Fun investeerde 450.000 euro in totaal vernieuwde vestiging in Roeselare

Fun investeerde 450.000 euro in totaal vernieuwde vestiging in Roeselare

Vrijetijdsketen Fun verbouwde de afgelopen weken grondig zijn winkel in Roeselare. Op vrijdag 10 juni opent de “Fun-shop van de toekomst” de deuren. De zaak werd liefst 500 m² groter en palmt nu ook de ruimte in waar Prémaman en Pizzahut gevestigd waren. Met de vernieuwing is een investering gemoeid van 450.000 euro.

Tegen de stroom in…

“Veel retailers schuwen in onzekere tijden zware investeringen”, zegt Bart Coeman, voorzitter van Fun. “Wij roeien tegen de stroom in en mikken volop op het aanbieden van een unieke winkelbelevenis die de consument een ankerpunt biedt in zijn drukke bestaan. Dankzij een verbeterde lay-out, een aanzienlijke verruiming van de winkeloppervlakte en de vernieuwing van diverse afdelingen die kort op de bal spelen om de nieuwste trends te volgen, mogen we Fun Roeselare een winkel van de toekomst noemen.”

…en toch met de trend mee

“Tijdens het Future Summit toekomstcongres van enkele weken geleden werden een aantal trends naar voren gebracht die ook in ons winkelconcept vervat zitten”, vervolgt Bart Coeman. “Ik denk aan optimisme, maar ook aan samen plezier beleven en het kunnen terugvallen op de onbevangenheid van kinderen. Meer nog dan vroeger zoeken consumenten beleving. Als tegengewicht voor de dagelijkse race tegen de klok, willen ze plezier beleven aan het winkelen en willen ze ervaringen opdoen die ze met vrienden en kennissen kunnen delen.”

Veranderende consumentenbehoeften

Met de vernieuwde winkel in Roeselare biedt de vrijetijdsketen meer dan ooit een antwoord op de veranderende consumentenbehoeften. Onder meer met de shop-in-the-shop-concepten Glamour Plaza en Birthday XL. “Geslaagde kinderfeesten hebben een professionele aanpak nodig. Met onze partyshop zijn we de eerste vrijetijdsketen die daar volop op inspeelt”, zegt Bart Coeman. “En Glamour Plaza is uitgebreid met een heuse juwelenshop. Daar vinden meisjes én hun mama’s – steeds vaker echte vriendinnen – alles wat ze zoeken om zichzelf nog mooier te maken”.


Omdat een onvergetelijke winkelbelevenis hand in hand gaat met een overzichtelijke indeling, kwam er in Roeselare ook een upgrade voor de Standaard Bookshop en werden de afdelingen multimedia, school- & hobbyartikelen en sport & buitenspeelgoed in een nieuw jasje gestoken. “En hetzelfde geldt ook voor Disney Plaza, waardoor de drempel naar de magische wereld voor kinderen wat minder hoog is”, besluit Bart Coeman.

Nog drie nieuwe winkels dit jaar

De totaal vernieuwde vestiging in Roeselare is de voorbode van drie nieuwe winkels die Fun nog dit jaar opent, meer bepaald in Olen, Oostakker en Ninove. Fun heeft vandaag 33 vestigingen en plant elk jaar twee tot drie bijkomende winkelopeningen. De winkels hebben een gemiddelde oppervlakte van 2.000 m². De vrijetijdsketen telt zo’n 450 medewerkers en realiseert een jaaromzet van meer dan 90 miljoen euro.

 

Vrijetijdsketen Fun verbouwde de afgelopen weken grondig zijn winkel in Roeselare. Op vrijdag 10 juni opent de “Fun-shop van de toekomst” de deuren. De zaak werd liefst 500 m² groter en palmt nu ook de ruimte in waar Prémaman en Pizzahut gevestigd waren. Met de vernieuwing is een investering gemoeid van 450.000 euro.

Tegen de stroom in…

“Veel retailers schuwen in onzekere tijden zware investeringen”, zegt Bart Coeman, voorzitter van Fun. “Wij roeien tegen de stroom in en mikken volop op het aanbieden van een unieke winkelbelevenis die de consument een ankerpunt biedt in zijn drukke bestaan. Dankzij een verbeterde lay-out, een aanzienlijke verruiming van de winkeloppervlakte en de vernieuwing van diverse afdelingen die kort op de bal spelen om de nieuwste trends te volgen, mogen we Fun Roeselare een winkel van de toekomst noemen.”

…en toch met de trend mee

“Tijdens het Future Summit toekomstcongres van enkele weken geleden werden een aantal trends naar voren gebracht die ook in ons winkelconcept vervat zitten”, vervolgt Bart Coeman. “Ik denk aan optimisme, maar ook aan samen plezier beleven en het kunnen terugvallen op de onbevangenheid van kinderen. Meer nog dan vroeger zoeken consumenten beleving. Als tegengewicht voor de dagelijkse race tegen de klok, willen ze plezier beleven aan het winkelen en willen ze ervaringen opdoen die ze met vrienden en kennissen kunnen delen.”

Veranderende consumentenbehoeften

Met de vernieuwde winkel in Roeselare biedt de vrijetijdsketen meer dan ooit een antwoord op de veranderende consumentenbehoeften. Onder meer met de shop-in-the-shop-concepten Glamour Plaza en Birthday XL. “Geslaagde kinderfeesten hebben een professionele aanpak nodig. Met onze partyshop zijn we de eerste vrijetijdsketen die daar volop op inspeelt”, zegt Bart Coeman. “En Glamour Plaza is uitgebreid met een heuse juwelenshop. Daar vinden meisjes én hun mama’s – steeds vaker echte vriendinnen – alles wat ze zoeken om zichzelf nog mooier te maken”.


Omdat een onvergetelijke winkelbelevenis hand in hand gaat met een overzichtelijke indeling, kwam er in Roeselare ook een upgrade voor de Standaard Bookshop en werden de afdelingen multimedia, school- & hobbyartikelen en sport & buitenspeelgoed in een nieuw jasje gestoken. “En hetzelfde geldt ook voor Disney Plaza, waardoor de drempel naar de magische wereld voor kinderen wat minder hoog is”, besluit Bart Coeman.

Nog drie nieuwe winkels dit jaar

De totaal vernieuwde vestiging in Roeselare is de voorbode van drie nieuwe winkels die Fun nog dit jaar opent, meer bepaald in Olen, Oostakker en Ninove. Fun heeft vandaag 33 vestigingen en plant elk jaar twee tot drie bijkomende winkelopeningen. De winkels hebben een gemiddelde oppervlakte van 2.000 m². De vrijetijdsketen telt zo’n 450 medewerkers en realiseert een jaaromzet van meer dan 90 miljoen euro.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top