Fun viert tiende verjaardag met 36ste winkel in Olen

Fun viert tiende verjaardag met 36ste winkel in Olen

Fun OlenOp vrijdag 30 september opende vrijetijdsketen Fun zijn 36ste winkel in Olen. Terwijl veel retailers momenteel voorzichtigheid prediken, kiest Fun naar eigen zeggen resoluut voor uitbreiding. De vestiging in Olen is na Ninove en Oostakker al de derde nieuwe winkel dit jaar.

Winkelen blijft diepgewortelde behoefte van consument

Fun beseft dat het voor de detailhandel geen gemakkelijke tijd is (onder meer door de toenemende e-commerce), maar ziet nog meer dan voldoende opportuniteiten. “Dat iedereen in toenemende mate op elk ogenblik van de dag online is, zien we eerder als een kans voor de traditionele retail dan als een bedreiging. Consumenten willen juist graag ook in de echte wereld de voordelen terugvinden die e-commerce hen biedt”, zegt voorzitter Bart Coeman.


“We zijn ons goed bewust van de vele uitdagingen waar de retailsector voor staat”, aldus nog Bart Coeman, “maar anderzijds zijn we er ook van overtuigd dat winkelen beantwoordt aan een diepgewortelde behoefte van de consument. Voor grote groepen consumenten over de hele wereld blijft winkelen een recreatieve bezigheid: een manier om te ontspannen, een bron van vermaak of een kans om vrienden te ontmoeten en ervaringen te delen.”

15 miljoen euro investeringen in vijf jaar

Al moet Fun daar flink voor investeren: met de opening van de 36ste winkel op 30 september in Olen loopt het totale geïnvesteerde bedrag in winkelopeningen en winkelvernieuwingen in de afgelopen vijf jaar op tot 15 miljoen euro. De cijfers van de eerste twee verkoopdagen in Olen tonen evenwel dat de inspanningen hun vruchten afleveren, meent Bart Coeman. “Ondanks het totaal onlogische zomerweer in oktober dat enorm veel mensen naar de kust lokte, boekte de nieuwe winkel in Olen op zaterdag 1 oktober een heuse topomzet.”  

Tien jaar Fun

Fun werd in 2001 gecreëerd door de familie Coeman en wist uit te breiden met behulp van een partnership met de beursgenoteerde investeringsgroep Mitiska. Vandaag heeft Fun 36 vestigingen, met een gemiddelde winkeloppervlakte van 2.000m². Fun stelt 450 mensen te werk en realiseert een jaaromzet van om en bij de 95 miljoen euro. De keten plant elk jaar 2 tot 3 bijkomende winkels te openen.

Fun OlenOp vrijdag 30 september opende vrijetijdsketen Fun zijn 36ste winkel in Olen. Terwijl veel retailers momenteel voorzichtigheid prediken, kiest Fun naar eigen zeggen resoluut voor uitbreiding. De vestiging in Olen is na Ninove en Oostakker al de derde nieuwe winkel dit jaar.

Winkelen blijft diepgewortelde behoefte van consument

Fun beseft dat het voor de detailhandel geen gemakkelijke tijd is (onder meer door de toenemende e-commerce), maar ziet nog meer dan voldoende opportuniteiten. “Dat iedereen in toenemende mate op elk ogenblik van de dag online is, zien we eerder als een kans voor de traditionele retail dan als een bedreiging. Consumenten willen juist graag ook in de echte wereld de voordelen terugvinden die e-commerce hen biedt”, zegt voorzitter Bart Coeman.


“We zijn ons goed bewust van de vele uitdagingen waar de retailsector voor staat”, aldus nog Bart Coeman, “maar anderzijds zijn we er ook van overtuigd dat winkelen beantwoordt aan een diepgewortelde behoefte van de consument. Voor grote groepen consumenten over de hele wereld blijft winkelen een recreatieve bezigheid: een manier om te ontspannen, een bron van vermaak of een kans om vrienden te ontmoeten en ervaringen te delen.”

15 miljoen euro investeringen in vijf jaar

Al moet Fun daar flink voor investeren: met de opening van de 36ste winkel op 30 september in Olen loopt het totale geïnvesteerde bedrag in winkelopeningen en winkelvernieuwingen in de afgelopen vijf jaar op tot 15 miljoen euro. De cijfers van de eerste twee verkoopdagen in Olen tonen evenwel dat de inspanningen hun vruchten afleveren, meent Bart Coeman. “Ondanks het totaal onlogische zomerweer in oktober dat enorm veel mensen naar de kust lokte, boekte de nieuwe winkel in Olen op zaterdag 1 oktober een heuse topomzet.”  

Tien jaar Fun

Fun werd in 2001 gecreëerd door de familie Coeman en wist uit te breiden met behulp van een partnership met de beursgenoteerde investeringsgroep Mitiska. Vandaag heeft Fun 36 vestigingen, met een gemiddelde winkeloppervlakte van 2.000m². Fun stelt 450 mensen te werk en realiseert een jaaromzet van om en bij de 95 miljoen euro. De keten plant elk jaar 2 tot 3 bijkomende winkels te openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Omzet 100 grootste webshops in België stijgt 13,5%

16/11/2017

De omzet van de top 100 webshops in België is van 3,7 miljard euro toegenomen naar 4,2 miljard euro, een stijging met 13,5%. Vooral voedingsmiddelen en huishoudelijke artikelen gaan vlotter over de digitale toonbank.

Supermarkten aan de ketting in regio Turnhout

16/11/2017

Grootwarenhuizen kunnen niet langer uitbreiden of nieuwe filialen openen in de stadsregio Turnhout. De maatregel moet de lokale handel in Turnhout, Vosselaar, Beerse en Oud-Turnhout een duwtje in de rug geven.

Topman Horeca Vlaanderen nieuwe baas Unizo

16/11/2017

Als de raad van bestuur van Unizo op 7 december het licht op groen zet, wordt Danny Van Assche de opvolger van Karel Van Eetvelt als topman bij ondernemersorganisatie. Voor de 45-jarige Van Assche zou dat een terugkeer naar de roots zijn.

Back to top