RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Kjell Bries
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Hoe zet jij vandaag in op jouw e-commerce & omnichannel succes van morgen?

icon
Algemeen26 oktober, 2017

(publireportage) Ontdek de recente evoluties in digitaal ondernemen op 6 & 7 november op de vakbeurs E-Commerce Xpo bij 130 exposanten en 80 sprekers met als keynote spreker retailspecialist Ibrahim Ibrahim.

Hoe zet je vandaag in op jouw e-commerce & omnichannel succes van morgen?

Als retailprofessional weet je hoe snel de online markt groeit, en hoe snel die evolueert. Hoe speelt jouw bedrijf hier op in, om te beantwoorden aan het veranderde en veranderende consumptiepatroon van jouw klanten?

 

Op maandag 6 en dinsdag 7 november verzamelt de retail- en e-commercewereld in Kortrijk op
E-Commerce Xpo. Op deze vakbeurs ontmoet je 130 experten in digitaal ondernemen. Met praktische oplossingen, sterke voorbeelden en tientallen gratis seminaries, worden de recente evoluties en de meest innoverende oplossingen voorgesteld. Zo ontdekken ervaren online ondernemers en wie zijn eerste plannen maakt voor e-commerce hun mogelijkheden om succesvol online te ondernemen in de toekomst.

 

Dé vakbeurs voor de online ondernemer

Van webshopdesign tot veilig betalen. Van logistieke oplossingen tot online marketing. Van consultancy tot advies. E-Commerce Xpo reikt je meer dan 130 toonaangevende bedrijven aan om jouw online verkoop te boosten, en om jouw omnichannel te optimaliseren, zodat online en offline business, uitstraling, content en beleving naadloos in elkaar overgaan.

 

De exposanten worden onderverdeeld in 5 overzichtelijke productzones. Ervaren e-commerce managers kunnen zo de beurs heel gericht bezoeken. Voor starters geeft deze indeling een goede leidraad om zich te oriënteren in de materie. Bekijk alvast de indrukwekkende exposantenlijst

 

Opening keynote door een retailspecialist van wereldformaat: IBRAHIM IBRAHIM, Portland Design (UK)

E-Commerce Xpo pakt uit met een keynote van wereldformaat op maandag 6 november. Ibrahim Ibrahim van Portland Design spreekt over de toekomst van de sector, storytelling en de link tussen fysiek en digitaal. Met “Engaging Consumers in a Rapidly Changing Retail Landscape: the New Metrics of Winning” geeft Ibrahim 4 pijlers die nodig zijn om over enkele jaren als retailer nog relevant te zijn. Alvast een tipje van de sluier: zakendoen draait morgen voornamelijk rond ervaringen, content en data.

 

Na deze keynote hoor je Ibrahim ook nog in het panelgesprek “the future of consumerism” samen met Leslie Cottonjé van Hello Customer, Stefan Seghers van Storesquare en moderator Cis Scherpereel van Mex United. Je ontdekt nu al meer op www.ecommercexpo.be/ibrahim

 

Een topprogramma met meer dan 80 sprekers: sterke cases, inspirerende 10’ sessies, infosessies, vooruitblikken naar de e-commerce van morgen, …

 

Technisch, inspirerend of motiverend: dankzij een sterk seminarprogramma haal je nog meer uit jouw beursbezoek. In het programma vinden zowel de starter als de ervaren e-commerce managers hun gading. Dit jaar is er extra aandacht voor sessies voor gevorderden en experts, én worden deze in één zaal gegroepeerd. Ook wordt de moeilijkheidsgraad van de sessies op de website aangegeven. Dit moet de bezoekers van E-Commerce Xpo toelaten om heel gemakkelijk hun persoonlijk programma samen te stellen.

 

GfK Belgium schetst een beeld van de Belgische e-commercemarkt, die mainstream geworden is.

 

Daarnaast zijn er sessies van FeWeb die zich richten naar starters: “Hoe kies ik de juiste digitale partners?” “Hoe start ik met een webshop?” “Mijn webshop is online ; wat nu?”

Voor het eerst geven zij er ook in-depth sessies voor gevorderden en experts:
* How e-commerce should adapt to new changes like robotics, AI and Blockchain?
* Trending business models: how to generate sales through recurring revenue
* Solve your OmniChannel all-in Roadmap
* Which e-commerce KPI’s to monitor and how to measure them

 

SafeShops.be heeft het over klantenreviews, en hoe je die kan inzetten om een hoge conversie te halen op een webshop. En WHY5Research brengt de learnings uit The Belgian Online Shopper Research met ‘Hoe ziet de ideale webshop er uit voor de Belgische consument?“

 

In het programma zijn ook tal van 10’ sessions van exposanten, waarin zij de bezoeker duidelijk maken waarmee ze voor hen het verschil kunnen maken.

 

Traditiegetrouw programmeert E-Commerce Xpo ook heel wat getuigenissen van sterke cases:
* Coolblue: Alles voor de glimlach. Matthias De Clercq
* Die Keure: Wat zorgde ervoor dat het diekeure.be redesign 23% meer online omzet genereerde? Maaike De Porre
* Fairplace: Do’s and don’ts bij de start. Yves Vercruysse
* FANS: Ook uw klanten zijn omnichannel. Nico Volckeryck
* Fun: From zero to hero: how to growth hack the future? Sven Dewaele
* Ginsonline: Segmentatie van doelgroepen en ROI. Jeremy De Meyer
* JBC: De integratie online/offline. Lode Van Laere
* Meubis: Van Brick & Mortar tot digital innovators. Dimitri Samaras
* Plantiful: 3 maanden online: welke valkuilen ben ik tegen gekomen in de opstart? Mathias Vissers
* Pure by Luce: Het starten en uitbouwen van een webshop: learnings van een fashion start-up. Loes Vandekerckhove
* Stoneasy: Vlaams platform voor natuursteen-import verbindt Europese handelaars met groeves van over de hele wereld. Bram Callewier

 

Aandacht voor starters

Wie nog niet vertrouwd is met e-commerce, wordt op E-Commerce Xpo begeleid zodat de beurs de ideale introductie tot e-commerce vormt. Op de UNIZO stand wordt persoonlijk advies gegeven. Ook maken studenten van Howest hen in een kort, persoonlijk gesprek wegwijs in e-commerce, zodat zij op de beurs met enige basiskennis de juiste oplossingen en partners voor hun online avontuur kunnen zoeken.
 

E-Commerce Xpo 2017 bezoek je bovendien gratis als je vooraf online registreert via www.ecommercexpo.be met code 712. De bezoekersbadge geeft je niet enkel toegang tot de beursvloer, maar ook tot de seminaries en de gratis catering. En wie zich registreert voor een bezoek aan E-Commerce Xpo, kan al op voorhand afspraken op de beurs vastleggen voor een extra efficiënt beursbezoek.

 

Kortom: E-Commerce Xpo is een uniek en onmisbaar event voor alle retail professionals die op de hoogte willen blijven van de evoluties in online ondernemen.

 

Praktisch

maandag 6 november 2017 11.00-18.00u
dinsdag 7 november 2017 11.00-18.00u

Kortrijk Xpo – hall 4, Doorniksesteenweg 216, 8500 Kortrijk (België)

Meer informatie over het programma en de praktische details vind je hier.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen18 december, 2025
    “Tweedehandsmarktplaatsen aanjagers van innovatie in e-commerce”

    Marktplaatsen spelen een cruciale rol in de groei van “recommerce” of de online tweedehandsmarkt, een steeds belangrijker segment, dat 14% van de totale e-commercemarkt in Europa zal uitmaken tegen 2026.

  • icon
    Algemeen18 december, 2025
    “Temu-eigenaar ontslaat tientallen werknemers na vechtpartij met markttoezichthouder”

    PDD Holdings, het moederbedrijf van koopjesplatform Temu, heeft tientallen medewerkers ontslagen na een ‘incident’ met Chinese markttoezichthouders in Shanghai. Tijdens een inspectie door de State Administration for Market Regulation zouden er fysieke vechtpartijen hebben plaatsgevonden tussen PDD-werknemers en controlerende ambtenaren.

  • icon
    Algemeen18 december, 2025
    Pepco Group boekt 8,7% omzetgroei na verkoop Poundland

    De Poolse Pepco Group zag zijn omzet afgelopen boekjaar (tot en met 30 september) met 8,7% stijgen tot 4,52 miljard euro. De vergelijkbare verkoop nam met 2,6% toe. De groep zet zijn strategie door om rond één Pepco-format te opereren.

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Algemeen16 december, 2025
    Shein opent reuzegroot Europees distributiecentrum
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food3 december, 2025
    Geruchten over Belgische exit Carrefour zwellen aan
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN