Fun, E5-mode en Avance steunen Oxfam-inzamelactie | RetailDetail

Fun, E5-mode en Avance steunen Oxfam-inzamelactie

Fun, E5-mode en Avance steunen Oxfam-inzamelactie

Van 14 tot 19 maart organiseert Oxfam een inzamelactie van herbruikbare consumptiegoederen. De organisatie heeft drie retailers bereid gevonden om de actie te steunen. Bij Fun, E5-mode en Avance kan men respectievelijk herbruikbaar speelgoed, kledij en schoeisel deponeren in ruil voor een kortingbon.


Wie in de deelnemende winkels spullen deponeert die reeds zijn gebruikt maar nog in goede staat zijn, krijgt een kortingbon van vijf euro per zak. Met de actie wil Oxfam duidelijk maken dat niet iedereen zomaar toegang heeft tot goederen die voor de doorsnee consument basisconsumptiegoederen zijn. Door deel te nemen aan de actie willen Fun, E5-mode en Avance op hun beurt hun maatschappelijke verantwoordelijkheid opnemen.


"Het is mijn vaste overtuiging dat ondernemers hun maatschappelijke verantwoordelijkheid niet uit de weg mogen gaan", zegt Bart Coeman, voorzitter van Fun. De speelgoedwinkelketen hoopt alvast dat zowel bestaande als nieuwe klanten massaal zakken met herbruikbaar speelgoed in de winkels zullen afgeven. Als de actie nieuwe klanten aantrekt, is dat voor de retailers natuurlijk handig meegenomen.

Van 14 tot 19 maart organiseert Oxfam een inzamelactie van herbruikbare consumptiegoederen. De organisatie heeft drie retailers bereid gevonden om de actie te steunen. Bij Fun, E5-mode en Avance kan men respectievelijk herbruikbaar speelgoed, kledij en schoeisel deponeren in ruil voor een kortingbon.


Wie in de deelnemende winkels spullen deponeert die reeds zijn gebruikt maar nog in goede staat zijn, krijgt een kortingbon van vijf euro per zak. Met de actie wil Oxfam duidelijk maken dat niet iedereen zomaar toegang heeft tot goederen die voor de doorsnee consument basisconsumptiegoederen zijn. Door deel te nemen aan de actie willen Fun, E5-mode en Avance op hun beurt hun maatschappelijke verantwoordelijkheid opnemen.


"Het is mijn vaste overtuiging dat ondernemers hun maatschappelijke verantwoordelijkheid niet uit de weg mogen gaan", zegt Bart Coeman, voorzitter van Fun. De speelgoedwinkelketen hoopt alvast dat zowel bestaande als nieuwe klanten massaal zakken met herbruikbaar speelgoed in de winkels zullen afgeven. Als de actie nieuwe klanten aantrekt, is dat voor de retailers natuurlijk handig meegenomen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.