Fun gaat met winkelopeningen tegen de stroom in | RetailDetail

Fun gaat met winkelopeningen tegen de stroom in

Fun gaat met winkelopeningen tegen de stroom in

De West-Vlaamse distributieketen van speelgoed- en vrijetijdsproducten Fun opent op 12 augustus zijn 34ste winkel. Die komt in het Oost-Vlaamse Ninove. Fun bevestigt daarmee zijn geloof in traditionele retail, ook in tijden van internet. Of, zoals Fun-voorzitter Bart Coeman het formuleert: “Het is een en/en-verhaal”.

Tegen de trend in

“Veel retailers schuwen in onzekere tijden de investeringen. Wij roeien tegen de stroom in en mikken volop op het aanbieden van een unieke winkelbelevenis die de consument een ankerpunt biedt. Want precies door die onzekere tijden heeft de consument nood aan houvast. En dat kunnen wij hem bieden omdat hij weet dat hij bij ons aan het juiste adres is voor een glimlach. Niet alleen door de kwaliteit van het aanbod in onze winkels, maar ook omdat onze formule een unieke shopping experience biedt”, zegt Bart Coeman.

Binnenkort ook in Oostakker en Olen

Bart Coeman begon in het midden van de jaren 80 met een speelgoedwinkel in Aartrijke (West-Vlaanderen). Met de nieuwe zaak in Ninove erbij staat de teller intussen op 34. Vanuit het hoofdkantoor in Brugge boekt de groep, met het beursgenoteerde Mitiska als mede-aandeelhouder, een jaaromzet van ruim 90 miljoen euro met 450 medewerkers. Fun opent jaarlijks twee tot drie winkels. Dit jaar staan nog Oostakker (bij Gent) en Olen (in de Kempen) op de agenda.
 

De West-Vlaamse distributieketen van speelgoed- en vrijetijdsproducten Fun opent op 12 augustus zijn 34ste winkel. Die komt in het Oost-Vlaamse Ninove. Fun bevestigt daarmee zijn geloof in traditionele retail, ook in tijden van internet. Of, zoals Fun-voorzitter Bart Coeman het formuleert: “Het is een en/en-verhaal”.

Tegen de trend in

“Veel retailers schuwen in onzekere tijden de investeringen. Wij roeien tegen de stroom in en mikken volop op het aanbieden van een unieke winkelbelevenis die de consument een ankerpunt biedt. Want precies door die onzekere tijden heeft de consument nood aan houvast. En dat kunnen wij hem bieden omdat hij weet dat hij bij ons aan het juiste adres is voor een glimlach. Niet alleen door de kwaliteit van het aanbod in onze winkels, maar ook omdat onze formule een unieke shopping experience biedt”, zegt Bart Coeman.

Binnenkort ook in Oostakker en Olen

Bart Coeman begon in het midden van de jaren 80 met een speelgoedwinkel in Aartrijke (West-Vlaanderen). Met de nieuwe zaak in Ninove erbij staat de teller intussen op 34. Vanuit het hoofdkantoor in Brugge boekt de groep, met het beursgenoteerde Mitiska als mede-aandeelhouder, een jaaromzet van ruim 90 miljoen euro met 450 medewerkers. Fun opent jaarlijks twee tot drie winkels. Dit jaar staan nog Oostakker (bij Gent) en Olen (in de Kempen) op de agenda.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Coolblue doet z’n stinkende best om klanten blij te maken”

23/02/2018

Een retailer die met humor het verschil maakt: het kan. Als je erin slaagt klanten blij te maken, hoef je nauwelijks in reclame te investeren, zegt Matthias De Clercq, manager van Coolblue België. Hij spreekt op het RetailDetail Omnichannel Congress.

150e Belgische Action opent de deuren

23/02/2018

Winkelketen Action opent op 24 februari haar 150e Belgische vestiging, in Nieuwpoort. De eerste Belgische winkel van Action opende in 2005, vorig jaar werden er nog zeventien nieuwe vestigingen neergepoot.

Nieuwe Europese garantierichtlijnen niet overal goed onthaald

23/02/2018

Het Europees Parlement heeft vandaag een voorstel goedgekeurd om de garantieregels voor heel Europa te harmoniseren. Die beslissing wordt door Comeos op applaus onthaald, maar Unizo ziet het dan weer als een gemiste kans.

Handelaars richten eigen netwerk op tegen winkelcriminaliteit

23/02/2018

Comeos, de Belgische federatie voor handel en diensten, heeft in samenwerking met de politie het Commerce Information Network (COMIN) opgericht. Dat moet handelaars helpen georganiseerde winkelcriminaliteit aan te pakken.

Blokker wil in 2019 opnieuw winst maken

23/02/2018

Met de Nederlandse winkelketen Blokker gaat het stilaan de juiste kant op, althans volgens CEO Casper Meijer. Hij verwacht wel dat Blokker dit jaar nog een verlies zal moeten slikken, maar mikt op winst in 2019.

KaDeTe, ’s werelds eerste startup-supermarkt, opent in Berlijn

22/02/2018

In Berlijn opent volgende maand KaDeTe, ’s werelds eerste startupsupermarkt. De fysieke marktplaats geeft startende merken en bedrijven de kans om in contact te komen met consumenten en inkopers.

Back to top