Intervest Retail koopt winkelcomplex in hartje Namen | RetailDetail

Intervest Retail koopt winkelcomplex in hartje Namen

Intervest Retail koopt winkelcomplex in hartje Namen

Intervest Retail, de Antwerpse vastgoedbevak die exclusief belegt in Belgisch commercieel vastgoed op toplocaties, heeft de Galerie Jardin d’Harscamp in Namen gekocht. De aankoopwaarde van het vastgoed bedraagt circa 10,3 miljoen euro, aldus Intervest Retail.

Topwinkelgebied van Namen

Jardin d’Harscamp, met een totale bebouwde oppervlakte van 2.596 m², is gelegen aan de Place de l’Ange, pal in het topwinkelgebied van de Waalse hoofdstad. De Place de l’Ange werd onlangs volledig heraangelegd en vormt samen met de Rue de l’Ange en de Rue de Fer het kernwinkelgebied van Namen, een stad met circa 108.000 inwoners.

Het winkelcomplex heeft onder meer Mango, Massimo Dutti en Zara als directe buren. Het pand heeft een totale commerciële winkeloppervlakte van 2.228 m² en biedt momenteel onderdak aan 17 kleinere winkels met huurders als Club, Women’Secret, Belgique Loisirs, enz, maar Intervest Retail wijst erop dat de winkelunits vrij makkelijk samenvoegbaar zijn tot een groter geheel.

Kansen op aanzienlijke huurgroei

De huidige huurinkomsten bedragen circa 534.000 euro op jaarbasis, “aanzienlijk lager dan de actuele gangbare markthuurwaarde”. En dat opent perspectieven. “We zijn zeer opgetogen met deze acquisitie op de beste locatie in Namen. Zowel bij retailers als bij vastgoedinvesteerders is Namen als meest welvarende stad van Wallonië met meer dan 100.000 inwoners zeer geliefd. Mede door het beperkte winkelaanbod in de Naamse binnenstad geeft deze acquisitie ons reële kansen op aanzienlijke huurgroei op relatief korte termijn”, aldus Jean-Paul Sols, CEO van Intervest Retail.

Voor 329 miljoen euro in portefeuille

Intervest Retail belegt uitsluitend in Belgisch commercieel vastgoed op toplocaties, zowel binnenstadswinkels, baanwinkels als winkelcentra. De portefeuille omvat momenteel 270 verhuurbare units (met een totale bezettingsgraad van 98,8%), verspreid over 94 verschillende locaties. Eind 2010 bestond 47% daarvan uit binnenstadslocaties en 53% uit baanwinkels en shoppingcentra. Op 31 december 2010 bedroeg de totale reële waarde van de vastgoedbeleggingen 329 miljoen euro. De aandelen van de vennootschap staan genoteerd op de gereglementeerde markt van NYSE Euronext Brussels.

 

Intervest Retail, de Antwerpse vastgoedbevak die exclusief belegt in Belgisch commercieel vastgoed op toplocaties, heeft de Galerie Jardin d’Harscamp in Namen gekocht. De aankoopwaarde van het vastgoed bedraagt circa 10,3 miljoen euro, aldus Intervest Retail.

Topwinkelgebied van Namen

Jardin d’Harscamp, met een totale bebouwde oppervlakte van 2.596 m², is gelegen aan de Place de l’Ange, pal in het topwinkelgebied van de Waalse hoofdstad. De Place de l’Ange werd onlangs volledig heraangelegd en vormt samen met de Rue de l’Ange en de Rue de Fer het kernwinkelgebied van Namen, een stad met circa 108.000 inwoners.

Het winkelcomplex heeft onder meer Mango, Massimo Dutti en Zara als directe buren. Het pand heeft een totale commerciële winkeloppervlakte van 2.228 m² en biedt momenteel onderdak aan 17 kleinere winkels met huurders als Club, Women’Secret, Belgique Loisirs, enz, maar Intervest Retail wijst erop dat de winkelunits vrij makkelijk samenvoegbaar zijn tot een groter geheel.

Kansen op aanzienlijke huurgroei

De huidige huurinkomsten bedragen circa 534.000 euro op jaarbasis, “aanzienlijk lager dan de actuele gangbare markthuurwaarde”. En dat opent perspectieven. “We zijn zeer opgetogen met deze acquisitie op de beste locatie in Namen. Zowel bij retailers als bij vastgoedinvesteerders is Namen als meest welvarende stad van Wallonië met meer dan 100.000 inwoners zeer geliefd. Mede door het beperkte winkelaanbod in de Naamse binnenstad geeft deze acquisitie ons reële kansen op aanzienlijke huurgroei op relatief korte termijn”, aldus Jean-Paul Sols, CEO van Intervest Retail.

Voor 329 miljoen euro in portefeuille

Intervest Retail belegt uitsluitend in Belgisch commercieel vastgoed op toplocaties, zowel binnenstadswinkels, baanwinkels als winkelcentra. De portefeuille omvat momenteel 270 verhuurbare units (met een totale bezettingsgraad van 98,8%), verspreid over 94 verschillende locaties. Eind 2010 bestond 47% daarvan uit binnenstadslocaties en 53% uit baanwinkels en shoppingcentra. Op 31 december 2010 bedroeg de totale reële waarde van de vastgoedbeleggingen 329 miljoen euro. De aandelen van de vennootschap staan genoteerd op de gereglementeerde markt van NYSE Euronext Brussels.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.