Het succes van couponing volgens HighCo Shopper's Day

Het succes van couponing volgens HighCo Shopper's Day

Ruim 350 verkoop en marketing professionals uit alle retailsegmenten verzamelden afgelopen vrijdag 08 april jongstleden in het Belgacom Surfhouse voor de jaarlijkse HighCo Shopper’s Day. Shopper's day is zeg maar de jaarlijkse grootmis van HighCo, de Europese en Belgische markleider op vlak van in-store communicatie en marketing.


Vier sterke sprekers beantwoordden ruimschoots aan de verwachtingen van een steeds groeiend aantal deelnemers (zie www.shoppersday.be). De uiteenzettingen waren van bijzonder hoog niveau en focusten vooral op de korte en middellange termijn prognoses wat shopper marketing, digitale evolutie en social media betreft.


Voor onze RetailDetaillezers zijn vooral de kersverse resultaten van de jaarlijkse enquête over couponing van belang, onder de specialisten beter bekend als het jaarlijkse “Activiteitenrapport Couponing".

 

We onthouden voor onze lezer 7 kerncijfers uit het Jaarrapport 2010:

 

- Met een totale hoeveelheid van 25.513 is het aantal couponingacties met 6,5 % toegenomen;

- Belgische gezinnen wisselden precies 143.871.980 coupons uit;

- Opvallend is de toename (+ 17 %) van couponing in de non-food retailsegmenten (68 % van de Belgen gebruiken coupons in o.a. DIY en Farma);

- Belgische consumenten hebben dankzij couponing circa 126 miljoen euro bespaard op hun inkopen; zijnde 4,5 miljoen huishoudens met een couponbesparing van € 28 op jaarbasis;

- De koplopers voor couponuitdeling zijn Delhaize (26,8 %), Colruyt 21,3 %)en Carrefour (20%);

- Het couponverkeer in België registreerde 1.891.540 encoderingen (+ 11%);

- 1.478.065 gezinnen ontvingen via hun bankrekening voor € 17.730.918 aan terugbetalingen (refund is de meest populaire vorm van fulfilmentacties).


De grote conclusie is dat België wereldkampioen blijft op vlak van couponinggebruik door consumenten en dat nieuwe markten de groeiprognoses voor de toekomst aankondigen.

 

De studie is gratis ter beschikking op eenvoudig verzoek bij Willem Stox, Sales Manager HighCo Data (willem.stox@highco-data.be)

 

- Thierry Coeman

Ruim 350 verkoop en marketing professionals uit alle retailsegmenten verzamelden afgelopen vrijdag 08 april jongstleden in het Belgacom Surfhouse voor de jaarlijkse HighCo Shopper’s Day. Shopper's day is zeg maar de jaarlijkse grootmis van HighCo, de Europese en Belgische markleider op vlak van in-store communicatie en marketing.


Vier sterke sprekers beantwoordden ruimschoots aan de verwachtingen van een steeds groeiend aantal deelnemers (zie www.shoppersday.be). De uiteenzettingen waren van bijzonder hoog niveau en focusten vooral op de korte en middellange termijn prognoses wat shopper marketing, digitale evolutie en social media betreft.


Voor onze RetailDetaillezers zijn vooral de kersverse resultaten van de jaarlijkse enquête over couponing van belang, onder de specialisten beter bekend als het jaarlijkse “Activiteitenrapport Couponing".

 

We onthouden voor onze lezer 7 kerncijfers uit het Jaarrapport 2010:

 

- Met een totale hoeveelheid van 25.513 is het aantal couponingacties met 6,5 % toegenomen;

- Belgische gezinnen wisselden precies 143.871.980 coupons uit;

- Opvallend is de toename (+ 17 %) van couponing in de non-food retailsegmenten (68 % van de Belgen gebruiken coupons in o.a. DIY en Farma);

- Belgische consumenten hebben dankzij couponing circa 126 miljoen euro bespaard op hun inkopen; zijnde 4,5 miljoen huishoudens met een couponbesparing van € 28 op jaarbasis;

- De koplopers voor couponuitdeling zijn Delhaize (26,8 %), Colruyt 21,3 %)en Carrefour (20%);

- Het couponverkeer in België registreerde 1.891.540 encoderingen (+ 11%);

- 1.478.065 gezinnen ontvingen via hun bankrekening voor € 17.730.918 aan terugbetalingen (refund is de meest populaire vorm van fulfilmentacties).


De grote conclusie is dat België wereldkampioen blijft op vlak van couponinggebruik door consumenten en dat nieuwe markten de groeiprognoses voor de toekomst aankondigen.

 

De studie is gratis ter beschikking op eenvoudig verzoek bij Willem Stox, Sales Manager HighCo Data (willem.stox@highco-data.be)

 

- Thierry Coeman

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Omzet 100 grootste webshops in België stijgt 13,5%

16/11/2017

De omzet van de top 100 webshops in België is van 3,7 miljard euro toegenomen naar 4,2 miljard euro, een stijging met 13,5%. Vooral voedingsmiddelen en huishoudelijke artikelen gaan vlotter over de digitale toonbank.

Supermarkten aan de ketting in regio Turnhout

16/11/2017

Grootwarenhuizen kunnen niet langer uitbreiden of nieuwe filialen openen in de stadsregio Turnhout. De maatregel moet de lokale handel in Turnhout, Vosselaar, Beerse en Oud-Turnhout een duwtje in de rug geven.

Topman Horeca Vlaanderen nieuwe baas Unizo

16/11/2017

Als de raad van bestuur van Unizo op 7 december het licht op groen zet, wordt Danny Van Assche de opvolger van Karel Van Eetvelt als topman bij ondernemersorganisatie. Voor de 45-jarige Van Assche zou dat een terugkeer naar de roots zijn.

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

Back to top