Fun viert tiende verjaardag met 36ste winkel in Olen

Fun viert tiende verjaardag met 36ste winkel in Olen

Fun OlenOp vrijdag 30 september opende vrijetijdsketen Fun zijn 36ste winkel in Olen. Terwijl veel retailers momenteel voorzichtigheid prediken, kiest Fun naar eigen zeggen resoluut voor uitbreiding. De vestiging in Olen is na Ninove en Oostakker al de derde nieuwe winkel dit jaar.

Winkelen blijft diepgewortelde behoefte van consument

Fun beseft dat het voor de detailhandel geen gemakkelijke tijd is (onder meer door de toenemende e-commerce), maar ziet nog meer dan voldoende opportuniteiten. “Dat iedereen in toenemende mate op elk ogenblik van de dag online is, zien we eerder als een kans voor de traditionele retail dan als een bedreiging. Consumenten willen juist graag ook in de echte wereld de voordelen terugvinden die e-commerce hen biedt”, zegt voorzitter Bart Coeman.


“We zijn ons goed bewust van de vele uitdagingen waar de retailsector voor staat”, aldus nog Bart Coeman, “maar anderzijds zijn we er ook van overtuigd dat winkelen beantwoordt aan een diepgewortelde behoefte van de consument. Voor grote groepen consumenten over de hele wereld blijft winkelen een recreatieve bezigheid: een manier om te ontspannen, een bron van vermaak of een kans om vrienden te ontmoeten en ervaringen te delen.”

15 miljoen euro investeringen in vijf jaar

Al moet Fun daar flink voor investeren: met de opening van de 36ste winkel op 30 september in Olen loopt het totale geïnvesteerde bedrag in winkelopeningen en winkelvernieuwingen in de afgelopen vijf jaar op tot 15 miljoen euro. De cijfers van de eerste twee verkoopdagen in Olen tonen evenwel dat de inspanningen hun vruchten afleveren, meent Bart Coeman. “Ondanks het totaal onlogische zomerweer in oktober dat enorm veel mensen naar de kust lokte, boekte de nieuwe winkel in Olen op zaterdag 1 oktober een heuse topomzet.”  

Tien jaar Fun

Fun werd in 2001 gecreëerd door de familie Coeman en wist uit te breiden met behulp van een partnership met de beursgenoteerde investeringsgroep Mitiska. Vandaag heeft Fun 36 vestigingen, met een gemiddelde winkeloppervlakte van 2.000m². Fun stelt 450 mensen te werk en realiseert een jaaromzet van om en bij de 95 miljoen euro. De keten plant elk jaar 2 tot 3 bijkomende winkels te openen.

Fun OlenOp vrijdag 30 september opende vrijetijdsketen Fun zijn 36ste winkel in Olen. Terwijl veel retailers momenteel voorzichtigheid prediken, kiest Fun naar eigen zeggen resoluut voor uitbreiding. De vestiging in Olen is na Ninove en Oostakker al de derde nieuwe winkel dit jaar.

Winkelen blijft diepgewortelde behoefte van consument

Fun beseft dat het voor de detailhandel geen gemakkelijke tijd is (onder meer door de toenemende e-commerce), maar ziet nog meer dan voldoende opportuniteiten. “Dat iedereen in toenemende mate op elk ogenblik van de dag online is, zien we eerder als een kans voor de traditionele retail dan als een bedreiging. Consumenten willen juist graag ook in de echte wereld de voordelen terugvinden die e-commerce hen biedt”, zegt voorzitter Bart Coeman.


“We zijn ons goed bewust van de vele uitdagingen waar de retailsector voor staat”, aldus nog Bart Coeman, “maar anderzijds zijn we er ook van overtuigd dat winkelen beantwoordt aan een diepgewortelde behoefte van de consument. Voor grote groepen consumenten over de hele wereld blijft winkelen een recreatieve bezigheid: een manier om te ontspannen, een bron van vermaak of een kans om vrienden te ontmoeten en ervaringen te delen.”

15 miljoen euro investeringen in vijf jaar

Al moet Fun daar flink voor investeren: met de opening van de 36ste winkel op 30 september in Olen loopt het totale geïnvesteerde bedrag in winkelopeningen en winkelvernieuwingen in de afgelopen vijf jaar op tot 15 miljoen euro. De cijfers van de eerste twee verkoopdagen in Olen tonen evenwel dat de inspanningen hun vruchten afleveren, meent Bart Coeman. “Ondanks het totaal onlogische zomerweer in oktober dat enorm veel mensen naar de kust lokte, boekte de nieuwe winkel in Olen op zaterdag 1 oktober een heuse topomzet.”  

Tien jaar Fun

Fun werd in 2001 gecreëerd door de familie Coeman en wist uit te breiden met behulp van een partnership met de beursgenoteerde investeringsgroep Mitiska. Vandaag heeft Fun 36 vestigingen, met een gemiddelde winkeloppervlakte van 2.000m². Fun stelt 450 mensen te werk en realiseert een jaaromzet van om en bij de 95 miljoen euro. De keten plant elk jaar 2 tot 3 bijkomende winkels te openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever reorganiseert Field Sales-team in België

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar Retail Field Sales-team, de winkelvertegenwoordigers van de FMCG-producent. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Back to top