Hema opent Belgische webshop

Hema opent Belgische webshop

Waar het gemak van een Hema-webshop lange tijd enkel voor Nederlandse klanten voorbehouden was, heeft de keten nu ook voor België een webshop op Hema.be.

 

Hema heeft in België op dit moment wel nog geen logistieke partner om de leveringen te doen. Bestellingen moeten in de winkelpunten worden afgehaald. Pas vanaf het eind van de maand april komt daar verandering in. Indien de klant dan alsnog kiest om het pakket af te gaan halen in de winkel, hoeft hij of zij niet op voorhand te betalen. 

 

In Nederland is de webshop al sinds 2007 actief, met groot succes. Volgens René Repko, marketingdirecteur bij Hema, trekt de webwinkel ongeveer een miljoen bezoekers per week aan. Repko is daarom nu blij dezelfde faciliteit te kunnen bieden aan de Belgische klanten.

 

Waar het gemak van een Hema-webshop lange tijd enkel voor Nederlandse klanten voorbehouden was, heeft de keten nu ook voor België een webshop op Hema.be.

 

Hema heeft in België op dit moment wel nog geen logistieke partner om de leveringen te doen. Bestellingen moeten in de winkelpunten worden afgehaald. Pas vanaf het eind van de maand april komt daar verandering in. Indien de klant dan alsnog kiest om het pakket af te gaan halen in de winkel, hoeft hij of zij niet op voorhand te betalen. 

 

In Nederland is de webshop al sinds 2007 actief, met groot succes. Volgens René Repko, marketingdirecteur bij Hema, trekt de webwinkel ongeveer een miljoen bezoekers per week aan. Repko is daarom nu blij dezelfde faciliteit te kunnen bieden aan de Belgische klanten.

 
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe strategie Fun werpt vruchten af

26/06/2017

De koerswijziging die winkelketen Fun in 2013 doorvoerde, heeft het voorbije boekjaar zijn vruchten afgeworpen. Ten opzichte van 2015 groeide het marktaandeel en verdrievoudigde de EBITDA. Ook voor dit jaar wordt opnieuw grote groei verwacht.

Caroline Thomaes leidt Procter & Gamble Benelux

23/06/2017

Vanaf 1 juli wijzigt de directie bij Procter & Gamble Benelux. De Belgische countrymanager Caroline Thomaes gaat nu de Benelux aansturen, Hanneke Spruijt wordt algemeen directeur Nederland. 

Eneco Trendrapport wijst retailers de weg naar duurzame innovatie

22/06/2017

(publireportage)  Met een gratis trendrapport en masterclass wil groene energieleverancier Eneco retailers de weg wijzen naar duurzame innovatie.

Gamesindustrie blijft in opmars

22/06/2017

Uit een analyse van onderzoeksbureau Newzoo blijkt dat de gamesindustrie ook in 2017 opnieuw een flinke stap voorwaarts moet zetten. De totale omzet stijgt volgens het rapport naar 108,9 miljard dollar (net geen honderd miljard euro).

Helft Europese online shoppers koopt in het buitenland

20/06/2017

Online shoppen is internationaal en wijdverspreid: liefst 52% van de Europeanen kocht het afgelopen jaar in een ander land. Dat en meer blijkt uit de eerste E-Shopper Barometer van logistiek dienstverlener DPD.

Analyse: Vijf conclusies na de Amazon – Whole Foods deal

19/06/2017

Dat Amazon vroeg of laat een supermarktketen zou overnemen, stond in de sterren geschreven. Toch sloeg het nieuws in als een bommetje. Hoe moeten we de gevolgen inschatten voor foodretailers wereldwijd? 

Back to top