Groen licht voor retailpark V-Market | RetailDetail

Groen licht voor retailpark V-Market

Groen licht voor retailpark V-Market

De bouw van het winkelcentrum V-Market in de Brugse stadsrand kan beginnen. Bouwpromotor Groep Vanhee heeft de verkoopacte en de bouwvergunning van het stadsbestuur kunnen verkrijgen. Het commercieel project in Sint-Pieters-Brugge voorziet ruimte voor twaalf winkels.

10.000m² aan winkeloppervlakte

De meeste van die twaalf winkelpanden - goed voor een totale verkoopoppervlakte van 10.000m² - hebben reeds een huurder gevonden. Zo hebben onder meer Hubo, Lidl, Pronti, Zeeman en Zoomart zich al van een plaatsje verzekerd bij makelaar CBRE. 


Het winkelpark wordt gebouwd rond een centraal plein met gemakkelijke aansluiting naar de baanwinkels op de naburige Sint-Pieterskaai. Daar maakt Colruyt overigens van de vrijgekomen ruimte gebruik voor een uitbreiding van zijn vestiging.

Veemarkt

V-Market ontleent zijn naam aan de oorspronkelijke bestemming van het terrein. Het was begin de jaren negentig de bedoeling dat vleeswerkingsbedrijf Strovi er zich zou vestigen en daarmee wegtrok uit de binnenstad. De gronden liggen echter al jaren braak omdat de verhuis uiteindelijk niet kon doorgaan en de vleesverwerker failliet ging.


Het winkelcentrum zou al eind 2011 of begin 2012 klaar voor gebruik moeten zijn. Vanaf dan kunnen de retailers er hun intrek beginnen nemen.


 

De bouw van het winkelcentrum V-Market in de Brugse stadsrand kan beginnen. Bouwpromotor Groep Vanhee heeft de verkoopacte en de bouwvergunning van het stadsbestuur kunnen verkrijgen. Het commercieel project in Sint-Pieters-Brugge voorziet ruimte voor twaalf winkels.

10.000m² aan winkeloppervlakte

De meeste van die twaalf winkelpanden - goed voor een totale verkoopoppervlakte van 10.000m² - hebben reeds een huurder gevonden. Zo hebben onder meer Hubo, Lidl, Pronti, Zeeman en Zoomart zich al van een plaatsje verzekerd bij makelaar CBRE. 


Het winkelpark wordt gebouwd rond een centraal plein met gemakkelijke aansluiting naar de baanwinkels op de naburige Sint-Pieterskaai. Daar maakt Colruyt overigens van de vrijgekomen ruimte gebruik voor een uitbreiding van zijn vestiging.

Veemarkt

V-Market ontleent zijn naam aan de oorspronkelijke bestemming van het terrein. Het was begin de jaren negentig de bedoeling dat vleeswerkingsbedrijf Strovi er zich zou vestigen en daarmee wegtrok uit de binnenstad. De gronden liggen echter al jaren braak omdat de verhuis uiteindelijk niet kon doorgaan en de vleesverwerker failliet ging.


Het winkelcentrum zou al eind 2011 of begin 2012 klaar voor gebruik moeten zijn. Vanaf dan kunnen de retailers er hun intrek beginnen nemen.


 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.