Hoe interessant zijn kortingsites voor de handelaars? | RetailDetail

Hoe interessant zijn kortingsites voor de handelaars?

Hoe interessant zijn kortingsites voor de handelaars?

Groupon, Groupolitan, Promocity, Coolcoups, Gossipzone… en zo kunnen we nog wel even doorgaan.  Websites voor “social shopping” lijken hét succesnummer van het moment. Dat ze voor de consument interessant zijn, staat buiten kijf: mooie kortingen op diensten of producten vallen zomaar in je mailbox. Maar zijn ze ook interessant voor handelaars? Dat zocht het Amerikaanse ondernemersmagazine Inc uit in een interessant artikel.

Interessant…

Dergelijke sites zijn al bij al een eenvoudige en vrij goedkope manier van reclame voeren: u bereikt snel een heel ruime groep potentiële klanten, zonder dat u verplicht bent de korting ook aan al uw bestaande klanten aan te bieden, iets wat met klassieke advertenties wel anders is. Daarnaast wijst Inc erop dat sites als Groupon ook een geschikt afzetkanaal zijn om snel van een (te) grote voorraad af te geraken. Inc adviseert overigens om ‘social shopping sites’ enkel te gebruiken als middel om klantenrelaties op te bouwen in plaats van een manier om eenmalige aankopen te stimuleren.

…maar

Toch moet u twee keer nadenken voor u met een kortingsite in zee gaat. Het is nu eenmaal eigen aan dit soort van websites dat ze vooral ‘klanten’ aantrekken die uit zijn op kortingen en koopjes en dan ook danig rondshoppen. Anders gezegd: de kans dat u er veel vaste klanten aan overhoudt, laat staan klanten aan wie u een mooie boterham verdient, is niet echt groot. Bovendien moet u zich als handelaar de vraag stellen of de voorgestelde deals wel stroken met het imago dat u zichzelf en uw zaak wil aanmeten.


En, last but not least, vragen ‘social shopping sites’ ook een commissie, die niet altijd van de poes is. Misschien doet u er wel beter aan een eigen fanpagina op Facebook aan te maken, adviseert Inc.
 

Groupon, Groupolitan, Promocity, Coolcoups, Gossipzone… en zo kunnen we nog wel even doorgaan.  Websites voor “social shopping” lijken hét succesnummer van het moment. Dat ze voor de consument interessant zijn, staat buiten kijf: mooie kortingen op diensten of producten vallen zomaar in je mailbox. Maar zijn ze ook interessant voor handelaars? Dat zocht het Amerikaanse ondernemersmagazine Inc uit in een interessant artikel.

Interessant…

Dergelijke sites zijn al bij al een eenvoudige en vrij goedkope manier van reclame voeren: u bereikt snel een heel ruime groep potentiële klanten, zonder dat u verplicht bent de korting ook aan al uw bestaande klanten aan te bieden, iets wat met klassieke advertenties wel anders is. Daarnaast wijst Inc erop dat sites als Groupon ook een geschikt afzetkanaal zijn om snel van een (te) grote voorraad af te geraken. Inc adviseert overigens om ‘social shopping sites’ enkel te gebruiken als middel om klantenrelaties op te bouwen in plaats van een manier om eenmalige aankopen te stimuleren.

…maar

Toch moet u twee keer nadenken voor u met een kortingsite in zee gaat. Het is nu eenmaal eigen aan dit soort van websites dat ze vooral ‘klanten’ aantrekken die uit zijn op kortingen en koopjes en dan ook danig rondshoppen. Anders gezegd: de kans dat u er veel vaste klanten aan overhoudt, laat staan klanten aan wie u een mooie boterham verdient, is niet echt groot. Bovendien moet u zich als handelaar de vraag stellen of de voorgestelde deals wel stroken met het imago dat u zichzelf en uw zaak wil aanmeten.


En, last but not least, vragen ‘social shopping sites’ ook een commissie, die niet altijd van de poes is. Misschien doet u er wel beter aan een eigen fanpagina op Facebook aan te maken, adviseert Inc.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.