Fun gaat met winkelopeningen tegen de stroom in | RetailDetail

Fun gaat met winkelopeningen tegen de stroom in

Fun gaat met winkelopeningen tegen de stroom in

De West-Vlaamse distributieketen van speelgoed- en vrijetijdsproducten Fun opent op 12 augustus zijn 34ste winkel. Die komt in het Oost-Vlaamse Ninove. Fun bevestigt daarmee zijn geloof in traditionele retail, ook in tijden van internet. Of, zoals Fun-voorzitter Bart Coeman het formuleert: “Het is een en/en-verhaal”.

Tegen de trend in

“Veel retailers schuwen in onzekere tijden de investeringen. Wij roeien tegen de stroom in en mikken volop op het aanbieden van een unieke winkelbelevenis die de consument een ankerpunt biedt. Want precies door die onzekere tijden heeft de consument nood aan houvast. En dat kunnen wij hem bieden omdat hij weet dat hij bij ons aan het juiste adres is voor een glimlach. Niet alleen door de kwaliteit van het aanbod in onze winkels, maar ook omdat onze formule een unieke shopping experience biedt”, zegt Bart Coeman.

Binnenkort ook in Oostakker en Olen

Bart Coeman begon in het midden van de jaren 80 met een speelgoedwinkel in Aartrijke (West-Vlaanderen). Met de nieuwe zaak in Ninove erbij staat de teller intussen op 34. Vanuit het hoofdkantoor in Brugge boekt de groep, met het beursgenoteerde Mitiska als mede-aandeelhouder, een jaaromzet van ruim 90 miljoen euro met 450 medewerkers. Fun opent jaarlijks twee tot drie winkels. Dit jaar staan nog Oostakker (bij Gent) en Olen (in de Kempen) op de agenda.
 

De West-Vlaamse distributieketen van speelgoed- en vrijetijdsproducten Fun opent op 12 augustus zijn 34ste winkel. Die komt in het Oost-Vlaamse Ninove. Fun bevestigt daarmee zijn geloof in traditionele retail, ook in tijden van internet. Of, zoals Fun-voorzitter Bart Coeman het formuleert: “Het is een en/en-verhaal”.

Tegen de trend in

“Veel retailers schuwen in onzekere tijden de investeringen. Wij roeien tegen de stroom in en mikken volop op het aanbieden van een unieke winkelbelevenis die de consument een ankerpunt biedt. Want precies door die onzekere tijden heeft de consument nood aan houvast. En dat kunnen wij hem bieden omdat hij weet dat hij bij ons aan het juiste adres is voor een glimlach. Niet alleen door de kwaliteit van het aanbod in onze winkels, maar ook omdat onze formule een unieke shopping experience biedt”, zegt Bart Coeman.

Binnenkort ook in Oostakker en Olen

Bart Coeman begon in het midden van de jaren 80 met een speelgoedwinkel in Aartrijke (West-Vlaanderen). Met de nieuwe zaak in Ninove erbij staat de teller intussen op 34. Vanuit het hoofdkantoor in Brugge boekt de groep, met het beursgenoteerde Mitiska als mede-aandeelhouder, een jaaromzet van ruim 90 miljoen euro met 450 medewerkers. Fun opent jaarlijks twee tot drie winkels. Dit jaar staan nog Oostakker (bij Gent) en Olen (in de Kempen) op de agenda.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.