Intervest Retail koopt winkelcomplex in hartje Namen

Intervest Retail koopt winkelcomplex in hartje Namen

Intervest Retail, de Antwerpse vastgoedbevak die exclusief belegt in Belgisch commercieel vastgoed op toplocaties, heeft de Galerie Jardin d’Harscamp in Namen gekocht. De aankoopwaarde van het vastgoed bedraagt circa 10,3 miljoen euro, aldus Intervest Retail.

Topwinkelgebied van Namen

Jardin d’Harscamp, met een totale bebouwde oppervlakte van 2.596 m², is gelegen aan de Place de l’Ange, pal in het topwinkelgebied van de Waalse hoofdstad. De Place de l’Ange werd onlangs volledig heraangelegd en vormt samen met de Rue de l’Ange en de Rue de Fer het kernwinkelgebied van Namen, een stad met circa 108.000 inwoners.

Het winkelcomplex heeft onder meer Mango, Massimo Dutti en Zara als directe buren. Het pand heeft een totale commerciële winkeloppervlakte van 2.228 m² en biedt momenteel onderdak aan 17 kleinere winkels met huurders als Club, Women’Secret, Belgique Loisirs, enz, maar Intervest Retail wijst erop dat de winkelunits vrij makkelijk samenvoegbaar zijn tot een groter geheel.

Kansen op aanzienlijke huurgroei

De huidige huurinkomsten bedragen circa 534.000 euro op jaarbasis, “aanzienlijk lager dan de actuele gangbare markthuurwaarde”. En dat opent perspectieven. “We zijn zeer opgetogen met deze acquisitie op de beste locatie in Namen. Zowel bij retailers als bij vastgoedinvesteerders is Namen als meest welvarende stad van Wallonië met meer dan 100.000 inwoners zeer geliefd. Mede door het beperkte winkelaanbod in de Naamse binnenstad geeft deze acquisitie ons reële kansen op aanzienlijke huurgroei op relatief korte termijn”, aldus Jean-Paul Sols, CEO van Intervest Retail.

Voor 329 miljoen euro in portefeuille

Intervest Retail belegt uitsluitend in Belgisch commercieel vastgoed op toplocaties, zowel binnenstadswinkels, baanwinkels als winkelcentra. De portefeuille omvat momenteel 270 verhuurbare units (met een totale bezettingsgraad van 98,8%), verspreid over 94 verschillende locaties. Eind 2010 bestond 47% daarvan uit binnenstadslocaties en 53% uit baanwinkels en shoppingcentra. Op 31 december 2010 bedroeg de totale reële waarde van de vastgoedbeleggingen 329 miljoen euro. De aandelen van de vennootschap staan genoteerd op de gereglementeerde markt van NYSE Euronext Brussels.

 

Intervest Retail, de Antwerpse vastgoedbevak die exclusief belegt in Belgisch commercieel vastgoed op toplocaties, heeft de Galerie Jardin d’Harscamp in Namen gekocht. De aankoopwaarde van het vastgoed bedraagt circa 10,3 miljoen euro, aldus Intervest Retail.

Topwinkelgebied van Namen

Jardin d’Harscamp, met een totale bebouwde oppervlakte van 2.596 m², is gelegen aan de Place de l’Ange, pal in het topwinkelgebied van de Waalse hoofdstad. De Place de l’Ange werd onlangs volledig heraangelegd en vormt samen met de Rue de l’Ange en de Rue de Fer het kernwinkelgebied van Namen, een stad met circa 108.000 inwoners.

Het winkelcomplex heeft onder meer Mango, Massimo Dutti en Zara als directe buren. Het pand heeft een totale commerciële winkeloppervlakte van 2.228 m² en biedt momenteel onderdak aan 17 kleinere winkels met huurders als Club, Women’Secret, Belgique Loisirs, enz, maar Intervest Retail wijst erop dat de winkelunits vrij makkelijk samenvoegbaar zijn tot een groter geheel.

Kansen op aanzienlijke huurgroei

De huidige huurinkomsten bedragen circa 534.000 euro op jaarbasis, “aanzienlijk lager dan de actuele gangbare markthuurwaarde”. En dat opent perspectieven. “We zijn zeer opgetogen met deze acquisitie op de beste locatie in Namen. Zowel bij retailers als bij vastgoedinvesteerders is Namen als meest welvarende stad van Wallonië met meer dan 100.000 inwoners zeer geliefd. Mede door het beperkte winkelaanbod in de Naamse binnenstad geeft deze acquisitie ons reële kansen op aanzienlijke huurgroei op relatief korte termijn”, aldus Jean-Paul Sols, CEO van Intervest Retail.

Voor 329 miljoen euro in portefeuille

Intervest Retail belegt uitsluitend in Belgisch commercieel vastgoed op toplocaties, zowel binnenstadswinkels, baanwinkels als winkelcentra. De portefeuille omvat momenteel 270 verhuurbare units (met een totale bezettingsgraad van 98,8%), verspreid over 94 verschillende locaties. Eind 2010 bestond 47% daarvan uit binnenstadslocaties en 53% uit baanwinkels en shoppingcentra. Op 31 december 2010 bedroeg de totale reële waarde van de vastgoedbeleggingen 329 miljoen euro. De aandelen van de vennootschap staan genoteerd op de gereglementeerde markt van NYSE Euronext Brussels.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top