Fun viert tiende verjaardag met 36ste winkel in Olen

Fun viert tiende verjaardag met 36ste winkel in Olen

Fun OlenOp vrijdag 30 september opende vrijetijdsketen Fun zijn 36ste winkel in Olen. Terwijl veel retailers momenteel voorzichtigheid prediken, kiest Fun naar eigen zeggen resoluut voor uitbreiding. De vestiging in Olen is na Ninove en Oostakker al de derde nieuwe winkel dit jaar.

Winkelen blijft diepgewortelde behoefte van consument

Fun beseft dat het voor de detailhandel geen gemakkelijke tijd is (onder meer door de toenemende e-commerce), maar ziet nog meer dan voldoende opportuniteiten. “Dat iedereen in toenemende mate op elk ogenblik van de dag online is, zien we eerder als een kans voor de traditionele retail dan als een bedreiging. Consumenten willen juist graag ook in de echte wereld de voordelen terugvinden die e-commerce hen biedt”, zegt voorzitter Bart Coeman.


“We zijn ons goed bewust van de vele uitdagingen waar de retailsector voor staat”, aldus nog Bart Coeman, “maar anderzijds zijn we er ook van overtuigd dat winkelen beantwoordt aan een diepgewortelde behoefte van de consument. Voor grote groepen consumenten over de hele wereld blijft winkelen een recreatieve bezigheid: een manier om te ontspannen, een bron van vermaak of een kans om vrienden te ontmoeten en ervaringen te delen.”

15 miljoen euro investeringen in vijf jaar

Al moet Fun daar flink voor investeren: met de opening van de 36ste winkel op 30 september in Olen loopt het totale geïnvesteerde bedrag in winkelopeningen en winkelvernieuwingen in de afgelopen vijf jaar op tot 15 miljoen euro. De cijfers van de eerste twee verkoopdagen in Olen tonen evenwel dat de inspanningen hun vruchten afleveren, meent Bart Coeman. “Ondanks het totaal onlogische zomerweer in oktober dat enorm veel mensen naar de kust lokte, boekte de nieuwe winkel in Olen op zaterdag 1 oktober een heuse topomzet.”  

Tien jaar Fun

Fun werd in 2001 gecreëerd door de familie Coeman en wist uit te breiden met behulp van een partnership met de beursgenoteerde investeringsgroep Mitiska. Vandaag heeft Fun 36 vestigingen, met een gemiddelde winkeloppervlakte van 2.000m². Fun stelt 450 mensen te werk en realiseert een jaaromzet van om en bij de 95 miljoen euro. De keten plant elk jaar 2 tot 3 bijkomende winkels te openen.

Fun OlenOp vrijdag 30 september opende vrijetijdsketen Fun zijn 36ste winkel in Olen. Terwijl veel retailers momenteel voorzichtigheid prediken, kiest Fun naar eigen zeggen resoluut voor uitbreiding. De vestiging in Olen is na Ninove en Oostakker al de derde nieuwe winkel dit jaar.

Winkelen blijft diepgewortelde behoefte van consument

Fun beseft dat het voor de detailhandel geen gemakkelijke tijd is (onder meer door de toenemende e-commerce), maar ziet nog meer dan voldoende opportuniteiten. “Dat iedereen in toenemende mate op elk ogenblik van de dag online is, zien we eerder als een kans voor de traditionele retail dan als een bedreiging. Consumenten willen juist graag ook in de echte wereld de voordelen terugvinden die e-commerce hen biedt”, zegt voorzitter Bart Coeman.


“We zijn ons goed bewust van de vele uitdagingen waar de retailsector voor staat”, aldus nog Bart Coeman, “maar anderzijds zijn we er ook van overtuigd dat winkelen beantwoordt aan een diepgewortelde behoefte van de consument. Voor grote groepen consumenten over de hele wereld blijft winkelen een recreatieve bezigheid: een manier om te ontspannen, een bron van vermaak of een kans om vrienden te ontmoeten en ervaringen te delen.”

15 miljoen euro investeringen in vijf jaar

Al moet Fun daar flink voor investeren: met de opening van de 36ste winkel op 30 september in Olen loopt het totale geïnvesteerde bedrag in winkelopeningen en winkelvernieuwingen in de afgelopen vijf jaar op tot 15 miljoen euro. De cijfers van de eerste twee verkoopdagen in Olen tonen evenwel dat de inspanningen hun vruchten afleveren, meent Bart Coeman. “Ondanks het totaal onlogische zomerweer in oktober dat enorm veel mensen naar de kust lokte, boekte de nieuwe winkel in Olen op zaterdag 1 oktober een heuse topomzet.”  

Tien jaar Fun

Fun werd in 2001 gecreëerd door de familie Coeman en wist uit te breiden met behulp van een partnership met de beursgenoteerde investeringsgroep Mitiska. Vandaag heeft Fun 36 vestigingen, met een gemiddelde winkeloppervlakte van 2.000m². Fun stelt 450 mensen te werk en realiseert een jaaromzet van om en bij de 95 miljoen euro. De keten plant elk jaar 2 tot 3 bijkomende winkels te openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Voor die zogeheten ‘smart ads’ putten de initiatiefnemers o.a. uit de aankoophistorieken via de klantenkaarten van grote ketens.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Europa wil betere omkadering franchisenemers

13/09/2017

Het Europees Parlement heeft gisteren het rapport ‘Over de werking van franchising in de detailhandel’ aangenomen. Daarin staan een aantal punten die de positie van de franchisenemer moeten versterken.

Back to top