General manager POPAI Benelux treedt af

General manager POPAI Benelux treedt af

Er zijn veranderingen op til aan de top van POPAI Benelux, het kenniscentrum voor instore marketing en communicatie. Bram Nauta treedt, na 11 jaar aan het hoofd te hebben gestaan van de organisatie, per 1 juli af als general manager. Hij wordt vervangen door Leo Van De Polder, die vandaag in het bestuur van POPAI zetelt.

Exit Bram Nauta...

In de wandelgangen wordt verteld dat belangenverstrengeling en verschil in visie aan de basis ligt van de plotse omwenteling. Aftredend GM Bram Nauta begon zijn carrière als marketeer bij Van Nelle Zoetwaren Groep en Johma Salades. Daarna werkte hij voor enkele reclamebureau’s en trad hij frequent op als zelfstandig consultant in retailmarketing en -communicatie. Na drie jaar in het bestuur van POPAI Benelux te hebben gezeteld, klom hij medio 2000 op tot op algemeen manager van het centrum voor retailmarketing.

...welkom Leo Van De Polder

Nu geeft Bram Nauta de fakkel echter door aan Leo Van De Polder. Ook Leo Van De Polder is een oude bekende bij POPAI. Binnen het bestuur houdt hij zich bezig met de instore media mix. Als retailstrateeg is Van De Polder daarbuiten partner en adviseur bij marketing- en communicatiebureau Aan Zee en zelfstandig actief bij  PureRetail. Eerder heeft de marketeer zijn strepen verdiend als hoofd visuele presentatie bij Maxeda en als verkoopleider bij warenhuisketen V&D.

Marketing at-Retail

Als toekomstige general manager van POPAI Benelux zal Van De Polder verantwoordelijk worden voor alle activiteiten van het kenniscentrum voor ‘Marketing at-Retail’. Het zogeheten managementkantoor doet dit evenwel in nauwe samenwerking met het bestuur, dat onder meer de agenda bepaalt.


POPAI Benelux telt inmiddels meer dan 215 bedrijven als lid, en wil hét kenniscentrum zijn omtrent alle aspecten van in-store marketing & -communicatie die plaatsvinden in en om het fysieke punt van verkoop.
  

Er zijn veranderingen op til aan de top van POPAI Benelux, het kenniscentrum voor instore marketing en communicatie. Bram Nauta treedt, na 11 jaar aan het hoofd te hebben gestaan van de organisatie, per 1 juli af als general manager. Hij wordt vervangen door Leo Van De Polder, die vandaag in het bestuur van POPAI zetelt.

Exit Bram Nauta...

In de wandelgangen wordt verteld dat belangenverstrengeling en verschil in visie aan de basis ligt van de plotse omwenteling. Aftredend GM Bram Nauta begon zijn carrière als marketeer bij Van Nelle Zoetwaren Groep en Johma Salades. Daarna werkte hij voor enkele reclamebureau’s en trad hij frequent op als zelfstandig consultant in retailmarketing en -communicatie. Na drie jaar in het bestuur van POPAI Benelux te hebben gezeteld, klom hij medio 2000 op tot op algemeen manager van het centrum voor retailmarketing.

...welkom Leo Van De Polder

Nu geeft Bram Nauta de fakkel echter door aan Leo Van De Polder. Ook Leo Van De Polder is een oude bekende bij POPAI. Binnen het bestuur houdt hij zich bezig met de instore media mix. Als retailstrateeg is Van De Polder daarbuiten partner en adviseur bij marketing- en communicatiebureau Aan Zee en zelfstandig actief bij  PureRetail. Eerder heeft de marketeer zijn strepen verdiend als hoofd visuele presentatie bij Maxeda en als verkoopleider bij warenhuisketen V&D.

Marketing at-Retail

Als toekomstige general manager van POPAI Benelux zal Van De Polder verantwoordelijk worden voor alle activiteiten van het kenniscentrum voor ‘Marketing at-Retail’. Het zogeheten managementkantoor doet dit evenwel in nauwe samenwerking met het bestuur, dat onder meer de agenda bepaalt.


POPAI Benelux telt inmiddels meer dan 215 bedrijven als lid, en wil hét kenniscentrum zijn omtrent alle aspecten van in-store marketing & -communicatie die plaatsvinden in en om het fysieke punt van verkoop.
  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever reorganiseert Field Sales-team in België

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar Retail Field Sales-team, de winkelvertegenwoordigers van de FMCG-producent. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Back to top