Fun, E5-mode en Avance steunen Oxfam-inzamelactie

Fun, E5-mode en Avance steunen Oxfam-inzamelactie

Van 14 tot 19 maart organiseert Oxfam een inzamelactie van herbruikbare consumptiegoederen. De organisatie heeft drie retailers bereid gevonden om de actie te steunen. Bij Fun, E5-mode en Avance kan men respectievelijk herbruikbaar speelgoed, kledij en schoeisel deponeren in ruil voor een kortingbon.


Wie in de deelnemende winkels spullen deponeert die reeds zijn gebruikt maar nog in goede staat zijn, krijgt een kortingbon van vijf euro per zak. Met de actie wil Oxfam duidelijk maken dat niet iedereen zomaar toegang heeft tot goederen die voor de doorsnee consument basisconsumptiegoederen zijn. Door deel te nemen aan de actie willen Fun, E5-mode en Avance op hun beurt hun maatschappelijke verantwoordelijkheid opnemen.


"Het is mijn vaste overtuiging dat ondernemers hun maatschappelijke verantwoordelijkheid niet uit de weg mogen gaan", zegt Bart Coeman, voorzitter van Fun. De speelgoedwinkelketen hoopt alvast dat zowel bestaande als nieuwe klanten massaal zakken met herbruikbaar speelgoed in de winkels zullen afgeven. Als de actie nieuwe klanten aantrekt, is dat voor de retailers natuurlijk handig meegenomen.

Van 14 tot 19 maart organiseert Oxfam een inzamelactie van herbruikbare consumptiegoederen. De organisatie heeft drie retailers bereid gevonden om de actie te steunen. Bij Fun, E5-mode en Avance kan men respectievelijk herbruikbaar speelgoed, kledij en schoeisel deponeren in ruil voor een kortingbon.


Wie in de deelnemende winkels spullen deponeert die reeds zijn gebruikt maar nog in goede staat zijn, krijgt een kortingbon van vijf euro per zak. Met de actie wil Oxfam duidelijk maken dat niet iedereen zomaar toegang heeft tot goederen die voor de doorsnee consument basisconsumptiegoederen zijn. Door deel te nemen aan de actie willen Fun, E5-mode en Avance op hun beurt hun maatschappelijke verantwoordelijkheid opnemen.


"Het is mijn vaste overtuiging dat ondernemers hun maatschappelijke verantwoordelijkheid niet uit de weg mogen gaan", zegt Bart Coeman, voorzitter van Fun. De speelgoedwinkelketen hoopt alvast dat zowel bestaande als nieuwe klanten massaal zakken met herbruikbaar speelgoed in de winkels zullen afgeven. Als de actie nieuwe klanten aantrekt, is dat voor de retailers natuurlijk handig meegenomen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Helft Europese online shoppers koopt in het buitenland

20/06/2017

Online shoppen is internationaal en wijdverspreid: liefst 52% van de Europeanen kocht het afgelopen jaar in een ander land. Dat en meer blijkt uit de eerste E-Shopper Barometer van logistiek dienstverlener DPD.

Analyse: Vijf conclusies na de Amazon – Whole Foods deal

19/06/2017

Dat Amazon vroeg of laat een supermarktketen zou overnemen, stond in de sterren geschreven. Toch sloeg het nieuws in als een bommetje. Hoe moeten we de gevolgen inschatten voor foodretailers wereldwijd? 

Kinderwagenproducent Bugaboo in de etalage

15/06/2017

Als gevolg van een familieruzie tussen de twee oprichters-eigenaars staat Bugaboo te koop. Het Nederlandse merk van luxekinderwagens, dat internationaal doorbrak dankzij de tv-serie Sex and the City, zou zo’n 200 miljoen euro moeten kosten.

Nieuwe website om onafhankelijke krantenwinkel te redden

15/06/2017

Persdistributeur Ubiway heeft een website gelanceerd om zelfstandige krantenwinkels te helpen overleven. In vijf jaar tijd zagen die hun aantal terugvallen van 3.200 naar 2.400: hoog tijd voor een grootscheepse operatie 'Red de krantenwinkel'.

Fnuiken Nike, Universal Studios en Sanrio de vrije concurrentie?

15/06/2017

Een week na het Amerikaanse kledingmerk Guess neemt Brussel nu ook Nike, Universal Studios en Sanrio in het vizier. Mogelijk beperken ze de grensoverschrijdende en de onlineverkoop van hun producten in de Europese Unie.

België bijna altijd duurder dan buurlanden

15/06/2017

Het is een oud zeer: de Belgische consument betaalt zo goed als altijd meer wanneer hij eenzelfde product in eigen land koopt in plaats van in een buurland. Nieuwe cijfers van het Europese statistiekbureau Eurostat tonen dat nog maar eens aan.

Back to top