie nieuwe klanten aantrekt, is dat voor de retailers natuurlijk handig meegenomen.

Van 14 tot 19 maart organiseert Oxfam een inzamelactie van herbruikbare consumptiegoederen. De organisatie heeft drie retailers bereid gevonden om de actie te steunen. Bij Fun, E5-mode en Avance kan men respectievelijk herbruikbaar speelgoed, kledij en schoeisel deponeren in ruil voor een kortingbon.


Wie in de deelnemende winkels spullen deponeert die reeds zijn gebruikt maar nog in goede staat zijn, krijgt een kortingbon van vijf euro per zak. Met de actie wil Oxfam duidelijk maken dat niet iedereen zomaar toegang heeft tot goederen die voor de doorsnee consument basisconsumptiegoederen zijn. Door deel te nemen aan de actie willen Fun, E5-mode en Avance op hun beurt hun maatschappelijke verantwoordelijkheid opnemen.


"Het is mijn vaste overtuiging dat ondernemers hun maatschappelijke verantwoordelijkheid niet uit de weg mogen gaan", zegt Bart Coeman, voorzitter van Fun. De speelgoedwinkelketen hoopt alvast dat zowel bestaande als nieuwe klanten massaal zakken met herbruikbaar speelgoed in de winkels zullen afgeven. Als de actie nieuwe klanten aantrekt, is dat voor de retailers natuurlijk handig meegenomen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.