Fun investeerde 450.000 euro in totaal vernieuwde vestiging in Roeselare

Fun investeerde 450.000 euro in totaal vernieuwde vestiging in Roeselare

Vrijetijdsketen Fun verbouwde de afgelopen weken grondig zijn winkel in Roeselare. Op vrijdag 10 juni opent de “Fun-shop van de toekomst” de deuren. De zaak werd liefst 500 m² groter en palmt nu ook de ruimte in waar Prémaman en Pizzahut gevestigd waren. Met de vernieuwing is een investering gemoeid van 450.000 euro.

Tegen de stroom in…

“Veel retailers schuwen in onzekere tijden zware investeringen”, zegt Bart Coeman, voorzitter van Fun. “Wij roeien tegen de stroom in en mikken volop op het aanbieden van een unieke winkelbelevenis die de consument een ankerpunt biedt in zijn drukke bestaan. Dankzij een verbeterde lay-out, een aanzienlijke verruiming van de winkeloppervlakte en de vernieuwing van diverse afdelingen die kort op de bal spelen om de nieuwste trends te volgen, mogen we Fun Roeselare een winkel van de toekomst noemen.”

…en toch met de trend mee

“Tijdens het Future Summit toekomstcongres van enkele weken geleden werden een aantal trends naar voren gebracht die ook in ons winkelconcept vervat zitten”, vervolgt Bart Coeman. “Ik denk aan optimisme, maar ook aan samen plezier beleven en het kunnen terugvallen op de onbevangenheid van kinderen. Meer nog dan vroeger zoeken consumenten beleving. Als tegengewicht voor de dagelijkse race tegen de klok, willen ze plezier beleven aan het winkelen en willen ze ervaringen opdoen die ze met vrienden en kennissen kunnen delen.”

Veranderende consumentenbehoeften

Met de vernieuwde winkel in Roeselare biedt de vrijetijdsketen meer dan ooit een antwoord op de veranderende consumentenbehoeften. Onder meer met de shop-in-the-shop-concepten Glamour Plaza en Birthday XL. “Geslaagde kinderfeesten hebben een professionele aanpak nodig. Met onze partyshop zijn we de eerste vrijetijdsketen die daar volop op inspeelt”, zegt Bart Coeman. “En Glamour Plaza is uitgebreid met een heuse juwelenshop. Daar vinden meisjes én hun mama’s – steeds vaker echte vriendinnen – alles wat ze zoeken om zichzelf nog mooier te maken”.


Omdat een onvergetelijke winkelbelevenis hand in hand gaat met een overzichtelijke indeling, kwam er in Roeselare ook een upgrade voor de Standaard Bookshop en werden de afdelingen multimedia, school- & hobbyartikelen en sport & buitenspeelgoed in een nieuw jasje gestoken. “En hetzelfde geldt ook voor Disney Plaza, waardoor de drempel naar de magische wereld voor kinderen wat minder hoog is”, besluit Bart Coeman.

Nog drie nieuwe winkels dit jaar

De totaal vernieuwde vestiging in Roeselare is de voorbode van drie nieuwe winkels die Fun nog dit jaar opent, meer bepaald in Olen, Oostakker en Ninove. Fun heeft vandaag 33 vestigingen en plant elk jaar twee tot drie bijkomende winkelopeningen. De winkels hebben een gemiddelde oppervlakte van 2.000 m². De vrijetijdsketen telt zo’n 450 medewerkers en realiseert een jaaromzet van meer dan 90 miljoen euro.

 

Vrijetijdsketen Fun verbouwde de afgelopen weken grondig zijn winkel in Roeselare. Op vrijdag 10 juni opent de “Fun-shop van de toekomst” de deuren. De zaak werd liefst 500 m² groter en palmt nu ook de ruimte in waar Prémaman en Pizzahut gevestigd waren. Met de vernieuwing is een investering gemoeid van 450.000 euro.

Tegen de stroom in…

“Veel retailers schuwen in onzekere tijden zware investeringen”, zegt Bart Coeman, voorzitter van Fun. “Wij roeien tegen de stroom in en mikken volop op het aanbieden van een unieke winkelbelevenis die de consument een ankerpunt biedt in zijn drukke bestaan. Dankzij een verbeterde lay-out, een aanzienlijke verruiming van de winkeloppervlakte en de vernieuwing van diverse afdelingen die kort op de bal spelen om de nieuwste trends te volgen, mogen we Fun Roeselare een winkel van de toekomst noemen.”

…en toch met de trend mee

“Tijdens het Future Summit toekomstcongres van enkele weken geleden werden een aantal trends naar voren gebracht die ook in ons winkelconcept vervat zitten”, vervolgt Bart Coeman. “Ik denk aan optimisme, maar ook aan samen plezier beleven en het kunnen terugvallen op de onbevangenheid van kinderen. Meer nog dan vroeger zoeken consumenten beleving. Als tegengewicht voor de dagelijkse race tegen de klok, willen ze plezier beleven aan het winkelen en willen ze ervaringen opdoen die ze met vrienden en kennissen kunnen delen.”

Veranderende consumentenbehoeften

Met de vernieuwde winkel in Roeselare biedt de vrijetijdsketen meer dan ooit een antwoord op de veranderende consumentenbehoeften. Onder meer met de shop-in-the-shop-concepten Glamour Plaza en Birthday XL. “Geslaagde kinderfeesten hebben een professionele aanpak nodig. Met onze partyshop zijn we de eerste vrijetijdsketen die daar volop op inspeelt”, zegt Bart Coeman. “En Glamour Plaza is uitgebreid met een heuse juwelenshop. Daar vinden meisjes én hun mama’s – steeds vaker echte vriendinnen – alles wat ze zoeken om zichzelf nog mooier te maken”.


Omdat een onvergetelijke winkelbelevenis hand in hand gaat met een overzichtelijke indeling, kwam er in Roeselare ook een upgrade voor de Standaard Bookshop en werden de afdelingen multimedia, school- & hobbyartikelen en sport & buitenspeelgoed in een nieuw jasje gestoken. “En hetzelfde geldt ook voor Disney Plaza, waardoor de drempel naar de magische wereld voor kinderen wat minder hoog is”, besluit Bart Coeman.

Nog drie nieuwe winkels dit jaar

De totaal vernieuwde vestiging in Roeselare is de voorbode van drie nieuwe winkels die Fun nog dit jaar opent, meer bepaald in Olen, Oostakker en Ninove. Fun heeft vandaag 33 vestigingen en plant elk jaar twee tot drie bijkomende winkelopeningen. De winkels hebben een gemiddelde oppervlakte van 2.000 m². De vrijetijdsketen telt zo’n 450 medewerkers en realiseert een jaaromzet van meer dan 90 miljoen euro.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Europa wil betere omkadering franchisenemers

13/09/2017

Het Europees Parlement heeft gisteren het rapport ‘Over de werking van franchising in de detailhandel’ aangenomen. Daarin staan een aantal punten die de positie van de franchisenemer moeten versterken.

Google dan toch in beroep tegen Europese boete

12/09/2017

Ondanks eerdere meldingen dat Google de nodige aanpassingen ging doen aan Google Shopping om in orde te zijn met de Europese wetgeving, heeft het internetbedrijf nu toch besloten om in beroep te gaan tegen de monsterboete.

Back to top