Fun investeerde 450.000 euro in totaal vernieuwde vestiging in Roeselare

Fun investeerde 450.000 euro in totaal vernieuwde vestiging in Roeselare

Vrijetijdsketen Fun verbouwde de afgelopen weken grondig zijn winkel in Roeselare. Op vrijdag 10 juni opent de “Fun-shop van de toekomst” de deuren. De zaak werd liefst 500 m² groter en palmt nu ook de ruimte in waar Prémaman en Pizzahut gevestigd waren. Met de vernieuwing is een investering gemoeid van 450.000 euro.

Tegen de stroom in…

“Veel retailers schuwen in onzekere tijden zware investeringen”, zegt Bart Coeman, voorzitter van Fun. “Wij roeien tegen de stroom in en mikken volop op het aanbieden van een unieke winkelbelevenis die de consument een ankerpunt biedt in zijn drukke bestaan. Dankzij een verbeterde lay-out, een aanzienlijke verruiming van de winkeloppervlakte en de vernieuwing van diverse afdelingen die kort op de bal spelen om de nieuwste trends te volgen, mogen we Fun Roeselare een winkel van de toekomst noemen.”

…en toch met de trend mee

“Tijdens het Future Summit toekomstcongres van enkele weken geleden werden een aantal trends naar voren gebracht die ook in ons winkelconcept vervat zitten”, vervolgt Bart Coeman. “Ik denk aan optimisme, maar ook aan samen plezier beleven en het kunnen terugvallen op de onbevangenheid van kinderen. Meer nog dan vroeger zoeken consumenten beleving. Als tegengewicht voor de dagelijkse race tegen de klok, willen ze plezier beleven aan het winkelen en willen ze ervaringen opdoen die ze met vrienden en kennissen kunnen delen.”

Veranderende consumentenbehoeften

Met de vernieuwde winkel in Roeselare biedt de vrijetijdsketen meer dan ooit een antwoord op de veranderende consumentenbehoeften. Onder meer met de shop-in-the-shop-concepten Glamour Plaza en Birthday XL. “Geslaagde kinderfeesten hebben een professionele aanpak nodig. Met onze partyshop zijn we de eerste vrijetijdsketen die daar volop op inspeelt”, zegt Bart Coeman. “En Glamour Plaza is uitgebreid met een heuse juwelenshop. Daar vinden meisjes én hun mama’s – steeds vaker echte vriendinnen – alles wat ze zoeken om zichzelf nog mooier te maken”.


Omdat een onvergetelijke winkelbelevenis hand in hand gaat met een overzichtelijke indeling, kwam er in Roeselare ook een upgrade voor de Standaard Bookshop en werden de afdelingen multimedia, school- & hobbyartikelen en sport & buitenspeelgoed in een nieuw jasje gestoken. “En hetzelfde geldt ook voor Disney Plaza, waardoor de drempel naar de magische wereld voor kinderen wat minder hoog is”, besluit Bart Coeman.

Nog drie nieuwe winkels dit jaar

De totaal vernieuwde vestiging in Roeselare is de voorbode van drie nieuwe winkels die Fun nog dit jaar opent, meer bepaald in Olen, Oostakker en Ninove. Fun heeft vandaag 33 vestigingen en plant elk jaar twee tot drie bijkomende winkelopeningen. De winkels hebben een gemiddelde oppervlakte van 2.000 m². De vrijetijdsketen telt zo’n 450 medewerkers en realiseert een jaaromzet van meer dan 90 miljoen euro.

 

Vrijetijdsketen Fun verbouwde de afgelopen weken grondig zijn winkel in Roeselare. Op vrijdag 10 juni opent de “Fun-shop van de toekomst” de deuren. De zaak werd liefst 500 m² groter en palmt nu ook de ruimte in waar Prémaman en Pizzahut gevestigd waren. Met de vernieuwing is een investering gemoeid van 450.000 euro.

Tegen de stroom in…

“Veel retailers schuwen in onzekere tijden zware investeringen”, zegt Bart Coeman, voorzitter van Fun. “Wij roeien tegen de stroom in en mikken volop op het aanbieden van een unieke winkelbelevenis die de consument een ankerpunt biedt in zijn drukke bestaan. Dankzij een verbeterde lay-out, een aanzienlijke verruiming van de winkeloppervlakte en de vernieuwing van diverse afdelingen die kort op de bal spelen om de nieuwste trends te volgen, mogen we Fun Roeselare een winkel van de toekomst noemen.”

…en toch met de trend mee

“Tijdens het Future Summit toekomstcongres van enkele weken geleden werden een aantal trends naar voren gebracht die ook in ons winkelconcept vervat zitten”, vervolgt Bart Coeman. “Ik denk aan optimisme, maar ook aan samen plezier beleven en het kunnen terugvallen op de onbevangenheid van kinderen. Meer nog dan vroeger zoeken consumenten beleving. Als tegengewicht voor de dagelijkse race tegen de klok, willen ze plezier beleven aan het winkelen en willen ze ervaringen opdoen die ze met vrienden en kennissen kunnen delen.”

Veranderende consumentenbehoeften

Met de vernieuwde winkel in Roeselare biedt de vrijetijdsketen meer dan ooit een antwoord op de veranderende consumentenbehoeften. Onder meer met de shop-in-the-shop-concepten Glamour Plaza en Birthday XL. “Geslaagde kinderfeesten hebben een professionele aanpak nodig. Met onze partyshop zijn we de eerste vrijetijdsketen die daar volop op inspeelt”, zegt Bart Coeman. “En Glamour Plaza is uitgebreid met een heuse juwelenshop. Daar vinden meisjes én hun mama’s – steeds vaker echte vriendinnen – alles wat ze zoeken om zichzelf nog mooier te maken”.


Omdat een onvergetelijke winkelbelevenis hand in hand gaat met een overzichtelijke indeling, kwam er in Roeselare ook een upgrade voor de Standaard Bookshop en werden de afdelingen multimedia, school- & hobbyartikelen en sport & buitenspeelgoed in een nieuw jasje gestoken. “En hetzelfde geldt ook voor Disney Plaza, waardoor de drempel naar de magische wereld voor kinderen wat minder hoog is”, besluit Bart Coeman.

Nog drie nieuwe winkels dit jaar

De totaal vernieuwde vestiging in Roeselare is de voorbode van drie nieuwe winkels die Fun nog dit jaar opent, meer bepaald in Olen, Oostakker en Ninove. Fun heeft vandaag 33 vestigingen en plant elk jaar twee tot drie bijkomende winkelopeningen. De winkels hebben een gemiddelde oppervlakte van 2.000 m². De vrijetijdsketen telt zo’n 450 medewerkers en realiseert een jaaromzet van meer dan 90 miljoen euro.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Heineken mag duizenden Britse pubs overnemen

18/08/2017

Heineken heeft van de Britse concurrentiewaakhond CMA een positief signaal gekregen om de Britse pubs van Punch Taverns over te nemen. In totaal krijgt Heineken zo 1.900 pubs in handen, in ruil voor 305 miljoen pond (350 miljoen euro).

Boobs ’n Burps sluit alle winkels

18/08/2017

De borstvoedingswinkels van Boobs ‘n Burps in Antwerpen, Gent, Leuven, Hasselt en Brussel sluiten allemaal de deuren. Oprichtster Roeline Ham zegt dat ze niet kan opboksen tegen de online concurrentie.

Tom&Co mikt op 25 Franse winkels tegen eind dit jaar

17/08/2017

Ruim een jaar na de verkoop door Delhaize zit de keten van dierenspeciaalzaken Tom&Co boordevol plannen. De groep wil een heus omnichannelbedrijf worden en werkt daarom aan een webshop - en meer fysieke winkels in Frankrijk.

Beate Uhse doet Christine Le Duc van de hand

16/08/2017

Het Duitse Beate Uhse heeft winkelketen Christine Le Duc verkocht aan een Iers investeringsbedrijf. Daarnaast verhuist groothandel Scala Playhouse uit Almere naar een Nederlandse branchegenoot.

Facebook lanceert eigen marktplaats nu ook in Europa

16/08/2017

Facebook lanceerde vorig jaar in oktober in een aantal landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, een online marktplaats voor tweedehands spullen. Die komt nu ook naar België, Nederland en vijftien andere Europese landen.

AS Adventure krijgt het Duitse McTrek in handen

14/08/2017

Het Belgische AS Adventure heeft zijn Duitse sectorgenoot McTrek overgenomen. Dankzij de overname van die 39 winkels en de webshop van de keten, krijgt het een voet in de deur in de grootste outdoormarkt van Europa.

Back to top