GDPR studiedag voor retailers met prof. Gino Van Ossel als gastspreker (8/11/2017) | RetailDetail

GDPR studiedag voor retailers met prof. Gino Van Ossel als gastspreker (8/11/2017)

GDPR studiedag voor retailers met prof. Gino Van Ossel als gastspreker (8/11/2017)

(publireportage) Op de studiedag van AXI over GDPR behandelt Gino Van Ossel de evolutie van retail naar me-tail, waarna experts de impact op de gepersonaliseerde winkelervaring, de juridische impact, IT en veiligheid verder toelichten.

Studiedag: De nieuwe Europese privacywetgeving als opportuniteit voor elke retailer.

De nieuwe Europese GDPR verordening die op 25 mei 2018 in voege treedt, is een veelbesproken onderwerp. Voor de retailer blijven nog tal van vragen onbeantwoord. Net om die reden organiseert AXI een studiedag die zich exclusief richt tot de retail business. Dit initiatief is de meest complete GDPR studiedag (link naar website) voor de retailer.

Experts behandelen onderwerpen die voor u als retailer relevant zijn:
* Het aanreiken van een gepersonaliseerde shopping experience.
* De impact van GDPR op uw retail business. A deep dive.
* Het opstellen van bewerkersovereenkomsten.
* Het gebruik van disruptive technologies.
* De impact van GDPR op loyalty programma's.
* Hoe maakt u uw retail organisatie compliant?
* Wat is de impact van GDPR op IT en security?

 

De gastsprekers zijn experts:

Als Professor Retail & Trade Marketing aan Vlerick Management School is Gino Van Ossel één van Europa's toonaangevende experts inzake retailmanagement. In zijn sessie behandelt Gino Van Ossel de evolutie van Retail naar Me-tail en de kansen om een echte gepersonaliseerde shopping experience te creëren.

 

Als advisor Customer Policy & E-Commerce bij de Europese belangenorganisatie EuroCommerce, is Joanna Lopatowska het best geplaatst om retailers correct te informeren over de impact van de Europese GDPR verordening op hun business.

 

Geert Somers, advocaat-vennoot bij time.lex werkt bijna 20 jaar voor bedrijven in de retailsector op Belgisch en op Europees niveau. In het kader van samenwerking met third parties behandelt hij o.a. de opstelling van bewerkersovereenkomsten. Geert belicht tevens de uitdagingen bij het gebruik van disruptive technologies (VR en gezichtsherkenning).

 

Menno Borst is een gekende IT Risk Manager binnen de Nederlandse retailwereld. Retailers zoals Action, Hema, Praxis, BCC en de Bijenkorf gebruiken zijn expertise om hun IT security af te stemmen op de verwachtingen van de consument.

 

Als retail professional kunt u kosteloos deelnemen aan de studiedag op woensdag 8 november 2017. Deze door AXI - een retailspecialist met een track record van meer dan 20 jaar - georganiseerde studiedag richt zich tot alle professionals binnen de retail, zoals: directieleden, business transformation managers, retail managers, head of retail operations, sales managers, marketing managers, omnichannel managers, e-commerce managers, CRM managers, managers winkelautomatisering, IT managers, security officers, managers business intelligence, legal managers en communication managers.

 

Voor het volledige progamma en kosteloze aanmelding surf naar deze website (http://www.gdprinretail.eu/studiedag-gdpr-in-mechelen.html). Voor extra informatie contacteer Eric Pailler - eric.pailler@axi.be - Mobiel: +32 3471 93 19

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.