General manager POPAI Benelux treedt af

General manager POPAI Benelux treedt af

Er zijn veranderingen op til aan de top van POPAI Benelux, het kenniscentrum voor instore marketing en communicatie. Bram Nauta treedt, na 11 jaar aan het hoofd te hebben gestaan van de organisatie, per 1 juli af als general manager. Hij wordt vervangen door Leo Van De Polder, die vandaag in het bestuur van POPAI zetelt.

Exit Bram Nauta...

In de wandelgangen wordt verteld dat belangenverstrengeling en verschil in visie aan de basis ligt van de plotse omwenteling. Aftredend GM Bram Nauta begon zijn carrière als marketeer bij Van Nelle Zoetwaren Groep en Johma Salades. Daarna werkte hij voor enkele reclamebureau’s en trad hij frequent op als zelfstandig consultant in retailmarketing en -communicatie. Na drie jaar in het bestuur van POPAI Benelux te hebben gezeteld, klom hij medio 2000 op tot op algemeen manager van het centrum voor retailmarketing.

...welkom Leo Van De Polder

Nu geeft Bram Nauta de fakkel echter door aan Leo Van De Polder. Ook Leo Van De Polder is een oude bekende bij POPAI. Binnen het bestuur houdt hij zich bezig met de instore media mix. Als retailstrateeg is Van De Polder daarbuiten partner en adviseur bij marketing- en communicatiebureau Aan Zee en zelfstandig actief bij  PureRetail. Eerder heeft de marketeer zijn strepen verdiend als hoofd visuele presentatie bij Maxeda en als verkoopleider bij warenhuisketen V&D.

Marketing at-Retail

Als toekomstige general manager van POPAI Benelux zal Van De Polder verantwoordelijk worden voor alle activiteiten van het kenniscentrum voor ‘Marketing at-Retail’. Het zogeheten managementkantoor doet dit evenwel in nauwe samenwerking met het bestuur, dat onder meer de agenda bepaalt.


POPAI Benelux telt inmiddels meer dan 215 bedrijven als lid, en wil hét kenniscentrum zijn omtrent alle aspecten van in-store marketing & -communicatie die plaatsvinden in en om het fysieke punt van verkoop.
  

Er zijn veranderingen op til aan de top van POPAI Benelux, het kenniscentrum voor instore marketing en communicatie. Bram Nauta treedt, na 11 jaar aan het hoofd te hebben gestaan van de organisatie, per 1 juli af als general manager. Hij wordt vervangen door Leo Van De Polder, die vandaag in het bestuur van POPAI zetelt.

Exit Bram Nauta...

In de wandelgangen wordt verteld dat belangenverstrengeling en verschil in visie aan de basis ligt van de plotse omwenteling. Aftredend GM Bram Nauta begon zijn carrière als marketeer bij Van Nelle Zoetwaren Groep en Johma Salades. Daarna werkte hij voor enkele reclamebureau’s en trad hij frequent op als zelfstandig consultant in retailmarketing en -communicatie. Na drie jaar in het bestuur van POPAI Benelux te hebben gezeteld, klom hij medio 2000 op tot op algemeen manager van het centrum voor retailmarketing.

...welkom Leo Van De Polder

Nu geeft Bram Nauta de fakkel echter door aan Leo Van De Polder. Ook Leo Van De Polder is een oude bekende bij POPAI. Binnen het bestuur houdt hij zich bezig met de instore media mix. Als retailstrateeg is Van De Polder daarbuiten partner en adviseur bij marketing- en communicatiebureau Aan Zee en zelfstandig actief bij  PureRetail. Eerder heeft de marketeer zijn strepen verdiend als hoofd visuele presentatie bij Maxeda en als verkoopleider bij warenhuisketen V&D.

Marketing at-Retail

Als toekomstige general manager van POPAI Benelux zal Van De Polder verantwoordelijk worden voor alle activiteiten van het kenniscentrum voor ‘Marketing at-Retail’. Het zogeheten managementkantoor doet dit evenwel in nauwe samenwerking met het bestuur, dat onder meer de agenda bepaalt.


POPAI Benelux telt inmiddels meer dan 215 bedrijven als lid, en wil hét kenniscentrum zijn omtrent alle aspecten van in-store marketing & -communicatie die plaatsvinden in en om het fysieke punt van verkoop.
  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Europa wil betere omkadering franchisenemers

13/09/2017

Het Europees Parlement heeft gisteren het rapport ‘Over de werking van franchising in de detailhandel’ aangenomen. Daarin staan een aantal punten die de positie van de franchisenemer moeten versterken.

Google dan toch in beroep tegen Europese boete

12/09/2017

Ondanks eerdere meldingen dat Google de nodige aanpassingen ging doen aan Google Shopping om in orde te zijn met de Europese wetgeving, heeft het internetbedrijf nu toch besloten om in beroep te gaan tegen de monsterboete.

Back to top