Fun, E5-mode en Avance steunen Oxfam-inzamelactie

Fun, E5-mode en Avance steunen Oxfam-inzamelactie

Van 14 tot 19 maart organiseert Oxfam een inzamelactie van herbruikbare consumptiegoederen. De organisatie heeft drie retailers bereid gevonden om de actie te steunen. Bij Fun, E5-mode en Avance kan men respectievelijk herbruikbaar speelgoed, kledij en schoeisel deponeren in ruil voor een kortingbon.


Wie in de deelnemende winkels spullen deponeert die reeds zijn gebruikt maar nog in goede staat zijn, krijgt een kortingbon van vijf euro per zak. Met de actie wil Oxfam duidelijk maken dat niet iedereen zomaar toegang heeft tot goederen die voor de doorsnee consument basisconsumptiegoederen zijn. Door deel te nemen aan de actie willen Fun, E5-mode en Avance op hun beurt hun maatschappelijke verantwoordelijkheid opnemen.


"Het is mijn vaste overtuiging dat ondernemers hun maatschappelijke verantwoordelijkheid niet uit de weg mogen gaan", zegt Bart Coeman, voorzitter van Fun. De speelgoedwinkelketen hoopt alvast dat zowel bestaande als nieuwe klanten massaal zakken met herbruikbaar speelgoed in de winkels zullen afgeven. Als de actie nieuwe klanten aantrekt, is dat voor de retailers natuurlijk handig meegenomen.

Van 14 tot 19 maart organiseert Oxfam een inzamelactie van herbruikbare consumptiegoederen. De organisatie heeft drie retailers bereid gevonden om de actie te steunen. Bij Fun, E5-mode en Avance kan men respectievelijk herbruikbaar speelgoed, kledij en schoeisel deponeren in ruil voor een kortingbon.


Wie in de deelnemende winkels spullen deponeert die reeds zijn gebruikt maar nog in goede staat zijn, krijgt een kortingbon van vijf euro per zak. Met de actie wil Oxfam duidelijk maken dat niet iedereen zomaar toegang heeft tot goederen die voor de doorsnee consument basisconsumptiegoederen zijn. Door deel te nemen aan de actie willen Fun, E5-mode en Avance op hun beurt hun maatschappelijke verantwoordelijkheid opnemen.


"Het is mijn vaste overtuiging dat ondernemers hun maatschappelijke verantwoordelijkheid niet uit de weg mogen gaan", zegt Bart Coeman, voorzitter van Fun. De speelgoedwinkelketen hoopt alvast dat zowel bestaande als nieuwe klanten massaal zakken met herbruikbaar speelgoed in de winkels zullen afgeven. Als de actie nieuwe klanten aantrekt, is dat voor de retailers natuurlijk handig meegenomen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top