Hoe koopt de consument van morgen?

Hoe koopt de consument van morgen?

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

 

Technologie en demografie veranderen de klant

Zonder het te beseffen is technologie in de vorm van AI (Artificiële intelligentie) en IoT (Internet of Things) overal onze leefomgeving in aan het sluipen, straks zelfs in ons lichaam. Wat zijn de gevolgen voor klanten en hoe ze kopen? 

 

Technologie maakt een nieuwe trek naar de stad mogelijk, waar belangrijke demografische veranderingen plaatsvinden. Ook duidelijke veranderingen in het consumentengedrag treden op, zoals de verschuiving van bezitten naar delen. Maar hoe gaan bedrijven hiermee om?

 

In de klantenreis van morgen staat ‘slow’ tegenover ‘fast’ en de vervelende taak van boodschappen doen tegenover beleving. Hoe ziet winkel van morgen er dan uit? En hoe kan je de juiste technologie aanwenden om efficiënt hiermee om te gaan?

 

De weg die de klant van de toekomst aflegt

In retailhub krijgen retailers, merkfabrikanten en dienstverleners de kans zich onder te dompelen in een unieke belevingsruimte van 1.250m² met de nieuwste retailtrends en technologische toepassingen, van 3D-bodyscanners over gezichtsherkenning tot RFID en beacons.

 

Een rondleiding door retailhub duurt anderhalf tot twee uur en volgt de ‘customer journey’ van morgen, begeleid door een professionele innovation coach. Onze coach is er in het Nederlands, Frans of Engels en stemt het bezoek af op ieders wensen en noden: elke Inspiration Tour is gepersonaliseerd. 

 

De inspiratietoer valt ook te combineren met een meeting in ons meetingcenter, met een inspiratietocht langs de meest innovatieve retailconcepten in Antwerpen of met een volledig dagprogramma vol inspiratie en insights.

 

Meer informatie? Stuur een berichtje naar info@retaildetail.be of bel 03 500 89 59.